Gå til innhold

Trenger man reiseforsikring om man ikke reiser ut av Norge?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjære deg. Det er ingen som planlegger med sykdom og ulykke.

Anonymkode: 46231...2d7

Åja det trodde jeg. Hva tror du? Jeg sa at jeg ikke så helt behovet hos oss da det vi betaler totalt over flere ti år blir mye dyrere enn å (om man får behov) til å betale et stort beløp en gang i steden.  

Anonymkode: 52084...526

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor skulle vi være med på å betale dine ulykker og hjemreiser? Hvis du ikke vil være med å dekke våre behov.. 

Hele idéen med forsiking er gjensidig solidaritet. Og underskuddsprosjekt? Er jo helt idiotisk kommentar. Hvor mange har for eksempel penger på konto til å bygge opp huset hvis det brenner? Forsikring er ikke et regnskap hvor hver enkelt forsikringstager skal gå med overskudd. Det er rett og slett trygghet for hver enkelt. Du kjøper deg trygghet. Det koster litt, men er ulykken ute, alt du har å klamre deg til. Og reiseforsikring innad i Norge...

Anonymkode: d7980...16a

Hahaha, "gjensidig solidaritet", dummeste jeg har hørt i dag. Forsikringsselskaper er kyniske som F og egenandelene er ofte latterlig høye. 

Hilsen en som er stolt av å ha null forsikringer. De pengene jeg ville ha brukt der, sparer jeg heller, og jeg har nok oppspart til å dekke omtrent hva det skulle være av uforutsette utgifter. Nå skal det også sies at jeg i dag eier veldig lite av verdi. Det er et personlig valg. 

Spør deg selv hvor lenge du har betalt på forsikringer som du aldri har fått bruk for... På ett av husene jeg eide brukte jeg forsikring én gang og egenandelen var på omtrent 1/4, i tillegg til at denne forsikringsfyren som skulle inspisere skaden var frekk som få og behandlet meg som jeg var ute etter å svindle forsikringsselskapet og han personlig, lol. På et annet hus jeg eide hadde forsikringsselskapet en advokat som gjorde alt hun kunne for å frasi selskapet ethvert ansvar, helt til jeg ikke orket å krangle mer - med andre ord en slags utmattelsesteknikk. Hater jeg forsikringsselskaper? JA. Med mindre det er lovpålagt, så unngår jeg dem i det lengste.  

Anonymkode: 0109a...e29

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...