AnonymBruker Skrevet 14. oktober #1 Del Skrevet 14. oktober Jeg har noen "den som har alt"-personer i kretsen min, og er så usikker på hva jeg skal finne på å gi dem. Det er foreldrene mine, svigerforeldrene mine, svigerinne og bestefar. Jeg pleier å gi håndklær, fine stearinlys, duker og annet ræl man egentlig ikke trenger. De ønsker seg aldri noe annet enn det, men jeg er lei av dette. Hva gir dere til den som har alt? Anonymkode: 73e5c...702 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #2 Del Skrevet 14. oktober Opplevelser, bøker, ulike oster med tilbehør, konfekt osv. er forslag jeg tenker er helt supert, også tilpasser en selvfølgelig etter mottaker - ikke alle spiser ost, leser bøker o.l. Anonymkode: efb42...b4f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #3 Del Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Opplevelser, bøker, ulike oster med tilbehør, konfekt osv. er forslag jeg tenker er helt supert, også tilpasser en selvfølgelig etter mottaker - ikke alle spiser ost, leser bøker o.l. Anonymkode: efb42...b4f Gode forslag, takk! Anonymkode: 73e5c...702 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #4 Del Skrevet 14. oktober Mat/drikke/hobby jeg VET de liker, og mest av alt tiden min ❤️ Anonymkode: 0dc73...cef 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 14. oktober #5 Del Skrevet 14. oktober Gi opplevelser. F.eks. en invitasjon til et eller annet, slik som å spandere middag, invitere på kino, invitere på vinsmaking/vinkurs, ta med på fjelltur. Bruk fantasien og finn på noe hyggelig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #6 Del Skrevet 14. oktober Jeg drar ofte på Bondens marked eller Mathallen eller noe sånt og kjøper ekstra god gløgg, ost, sylte, syltetøy, kaffe eller noe sånt. Om man legger litt flere ting sammen i en cellofan med sløyfe blir det en pen gave også. Anonymkode: 54bdf...0db 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #7 Del Skrevet 14. oktober Vinsmaking organisert av vinmonopolet Anonymkode: 360ca...d94 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #8 Del Skrevet 14. oktober Jeg syns pene kubbelys, stearinlys og telys er fint å få. Jeg bruker en del lys. Pene servietter er fint å legge ved også. Det er jo slike ting man gjerne kjøper selv, så det er jo forbruksvarer. Ulike produkter til matlaging. Må selvsagt tilpasses den enkeltes matvaner. Men det kan være ulike krydder, god olivenolje, smakstilsatte oljer, god balsamico. Gode oliven, oster, spekemat (husk holdbarhet og sørg for at de setter det kjølig). Liker du å lage mat selv kan du prøve deg på å lage konfekt, brente mandler, gode kjeks, marmelade, likør, syltede epler eller plommer. Alternative gaver kan være en fin plante, lage album med bilder av dere, invitere ut på kafe, knivsliper, abonnement på Storytel el, gavekort hos bakhandel, god såpe, strikkede sokker, gavekort på hundepass/barnepass, duftlys om de liker det. Anonymkode: a7c87...7d8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 14. oktober #9 Del Skrevet 14. oktober Jeg pleier å lage en kurv med litt forskjellig assortert spekeskinke, spekepølse, hjemmelagde brente julemandler, julekaffe, hjemmelaget krydder, hjemmelaget sylte, eggelikør o.l. De har jo alt som regel så da syns jeg det er koselig å gi bort. Andre ting jeg har lyst til å lage er: Ramsløkpesto, sylta rødløk, havrekjeks... Er jo bare fantasien som setter grenser sånn sett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #10 Del Skrevet 14. oktober Min mor sin leveregel for gaver til de som har alt er spises opp, drikkes opp eller brukes opp. De du nevner er vel nære nok til at du vet hva de liker. Kanskje en lokal produsent av feks ost (jeg er fra Trøndelag, så ville valgt feks en Høvding Sverre fra Orkladal Ysteri) eller sjokolade (Jentene på Tunet, feks), eller bare noe veldig godt (Lakris by Burlow), ulike drikkevarer? Liker de hagearbeid? Hagehansker eller redskap fra Burgon and Ball, frø. Anonymkode: 8fd08...c43 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #11 Del Skrevet 14. oktober Definitivt opplevelser ! Ta de med ut på restaurant, og/eller på konsert/ teater.Det gir også gode minner, til både deg og dem. Lokale bøker , er også noe mange eldre blir glad for. Anonymkode: b025a...5f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #12 Del Skrevet 14. oktober Litt luksus forbruksvarer opplever jeg er fint å gi, gav min aldrende far en kurv med spekemat, røkt laks, godt ost og marmelade, brente mandler osv. Gavekort på massasje/velvære. Er de litt sprek, gi de opplevelser, som kajakktur i Nidelva(ja, jeg bor i Trondheim!), overnatting i en sånn iglo-greie e.l. Jeg gav min far en spesialtilpasset privat seilas til hans 70-årsdag(området han vokste opp). Anonymkode: ef618...163 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #13 Del Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva gir dere til den som har alt? Anonymkode: 73e5c...702 Ingenting. Og guri for en lettelse det er å slippe den evige byttingen av lys, olivenoljer og konfekt. Helt meningsløst. Anonymkode: f7d7c...301 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #14 Del Skrevet 14. oktober En samling bilder med beskrivelse av hvilken anledning bildene er tatt. Og jeg skriver alltid julekort der jeg skriver hva jeg satte ekstra pris på ved personen dette året. Anonymkode: 8c965...5c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #15 Del Skrevet 14. oktober Gourmetkaffe (bønner til de som har maskin), te fra A.C. Perchs, litt spesielle bøker hvis de er interessert i sånn som for eksempel "forlatte hus og noen av menneskene som bodde i dem", fine stykker med håndsåpe, vinsmaking etc. Anonymkode: 4b4d0...6b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 14. oktober #16 Del Skrevet 14. oktober Definitivt opplevelser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 14. oktober #17 Del Skrevet 14. oktober Jeg gir gavekort på blomster til de som har alt, og det blir veldig godt mottatt. Ellers så skal mine foreldre få kaffe og sjokolade, og jeg gir bort litt av det til folk. Mat folk liker som det er litt ekstra med har også blitt gitt en del. Spekemat, sild, kaffe, te, varm sjokolade på pinne/kakaobombe, konfekt, favorittgodteriet/snacksen, godt krydder, olje, eddik, tørket frukt, nøtter (både saltede og usaltede). Ellers telys/stearinlys, servietter, håndsåpe, håndkrem, leppebalsam, refleks. Tingen jeg har lært er at det gjelder å kjenne folk, eller gi så nøytralt at folk enten kan bruke det uansett, eller lett gi det videre. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #18 Del Skrevet 14. oktober Mat, gjerne noe selvlaget (flatbrød, syltetøy, røykalaks) -eller kortreist mat. Konsertbilletter/teater eller andre opplevelser. Anonymkode: 579f3...ffb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #19 Del Skrevet 14. oktober Jeg gir bort abonnent på Pondus blad😅👍🏻 Mottaker er kjempefornøyd med «gave» hele året og har fått fornyelse i flere år Anonymkode: 58697...22e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #20 Del Skrevet 14. oktober Den som har alt trenger ingenting! Gi nå kaffe og sjokolade hvis du absolutt må gi. AnonymBruker skrev (1 time siden): De ønsker seg aldri noe annet enn det, men jeg er lei av dette. Gaver er vel for å glede mottaker... 🤨 Anonymkode: 436bf...f7b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå