Gå til innhold

Hvor ofte tar barnehagen ungene med ut?

Des2020
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

To ganger hver dag. En gang i uka er det fast turdag med en lengre tur. I tillegg har de kortere turer når det passer sånn, går en tur i nærområdet for å se hvor de andre bor, på butikken for å pante flasker, tur på biblioteket, bort til en gård et stykke unna for å se på dyra som er på beite osv. 

I tillegg har de jevnlig blant annet svømming og turn og de går da bort til svømmehallen og idrettshallen.

Nå er dette femåringene, men de har vært mye ute hele veien og på turer, da tilpasset aldersnivå og hvor langt de greide gå. I starten hadde de med vogn for de som ble fort slitne.

Anonymkode: ebf5d...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Alle barna er ute hver dag i vår barnehage. 

Alt annet tenker jeg er uakseptabelt. 

Anonymkode: b2013...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Des2020 skrev (På 15.10.2024 den 8.27):

Hei,

Førstegangs mamma her og vi har nylig startet i barnehagen (1-3år). Denne barnehagen tar ikke med ungene ut daglig. De rullerer på hvilke barn får muligheten til å gå ut, dermed er de ute 2-3 ganger i løpet av uken hvis været tilsier det. Lurer på om dette er standard praksis? Det mener vår barnehage. De gjør det samme på avdelingen for større barn. 🤔

Hva tenker dere?

kommer nok an på bhg tenker jeg.  når min gikk på småbarnsavd var de sjelden ute fra Oktober til Mars,men ellers var de ute i alle fall en gang om dagen, på stor avd var de ute 2 ganger hver dag hele året

Anonymkode: 71f5c...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...