Gå til innhold

Frykter vi må betale store summer i skade erstatning når vi flytter ut av leilighet etter å ha bodd der i 26 år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leiligheten har mye slitasje etter at vi har bodd der så lenge. Er redd for at vi kan få erstaningskrav på veldig store summer vi ikke har råd til å betale. Jeg bor i leiligheten, men er ikke leietakeren i kontrakten. kan jeg bli forpliktet til å betale erstatning? Er det noen som forklare mer om hvordan disse tingene fungerer?

Anonymkode: 783da...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags skader er det snakk om? Litt slitasje må man jo regne med når man har bodd der så mange år, tror ikke eier kan kreve at den skal se nøyaktig sånn den så ut som den gjorde for 26 år siden. 

Anonymkode: d095b...940

  • Liker 23
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du bekymret kan du kontakte jurist. Hvis navnet ditt ikke står på kontrakten er ikke du erstatningspliktig.

Anonymkode: c79c1...b22

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er du bekymret kan du kontakte jurist. Hvis navnet ditt ikke står på kontrakten er ikke du erstatningspliktig.

Anonymkode: c79c1...b22

Okei bra å vite, selv om jeg blir nødt til å hjelpe med utgiftene. Finnes det en offentlig instans som kan bistå økonomisk hvis utgiftene er uoverkommelige?  

Anonymkode: 783da...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags skader er det snakk om da? 
Erstatningskrav på store summer høres litt spesielt ut, er det veldig mange og store skader?

Man er jo pliktig til å varsle huseier underveis hvis noe blir ødelagt og må repareres. Ikke bare la det skure og gå i 26 år🤔

Anonymkode: 8ac08...772

  • Liker 28
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva slags skader er det snakk om? Litt slitasje må man jo regne med når man har bodd der så mange år, tror ikke eier kan kreve at den skal se nøyaktig sånn den så ut som den gjorde for 26 år siden. 

Anonymkode: d095b...940

Jeg ser for meg at noen gulv må legges om, flekker og merker det ikke går an å vaske bort. Noen små hull i vegger og sikkert mer som jeg ikke har tenkt på.  

Anonymkode: 783da...724

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26 år blir det mye slitasje. Har ikke huseieren gjort noe som helst på denne tiden?? 

Anonymkode: 5c8de...ec5

  • Liker 32
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ser for meg at noen gulv må legges om, flekker og merker det ikke går an å vaske bort. Noen små hull i vegger og sikkert mer som jeg ikke har tenkt på.  

Anonymkode: 783da...724

Om gulvene er 26 år gamle, er det for normalt slitasje å regne vil jeg anta… 

Anonymkode: 5c8de...ec5

  • Liker 26
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les kontrakten, noen skriver jo inn at den skal overleveres som den var. 

Ellers så vil normal slitasje dekke rimelig mye når det er snakk om 26 år. Så lenge det ikke er noe dere direkte har ødelagt eller som dere burde gitt beskjed om som har laget større skader over tid (vannlekkasjer, mugg og lignende)

Anonymkode: b5f3a...b8f

  • Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva slags skader er det snakk om da? 
Erstatningskrav på store summer høres litt spesielt ut, er det veldig mange og store skader?

Man er jo pliktig til å varsle huseier underveis hvis noe blir ødelagt og må repareres. Ikke bare la det skure og gå i 26 år🤔

Anonymkode: 8ac08...772

Jeg har bodd her så lenge at jeg nærmest har tatt slitasjen for gitt og ikke tenkt mye over det, men jeg tenker på det nå 😳 Jeg vet ikke hva huseier vil definere som "stor skade". Huseier er forresten milliardær og eier mange hus i byen, så hvor mye han vil insistere på erstatning vet jeg heller ikke.

Anonymkode: 783da...724

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvem står i kontrakten ? om det et du som bor og har forårsaket skade er det jo litt ufint og la noen andre få problemet.. normal slitasje må påregnes, hull i veggen er ikke normal slitasje f eks. 

Anonymkode: 636a1...c67

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normal slitasje over 26 år vil jeg tro er vesentlig, og huseier har ikke fulgt opp sitt vedlikeholdskrav. Her hadde jeg tatt det helt med ro - om den ikke er herpa…

  • Liker 12
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ser for meg at noen gulv må legges om, flekker og merker det ikke går an å vaske bort. Noen små hull i vegger og sikkert mer som jeg ikke har tenkt på.  

Anonymkode: 783da...724

«Magisk» svamp tar vanskelige flekker. Hull i vegger kan sparkles og males. Det er småting som dere kan ordne selv. 
 

Hva er galt med gulvet siden det må legges nye gulv? 

Anonymkode: 8ac08...772

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Les kontrakten, noen skriver jo inn at den skal overleveres som den var. 

Ellers så vil normal slitasje dekke rimelig mye når det er snakk om 26 år. Så lenge det ikke er noe dere direkte har ødelagt eller som dere burde gitt beskjed om som har laget større skader over tid (vannlekkasjer, mugg og lignende)

Anonymkode: b5f3a...b8f

Den er ikke som den var. Vannlekkasjer og mugg ja, der har vi en utgift vil jeg tro. 

Anonymkode: 783da...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Den er ikke som den var. Vannlekkasjer og mugg ja, der har vi en utgift vil jeg tro. 

Anonymkode: 783da...724

Du må jo si ifra om slikt?!

Anonymkode: 1e727...b74

  • Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Den er ikke som den var. Vannlekkasjer og mugg ja, der har vi en utgift vil jeg tro. 

Anonymkode: 783da...724

Vannlekkasjer og mugg er absolutt noe dere burde meldt fra om, slik at huseier kunne ordnet opp. 

Anonymkode: 17855...110

  • Liker 35
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Okei bra å vite, selv om jeg blir nødt til å hjelpe med utgiftene. Finnes det en offentlig instans som kan bistå økonomisk hvis utgiftene er uoverkommelige?  

Anonymkode: 783da...724

En offentlig instans som kan bistå økonomisk? Gud bedre.

Anonymkode: 80e49...5a4

  • Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du må jo si ifra om slikt?!

Anonymkode: 1e727...b74

Ja og nå kan vi få skikkelig svi for det.

Anonymkode: 783da...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En offentlig instans som kan bistå økonomisk? Gud bedre.

Anonymkode: 80e49...5a4

Forklar.

Anonymkode: 783da...724

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja og nå kan vi få skikkelig svi for det.

Anonymkode: 783da...724

Dere har med viten og vilje bodd i en råte og soppinfisert leilighet? Sier mest om dere… dere fortjener å få En stor sum kastet etter dere.

Er dere veldig ressurssvake, i alle ordets betydninger? 

Anonymkode: 1e727...b74

  • Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...