Gå til innhold

Sitter folk og trykker "refresh" på Finns nettside over GIS BORT ting?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal gi bort en ting. En interiørgjenstand. La den ut, og så den var til kontroll. Satt og ventet, og så den var aktiv... og så var det plutselig kommet en melding allerede!? Jeg mener det, det var snakk om sekunder etter at den var blitt aktiv på Finn!

Sitter folk som hauker over Gis Bort delen av Finn for å kapre ting eller? Det renner inn med henvendelser, alle i løpet av fem minutter!

Anonymkode: 27003...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De får varsel på smarttelefonen….

Anonymkode: 60c04...6ca

Skjønner ikke at folk har varsel på pyntegjenstander.... det må da kry av dem. Varsler i et eneste kjør da.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner ikke at folk har varsel på pyntegjenstander.... det må da kry av dem. Varsler i et eneste kjør da.

Er jo for å få ting gratis. De selger det kanskje videre et annet sted? Mange som flipper :) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er jo for å få ting gratis. De selger det kanskje videre et annet sted? Mange som flipper :) 

Tenkte det samme, men jeg gidder ikke ta noe for det. Vil bare bli kvitt det.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, ja, det er litt vilt. La ut en støvsuger på gis bort, og fikk 30 henvendelser på et par min. Tror folk har varsel på og griper muligheten om den dukker opp.

Anonymkode: c09d0...25d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gir dere bort ting? Sett en levelig pris på det først, for å se om noen kjøper det. Gi det heller bort om ingen byr over en viss tid.

Folk kjøper jo alt mulig der inne. Jeg har solgt en del på Finn, også ting jeg tenkte jeg skulle kaste.

Jeg hadde en gammel interiørdings som jeg selv mente var søppel og burde kastes, men prøvde meg med en høy pris som samleobjekt på Finn først, og endte med å få 700,- for det. Og kjøperen var såå fornøyd. Jeg ler den dag i dag av hele opplegget. 

Tror nok at folk jakter ting som gies bort fordi andre gir bort ting med verdi i, slik at folk kan tjene penger på det. Og får du mange henvendelser på kort tid på en gi-bort-ting, så burde du satt en pris på det. Mener jeg :) 

Endret av Bombasi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drev med det i ett år ved siden av boliginvest. Har til og med ansatt en polakk for henting i en liten periode. Det var svært lønnsom en liten periode.

I 2019 ble verdier for 1,7 millioner kroner omsatt, alle var gratis fra finn. Polakken kostet rundt 450k det året og bilen med henger kostet rundt 150k i tillegg. 

Det var helt vanvittig. Men korona sa stopp og har ikke fortsatt med det siden da, fordi jeg fikk pensjonert meg etter boligsalgene i Oslo.

:skya:

Anonymkode: f2562...c68

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (20 timer siden):

Hvorfor gir dere bort ting? Sett en levelig pris på det først, for å se om noen kjøper det. Gi det heller bort om ingen byr over en viss tid.

Folk kjøper jo alt mulig der inne. Jeg har solgt en del på Finn, også ting jeg tenkte jeg skulle kaste.

Jeg hadde en gammel interiørdings som jeg selv mente var søppel og burde kastes, men prøvde meg med en høy pris som samleobjekt på Finn først, og endte med å få 700,- for det. Og kjøperen var såå fornøyd. Jeg ler den dag i dag av hele opplegget. 

Tror nok at folk jakter ting som gies bort fordi folk gir bort ting med verdi i, slik at folk kan tjene penger på det. Og får du mange henvendelser på kort tid på en gi-bort-ting, så burde du satt en pris på det. Mener jeg :) 

For min del: Selger noen ganger ting på Finn når det er noe jeg kan få en del penger for. Mens andre ganger går jeg rett på gis bort, rett og slett fordi jeg vil ha ut gjenstandene raskest mulig (i forbindelse med opprydning hjemme e.l.), og da gidder jeg ikke å ha noe liggende og vente i ukesvis på en potensiell selger for å tjene 150kr. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Drev med det i ett år ved siden av boliginvest. Har til og med ansatt en polakk for henting i en liten periode. Det var svært lønnsom en liten periode.

I 2019 ble verdier for 1,7 millioner kroner omsatt, alle var gratis fra finn. Polakken kostet rundt 450k det året og bilen med henger kostet rundt 150k i tillegg. 

Det var helt vanvittig. Men korona sa stopp og har ikke fortsatt med det siden da, fordi jeg fikk pensjonert meg etter boligsalgene i Oslo.

:skya:

Anonymkode: f2562...c68

Hahah😂

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger aldri ut gi-bort på Finn er så mye mas. Setter en kurant pris på det og gir det bort når folk kommer for å betale. Gitt at de er oppegående folk og ikke har sendt mannen eller dama si for å hente for seg og sånt. 

Blir det ikke solgt så er det så mye korps med loppemarked omkring at det lar seg kvittes med uansett.

Endret av Eric_B
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.10.2024 den 17.31):

De får jo ikke varsel på pyntegjenstandene, de får varsel på nye annonser….

Anonymkode: 133a5...96f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bombasi skrev (20 timer siden):

Tror nok at folk jakter ting som gies bort fordi folk gir bort ting med verdi i, slik at folk kan tjene penger på det. Og får du mange henvendelser på kort tid på en gi-bort-ting, så burde du satt en pris på det. Mener jeg :) 

Jeg sliter med å få solgt ting på finn, prøver å legge ut, og ender med å gi det bort fordi ingen kjøper...

Mulig det hadde gått bedre om jeg tilbød meg å sende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyra skrev (1 time siden):

Jeg sliter med å få solgt ting på finn, prøver å legge ut, og ender med å gi det bort fordi ingen kjøper...

Definitivt. At du kan sende når ut til et mye bredere marked. Har solgt en del på Finn oppigjennom årene, og jeg har ikke solgt noe til noen i nærområdet mitt. Ikke litt nært engang. Som regel går pakkene mine på kryss og tvers av landet. :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.10.2024 den 17.18):

Jeg skal gi bort en ting. En interiørgjenstand. La den ut, og så den var til kontroll. Satt og ventet, og så den var aktiv... og så var det plutselig kommet en melding allerede!? Jeg mener det, det var snakk om sekunder etter at den var blitt aktiv på Finn!

Sitter folk som hauker over Gis Bort delen av Finn for å kapre ting eller? Det renner inn med henvendelser, alle i løpet av fem minutter!

Populære ting, gjerne ting folk kan videreselge, de renner det raskt inn mange titalls meldinger på.

Legger derfor slike ting ut tilsalgs for en symbolsk sum, kr. 20 f.eks, da gidder folk plutselig ikke og der kommer etter en stund seriøse henvendelser. 

Anonymkode: ac9b9...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

De får jo ikke varsel på pyntegjenstandene, de får varsel på nye annonser….

Anonymkode: 133a5...96f

Enda flere ping-ping-ping på mobilen da, om det er absolutt alt av nye annonser på Gis Bort! Hadde ikke orket.

Bombasi skrev (På 14.10.2024 den 22.32):

Tror nok at folk jakter ting som gies bort fordi andre gir bort ting med verdi i, slik at folk kan tjene penger på det. Og får du mange henvendelser på kort tid på en gi-bort-ting, så burde du satt en pris på det. Mener jeg :) 

Er for så vidt enig med deg i det og har tidligere solgt lignende ting som jeg egentlig bare vil bli kvitt fort og uten styr. Vet at mange Finn-brukere henter gratisting og siden selger det selv og innkasserer penger for det, og tjener ekstra på den måten.

Men denne gangen gadd jeg ikke styre med det (folk skal alltid prute så jæ.... selv på billige ting, og det irriterer meg så grusomt!) og bare ga det bort med en gang. Ble hentet samme kvelden av en ung dame i tjueårene.

Sjekket ETTER at jeg hadde lovet det bort hva den tingen koster nytt, og det var 150 kr. Kunne altså tatt 75 kr kanskje for det og mottatt 20 pruteforsøk på 30 kr....

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (18 timer siden):

Definitivt. At du kan sende når ut til et mye bredere marked. Har solgt en del på Finn oppigjennom årene, og jeg har ikke solgt noe til noen i nærområdet mitt. Ikke litt nært engang. Som regel går pakkene mine på kryss og tvers av landet. :) 

Sitter du på et helt lager med gamle, tomme pappesker da? Jeg har i alle fall ikke noe sted hjemme og oppbevare sånt. Fullt på loftet og ingen plass inne. Så når folk prøver å få meg til å sende (selv om jeg skriver "må hentes, sender ikke" så spør folk om sending...) så sier jeg nei, for jeg har ikke noe pappesker liggende å pakke i. Dessuten må jeg gå 30 minutter tur/retur til posten, i tillegg tar det tid å stå i kø på posten, samt finne pappeske, emballere og pakke inn osv. Kan jo ta oppimot en time å bli kvitt en greie. Det gidder jeg altså ikke for småpenger i alle fall.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Enda flere ping-ping-ping på mobilen da, om det er absolutt alt av nye annonser på Gis Bort! Hadde ikke orket.

Er for så vidt enig med deg i det og har tidligere solgt lignende ting som jeg egentlig bare vil bli kvitt fort og uten styr. Vet at mange Finn-brukere henter gratisting og siden selger det selv og innkasserer penger for det, og tjener ekstra på den måten.

Men denne gangen gadd jeg ikke styre med det (folk skal alltid prute så jæ.... selv på billige ting, og det irriterer meg så grusomt!) og bare ga det bort med en gang. Ble hentet samme kvelden av en ung dame i tjueårene.

Sjekket ETTER at jeg hadde lovet det bort hva den tingen koster nytt, og det var 150 kr. Kunne altså tatt 75 kr kanskje for det og mottatt 20 pruteforsøk på 30 kr....

ts

Jøss. Har bare opplevd pruting et par ganger. Ellers har folk betalt det jeg har forlangt, som ofte inneholder en liten terskel for nettopp pruting. :) 

Legger du ut ting under Fiks Ferdig får du vel ikke pruting?

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sitter du på et helt lager med gamle, tomme pappesker da? Jeg har i alle fall ikke noe sted hjemme og oppbevare sånt. Fullt på loftet og ingen plass inne. Så når folk prøver å få meg til å sende (selv om jeg skriver "må hentes, sender ikke" så spør folk om sending...) så sier jeg nei, for jeg har ikke noe pappesker liggende å pakke i. Dessuten må jeg gå 30 minutter tur/retur til posten, i tillegg tar det tid å stå i kø på posten, samt finne pappeske, emballere og pakke inn osv. Kan jo ta oppimot en time å bli kvitt en greie. Det gidder jeg altså ikke for småpenger i alle fall.

ts

Har noen tomme pappesker liggende, ja. Ikke så mange, men noen i forskjellige størrelser. Ellers har jeg sendt en del uten pappeske. 

Ja skjønner det med at det er mye jobb å sende bare for småpenger. Jeg har ikke solgt småting hver for seg. Småting har jeg samlet i èn annonse der alt ble solgt samlet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyra skrev (23 timer siden):

Ja, jeg tror ikke folk henter i 2024. Er så mye rare folk der ute. Jeg sender utelukkende det jeg selger - nekter å ha fremmede på døra.

Ts: om du skal gi vekk ting er det enklere å gi det til en bruktbutikk eller et loppemarked. Finn er blitt et sted man skal utvise forsiktighet med.

Anonymkode: 3a446...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...