Gå til innhold

Frykter vi må betale store summer i skade erstatning når vi flytter ut av leilighet etter å ha bodd der i 26 år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg tviler på at folk håper at TS skal bli gjeldsslave resten av livet. Men, det er klart det er noen råtne epler i KG-kurven. Det jeg tror folk kicker på, er antagelsen om at et offetnlige skal ordne opp for en, fremfor å forsøke å ta ansvar og ordne opp selv.

Anonymkode: 80e49...5a4

Jeg er TS og for hundrede gang: Jeg antok ikke at det offentlige skulle rydde opp, det var et spørsmål. 

Anonymkode: 783da...724

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Spar meg, det er ikke jeg som begynte med mobbingen.

Anonymkode: 783da...724

Så mobbing er greit så lenge noen andre starter? Skjønner…

Anonymkode: 08e60...eff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Så mobbing er greit så lenge noen andre starter? Skjønner…

Anonymkode: 08e60...eff

Slutt med victim blamingen din. 

Endret av askjiir
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.10.2024 den 23.39):

Ja vi er resurs svake, derfor er jeg bekymret nå. Vi vil ikke ha råd til å betale veldig store beløp.  

Anonymkode: 783da...724

Da er det ekstra dumt å ikke si fra om problemene. En enkelt tekstmelding eller tre ville fritatt dere for ansvaret. 

Anonymkode: 438a6...ef1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktigste er at dere vasker skikkelig ut så dere ikke fremstår som griser. Start i god tid og ta én vegg om gangen, skikkelig.

Anonymkode: d5ab8...08d

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

De er pensjonerte og har ikke mye penger, boligkontoret er ikke involvert. De har ikke tatt en endelig beslutning om å flytte enda, men hvis de gjør det er jeg uansett nysjerrig på hvordan disse tingene fungerer.

Anonymkode: 783da...724

Du må jo starte med og kontakte utleier selvom de ikke skal flytte da. Få en oversikt over dette. Om det får et krav de ikke kan betale med pensjone sine blir det vel bare stående stille hos statens innkrevningssentral , og du kan takke nei til arv ( gjeld ) om de blir kastet ut kontakter du boligkontoret. 

Anonymkode: 485bc...35e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg er TS og for hundrede gang: Jeg antok ikke at det offentlige skulle rydde opp, det var et spørsmål. 

Anonymkode: 783da...724

Det vet jeg, jeg har kontroll på ab-kodene.

Skjønner. Mitt poeng er at du ikke hadde spurt dersom du tenkte det var helt far-fetched.

Anonymkode: 80e49...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det vet jeg, jeg har kontroll på ab-kodene.

Skjønner. Mitt poeng er at du ikke hadde spurt dersom du tenkte det var helt far-fetched.

Anonymkode: 80e49...5a4

Du er så besatt på å ta meg for noe. Etter en lang stund svarte du omsider på spørsmålet, det skulle du ha gjort med en gang i stedet for å leke katt og mus som noen andre her nevnte.  

Anonymkode: 783da...724

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg er TS og for hundrede gang: Jeg antok ikke at det offentlige skulle rydde opp, det var et spørsmål. 

Anonymkode: 783da...724

Siterer for å «treffe» deg, ikke pga hva du svarte på akkurat her.

1) Gulvet: har det eks falt tunge ting som har gitt hakk og sprekker, er det sigarettskader eller ting i samme kategori? Eller kun slitasje som følge av «gått mye på»? Har dere hatt dyr inne (særlig hund) uten at dette var avtalt?

2) Vannskader: meldte dere fra umiddelbart? Hva var årsaken til vannskadene? Sørget utleier for utbedring av disse? 
3) Du skriver at dårlig vedlikehold av vannskadene etter det. Hva mener du helt konkret med det? 
4) Mugg: hva er årsaken til dette? Vannskader som utleier ikke har utbedret? Vannskader dere ikke har varslet om? Dårlig renhold?

5) Har det vært normalt renhold av boligen?

6) Har dere hengt opp og festa ting i veggene uten avtale med utleier?

7) Hva står i kontrakten om vedlikehold og hvem som har ansvar? Utleier har i utgangspunktet stort ansvar her om ikke annet er avtalt.

8 ) Har det vært andre skader underveis? Eks løse lister, skade på kjøkkeninnredning, dusjkabinett, lamper, dører, vinduer som ikke er blitt rapportert til utleier? Og er det i så fall blitt fikset selv?

Med 26 år så må man påregne ganske stor slitasje på alle typer rom. At gulv har slitasjemerker, samme med kjøkkeninnredning, og baderomsinnredning må man forvente. Vannskader avhenger av årsak, om det er rapportert til utleier uten ugrunnet opphold, og hva som er avtalt av videre oppfølging mellom partene. Hva som står i kontrakt ang dyrehold, oppheng på vegger etc har også betydning. Det skal i utgangspunktet være soleklart mislighold fra leietakers side for å ikke gå under normal slitasje, 

p.S, spørsmålene mine er oppriktige og for å få litt oppklaring og avklaring og bedre oversikt. Ikke angrep. 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du er så besatt på å ta meg for noe. Etter en lang stund svarte du omsider på spørsmålet, det skulle du ha gjort med en gang i stedet for å leke katt og mus som noen andre her nevnte.  

Anonymkode: 783da...724

Neida, jeg er ikke besatt, jeg syns det er viktig å få frem poenget. Svaret du refererer til var en kommentar til noe du siterte. 

Anonymkode: 80e49...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (2 minutter siden):

spørsmålene mine er oppriktige og for å få litt oppklaring og avklaring og bedre oversikt. Ikke angrep. 😊

..Er du sikker...? 😛

La meg forhøre meg mer om dette før jeg svarer på punktene. 

Anonymkode: 783da...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (8 timer siden):

Slutt med victim blamingen din. 

La oss se her hva det betyr: 

«Victim blaming can be defined as someone saying, implying, or treating a person who has experienced harmful or abusive behaviour like it was a result of something they did or said, instead of placing the responsibility where it belongs: on the person who harmed them.»
 

Hva jeg skrev: «Så mobbing er greit så lenge noen andre starter? Skjønner…»

Dette uttrykket blir jo brukt i saker som feks voldtekt og folk sier «men du ba jo om det når du gikk lettkledd». Det er victim blaming.
Hvis vi drar paralleller til saken jeg kommenterte så ville min kommentar i en sånn sak vært «så det er greit for deg å voldta, fordi noen voldtok deg først?». 

Konklusjonen er altså at du ikke aner hva uttrykkene du bruker betyr.

Anonymkode: 08e60...eff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...