AnonymBruker Skrevet 14. oktober #1 Del Skrevet 14. oktober Vi har ei tispe som har det med å grynte/snøfte stille hvis hun får mye positiv oppmerksomhet. Eks at hun endelig får komme opp i fanget hvis vi har vært opptatt en stund, eller hvis jeg synger for henne(ja jeg vet). Ser for meg at det er gledes snøft, men ikke hørt det hos andre før. Er det vanlig og betyr det det jeg tror? Anonymkode: a87f9...db4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #2 Del Skrevet 14. oktober Med mindre du har en flatnesa rase, så er små nys/snøft en del av språket til hunder, og de bruker det i forskjellige situasjoner. De kan gjøre det i lek med andre hunder for å forsikre den andre hunden om at de fortsatt er vennlige og bare ønsker å leke. De kan bruke det som demping (om leken blir for mye, de får kjeft av eier eller annet). De kan smånyse/snøfte når de er gira og når de er glade. Noen hunder smånyser/snøfter mer enn andre, og bruker det kanskje mer i én setting enn i andre settinger. Om din snøfter når hun er glad og fornøyd, så er det sannsynligvis gledessnøft Anonymkode: 6915a...4e1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #3 Del Skrevet 15. oktober AnonymBruker skrev (12 timer siden): Med mindre du har en flatnesa rase, så er små nys/snøft en del av språket til hunder, og de bruker det i forskjellige situasjoner. De kan gjøre det i lek med andre hunder for å forsikre den andre hunden om at de fortsatt er vennlige og bare ønsker å leke. De kan bruke det som demping (om leken blir for mye, de får kjeft av eier eller annet). De kan smånyse/snøfte når de er gira og når de er glade. Noen hunder smånyser/snøfter mer enn andre, og bruker det kanskje mer i én setting enn i andre settinger. Om din snøfter når hun er glad og fornøyd, så er det sannsynligvis gledessnøft Anonymkode: 6915a...4e1 Tusen takk for svar, nå lærte jeg noe nytt! Aldri hørt det før, men det er sikkert bare lavere i andre settinger. Veldig koselig uansett😊 Anonymkode: a87f9...db4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #4 Del Skrevet 15. oktober Min hund hadde hovedsakelig to typer snøft. Et kom dersom hun ikke fikk det som hun ville (godbit akkurat nå, leke akkurat nå), og den andre typen kom når hun var skikkelig glad. Søtt begge deler, spør du meg. Kos deg med snøftene, jeg tror du kjenner hunden din ❤️ Jeg savner hundesnøftene fra min. Anonymkode: db81b...645 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober #5 Del Skrevet 16. oktober Min snøfter når han er glad, men det er også hans måte å kommunisere nei på. Han snøfter og rister på hodet om han ikke vil noe. Om jeg spørr om han vil ut å tisse og han ikke trenger. Så snøfter han, og rister på hodet😊 Han nikker også for ja, så veldig enkelt å forstå han 🥰 Anonymkode: 42a73...2cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 16. oktober #6 Del Skrevet 16. oktober AnonymBruker skrev (På 15.10.2024 den 8.29): Min hund hadde hovedsakelig to typer snøft. Et kom dersom hun ikke fikk det som hun ville (godbit akkurat nå, leke akkurat nå), og den andre typen kom når hun var skikkelig glad. Søtt begge deler, spør du meg. Kos deg med snøftene, jeg tror du kjenner hunden din ❤️ Jeg savner hundesnøftene fra min. Anonymkode: db81b...645 Samme her... Han hadde bare en type snøft han av min da, og det var om han måtte gjøre noe han egentlig ikke ville 😆😆😆. Så ble alltid så morsomt... Han uttrykte snøft som misnøye, men endte opp med å gjøre det likevel 😂. Det var spesielt når jeg stod på kjøkkenet for å lage mat. Var alltid så redd for at jeg skulle være uheldig, og brenne han med noe varmt om jeg sølte varm saus, olje eller lignende.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå