AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #1 Del Skrevet 14. oktober 2024 Jeg og samboer har reiseforsikring men vi reiser aldri ut av Norge (reist en gang siste 7 årene, gjelder også Sverige) trenger vi egentlig reiseforsikring? Reiser ikke noe særlig i Norge heller. Anonymkode: 52084...526 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #2 Del Skrevet 14. oktober 2024 Vi har helårs reiseforsikring som gjelder fra vi går ut av ytterdøren Anonymkode: 0a2f8...c73 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jane78 Skrevet 14. oktober 2024 #3 Del Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg og samboer har reiseforsikring men vi reiser aldri ut av Norge (reist en gang siste 7 årene, gjelder også Sverige) trenger vi egentlig reiseforsikring? Reiser ikke noe særlig i Norge heller. Anonymkode: 52084...526 Jeg vil si nei. Det er mer fordi de fleste reiseforsikringer har dårlig dekning utenom helse og krever at du overnatter og er så og så langt unna hjemmet ditt. Folk bør lese reiseforsikring sin nøye, jeg har hatt noen reiseforsikringer og blitt overrasket når jeg har gått inn og lest avtalene som blir tilbudt. Reiseforsikringen prøver å gjøre alt de kan for å unngå dekning og man bør lese avtalen sin nøye 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #4 Del Skrevet 14. oktober 2024 Ja. Skjer det noe når dere er i Norge så får dere raskere hjelp. Når mobilen min ble ødelagt så tok jeg det på reiseforsikringen. Dagen etter hadde jeg pengene på kontoen slik at jeg kunne kjøpe ny. Anonymkode: bf221...7b5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #5 Del Skrevet 14. oktober 2024 jane78 skrev (Akkurat nå): Jeg vil si nei. Det er mer fordi de fleste reiseforsikringer har dårlig dekning utenom helse og krever at du overnatter og er så og så langt unna hjemmet ditt. Folk bør lese reiseforsikring sin nøye, jeg har hatt noen reiseforsikringer og blitt overrasket når jeg har gått inn og lest avtalene som blir tilbudt. Reiseforsikringen prøver å gjøre alt de kan for å unngå dekning og man bør lese avtalen sin nøye Min gjelder med en gang jeg går ut døren fra huset mitt. Anonymkode: bf221...7b5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #6 Del Skrevet 14. oktober 2024 Vi var på bilferie med telt i Norge for noen år siden, skulle ende reisen med tur på Color Line til Kiel. Midt i fellesferien. Både min mann og det yngste barnet fikk lungebetennelse da vi var 70 mil hjemmefra. Lang historie kort måtte vi ta inn på hotell 6 døgn midt i fellesferien, det eneste hotellet som var ledig var det dyreste i området, vi gikk glipp av Color line-båten og hele regninga kom på rundt 30 000 kr. Den tok reiseforsikringen. Har også en kollega som fikk akutt blindtarmbetennelse og sprukket blindtarm da hun var på ferie i Norge. Hun måtte operere og misset flyet hjem. Reiseforsikringen dekket at moren reiste for å være med henne og få henne hjem, og den dekket nytt fly og ta i fra flyplassen. Jeg falt i slalåmbakken i Sverige en gang og de måtte klippe opp Bergans-buksa mi på sykehuset for å få den av. Det var riktig nok "bare" 4000 kr, men jeg fikk det dekket. Jeg ville ikke spart de usle pengene på reiseforsikring. Og det er bare tull at de fleste krever flere døgn på reise, de største selskapene dekker fra man går ut av døra. Anonymkode: 46231...2d7 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #7 Del Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi var på bilferie med telt i Norge for noen år siden, skulle ende reisen med tur på Color Line til Kiel. Midt i fellesferien. Både min mann og det yngste barnet fikk lungebetennelse da vi var 70 mil hjemmefra. Lang historie kort måtte vi ta inn på hotell 6 døgn midt i fellesferien, det eneste hotellet som var ledig var det dyreste i området, vi gikk glipp av Color line-båten og hele regninga kom på rundt 30 000 kr. Den tok reiseforsikringen. Har også en kollega som fikk akutt blindtarmbetennelse og sprukket blindtarm da hun var på ferie i Norge. Hun måtte operere og misset flyet hjem. Reiseforsikringen dekket at moren reiste for å være med henne og få henne hjem, og den dekket nytt fly og ta i fra flyplassen. Jeg falt i slalåmbakken i Sverige en gang og de måtte klippe opp Bergans-buksa mi på sykehuset for å få den av. Det var riktig nok "bare" 4000 kr, men jeg fikk det dekket. Jeg ville ikke spart de usle pengene på reiseforsikring. Og det er bare tull at de fleste krever flere døgn på reise, de største selskapene dekker fra man går ut av døra. Anonymkode: 46231...2d7 Taxi til og fra flyplassen *** Anonymkode: 46231...2d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #8 Del Skrevet 14. oktober 2024 Reiseforsikring gjelder fra du går ut døren. så ja. (kommer an på vilkårene i forsikringen. Å kjøpe en billig dårlig en er bare bortkastet penger) Anonymkode: 9edf0...3e1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #9 Del Skrevet 14. oktober 2024 Den er ikke livsviktig, men kan absolutt komme til nytte i Norge også. En venn av meg fikk f.eks dekket noen hundre tusen i tannlegeutgifter etter å ha tryna på sykkel rett utenfor huset. Anonymkode: bd4e0...3a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #10 Del Skrevet 14. oktober 2024 Jeg vil si nei så fremt du har økonomi til å dekke skadene. Forsikring er for de fleste, heldigvis, et underskuddsprosjekt. Vi betaler mer enn vi får. Det er bittert at flybilletter som er betalt, går tapt, men kan hadde jo økonomi til å kjøpe dem. For meg er hensikten med reiseforsikring å få dekket kostnader ved sykdom/ulykker, inkl hjemreise fra utlandet. Jeg skulle gjerne hatt en så spesifikk forsikring, og ikke vært med på å dekke andres mistede telefoner. Anonymkode: 79562...739 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #11 Del Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg vil si nei så fremt du har økonomi til å dekke skadene. Forsikring er for de fleste, heldigvis, et underskuddsprosjekt. Vi betaler mer enn vi får. Det er bittert at flybilletter som er betalt, går tapt, men kan hadde jo økonomi til å kjøpe dem. For meg er hensikten med reiseforsikring å få dekket kostnader ved sykdom/ulykker, inkl hjemreise fra utlandet. Jeg skulle gjerne hatt en så spesifikk forsikring, og ikke vært med på å dekke andres mistede telefoner. Anonymkode: 79562...739 Hvorfor skulle vi være med på å betale dine ulykker og hjemreiser? Hvis du ikke vil være med å dekke våre behov.. Hele idéen med forsiking er gjensidig solidaritet. Og underskuddsprosjekt? Er jo helt idiotisk kommentar. Hvor mange har for eksempel penger på konto til å bygge opp huset hvis det brenner? Forsikring er ikke et regnskap hvor hver enkelt forsikringstager skal gå med overskudd. Det er rett og slett trygghet for hver enkelt. Du kjøper deg trygghet. Det koster litt, men er ulykken ute, alt du har å klamre deg til. Og reiseforsikring innad i Norge... Anonymkode: d7980...16a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #12 Del Skrevet 14. oktober 2024 Tusen takk for alle svar her, men lurer på om det egentlig er like greit å ikke ha det for oss.. Da begge to ikke har så mye av verdi når vi er ute (går ikke med merkeklær, har billig tlf osv.) Og om det skulle skjedd at noen stjelte tlf min når jeg gikk ute så er det billigere for meg å kjøpe en ny tlf (siden det sjeldent skjer, ikke opplevd noe tyveri enda og er litt over 30 år) Så om man legger sammen hva reiseforsikringen har kostet siste 7 årene for eks. Så er det mye billigere å bare kjøpe en ny tlf.. Samme med andre ulykker som heldigvis sjeldent skjer mest sannsynlig ikke. Så om det skjer noe så har man egentlig spart de pengene på å ikke betale 300kr eller hva det er hver eneste mnd. i flere ti år. Anonymkode: 52084...526 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #13 Del Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor skulle vi være med på å betale dine ulykker og hjemreiser? Hvis du ikke vil være med å dekke våre behov.. Hele idéen med forsiking er gjensidig solidaritet. Og underskuddsprosjekt? Er jo helt idiotisk kommentar. Hvor mange har for eksempel penger på konto til å bygge opp huset hvis det brenner? Forsikring er ikke et regnskap hvor hver enkelt forsikringstager skal gå med overskudd. Det er rett og slett trygghet for hver enkelt. Du kjøper deg trygghet. Det koster litt, men er ulykken ute, alt du har å klamre deg til. Og reiseforsikring innad i Norge... Anonymkode: d7980...16a Er ikke meg du svarer til, men her er det snakk om reiseforsikring ikke innboforsikring.. Det burde selvfølgelig alle ha og bidra på Anonymkode: 52084...526 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #14 Del Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor skulle vi være med på å betale dine ulykker og hjemreiser? Hvis du ikke vil være med å dekke våre behov.. Hele idéen med forsiking er gjensidig solidaritet. Og underskuddsprosjekt? Er jo helt idiotisk kommentar. Hvor mange har for eksempel penger på konto til å bygge opp huset hvis det brenner? Forsikring er ikke et regnskap hvor hver enkelt forsikringstager skal gå med overskudd. Det er rett og slett trygghet for hver enkelt. Du kjøper deg trygghet. Det koster litt, men er ulykken ute, alt du har å klamre deg til. Og reiseforsikring innad i Norge... Anonymkode: d7980...16a Jeg vil være med å betale for andres ulykke, men hvis jeg kunne velge, de reelle ulykkene, og ikke småting. Så kan dere andre gjerne ha en forsikring som dekker alt. Jeg har også helårsreiseforsikring. Hatt den i nesten 40 år. Jeg har minst 20 reiser utenlands i året. Jeg har til nå ikke hatt behov for forsikringen. Selvsagt er det slik at vi betaler mer i forsikring enn hva vi for igjen. Og jeg gjentar, heldigvis. Men mer som skal dekkes, og større forsikringsutbetalinger, øker kostnadene. Jeg er egentlig ikke interessert i å betale for de som mister telefoner og roter bort bagasje. Det er også alt for mye juks på reiseforsikring. Har man midler til å dekke kostnadene, trenger man ikke forsikring. Derfor velger staten å være selvassurandør. Anonymkode: 79562...739 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #15 Del Skrevet 14. oktober 2024 Vi fikk oss en overraskelse i sommerferien da vi var på biltur i Europa. Bilen havarerte og vi ble stuck på samme plassen i dagesvis. Vi pådro oss mange ekstra utgifter til overnatting, og tapte bl.a. forhåndsbestilte ferjebilletter, m.m. Vi fikk ikke fem øre igjen på reiseforsikringen (men heldigvis litt via bilforsikringen). Den gjaldt bare hvis bilhavariet hadde skjedd på vei til flyplassen for å ta et fly! Så dette med at den gjelder fra du går ut døren, må tas med en klype salt. Anonymkode: 6f534...66e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #16 Del Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja. Skjer det noe når dere er i Norge så får dere raskere hjelp. Når mobilen min ble ødelagt så tok jeg det på reiseforsikringen. Dagen etter hadde jeg pengene på kontoen slik at jeg kunne kjøpe ny. Men det er ikke så enkelt, for at reiseforsikringen skal dekke skadet mobil, må det ha inntruffet en "ytre påvirkning".. (og så kan man selvsagt finne på noe, men da er det jo svindel..) Anonymkode: eaf38...9ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #17 Del Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg og samboer har reiseforsikring men vi reiser aldri ut av Norge (reist en gang siste 7 årene, gjelder også Sverige) trenger vi egentlig reiseforsikring? Reiser ikke noe særlig i Norge heller. Anonymkode: 52084...526 Har du råd til å miste ting du tar med deg utenfor hjemmet ditt? Er svaret ja, så trenger du ikke reiseforsikring. Har du råd til å klare deg dersom du skulle falle utendørs, bli ufør eller få andre økonomiske problemer på grunn av en ulykke utendørs? Er svaret ja også her? Du trenger ikke reiseforsikring. I svarene dine derimot nei, over, så trenger du en reiseforsikrings som dekker fra din egen ytterdør når du går hjemmefra og til du er innenfor din egen ytterdør når du kommer hjem, uansett om du bare skal på butikken rett over veien. Anonymkode: 87f2b...e68 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #18 Del Skrevet 14. oktober 2024 Jeg var glad for forsikring da jeg skulle på helgetur og fikk covid. Fly, buss, hotell og konsert var ikke refunderbart. Jeg var også glad da jeg bare betalte 500kr i egenandel når telefonen ble knust. Det var heller ikke spesielt dyr telefon, men den var ganske ny. Ikke minst, da jeg falt på sykkel og måtte fire turer til tannlegen og endte med rotfylling. Du sier du ikke ser behovet fordi du ikke blir utsatt for tyveri.... Jeg hadde aldri knust tenner heller. Før det faktisk skjedde. Jeg knuser heller ikke telefoner hyppig, men det skjedde en gang. Jeg har ikke forsikring fordi ting skjer hyppig, men fordi det kan skje. Men klart, om dere betaler 300kr pr mnd hver, så har dere en veldig dyr forsikring. Jeg betaler 100kr pr måned. Anonymkode: 29295...a50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #19 Del Skrevet 14. oktober 2024 Sjekk hva innboforsikringen dekker så slipper du å betale dobbelt opp. I Gjensidige dekkes man også på reiser til/fra jobb og privatreiser innad i Norge. Anonymkode: 7f505...1b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #20 Del Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tusen takk for alle svar her, men lurer på om det egentlig er like greit å ikke ha det for oss.. Da begge to ikke har så mye av verdi når vi er ute (går ikke med merkeklær, har billig tlf osv.) Og om det skulle skjedd at noen stjelte tlf min når jeg gikk ute så er det billigere for meg å kjøpe en ny tlf (siden det sjeldent skjer, ikke opplevd noe tyveri enda og er litt over 30 år) Så om man legger sammen hva reiseforsikringen har kostet siste 7 årene for eks. Så er det mye billigere å bare kjøpe en ny tlf.. Samme med andre ulykker som heldigvis sjeldent skjer mest sannsynlig ikke. Så om det skjer noe så har man egentlig spart de pengene på å ikke betale 300kr eller hva det er hver eneste mnd. i flere ti år. Anonymkode: 52084...526 Kjære deg. Det er ingen som planlegger med sykdom og ulykke. Anonymkode: 46231...2d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå