Gå til innhold

Hvordan få rent gulv i dusjkabinett?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det eksisterer tusen tips om rengjøring av dusjvegger, men her er det gulvet i dusjkabinettet som er vanskelig å få rent. Gulvet er i hvit hard plast, men har fått en gul misfarging som er vanskelig å få vekk.

Noen som har tips om hvordan få gulvet i dusjkabintettet hvitt igjen? Har prøv Jif baderom og Vanish. Jif baderom hjelper ingenting. Vanish kanskje ørlitt, men gulvet er fortsatt gult flere steder, særlig der vann har en tendens til å bli stående etter dusjing (ned mot sluk).

Anonymkode: e0962...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

carro1991 skrev (1 minutt siden):

Klor som får virke en stund? 

Har prøvd klor. Virket ikke. Men kanskje jeg ikke lot det virke lenge nok?

Anonymkode: e0962...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

The pink stuff ?

Anonymkode: f7138...d75

Har ingen erfaring med det. Hvor kjøper man det?

Anonymkode: e0962...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har ingen erfaring med det. Hvor kjøper man det?

Anonymkode: e0962...ecc

Normal, clas ohlson ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Steinvask kjøpt på enklere liv. Steinvask sammen med daddy scrub er svært effektivt. Jeg elsker det og bruker det på alt!

evt blande zalo, eddik og vann. Én del av hver. Spray på og la virke noen minutter før du vasker av. 

Anonymkode: e99ef...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Steinvask kjøpt på enklere liv. Steinvask sammen med daddy scrub er svært effektivt. Jeg elsker det og bruker det på alt!

evt blande zalo, eddik og vann. Én del av hver. Spray på og la virke noen minutter før du vasker av. 

Anonymkode: e99ef...f6d

Steinvask har jeg ikke hørt om, verdt å prøve. Men skal prøve zalo + eddik før jeg bestiller noe. Har ikke eddik i huset akkurat nå, men har nå påført zalo + salmiakk. Lar det stå ei stund og ser om det funker.

Anonymkode: e0962...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne hvite svamper du får kjøpt overalt, bruker jeg på badet (unntatt toalettet), og de fjerner alt.

 

Anonymkode: a7091...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sånne hvite svamper du får kjøpt overalt, bruker jeg på badet (unntatt toalettet), og de fjerner alt.

 

Anonymkode: a7091...0b0

Hva heter de?

Anonymkode: e0962...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså hvis det er slitasje så er å male gulvet den beste løsningen. Eller akseptere at det er litt gult. 

En ting er sikkert:det blir ikke finere jo sterkere midler du bruker, heller styggere. 

Anonymkode: 65495...59c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Altså hvis det er slitasje så er å male gulvet den beste løsningen. Eller akseptere at det er litt gult. 

En ting er sikkert:det blir ikke finere jo sterkere midler du bruker, heller styggere. 

Anonymkode: 65495...59c

Vet ikke om det er slitasje, men det er jo mulig. Det er ikke så gammelt. Usikker på om det går å male gulvet i et dusjkabinett.. Må kanskje heller kjøpe et nytt.

Ts

Anonymkode: e0962...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det eksisterer tusen tips om rengjøring av dusjvegger, men her er det gulvet i dusjkabinettet som er vanskelig å få rent. Gulvet er i hvit hard plast, men har fått en gul misfarging som er vanskelig å få vekk.

Noen som har tips om hvordan få gulvet i dusjkabintettet hvitt igjen? Har prøv Jif baderom og Vanish. Jif baderom hjelper ingenting. Vanish kanskje ørlitt, men gulvet er fortsatt gult flere steder, særlig der vann har en tendens til å bli stående etter dusjing (ned mot sluk).

Anonymkode: e0962...ecc

Snakk med noen som er dyktig på rengjøring av bad, enten en flisebutikk, ala Mega Flis, eller Coop Obs bygg. 
Gulnet plast er vanskelig å få hvitt igjen. Mulig hagemøbelrengjøring kan ordne dette, men spør fagfolk som selger dette før du går igang.

Anonymkode: 316a1...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plastfornyer. 
 

Ikke skrubb med slipemidler (skurekrem o.l.), kun myk svamp som ikke riper. Ikke bruk mikrofiber, det riper også. I ripene setter skitten seg og du får det aldri rent og pent igjen. 

Anonymkode: 23531...357

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gå på en rørleggerforretning, og kjøp et spesialvaskemiddel for det materialet du skal rengjøre.
Det er det jeg har gjort når jeg har rengjort boliger for salg, og de gir gode råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Plastfornyer. 
 

Ikke skrubb med slipemidler (skurekrem o.l.), kun myk svamp som ikke riper. Ikke bruk mikrofiber, det riper også. I ripene setter skitten seg og du får det aldri rent og pent igjen. 

Anonymkode: 23531...357

Enig i denne. Det er nok allerede ødelagt hvis mam har skrubbet med Jif. Det er jo et ripemiddel... vet ikke hvorfor det er så populært, for det bare riper opp alt, men de har vel sikkert reklamert godt for seg...

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har prøvd klor. Virket ikke. Men kanskje jeg ikke lot det virke lenge nok?

Anonymkode: e0962...ecc

Prøv å la det virke hvertfall 4/5 timer. Jeg har god erfaring med det selv hvertfall. Heller på rein klorin, evnt legg en klut der så ikke alt renner ned i sluk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...