Gå til innhold

De som sitter på treningsapparater og bruker mobilen


ops2

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tar man MYO sett eksempel så trenger man hvile etterpå, og da vil det jo være helt tullete å ikke la kroppen hente seg inn. Det spørs jo helt hva man trener, om det passer seg med supersett. Veldig mange trener jo ekstremt lett. Man skal faktisk trene så tungt at man ikke klarer siste rep, eller nett så vidt. Da er kroppen sliten 

Anonymkode: 1b796...358

Med myoreps har du jo korte pauser på 15 sekunder, så er du ferdig med apparatet når du er ferdig med settene. Ingen grunn til å okkupere et apparat over lengre tid hvis du gjør myoreps. 

Jeg trener tungt og jeg supersetter. Hadde jo aldri blitt ferdig skulle jeg hatt pauser på 7 minutter. 🤯 Men har man god tid så for all del, men skal man ha 7 minutter pause må man faktisk dele apparatet eller trene på et senter beregnet for den type trening der det er akseptabelt. 2-3 minutter må man tåle... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

issoras skrev (35 minutter siden):

Med myoreps har du jo korte pauser på 15 sekunder, så er du ferdig med apparatet når du er ferdig med settene. Ingen grunn til å okkupere et apparat over lengre tid hvis du gjør myoreps. 

Jeg trener tungt og jeg supersetter. Hadde jo aldri blitt ferdig skulle jeg hatt pauser på 7 minutter. 🤯 Men har man god tid så for all del, men skal man ha 7 minutter pause må man faktisk dele apparatet eller trene på et senter beregnet for den type trening der det er akseptabelt. 2-3 minutter må man tåle... 

Jeg trener ofte MYO sett der jeg tar to MYO sett etter hverandre, eller eksempel MYO sett, pause, også vanlig sett. De færreste vil bruke 7 minutter, men 5 minutter er helt innafor på større muskler. Om jeg hip thruster 150 kg, og skal drive å ta av og på vektene for noen som eksempel skal ta 60 kg så blir bare dette en økt i seg selv. Jeg trener forsåvidt alltid sent eller tidlig, så har aldri opplevd noe problem rundt dette. Men at noen skal legge seg opp i at jeg sitter på telefonen i hvilepausen og snakke negativt syns jeg blir for dumt. 

Anonymkode: 1b796...358

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg trener ofte MYO sett der jeg tar to MYO sett etter hverandre, eller eksempel MYO sett, pause, også vanlig sett. De færreste vil bruke 7 minutter, men 5 minutter er helt innafor på større muskler. Om jeg hip thruster 150 kg, og skal drive å ta av og på vektene for noen som eksempel skal ta 60 kg så blir bare dette en økt i seg selv. Jeg trener forsåvidt alltid sent eller tidlig, så har aldri opplevd noe problem rundt dette. Men at noen skal legge seg opp i at jeg sitter på telefonen i hvilepausen og snakke negativt syns jeg blir for dumt. 

Anonymkode: 1b796...358

Og her mener jeg altså MYO sett, pause også MYO sett igjen - så nå det kunne bli tolket som at jeg ikke tar pause. 

Anonymkode: 1b796...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du høres jo ekstremt uerfaren ut som kommer med slike kommentarer. Jeg sitter på mobilen når jeg hviler mellom settene, gidder ikke sitte å glane i løse lufta. Små muskelgrupper kan gjerne trenge hvile på 2-3 minutter, men kjører jeg store muskelgrupper der jeg eksempel kun skal ta 3-5 reps for å øke styrke (ikke muskelmasse) er det faktisk anbefalt hvile mellom 5-7 minutter, eller til kroppen føles klar ut igjen. Bodybuildere eksempel kan hvile 10 minutter mellom løft. Har hatt flere ulike coacher som alle sier det samme. 

Anonymkode: 1b796...358

Men da går du jo av apparatet i pausen. Oppegående folk sitter ikke og okkuperer et apparat de ikke bruker i ti minutter eller mer. Da skal senteret være rimelig tomt. 

Anonymkode: 85980...9eb

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten tåle at folk gjør seg ferdig med settene sine ved et apparat før de går videre, og at de tillater seg å scrolle litt på mobilen imens. Hvis du har så dårlig tid at du ikke kan vente på din tur, anbefaler jeg deg sterkt å lære deg hvilke tidspunkt av dagen  kapasiteten på senteret ditt ikke er sprengt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg trener ofte MYO sett der jeg tar to MYO sett etter hverandre, eller eksempel MYO sett, pause, også vanlig sett. De færreste vil bruke 7 minutter, men 5 minutter er helt innafor på større muskler. Om jeg hip thruster 150 kg, og skal drive å ta av og på vektene for noen som eksempel skal ta 60 kg så blir bare dette en økt i seg selv. Jeg trener forsåvidt alltid sent eller tidlig, så har aldri opplevd noe problem rundt dette. Men at noen skal legge seg opp i at jeg sitter på telefonen i hvilepausen og snakke negativt syns jeg blir for dumt. 

Anonymkode: 1b796...358

Ja men når du tar to ulike MYO-sett er jo apparatet ledig etter den første (gitt at vi snakker om apparater egnet til én øvelse). 

Hip thrust krever jo ikke noe apparat, bare en benk og en stang. I knebøy-stativ må man også regne med at folk bruker lang tid for der kan man gjøre ørten øvelser. 

Er heldigvis sjelden et problem der jeg trener også, men det er også store plakater om at det ikke er lov å okkupere apparater mens man scroller på telefonen. Hadde ikke orket å trene et sted der det er rift om apparatene, det er en stressfaktor... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nymphadora skrev (9 timer siden):

Må nesten tåle at folk gjør seg ferdig med settene sine ved et apparat før de går videre, og at de tillater seg å scrolle litt på mobilen imens. Hvis du har så dårlig tid at du ikke kan vente på din tur, anbefaler jeg deg sterkt å lære deg hvilke tidspunkt av dagen  kapasiteten på senteret ditt ikke er sprengt. 

Jeg tror ikke TS hadde problemer med de som har en passe lang pause mellom settene, men de som bruker apparatene som stol og blir sittende lenge. Ser det selv der jeg trener, og det er alltid de unge som er mest opptatt av sosiale medier som holder på slik. Enkelte kan sitte på et apparat i 20-30 minutter uten en eneste repetisjon, og det blir jo aldeles for dumt. 

Anonymkode: 210bd...219

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På  det senteret jeg trente sto det i trivselsreglene at de som trente ikke skulle okkupere apparatene, men la andre bruke apparatet mellom settene.

Hva er egentlig problemet med å reise seg opp, bevege seg litt mellom settene (og la andre få tilgang til apparatet i pausen), for så å sette seg ned igjen når pausen er over?

Å scrolle på mobilen kan man gjøre stående også.

 

Anonymkode: a27c3...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ops2 skrev (På 14.10.2024 den 23.07):

Jeg kjenner at det irriterer meg. Jeg har begynt å trene for 2 mnd siden.

Det er bare yngre folk som bruker mobilen. Jeg er i 50-årene.  (Det er stoler i lokalet også)

Det er bare 1 apparat av hver. De hindrer jo andre i å bruke apparatene. Hvordan kan de forsvare det?

Leter de etter treningsprogram så får de heller søke opp det hjemme og lagre en lenke til det. Samme om de skal finne musikk. Ikke gjør det mens dere sitter på apparatene. Og absolutt ikke bruk sosiale media. Det er heller ikke flere måter å bruke treningsapparatene, så de trenger vel ikke å søke opp: "Hvordan bruker jeg leg press?" Eller abductor og adductor? Tror de at "det er ikke så mange folk her, så jeg kan sitte her".

Og det å hvile imellom - jeg tror de ikke er klar over hvor lenge de sitter der. Om det er 3 minutter, som er nok, eller om tiden går slik at det er lengre tid.

Det bare jeg, andre eldre folk, og de asiatisk mennene som bruker sprayflaske og papir, og tørker av apparatene. Ikke de som er unge og som ser etnisk norske ut.

Det som irriterer meg enda mer er de som må filme og ta bilder hele tiden og andre ikke kan trene uten å komme inni bildet/filmen.....!!! Noen lever i skjul men vil gjerne trene. Og ikke alle vil være på sosiale medier der det meste blir lagt ut. Føler meg dum nok når jeg trener foruten at selvopptatte influensere må filme hele tiden overalt!  

Anonymkode: 51299...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker ikke hvis jeg ikke svetter. Noen ganger blir det kondens på apparatet fordi det er kaldt og jeg er varm, men det er ikke svette. Kan være at jeg tørker det bort, men ikke alltid. Det forsvinner 2 sekunder etter at jeg er borte. Kommer aldri på maskiner som er søkkvåte av svette. Syns folk er ganske så flinke med det. 
 

ja jeg sitter også på mobilen mellom setten. Jeg er på treningssenteret 6 dager i uka. Dritkjedelig å bare sitte å se ut i luften.

si ifra hvis du syns det blir for lange hviler.. det er jo ungdom som du sier. Tror du de er farlige? 
 

jeg er for øvrig 42 år og er heller ikke farlig. 

Anonymkode: 24047...470

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

På  det senteret jeg trente sto det i trivselsreglene at de som trente ikke skulle okkupere apparatene, men la andre bruke apparatet mellom settene.

Hva er egentlig problemet med å reise seg opp, bevege seg litt mellom settene (og la andre få tilgang til apparatet i pausen), for så å sette seg ned igjen når pausen er over?

Å scrolle på mobilen kan man gjøre stående også.

 

Anonymkode: a27c3...40f

Fordi hvis pausen blir for lang fordi jeg må vente på den andre så blir jeg kald. 

Anonymkode: 24047...470

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...