AnonymBruker Skrevet 9. desember #281 Del Skrevet 9. desember AnonymBruker skrev (På 8.12.2024 den 1.50): Jeg er ikke et barn. Blir takknemlig for alt. Det er tanken som teller. Julen for meg handler om samhold med dem jeg er glad i, ikke gaver. Jeg er snart 40 år ig finner mye større glede i å se barnas glede Anonymkode: 0e7dc...3ea Hvorfor føler du det er viktig å påpeke at du ikke er et barn? Tror ikke noen andre her i tråden er barn heller. Jeg tror de fleste voksne synes det er gøyere å gi gaver (og se mottakerens reaksjon) enn å få selv, men likevel kan man jo av og til få gaver som man ikke liker. Det er fullt mulig å være takknemlig for gaver samtidig som man tenker at de ikke falt helt i smak. Så takker man pent og sparer tankene til anonyme innlegg på KG. Helt ok å dele litt negativt gruff her. Ingen er så 100% takknemlig og glad for alt at de aldri tenker en eneste skuffet eller negativ tanke. Anonymkode: 351b2...7db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember #282 Del Skrevet 9. desember AnonymBruker skrev (2 timer siden): Pynte dill som ikke er forbruksvare. Såpe, stearinlys, servietter , fancy mat og slikt er helt konge. Men da jeg fikk en 5cm stor keramikk figur av en fotball i neogrønn farge som ruller avgårde kjente jeg litt på irritasjon faktisk. Og jeg er som regel svært takknemlig for alt folk er villige til å gi, de har tross alt brukt tid, energi og penger på at jeg skulle få noe å bli glad for. Men hva kunne jeg gjøre med ballen? Ikke ha den på hylla, den ruller av gårde bare man går forbi. Knuses lett, gir av seg farge, tung, passet ikke inn i det heletatt, støver ned og er i veien. Ble skikkelig utakknemlig av den, selv om jeg selvfølgelig sa tusen takk og var takknemlig over å ha fått noe. Så nå er den nedi en litt mørk gjennomsiktig vase. Kan ikke akkurat gi den bort eller hive den 😅 Anonymkode: 389ba...672 Der har du løsningen! Sett den til pynt på et utsatt sted når du venter besøk (spesielt av aktive barn) og la naturen gå sin gang! Det blir kanskje litt jobb med opprydning, men det er vel verdt det. Bare pass på å ikke snakke så mye om det at giveren finner ut at du trenger en ny! Anonymkode: 351b2...7db 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember #283 Del Skrevet 9. desember Godteri/sjokolade kjøpt på nærbutikken. Blir veldig glad for noe litt mer eksklusiv sjoklade, men en pose Nidars favoritter tyder på en gave kjøpt i hui og hast fordi du «må». Anonymkode: 000da...b27 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 9. desember #284 Del Skrevet 9. desember Jeg blir kjempeglad for "kjedelige" gaver som undertøy, sengetøy, håndklær og kjøkkenredskaper. Jeg blir også glad for vin, men hvis noen gir meg en søt hvitvin de har kjøpt på et supermarked i utlandet, er det ikke fullt så populært. Spiselige ting kan også være bra – i fjor fikk vi en hjemmelaget chilimarmelade som viste seg å være utmerket til hvitmuggost. Skal jeg nevne én ting jeg ikke blir særlig glad for, er det duftlys. Nå er det svær sjelden noen gir oss det også, og det er vel gjerne sånt man gir til slektninger man har lite kontakt med. Slike slektninger har heldigvis ikke vi (dvs, vi har selvsagt slektninger vi har lite kontakt med, men det er heldigvis aldri snakk om å gi hverandre julegaver). Er det egentlig noen som liker å få duftlys? Hvorfor lages de egentlig? Jeg bare spør. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember #285 Del Skrevet 9. desember Irak skrev (På 8.12.2024 den 12.44): Ja det er en fin gave å få det 😁. Det må vel være veldig avhengig av giveren. Jeg vil anta at det er veldig mange personer du ville tenke at det er upassende å få et «gavekort på orgasme» fra? Anonymkode: efbb3...02a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 9. desember #286 Del Skrevet 9. desember AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det må vel være veldig avhengig av giveren. Jeg vil anta at det er veldig mange personer du ville tenke at det er upassende å få et «gavekort på orgasme» fra? Anonymkode: efbb3...02a Det kommer an på giveren. Det er helt riktig 👌. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lou Salome Skrevet torsdag kl 12:37 #287 Del Skrevet torsdag kl 12:37 Sirah skrev (På 8.12.2024 den 12.50): Servietter og pynteting som ikke kan byttes. Jeg har et skap fult av servietter jeg aldri kommer til å få brukt. Når det kommer til pyntegjenstander så er det bare en venninne som klarer å treffe stilen min. Så med mindre jeg har ønsket med en spesifikk pyntegjenstand så foretrekker jeg å kjøpe dette selv. Jeg liker heller ikke å få donasjoner i mitt navn til veldedige organisasjoner. Da kan man heller droppe å kjøpe noe eller kjøpe en plate med melkesjokolade. Jeg støtter gjerne veldedighet, men vil velge hvem jeg skal støtte selv. Hvorfor bruker du ikke servietter? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:51 #288 Del Skrevet torsdag kl 12:51 Pawn Hearts skrev (På 9.12.2024 den 17.21): Jeg blir kjempeglad for "kjedelige" gaver som undertøy, sengetøy, håndklær og kjøkkenredskaper. Jeg blir også glad for vin, men hvis noen gir meg en søt hvitvin de har kjøpt på et supermarked i utlandet, er det ikke fullt så populært. Spiselige ting kan også være bra – i fjor fikk vi en hjemmelaget chilimarmelade som viste seg å være utmerket til hvitmuggost. Skal jeg nevne én ting jeg ikke blir særlig glad for, er det duftlys. Nå er det svær sjelden noen gir oss det også, og det er vel gjerne sånt man gir til slektninger man har lite kontakt med. Slike slektninger har heldigvis ikke vi (dvs, vi har selvsagt slektninger vi har lite kontakt med, men det er heldigvis aldri snakk om å gi hverandre julegaver). Er det egentlig noen som liker å få duftlys? Hvorfor lages de egentlig? Jeg bare spør. Jeg elsker duftlys, men de må være av god kvalitet, ikke rasket med fra nærmeste Nille eller KID. Hvorfor de lages? Om jeg skal ta en råsjans her tipper jeg det er fordi det er pent med levende lys og en bonus om de attpåtil lukter godt. For å svare på HI; noe av det kjedeligste jeg kan få til jul er julepynt. Jeg har bodd hjemmefra i 30 år, jeg har det jeg trenger av julepynt, og det er jo ikke som om det blir så ofte utslitt at det behøver å byttes ut, sånn som andre ting til huset. Anonymkode: a025f...e7d 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet torsdag kl 16:33 #289 Del Skrevet torsdag kl 16:33 Lou Salome skrev (3 timer siden): Hvorfor bruker du ikke servietter? Jeg bruker servietter, men har ikke så ofte middagsbesøk at jeg får brukt alt jeg har fått I tillegg er det mye…. Som ikke passer inn med resten av borddekningen om man kan si det litt pent. Til vanlig foretrekker vi tørkepapir. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidhun Skrevet torsdag kl 19:57 #290 Del Skrevet torsdag kl 19:57 Jeg er ikke glad i å få pynteting, da jeg er veldig spesifikk på stilen min, og jeg ikke vil ha overfylt hus. Klær ønsker jeg meg heller ikke, for der er jeg veldig vanskelig. Mest glad er jeg i ting som kan brukes eller spises opp. Så kremer og diverse er veldig velkomment her. Og strikkasokker, det ønsker jeg meg hvert år🥰 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet søndag kl 22:37 #291 Del Skrevet søndag kl 22:37 Brukerano skrev (På 6.12.2024 den 20.08): Ikke helt enig her. Jeg elsker å strikke, og strikker helst til meg selv. Men noen ganger tar jeg pause fra det for å strikke til familie og venner. jeg velger garn, farge og mønster utifra personen som skal få. De får selvsagt riktig str. Og om jeg skulle få nok, er det mange organisasjoner jeg kan gi til føre jeg prakker på folk ting den ikke vil ha, eller som ikke er tenkt til dem. Frelsesarmeen tror jeg det er, som har sokkeinnsamling! Prøver å strikke noen sokker hvert år der også! Tips. Mange fødeklinikker deler ut strikkete eller heklede luer til de nyfødte, har tatt vare på alle våre + laget og gitt selv og 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 23:06 #292 Del Skrevet søndag kl 23:06 Dette er ikke et konkret svar, men det er kjedelig å få noe du ikke liker. Hvis vi står hverandre nært nok til å gi gaver, synes jeg det er rimelig å forvente at du kjenner meg godt nok til å vite hva jeg setter pris på. Er du i tvil, kan du enkelt spørre meg: «Hva ønsker du deg til jul?» Da gir jeg selvsagt et svar – som regel noe enkelt og rimelig som jeg liker. Anonymkode: 77d16...852 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missLynch Skrevet mandag kl 08:29 #293 Del Skrevet mandag kl 08:29 Kjenner stor irritasjon når vi hvert eneste år får lysestaker av svigerinne. HVERT år. Må snart montere inn flere vindu i huset for å ha plasser til å sette de. Synes det er utrolig tøvete og idiotisk bruk av penger; hun kunne bare latt være eller donert penger til et veldedig formål 😌 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:35 #294 Del Skrevet mandag kl 08:35 Kjedeligste å få til jul? Mensen🩸 Anonymkode: 06174...f4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:42 #295 Del Skrevet mandag kl 08:42 AnonymBruker skrev (På 14.10.2024 den 16.45): Så du vil ikke ha en hjemmestrikket genser? Anonymkode: fa552...1f4 De færreste vil ha det med mindre de har ytret spesifikt ønske om å få det. Anonymkode: 060e3...2fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:43 #296 Del Skrevet mandag kl 08:43 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dette er ikke et konkret svar, men det er kjedelig å få noe du ikke liker. Hvis vi står hverandre nært nok til å gi gaver, synes jeg det er rimelig å forvente at du kjenner meg godt nok til å vite hva jeg setter pris på. Er du i tvil, kan du enkelt spørre meg: «Hva ønsker du deg til jul?» Da gir jeg selvsagt et svar – som regel noe enkelt og rimelig som jeg liker. Anonymkode: 77d16...852 Det er dette med å gidde å sende én melding og spørre. Istedenfor å gi hjemmestrikka ullgenser til en allergiker. Anonymkode: 060e3...2fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hotwife Skrevet mandag kl 21:56 #297 Del Skrevet mandag kl 21:56 AnonymBruker skrev (På 9.12.2024 den 16.10): Godteri/sjokolade kjøpt på nærbutikken. Blir veldig glad for noe litt mer eksklusiv sjoklade, men en pose Nidars favoritter tyder på en gave kjøpt i hui og hast fordi du «må». Anonymkode: 000da...b27 Og der er jeg helt motsatt. Fått mye rar "eksklusiv" sjokolade som har gått rett i søpla da ingen i familien har likt den. Så da er det kanskje lurere å "sikre seg" på noe alle liker? Er jo nettopp derfor slike tråder som dette er tøysete. Det vil alltid være noen som "bommer" på en gave, det betyr ikke nødvendigvis at gaven er kjøpt i "hui og hast" uten omtanke. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå