Ullvott Skrevet 13. november 2024 #181 Del Skrevet 13. november 2024 (endret) Thyra skrev (1 time siden): Om det er stekt så er det jo ikke noe problem. Mange ting får ikke høy nok temperatur i lang nok tid til å drepe smitte. Endret 13. november 2024 av Ullvott 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #182 Del Skrevet 13. november 2024 Thyra skrev (2 timer siden): Om det er stekt så er det jo ikke noe problem. Barn som har pillet seg i nesen for så å ta i deigen. Barn som hoster og nyser over deigen. Da tror jeg at jeg kaster det. Anonymkode: fa552...1f4 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #183 Del Skrevet 13. november 2024 Bodylotion og håndkrem - har badet fullt, brukes sjelden. Servietter og stearinlys Vin eller annen alkohol - er tilnærmet avholds Pynteting kan også fort slå feil. Ei venninne treffer stort sett alltid blink, da vi har veldig lik smak. Bøker - foretrekker å se tv eller scrolle åå mobilen. Anonymkode: ebb83...a3a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2024 #184 Del Skrevet 22. november 2024 AnonymBruker skrev (På 10.11.2024 den 11.36): "Spiselige" gaver laget med barnehender.......🤮 Anonymkode: 6c1d1...e76 Helt enig! Men hva gjør man hvis foreldre og barn er på besøk og de vil veldig gjerne se at du smaker på det? Anonymkode: 2ee7f...654 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #185 Del Skrevet 23. november 2024 Servietter, duftlys og bøker.. Har ikke bruk for det, og det håper jeg alle har fått med seg 😅 Anonymkode: ed348...22f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 24. november 2024 #186 Del Skrevet 24. november 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 22.11.2024 den 23.56): Helt enig! Men hva gjør man hvis foreldre og barn er på besøk og de vil veldig gjerne se at du smaker på det? Anonymkode: 2ee7f...654 Da svarer man f.eks. slik: "De vil jeg spare og åpne senere, for nå har vi så mange åpne ting her." Så kan du dra på litt og si at "Jeg gleder meg masse til å smake på dem." Endret 24. november 2024 av Ullvott 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 24. november 2024 #187 Del Skrevet 24. november 2024 Gavepakning fra parfymeri eller Rituals med dusj-såpe og/eller kremer etc 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #188 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (På 14.10.2024 den 16.16): Gavekort på kjøpesenter. Om du ikke finner noe, ikke gi noe. Anonymkode: 9dc6c...7ba Gavekort handler gjerne om at man ikke kjenner personen godt nok til å kjøpe noe man vet at de vil like. Gi meg heller et gavekort slik at jeg kan finne noe selv, enn generisk dilldall som lys og servietter. Anonymkode: ca52b...85d 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #189 Del Skrevet 24. november 2024 Ullvott skrev (På 13.11.2024 den 14.09): Mange ting får ikke høy nok temperatur i lang nok tid til å drepe smitte. Tror nok at 200 grader i de 10+ minuttene det tar å steke småkaker dreper de fleste basillen, altså. Til sammenligning er pasteurisering av melk et par og sytti grader i 15 sekunder. Men du unngår kanskje slike produkter også? Anonymkode: ca52b...85d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #190 Del Skrevet 24. november 2024 Klær uten byttelapp som ikke passer. Anonymkode: b4d78...047 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #191 Del Skrevet 24. november 2024 Noe jeg IKKE ønsker meg, ETTER de har spurt hva jeg ønsker meg🤬🤬 Og ja, jeg ønsker meg alt fra noe billig til rundt 100kr og oppover!! Altså jeg ønsker meg en bok til 149kr!! IKKE SERVIETTRINGER til 299🤬🤬 Eller lysestaker som DU synes er fine!! Hadde blitt mer glad for ett bilde , og noen fine ord💁♀️ Sier det hvert år; Ikke kjøp noe,bare for å kjøpe!! Jeg sier selvsagt takk, og sitter selvsagt pris oå at noen vil gi meg gave, selvom jeg ikke er glad for selve gaven☺️ Bare ikke spør meg først, for så å bare kjøpe noe helt annet! Anonymkode: b8097...5be 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 24. november 2024 #192 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (På 14.10.2024 den 16.12): Hva er det kjedeligste dere kan få i julegave? Anonymkode: 5f205...d06 Servietter, lys og pynteting jeg ikke eksplisitt har ønsket meg. De treffer sjeldent smaken. Tilfeldig valgte bøker. Dårlig vin og typiske søtsaker fra matbutikken. Jeg er veldig mat og drikke-interessert og vet hva jeg vil ha. Men jeg lager selvfølgelig ikke noe styr utav det. Takker pent, og gir det videre til andre eller Fretex. Gi meg heller et par gode ullsokker til turbruk! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Al Bundy Skrevet 24. november 2024 #193 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (På 14.10.2024 den 17.46): Jeg blir skuffet (men viser det ikke) når jeg får ting som er brukt. Har til dags dato aldri fått noe jeg trenger eller har lyst på av brukt-ting. Får brukte bøker, brukt bæremeis som stinker fisk, brukte klær som ikke passer. De som gir brukt er ofte veldig stolt av at de bare har gitt brukt, for miljøets del, men da bør man vite at personen faktisk ønsker seg det de gir. Hvis ikke er det ikke særlig miljøvennlig, og skaper merarbeid. Har og opplevd å få et gavekort på en restaurant som er på andre siden av landet. Ønsker meg bare sjokolade, kaffe og te hos de som ikke er aller nærmest, men likevel vil gi gave, for det blir brukt og det kan koste så lite som 20-30 kr. Heller det enn folks søppel. Anonymkode: c73b5...ac5 Enig! Den type "gaver" altså brukte ting er jo som du skriver, søppel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #194 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Noe jeg IKKE ønsker meg, ETTER de har spurt hva jeg ønsker meg🤬🤬 Og ja, jeg ønsker meg alt fra noe billig til rundt 100kr og oppover!! Altså jeg ønsker meg en bok til 149kr!! IKKE SERVIETTRINGER til 299🤬🤬 Eller lysestaker som DU synes er fine!! Hadde blitt mer glad for ett bilde , og noen fine ord💁♀️ Sier det hvert år; Ikke kjøp noe,bare for å kjøpe!! Jeg sier selvsagt takk, og sitter selvsagt pris oå at noen vil gi meg gave, selvom jeg ikke er glad for selve gaven☺️ Bare ikke spør meg først, for så å bare kjøpe noe helt annet! Anonymkode: b8097...5be Med så mange emojier og capslock fremstår du ganske utakknemlig. Du er voksen (antar jeg) og blir regelrett sint og sur når du ikke får akkurat det du har sagt at du ønsker deg? Ok. Anonymkode: ca52b...85d 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #195 Del Skrevet 24. november 2024 Det kjedeligste er å få ting jeg ikke kan bruke. For små/stygge klær som ikke kan byttes, sminke som ikke passer meg eller bodylotion o.l som lukter som toalettet til en bestemor. Men setter uansett pris på det jeg får. Anonymkode: 39711...edd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 24. november 2024 #196 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tror nok at 200 grader i de 10+ minuttene det tar å steke småkaker dreper de fleste basillen, altså. Til sammenligning er pasteurisering av melk et par og sytti grader i 15 sekunder. Men du unngår kanskje slike produkter også? Anonymkode: ca52b...85d Vel, småkaker håndteres jo etter at de er tatt ut av ovnen, også. For ikke å snakke om alt som ikke er stekt, som marsipangodteri, eventuell pynt på de stekte småkakene, osv. Siden jeg skrev "mange ting" forstår du sikkert at jeg ikke mente "alle ting". Vet ikke helt hvorfor du begynner med stråmenn om melk og pasteurisering. Alle vet vel at det er milevid forskjell mellom hygienekravene på et meieri og hva man kan forvente på kjøkkenet til en generell familie med barnehagebarn. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #197 Del Skrevet 24. november 2024 Hermes Birkin vesker. Anonymkode: dc463...46e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #198 Del Skrevet 24. november 2024 Ullvott skrev (2 minutter siden): Vel, småkaker håndteres jo etter at de er tatt ut av ovnen, også. For ikke å snakke om alt som ikke er stekt, som marsipangodteri, eventuell pynt på de stekte småkakene, osv. Siden jeg skrev "mange ting" forstår du sikkert at jeg ikke mente "alle ting". Vet ikke helt hvorfor du begynner med stråmenn om melk og pasteurisering. Alle vet vel at det er milevid forskjell mellom hygienekravene på et meieri og hva man kan forvente på kjøkkenet til en generell familie med barnehagebarn. Du vet at melk ikke kommer fra meieriene? Det kommer fra et fjøs. Du fremstår som totalt hysterisk som ikke klarer å glede deg over at et barn har jobbet masse med å lage noe til deg på grunn av «hygieniske utfordringer». Sammenlignet med alle de bakteriene du eksponeres med hver bidige dag gjennom livet ditt, så er det neppe den biten av den pepperkaka eller marsipankula fra juleverkstedet til ungene som tar livet av deg dersom du har et alminnelig godt immunsystem. Anonymkode: ca52b...85d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 24. november 2024 #199 Del Skrevet 24. november 2024 Al Bundy skrev (9 minutter siden): Enig! Den type "gaver" altså brukte ting er jo som du skriver, søppel Herlig innstilling. Problemet var vel egentlig ikke at det var brukt i seg selv, men at det var brukte ting som ikke passet enten i størrelse eller ut i fra preferanser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 24. november 2024 #200 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du vet at melk ikke kommer fra meieriene? Det kommer fra et fjøs. Du fremstår som totalt hysterisk som ikke klarer å glede deg over at et barn har jobbet masse med å lage noe til deg på grunn av «hygieniske utfordringer». Sammenlignet med alle de bakteriene du eksponeres med hver bidige dag gjennom livet ditt, så er det neppe den biten av den pepperkaka eller marsipankula fra juleverkstedet til ungene som tar livet av deg dersom du har et alminnelig godt immunsystem. Anonymkode: ca52b...85d Du verden, dette eskalerte! Her blander du jo sammen råmelkskvalitet, bakterier vi utsettes for helt naturlig og smittsomme sykdommer blant barnehagebarn (som stort sett er virus) i en eneste graut. Det eneste du oppnår er å demonstrere dine egne kunnskapsmessige hull. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå