Gå til innhold

De som sitter på treningsapparater og bruker mobilen

ops2

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.10.2024 den 20.55):

Du høres jo ekstremt uerfaren ut som kommer med slike kommentarer. Jeg sitter på mobilen når jeg hviler mellom settene, gidder ikke sitte å glane i løse lufta. Små muskelgrupper kan gjerne trenge hvile på 2-3 minutter, men kjører jeg store muskelgrupper der jeg eksempel kun skal ta 3-5 reps for å øke styrke (ikke muskelmasse) er det faktisk anbefalt hvile mellom 5-7 minutter, eller til kroppen føles klar ut igjen. Bodybuildere eksempel kan hvile 10 minutter mellom løft. Har hatt flere ulike coacher som alle sier det samme. 

Anonymkode: 1b796...358

Så du syns det er greit å okkupere et apparat( som det kanskje bare er ett av) i kanskje 20 -30 minutter?  

Anonymkode: 5672f...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
issoras skrev (På 15.10.2024 den 21.12):

Med myoreps har du jo korte pauser på 15 sekunder, så er du ferdig med apparatet når du er ferdig med settene. Ingen grunn til å okkupere et apparat over lengre tid hvis du gjør myoreps. 

Jeg trener tungt og jeg supersetter. Hadde jo aldri blitt ferdig skulle jeg hatt pauser på 7 minutter. 🤯 Men har man god tid så for all del, men skal man ha 7 minutter pause må man faktisk dele apparatet eller trene på et senter beregnet for den type trening der det er akseptabelt. 2-3 minutter må man tåle... 

skal være bra tålmodig hvis en skal vente på at alle skal ha 5-7 minutter pause mellom settene, og samtidig okkupere apparater hele den tiden.. da tar det lang tid å trene..ikke alle som har tid å være 2 timer på trening hver gang :)  Bruker supersett jeg og, eller kjører 3 og 3 øvelser som sirkel/supersett. Skjønner at folk trener med forskjellig formål og forskjellig oppsett..men å okkupere i 20-30 minuttt syns eg er uhøflig. Så kan en begynne å snakke om filming og bilder.. vil ikke bli tatt bilde av eller filmet tilfeldigvis .

Anonymkode: 5672f...24e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.11.2024 den 1.02):

Jeg pleier å ta tiden med mobilen. Skjønner ikke at det egentlig er noe å irritere seg over. Mange har treningsopplegg på mobilen de følger. Det er jo ikke sånn at de bare sitter der og driver på med mobilen, det er vel mellom settene den brukes. Hadde noen laget en film av folk som trener og klippet den til slik at man kun fikk se folka som sitter og hviler mellom settene, ville det jo sett ut som verdens slappeste treningsgjeng. 

Anonymkode: a9f2a...cde

men da gjelder vel ikke dette deg da..? 

å ha program på mobilen, eller logge, er hensiktsmessig. jeg er helt enig med ts, irriterer meg over 17 år gamle gutter som setter seg på nedtrekken og scroller i 30 min før de får selskap av en kompis så begge prater og scroller. etter tre kvarter er apparatet fortsatt ikke brukt, men de henger der okke som. 

jeg synes betjeningen på sentrene bør si oftere og tydeligere ifra til de som er på senteret for å henge. de vet kanskje ikke bedre, og forstår tydeligvis ikke at det er et hint å spørre om man kan ta et sett imellom. det er bedre for alle om man får obligatorisk gymoppdragelse med en gang man melder seg inn, og beskjed om man glemmer seg. 

trenger man 10 min pause mellom settene så flytter man seg, eller melder seg inn på et senter med spesielt fokus. noe annet er total sosialt antenneknekk. 

Anonymkode: 104e3...333

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg logger økter på mobilen, så jeg sitter på den i pausene, og ja jeg kan også scrolle da for å skifte låt eller sjekke noe. Men det er ikke mer enn noen minutter. Jeg har litt sosial angst og føler også veldig på det om andre vil ha apparatet, sist jeg var på trening sto det en fyr og åpenbart ventet og da bare avsluttet jeg før jeg var ferdig for jeg orket ikke å ha en i kø der som så på meg.

Ser noen foreslår supersett her, det synes jeg er litt irriterende. Da opptar de to apparater samtidig, i dobbelt så lang tid. Skal jeg  liksom hoppe inn på ene maskinen mellom settene til den andre, og leke stolleken? Og begynne å endre vektene og bruke det uvasket eller ikke vaske etter meg hver gang. Det er jo ikke svette liksom, det er virus og bakterier. Det er grunnen til at jeg åpner offentlige dodører med albuen eller papir, det er ikke fordi folk svetter sånn på dem.

Jeg har jo sett de du også sikter til TS. Det er et jenterom på min gym, og dette er ikke til forkleinelse for jenter som trener generelt, men der er det noen som har en tendens til å "campe" og sitte mer på mobil enn de løfter.

Anonymkode: 48416...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar 3,5-4 min pause på de tyngste øvelsene, ellers 2-2,5 min. Bruker telefonen til å logge løftene, sette sanger i kø på Spotify og scrolle litt hvis jeg kjeder meg. Hvis du ønsker å løfte mellom mine løft, og det er praktisk mulig, så er det bare å komme bort og spørre 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...