AnonymBruker Skrevet 14. oktober #1 Del Skrevet 14. oktober Vår har akkurat fylt 2 og vi sliter litt med å finne riktig leggetid. Han sover ca 1,5 time dupp fra 11:30 til 13. Har pleid å legge han mellom 18:30 og 19 til kvelden. Problemet er at han våkner då sykt tidlig. Oftest rundt 05, men i det siste har vi vært nærmere 04. (dere som sier jeg bare må tåle å stå opp tidlig kan bare gå ut igjen av tråden. 04 er natt og jeg blir syk av å drive sånn å sprette rundt kl 04) Fikk tips om å legge senere så la han nærmere kl 20 i kveld. Nå er vi snart på 20:30 og han er fremdeles overstimulert sprellemann i sengen sin. Synes faktisk 20:30 er for sent for en 2-åring? Anonymkode: ac445...c7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #2 Del Skrevet 14. oktober Jeg sliter med det samme med en ettåring og fikk høre at søvn avler søvn og at jeg fint kan legge tidlig. Men det jeg synes fungerer best er å leke ute i frisk luft etter middag, men før legging. Ikke alltid så lett å få til, men. Anonymkode: 28d79...0de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #3 Del Skrevet 14. oktober Har ikke en toåring, men vår ettåring legger seg 20, sovner rundt 2030. Samme tid som 5-åringen. Sover da (med noen oppvåkninger) til 6-7 som regel. Leggetid 19 funker ikke for alle.. Anonymkode: 19b5a...724 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #4 Del Skrevet 14. oktober Hun blir 2 tidlig mars. Legger henne kl 18. Sover til ca kl 06-0630. Det er da vi må stå opp mtp jobb. Dupp på dagtid er 30 min - 1 time. Anonymkode: b6d59...ce6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #5 Del Skrevet 14. oktober Min er 25 måneder. Sover på dagtid fra 12.00 til 14.00. Sovner på kveld ca. 20.00-20.30 (legger seg 19.30- vi leser mye bøker først). Våkner/blir vekt 07.00-07.30 i hverdagen. I helgene sover han lengre, da dropper vi dagsøvnen og legger han for kvelden ca. 19.00. Anonymkode: 683cf...969 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #6 Del Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min er 25 måneder. Sover på dagtid fra 12.00 til 14.00. Sovner på kveld ca. 20.00-20.30 (legger seg 19.30- vi leser mye bøker først). Våkner/blir vekt 07.00-07.30 i hverdagen. I helgene sover han lengre, da dropper vi dagsøvnen og legger han for kvelden ca. 19.00. Anonymkode: 683cf...969 For en drømmeverden! Ser at søvnmønsteret ligner, så håper at denne senere leggingen kan hjelpe her og 🙈 Godt å se kl 20-20:30 er ok tid! Han sover nå, så krysser fingrene for å ikke måtte stå opp kl 04 i morgen 😅 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg sliter med det samme med en ettåring og fikk høre at søvn avler søvn og at jeg fint kan legge tidlig. Men det jeg synes fungerer best er å leke ute i frisk luft etter middag, men før legging. Ikke alltid så lett å få til, men. Anonymkode: 28d79...0de Var dette vi fikk høre også og derfor vi har lagt så tidlig, men tydelig at søvnbehovet ikke er like stort lenger og at han ikke sover like lenge nå 🙈 Anonymkode: ac445...c7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #7 Del Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Vår har akkurat fylt 2 og vi sliter litt med å finne riktig leggetid. Han sover ca 1,5 time dupp fra 11:30 til 13. Har pleid å legge han mellom 18:30 og 19 til kvelden. Problemet er at han våkner då sykt tidlig. Oftest rundt 05, men i det siste har vi vært nærmere 04. (dere som sier jeg bare må tåle å stå opp tidlig kan bare gå ut igjen av tråden. 04 er natt og jeg blir syk av å drive sånn å sprette rundt kl 04) Fikk tips om å legge senere så la han nærmere kl 20 i kveld. Nå er vi snart på 20:30 og han er fremdeles overstimulert sprellemann i sengen sin. Synes faktisk 20:30 er for sent for en 2-åring? Anonymkode: ac445...c7a Problemet løste seg hos oss da vi kuttet ut dagduppen. Før det var deg bare rot, sovna ikke før 23 og slikt. Anonymkode: c05ca...b92 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angeleye Skrevet 14. oktober #8 Del Skrevet 14. oktober Min 2-åring sovner 19.45 og sover da til 06-06.30. Kan variere litt, men er stortsett slik 😊 prøver å begrense dagduppen til en time. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #9 Del Skrevet 14. oktober Vår som blir 2 i desember sover dupp fra ca 12-14 (kan være en halvtime kortere også). Legges 19.30, men sovner ofte ikke før 20.15 ish. Spiller ingen rolle når vi legger, det er en del energi som tydeligvis må ut i senga uansett. I helga sover hu fort til 07.-07.30 om hu har kommet inn til oss i løpet av natta. Anonymkode: b1ab4...7f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #10 Del Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Problemet løste seg hos oss da vi kuttet ut dagduppen. Før det var deg bare rot, sovna ikke før 23 og slikt. Anonymkode: c05ca...b92 BHG nekter å kutte dupp, de mener han er for liten og sier vi må justere natta hjemme 🙄 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vår som blir 2 i desember sover dupp fra ca 12-14 (kan være en halvtime kortere også). Legges 19.30, men sovner ofte ikke før 20.15 ish. Spiller ingen rolle når vi legger, det er en del energi som tydeligvis må ut i senga uansett. I helga sover hu fort til 07.-07.30 om hu har kommet inn til oss i løpet av natta. Anonymkode: b1ab4...7f3 Så herlig! Veldig lignende søvnmønsteret her! Høres lovende ut for at senere legging kan hjelpe! Anonymkode: ac445...c7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #11 Del Skrevet 14. oktober Sovner mellom 20.00 og 20.30, sover maks en time på dagtid, vekkes 07.00 i ukedager, ligger til 08.00-08.30 i helgene. Anonymkode: 80cb2...533 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #12 Del Skrevet 14. oktober Min blir snart 2,5 år, og det er en alder med mye styr knytta til søvn! Stort sett sovner hun rundt 20-20:30, og sover til 6-7, men gjerne med flere oppvåkninger imellom. (Inkludert være lysvåken klokka fire, så kræsje igjen klokka seks, sove en time før hun må vekkes for å rekke barnehagen.) Hun sovner i egen seng, men om (når) hun våkner om natta lar vi henne komme opp i senga vår, er klart størst sjanse for at hun roer seg og sovner igjen da. Det har hendt et par ganger at hun ikke vil / får til å sove på dagen, da krasjer hun 18 og kan sove hele natta gjennom. Men stort sett er det tydelig at hun trenger å sove på dagen ennå, vi begrenser det heller til maks en time. (Som barnehagen ikke har noe problemer med.) Jeg regner med at hun blir ferdig med å sove dupp i løpet av året og da blir det lettere. Hold ut! Anonymkode: f6222...336 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livetshemmelighet Skrevet 14. oktober #13 Del Skrevet 14. oktober Hun her legges 20.00 ish, sovner 20.30. Sover dupp 13.00/13.30 på 1 time. Våkner som regel 07.30-08.30. starter i bhg i november (2 år i desember) så spent på den da hun kun sovner i senga 😬 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #14 Del Skrevet 14. oktober Mine sluttet å sove på dagen da de fylte 2. alltid sovet hele natta. Anonymkode: 2691e...dc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #15 Del Skrevet 14. oktober 19.30/20, sover til 7-9 et sted Anonymkode: da86e...531 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #16 Del Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Min blir snart 2,5 år, og det er en alder med mye styr knytta til søvn! Stort sett sovner hun rundt 20-20:30, og sover til 6-7, men gjerne med flere oppvåkninger imellom. (Inkludert være lysvåken klokka fire, så kræsje igjen klokka seks, sove en time før hun må vekkes for å rekke barnehagen.) Hun sovner i egen seng, men om (når) hun våkner om natta lar vi henne komme opp i senga vår, er klart størst sjanse for at hun roer seg og sovner igjen da. Det har hendt et par ganger at hun ikke vil / får til å sove på dagen, da krasjer hun 18 og kan sove hele natta gjennom. Men stort sett er det tydelig at hun trenger å sove på dagen ennå, vi begrenser det heller til maks en time. (Som barnehagen ikke har noe problemer med.) Jeg regner med at hun blir ferdig med å sove dupp i løpet av året og da blir det lettere. Hold ut! Anonymkode: f6222...336 Veldig nyttig, takk! Kjenner igjen mye her ja, dårlig trøst at det fort kan vare en stund enda! 😅 Fungerer ikke å ta han opp i sengen min, da vil han amme og tulle med telefonen min, ta av meg dyna etc. Men, hender jeg greier å roe han igjen i egen seng når han våkner så tidlig som 04 da! Du har nok rett i at duppen bør være med en stund til ja, har sett det i helger f.eks når dupp har utgått pga div aktiviteter. Må si jeg gleder meg til vi er ferdig med dupp 😅 ts Anonymkode: ac445...c7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #17 Del Skrevet 14. oktober 2 år og 2 måneder her. Hun sover cirka 11.30 -13.30-14.00 i bhg, hjemme i helgene blir det som regel fra 12-13 rundt der. Leggetid mellom 19.30-20.30. Sovner sjeldent med en gang men hender. Vi samsover og bruker enda melk for å sovne. Ammer litt også enda selv om jeg prøver å redusere. Våkner mange ganger på natta men sovner fort. Sover til rundt 7-8 i helgene og ellers vekkes hun for å gå i bhg på ukedagene mellom 6.45 - 07.15. Anonymkode: 196c9...af7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #18 Del Skrevet 14. oktober Har en på snart 2,5. Hun legger seg ca kl 19, og sovner som regel innen kl. 19.30. Men vi har kuttet dagduppen for ikke lenge siden. Før det kunne hun holde det gående til 22-23 (Hun får fremdeles sove ca 30 min på dagtid hvis hun er stuptrøtt) Vi har alltid slitt med søvn siden hun var baby, og selv om ting er mye bedre våkner hun som regel i løpet av natten og nekter å sove videre i egen seng. Hun finner heldigvis roen fort i vår seng. Sover som regel til et sted mellom 6 og 7 (oftest nærmere 6 🤪) Anonymkode: 44f60...ccd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #19 Del Skrevet 14. oktober Vår ble 2,5 for litt siden. Sover 1 time dupp i barnehagen. Trenger den duppen, for når den droppes blir hun for trøtt ut over dagen. Vi starter legging litt før 19 og er i seng rundt 19-1915. Leser et par bøker og er ferdig med det 1915-1930. Så sovner hun en gang mellom 20 og 21 🙃 Vanligvis mellom 20 og 2030 da. Våkner som regel for dagen en gang mellom 06 og 07. Våkner om natten og men sovner raskt igjen da. Anonymkode: 56367...85d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #20 Del Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (39 minutter siden): BHG nekter å kutte dupp, de mener han er for liten og sier vi må justere natta hjemme 🙄 Så herlig! Veldig lignende søvnmønsteret her! Høres lovende ut for at senere legging kan hjelpe! Anonymkode: ac445...c7a Jeg ville egentlig hørt på barnehagen her. De ser nok at han trenger det og har erfaring med barn som må slutte med dupp pga. nattesøvn men som da er veldig slitne på ettermiddagen. Her har vi testet litt å droppe dupp selv i helger og fridager. Tenker vi iallfall selv må se at det fungerer fint for barnet før hun skal slutte å sove i barnehagen Men vi har kuttet ned duppen i barnehagen da til 1 time, det hjalp litt. Anonymkode: 56367...85d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå