Gå til innhold

Mensensmerter i kne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette har jeg hatt hele mitt 40 år gamle liv. Området rett over kneet får plagsomt ubehag/svake smerter. Flere som er som meg?

Anonymkode: 77992...78d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette har jeg hatt hele mitt 40 år gamle liv. Området rett over kneet får plagsomt ubehag/svake smerter. Flere som er som meg?

Anonymkode: 77992...78d

Du er 40 år og tror at du har mens-smerter i kneet?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hormonendringer og leddsmerter henger ofte sammen. 

Hvis de forverres seg sjekk om du er i perimenopause 

Anonymkode: 451b8...976

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (22 minutter siden):

Du er 40 år og tror at du har mens-smerter i kneet?

Hormoner virker ikke bare på forplantningsorganene våre ... Mulig det hadde vært mer presist å si at hun fikk smerter i kneet i forbindelse med mensen, men hun får uansett smerter og de kommer sammen med mensen. Vi skjønner hva hun mener. 

Anonymkode: a3bba...4e6

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hormoner virker ikke bare på forplantningsorganene våre ... Mulig det hadde vært mer presist å si at hun fikk smerter i kneet i forbindelse med mensen, men hun får uansett smerter og de kommer sammen med mensen. Vi skjønner hva hun mener. 

Man har ikke mens-smerter i knærne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som voksesmerter. Jeg er 40 og får det fortsatt fra tid til annen.

Anonymkode: 75955...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mezzosoprena skrev (1 minutt siden):

Igjen, vi skjønner hva hun mener. I alle fall om vi gidder å legge bittelitt velvilje til. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Igjen, vi skjønner hva hun mener. I alle fall om vi gidder å legge bittelitt velvilje til. 

Hun må jo nesten få på plass fakta selv da, hvis hun har vondt i kneet i forbindelse med mensen, skyldes det helt andre ting enn mensen, men mensen kan forsterke smertene andre steder... Så, dette er ikke snakk om kvinnehelse, men et kneproblem som må undersøkes.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (1 minutt siden):

Hun må jo nesten få på plass fakta selv da, hvis hun har vondt i kneet i forbindelse med mensen, skyldes det helt andre ting enn mensen, men mensen kan forsterke smertene andre steder... Så, dette er ikke snakk om kvinnehelse, men et kneproblem som må undersøkes.

Det er snakk om kvinnehelse fordi hun er en kvinne som har en helse. Og når hun merker at hun får mer smerter ved mensen er det meg bekjent bare kvinner som har mens. 

Du er bare vrang. 

Anonymkode: 451b8...976

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (4 minutter siden):

Det er (i hvert fall ifølge legen min) ganske vanlig å ha leddsmerter i forbindelse med mensen.

Jeg får ofte vondt i knær og hofter når jeg har mensen. Noen ganger også i skuldrene.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Samme her! 

sjekk om du er øm oppover låret på utsiden også, hvor it-båndet sitter. Det kan hjelpe å styrke abduktormuskulaturen. 

Anonymkode: 91d1b...33a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommodevaran skrev (Akkurat nå):

Det er (i hvert fall ifølge legen min) ganske vanlig å ha leddsmerter i forbindelse med mensen.

Jeg får ofte vondt i knær og hofter når jeg har mensen. Noen ganger også i skuldrene.

Samma her. 

Anonymkode: 00742...827

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Høres ut som voksesmerter. Jeg er 40 og får det fortsatt fra tid til annen.

Anonymkode: 75955...b60

Ei venninne av meg sa alltid at hun fikk voksesmerter flere steder i kroppen, som voksen. Senere fikk hun faktiske diagnoser og ble ufør som følge av disse såkalte voksesmertene 

Anonymkode: 6ddfd...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (8 minutter siden):

Forklar gjerne hva det er som skjer i kroppen under menstruasjon som gjør at smerte forsterkes på steder i kroppen hvor man aldri ellers kjenner smerte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (4 minutter siden):

Hva tror du er mest sannsynlig, at disse kneproblemene helt tilfeldig dukker opp hver gang hun får mensen, uten at det er relatert i det hele tatt? Eller er det mest sannsynlig at de kommer på grunn av kroppens hormonsvningninger? 

Selvsagt er det mest sannsynlig at det er hormonene som gjør det. Og da er det like selvsagt at det har med kvinnehelse å gjøre. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for link, men spørsmålet mitt var myntet på Mezzosoprena sin påstand om at menstruasjon forsterker smerter, og at smerten i leddene ikke egentlig har noe med mens å gjøre. Jeg syns ikke det henger helt på greip, når mange av oss aldri ellers har leddsmerter i det hele tatt, kun i forbindelse med mens. Leste gjennom artiklelen du linket til, men ser ut til at den går på vanlige mens/livmorsmerter, så jeg sitter fortsatt med det samme spørsmålet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får nå alltid vondt i beina og ryggen under mensen, også blir det bedre igjen ved dag fire. Har aldri tatt det opp med lege, bare registrert at det er sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommodevaran skrev (1 minutt siden):

Takk for link, men spørsmålet mitt var myntet på Mezzosoprena sin påstand om at menstruasjon forsterker smerter, og at smerten i leddene ikke egentlig har noe med mens å gjøre. Jeg syns ikke det henger helt på greip, når mange av oss aldri ellers har leddsmerter i det hele tatt, kun i forbindelse med mens. Leste gjennom artiklelen du linket til, men ser ut til at den går på vanlige mens/livmorsmerter, så jeg sitter fortsatt med det samme spørsmålet.

Da tror jeg det er lettere å ta en privat gynekolog sjekk, stiller masse spørsmål til de som kan forklare deg grundigere enn andre. 

Etter jeg fikk barn så får jeg samme type smerter som pressrier under menstruasjon og mageknip. Nedover begge beina og under føttene. 

Nå er det jo slik at alle er forskjellige, noen merker ikke noe form for smerter ved mensen og andre blir sengeliggende. Kanskje forskjellig østrogennivå. 

Jeg har aldri slitt med å bli gravid heller, så jeg er usikker på årsaken hos meg, jeg bare lever med det. 

Anonymkode: 6ddfd...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...