AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #201 Del Skrevet 24. november 2024 Ullvott skrev (Akkurat nå): Du verden, dette eskalerte! Her blander du jo sammen råmelkskvalitet, bakterier vi utsettes for helt naturlig og smittsomme sykdommer blant barnehagebarn (som stort sett er virus) i en eneste graut. Det eneste du oppnår er å demonstrere dine egne kunnskapsmessige hull. Jeg har nok en over snittet god kunnskap om mathygiene fra jord til bord, takk. Og matgaven jeg får fra naboungene ser jeg virkelig ingen grunn til å være redd for. Men du gjør en glimrende jobb i å forsøke å få fokuset vekk fra ditt eget hysteri, det skal du ha. Anonymkode: ca52b...85d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #202 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Med så mange emojier og capslock fremstår du ganske utakknemlig. Du er voksen (antar jeg) og blir regelrett sint og sur når du ikke får akkurat det du har sagt at du ønsker deg? Ok. Anonymkode: ca52b...85d Jeg er ganske utakknemlig - for gaven- når jeg blir spurt -på forhånd- hva jeg ønsker meg, og får noe heeeelt annet ja… Som attpåtil er dyrere en mye annet på listen min.. Men som skrevet; Jeg er takknemlig for at noen ønsker gi meg gave.. Hvis mannen spør om jeg vil ha noe på butikken og jeg sier potetgull, og han bevisst kjøper sjokolade,(som jeg ikke liker) da er jeg ikke særlig takknemlig for sjokoladen nei😅 Til info, så gjelder irritasjonen ang dette, en person i familien.. Hvert år….. Får jeg -noe- som denne personen VET jeg verken ønsker meg, eller trenger🤦♀️🤦♀️ Anonymkode: b8097...5be 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 24. november 2024 #203 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har nok en over snittet god kunnskap om mathygiene fra jord til bord, takk. Og matgaven jeg får fra naboungene ser jeg virkelig ingen grunn til å være redd for. Men du gjør en glimrende jobb i å forsøke å få fokuset vekk fra ditt eget hysteri, det skal du ha. Anonymkode: ca52b...85d Det eneste jeg har sagt er at det finnes ting som ikke er bakt i ovn, og som dermed kan overføre virus. Ut fra dette tillegger du meg den villeste hysteri. God mulig du kan mye om mathygiene, men du gjør i alle fall ditt beste for å dekke over det. At f.eks norovirus svært lett overføres via tilberedning av næringsmidler er såpass allment kjent at jeg synes det er overraskende at noen later som det ikke er tilfelle samtidig som de påstår å ha over gjennomsnittlig god kunnskap om mathygiene, bare for å vinne en diskusjon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #204 Del Skrevet 24. november 2024 Blir overrasket over at det er så mye utakknemlighet? Tenker på alle som er alene i julen, og kanskje ikke får noen gaver i det hele tatt, da de ikke har noe nettverk eller familie. Jeg er glad for at jeg har folk rundt meg som ønsker å gi meg gaver, uansett hva det er. Takknemlig for alt. ❤️ Å bli skuffet over gaver er noe jeg forbinder med bortskjemte barn. Synes også det er greit å ønske meg "kjedelige ting" til jul, så slipper jeg å bruke penger på det selv. Håndklær, bruksting, mat/drikke osv. Hjemmelagede gaver setter jeg spesielt stor pris på. Anonymkode: dc052...dfc 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #205 Del Skrevet 24. november 2024 Jeg er ikke så begeistret for kosmetikk, spesielt ikke sterkt parfymerte kremer og såper. Der har jeg mine favoritter som jeg bruker, og er litt opptatt av ingredienser. På f.eks. duftlys er jeg litt sær på lukter, men har stort sett fått ting jeg liker. Ellers liker jeg sokker, servietter og en del sånne ting jeg ser at andre ikke liker. Anonymkode: 73891...e6e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #206 Del Skrevet 26. november 2024 Pynteting og skapfyll. Anonymkode: ded65...a1b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #207 Del Skrevet 26. november 2024 AnonymBruker skrev (På 24.11.2024 den 11.10): Blir overrasket over at det er så mye utakknemlighet? Tenker på alle som er alene i julen, og kanskje ikke får noen gaver i det hele tatt, da de ikke har noe nettverk eller familie. Jeg er glad for at jeg har folk rundt meg som ønsker å gi meg gaver, uansett hva det er. Takknemlig for alt. ❤️ Å bli skuffet over gaver er noe jeg forbinder med bortskjemte barn. Synes også det er greit å ønske meg "kjedelige ting" til jul, så slipper jeg å bruke penger på det selv. Håndklær, bruksting, mat/drikke osv. Hjemmelagede gaver setter jeg spesielt stor pris på. Anonymkode: dc052...dfc Jeg tror du og mange andre misforstår litt dette med "utakknemlighet" rundt julegaver. For det første kjøper mange julegaver av ren plikt, ikke fra hjertet. For det andre kjøper mange helt unyttige julegaver som ikke passer mottakeren - sannsynligvis pga plikten ("jeg må jo gi et eller annet"). Dette materialistiske overforbruket er det heldigvis flere og flere som mister sansen for. Selv har jeg kuttet julegaver mellom meg og foreldre/søsken/svigerforeldre/svigersøsken, og får/gir kun gave fra/til mann og barn. Jeg er den i storfamilien som får absolutt færrest gaver, men til gjengjeld får jeg nøyaktig det jeg ønsker meg. Slipper å få forbausende mange random julegaver som uansett hadde havnet på gjenbruken. Det er helt greit for meg å vite at butikkene nesten ikke tjener ei krone på meg i førjulstiden. Og om noen jeg har kjær vil gi meg en gave likevel, så håper jeg det er en god klem, et lyttende øre eller en hjemmelaget middag. Slike gaver har dessverre blitt mer sjeldne de siste årene. Anonymkode: c2f01...3b0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #208 Del Skrevet 26. november 2024 AnonymBruker skrev (På 24.11.2024 den 10.30): Tror nok at 200 grader i de 10+ minuttene det tar å steke småkaker dreper de fleste basillen, altså. Til sammenligning er pasteurisering av melk et par og sytti grader i 15 sekunder. Men du unngår kanskje slike produkter også? Anonymkode: ca52b...85d Det fjerner ikke snørr som har rent nedi kakene. Anonymkode: fa552...1f4 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 26. november 2024 #209 Del Skrevet 26. november 2024 Takknemlig for alt jeg får, men setter ekstra pris på om det er hjemmelaget eller brukt kjøp 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #210 Del Skrevet 26. november 2024 AnonymBruker skrev (På 24.11.2024 den 10.33): Noe jeg IKKE ønsker meg, ETTER de har spurt hva jeg ønsker meg🤬🤬 Og ja, jeg ønsker meg alt fra noe billig til rundt 100kr og oppover!! Altså jeg ønsker meg en bok til 149kr!! IKKE SERVIETTRINGER til 299🤬🤬 Eller lysestaker som DU synes er fine!! Hadde blitt mer glad for ett bilde , og noen fine ord💁♀️ Sier det hvert år; Ikke kjøp noe,bare for å kjøpe!! Jeg sier selvsagt takk, og sitter selvsagt pris oå at noen vil gi meg gave, selvom jeg ikke er glad for selve gaven☺️ Bare ikke spør meg først, for så å bare kjøpe noe helt annet! Anonymkode: b8097...5be Du er bortskjemt og kravstor. Anonymkode: fa552...1f4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #211 Del Skrevet 26. november 2024 AnonymBruker skrev (På 24.11.2024 den 10.33): Noe jeg IKKE !!🤬🤬Bare ikke spør meg først, for så å bare kjøpe noe helt annet! Anonymkode: b8097...5be Anonymkode: ddbaf...ae6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #212 Del Skrevet 26. november 2024 Det verste jeg kan få er håndkrem. Den eneste fordelen med å få det er at jeg kan gi den videre i gave til noen andre. Anonymkode: 2ef7f...f7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stabbursmusa Skrevet 26. november 2024 #213 Del Skrevet 26. november 2024 Kaffekopper og pynteting som ikke passer til stilen min. Har mer enn nok. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #214 Del Skrevet 26. november 2024 hygieneprodukter eller alkohol, gjerne i form av noe man rasker med seg fordi man ikke orker bruke tid på å tenke gjennom en gave.. Anonymkode: 30537...b55 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiljeKP68 Skrevet 26. november 2024 #215 Del Skrevet 26. november 2024 Mardina skrev (På 14.10.2024 den 17.30): Ingenting. Jeg blir glad og takknemlig for alt jeg får faktisk. Enten jeg har ønsket meg det eller ikke. Det er sånn jeg er oppdratt. Det er tanken bak som teller, ikke hva gaven er. Helt enig! Så lett å klage på ting som vi kanskje ikke elsker – i stedet for å være takknemlige for å ha mennesker rundt oss som bryr seg. 😣 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #216 Del Skrevet 26. november 2024 Alt av ull, det er verst. Ellers lakriskuler, spekemat og annen «eksklusive» varianter av olje, sjokolade, marmelade og dritt på glass. Det blir stort sett åpnet, smakt på og kastet etter en stund. Sitteunderlag, turttekopp og diverse dill har vi fulle skuffer av fra før, blir sjeldent eller aldri brukt. Er heller ikke glad i bøker andre har valgt for meg. Anonymkode: 686c1...473 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #217 Del Skrevet 26. november 2024 Ullvott skrev (På 13.11.2024 den 14.09): Mange ting får ikke høy nok temperatur i lang nok tid til å drepe smitte. Du blir ikke smitta av en kake! Det der er slik som sitter kun i hodet ditt. Anonymkode: 63e8c...76c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #218 Del Skrevet 28. november 2024 Husker min farmor fortalte om en jul når hun var liten. Da fikk hun et såpestykke pent innpakket, og det var den beste gaven hun noensinne hadde fått. Vi har blitt så blaserte og utakknemlige. Anonymkode: 7c243...100 4 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 28. november 2024 #219 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (På 14.10.2024 den 16.27): Jeg er helt motsatt. Min bror gir meg gavekort på kjøpesenter hvert år og det er ofte det som gjør at jeg overlever i januar. Som gjør at jeg har melk og egg i hus og ikke går på tom mage i januar. Jeg elsker at jeg så og si vet hvert år at jeg får det av han fordi han er "uoppfinnsom". Hvis jeg hadde hatt bedre råd hadde det fremdeles vært en fin presang da han gir meg det jeg ønsker meg mest og kan kjøpe nettopp det. Gavekort ❤️ Anonymkode: 00f95...3cb Enig i det du sier. Og jeg synes det er en merkelig tankegang at en gave er for "kjedelig". Jeg kan forstå at man ikke jubler over en gave hvis det er snakk om noe man virkelig ikke kan bruke, klær i veldig feil størrelse, matvarer man er allergisk mot osv., men et universalgavekort må da være midt i blinken, da kan man jo kjøpe seg akkurat det man vil ha eller trenger? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #220 Del Skrevet 29. november 2024 Eneste jeg blir litt skuffet over er når jeg får er sjokolade med nøtter, ala helnøtt eller sjokolade med nugatt. Dette fordi jeg har nøtteallergi og hatt det siden jeg var nok så lita. Rare er at det skjer nesten vært år, fra forskjellige.. Men blir gitt videre, så ingen krise, men litt kjedelig er det 😊 Anonymkode: f4112...401 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå