Gå til innhold

Hva skal du gi bort i julegave i år, til den som har alt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir veldig glad for god olivenolje og håndsåpe. Dette er noe alle bruker endel av og dermed trenger. 

Anonymkode: a9f32...4b1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Den som har alt trenger ingenting! 

Gi nå kaffe og sjokolade hvis du absolutt må gi. 

Gaver er vel for å glede mottaker... 🤨

Anonymkode: 436bf...f7b

Jo, jo. Men hadde jo vært spennende med en gave de ikke har fått tre år på rad nå, og som de blir overrasket over å få. 

Ellers, takk for mange gode forslag her, folkens! 😃

Ts

Anonymkode: 73e5c...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har inntrykk av at de aller fleste "har alt" nå for tiden? Personlig pleier jeg å gi noe som kan spises eller drikkes, evt opplevelser. Jeg synes det er topp å få denne typen gaver også.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jdz skrev (2 minutter siden):

Har inntrykk av at de aller fleste "har alt" nå for tiden? Personlig pleier jeg å gi noe som kan spises eller drikkes, evt opplevelser. Jeg synes det er topp å få denne typen gaver også.

Du har nok rett. Er for lett å bare kjøpe seg det man trenger selv, istedenfor at man skal måtte ønske seg noe 😅 Blir sikkert noe spiselig/drikkelig, med mindre jeg kommer over en opplevelse som kunne vært noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaver til kvinner og barn er lett. Gaver til voksne menn er helt håpløst. Tar gjerne i mot tips 😃. Menn i min familie har god råd, har alt, og velger alltid dyre ting av høy kvalitet. Hjelp 😂. Vi prøver å ligge på ca 1000 kr pr pers til de nærmeste, da vi ikke ønsker at dette med julegaver skal ta helt av.

Anonymkode: 004f6...007

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil mottaker ha gave da? Eller vet mottaker ikke hva de ønsker seg pga de har alt? 

Hvis mottaker ikke vil ha gave, ikke gi.

Hvis mottaker vil ha, men ikke vet hva, så gi en opplevelse, bidra til en jobby personen har eller noe spiselig.

Anonymkode: 4ca95...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vil mottaker ha gave da? Eller vet mottaker ikke hva de ønsker seg pga de har alt? 

Hvis mottaker ikke vil ha gave, ikke gi.

Hvis mottaker vil ha, men ikke vet hva, så gi en opplevelse, bidra til en jobby personen har eller noe spiselig.

Anonymkode: 4ca95...547

De vil ha gave. Vi prøvde oss et år på å foreslå en gavefri jul, det ble ikke godt mottatt😅 Men ja, bidra til en hobby kan jeg jo. Lurt. Tenkte ikke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år får våre foreldre viltkjøtt (biffer og kjøttdeig), pinnekjøtt el fenalår, rognebærgele, ripsgele og sylteagurk. Alt er produsert på eget kjøkken.

Anonymkode: 85aeb...3e6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager veldig god sild og diverse pålegg (sylte, lammerull osv) som jeg gir bort i gave til de som har alt. Men det betinger jo at jeg på forhånd vet at mottakerne liker slike ting.

Anonymkode: c5a90...6ea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ingenting.

Og guri for en lettelse det er å slippe den evige byttingen av lys, olivenoljer og konfekt. Helt meningsløst.

Anonymkode: f7d7c...301

Samme her. Har slutta med julegave til voksne og jeg har sagt at heller ikke vil ha gave fra noen. Trenger ikke å kjøpe noe til de som har alt for å vise at man bryr seg. Man gleder hverandre med sitt nærvær. Man gjør vel ting sammen uavhengig av høytiden også?

Anonymkode: 944dc...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg gir bort abonnent på Pondus blad😅👍🏻 Mottaker er kjempefornøyd med «gave» hele året og har fått fornyelse i flere år

Anonymkode: 58697...22e

På blant annet Bladkongen kan man kjøpe abonnement på en rekke innen- og utenlandske blader og aviser.

Til min mor kjøper jeg abonnement på Vi Over 60 + et dansk håndarbeid-magasin (siden hun liker det), nevø får Aftenposten Junior, far får et par Jakt- fiske magasiner, tante får mat- og drikke-magasiner, datter får mote-magasiner, etc. 

Og så varer gavene et år frem i tid😊 

Anonymkode: 2eaa5...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Gaver til kvinner og barn er lett. Gaver til voksne menn er helt håpløst. Tar gjerne i mot tips 😃. Menn i min familie har god råd, har alt, og velger alltid dyre ting av høy kvalitet. Hjelp 😂. Vi prøver å ligge på ca 1000 kr pr pers til de nærmeste, da vi ikke ønsker at dette med julegaver skal ta helt av.

Anonymkode: 004f6...007

Synes jo 1000 kr er mye jeg da - er det vanskelig å finne på gaver pga de har alt, så kan jo en ide være å bli enig om en lavere sum? Men du skrev vel dette for å skryte litt. Til voksne kresne menn synes jeg fine viner er helt topp:) event brennevin, hvis de drikker det.

Anonymkode: a9f32...4b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vurderer å gi godt syltetøy/gele (typ sånn til middagsmat feks), noe god alkoholfri drikke, blomst/plante, innrammede bilder, kaffe

Anonymkode: d1f72...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bilder av barnebarn. Krydder, kaffe, te, oljer, syltetøy, håndsåpe, dusjsåpe eller annet litt sånn fancy forbruksvarer. 

Jeg var fornøyd med gaven jeg lagde til søstra mi forrige jul. Hun ønsket seg ikke noe spesielt, men jeg visste hun hadde dårlig råd. Så jeg kjøpte et handlenett som jeg fylte med diverse praktiske varer. Litt godt syltetøy, oppvasksåpe og svamp, godteri, håndkrem (det bruker hun mye), dusjsåpe, rett i koppen.. og litt mer, husker ikke alt. Ingenting var noe spesielt dyrt, men hun fikk bruk for alt!

Anonymkode: 1d46d...71c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...