AnonymBruker Skrevet 6. desember #241 Del Skrevet 6. desember Her leser jeg om folk som får en masse ræl de ikke ønsker seg. Hva med å sende ønskelister? Eller si at man faktisk ikke vil ha noe?? Jeg har ønskeliste hvis jeg kommer på noe å ønske meg, evt ber jeg om at folk står over. Vil ikke ha ræl, eller ting jeg ikke trenger eller har fra før. Får helt vondt av å tenke på all skiten som gis bort i jula som ingen har bedt om. Bare for at folk absolutt skal ha noe å gi. I en butikk overhørte jeg en dame si "Hva skal jeg kjøpe til moren min da, aaahh det er så vanskelig! Når jeg spør hva hun ønsker seg så sier hun bare at hun ikke har noen ønsker!" En gylden mulighet til å kjøpe INGENTING! Planeten vil takke deg! Anonymkode: d9b70...955 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blålilla Skrevet 7. desember #242 Del Skrevet 7. desember Alkohol Godteri Duftlys 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember #243 Del Skrevet 7. desember Noe med sukker eller alkohol i. Men de jeg får julegave av kjenner meg jo, så får ikke det 🙂. Ellers blir jeg glad for det meste, men nips og lysestaker/telysholdere jubler jeg absolutt ikke for. Da må jeg kaste noe av det jeg har fra før av. Anonymkode: 3fb84...b08 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember #244 Del Skrevet 7. desember Jeg vil enten ha forbruksvarer av litt finere kvalitet (altså slikt man ellers ikke unner seg selv og som da blir litt ekstra stas) eller ting jeg har ønsket meg. Det er mest fordi jeg prøver å være miljøvennlig og har skuffer og skap fulle av unødvendige ting fra før. Blir egentlig veldig glad altså, men så får jeg en slags bismak fordi jeg føler jeg bør være mer takknemlig. Så jeg liker egentlig ikke å motta gaver. Heldigvis vet venner og familie dette, så vi gir minimalt med gaver og finner heller på ekstra fine ting sammen i romjula og ellers Anonymkode: 6cede...997 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 7. desember #245 Del Skrevet 7. desember Kjedligste jeg får er vel boksere eller sokker. Dette er noe jeg alltid får,men aldri ønsker meg. Er heller ikke glad i lamper,pyntegjenstander,nisser etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember #246 Del Skrevet 7. desember Parfyme, kremer, sminke o.l, pyntegjenstander, stearinlys, servietter, fordi jeg ikke bruker noe av dette. Drikker heller ikke vin, men det kan jeg i det minste regifte, siden flere i familien min liker å få det. 😛 Men etter at jeg ble singel og ikke har svigerfamilie lenger, så får jeg bare ting jeg faktisk ønsker meg i gave. 😛 Anonymkode: a1d88...be1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember #247 Del Skrevet 7. desember Konfekt, servietter, duker og typ har donert noe i ditt navn til bla bla. Anonymkode: c24e4...f75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember #248 Del Skrevet 7. desember AnonymBruker skrev (På 14.10.2024 den 17.54): De strikker jo fordi de liker å drive med det og de må bli kvitt det de produserer. Det er ikke fordi de har tenkt på deg. Anonymkode: a47d4...f2f Må bare legge igjen en kommentar og si at jeg elsker ikke akkurat å strikke. Jeg gjør det fordi resultatet blir fint og jeg blir fornøyd med noe jeg har gjort. Og jeg strikker faktisk bare om jeg skal gi det jeg har strikket til noen. Jeg spør om fargepreferanser, velger garn etter formål av god kvalitet, og planlegger grundig. Jeg sliter med kronisk sykdom som gjør at det i blant er et smerteh*lvete å strikke også, men det er verdt det når jeg ser reaksjonen på det jeg har lagd. Det betyr mye fordi de vet alt jeg har gitt og alle timene jeg har brukt. Jeg er ingen "strikkemaskin", for å si det mildt. Sånn. Måtte bare få sagt det 😊 Anonymkode: 334d5...6b5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember #249 Del Skrevet 8. desember Mummikopper og konfekt… Anonymkode: 855aa...610 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember #250 Del Skrevet 8. desember Det må være ting som ikke passer meg eller som jeg ikke kan bruke. Nå er det en stund siden jeg har fått noe sånt, men da jeg var yngre fikk jeg noen ganger klær som ikke passet og som jeg ikke fikk byttet eller så kunne jeg få såper eller kremer som jeg ikke kunne bruke og som bare ble liggende. Jeg vil heller ha praktiske ting som jeg trenger eller forbruksvarer enn å få ting og klær fra for eksempel Temu eller Shein. Anonymkode: 3f685...38e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember #251 Del Skrevet 8. desember AnonymBruker skrev (På 14.10.2024 den 16.12): Hva er det kjedeligste dere kan få i julegave? Anonymkode: 5f205...d06 Jeg er ikke et barn. Blir takknemlig for alt. Det er tanken som teller. Julen for meg handler om samhold med dem jeg er glad i, ikke gaver. Jeg er snart 40 år ig finner mye større glede i å se barnas glede Anonymkode: 0e7dc...3ea 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember #252 Del Skrevet 8. desember AnonymBruker skrev (På 14.10.2024 den 16.12): Hva er det kjedeligste dere kan få i julegave? Anonymkode: 5f205...d06 Bestemor såper fra Oriflame. Anonymkode: 4a97f...ae4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember #253 Del Skrevet 8. desember Turer på legevakten eller akutten. Anonymkode: 74fa3...0ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember #254 Del Skrevet 8. desember AnonymBruker skrev (På 26.11.2024 den 13.02): Jeg tror du og mange andre misforstår litt dette med "utakknemlighet" rundt julegaver. For det første kjøper mange julegaver av ren plikt, ikke fra hjertet. For det andre kjøper mange helt unyttige julegaver som ikke passer mottakeren - sannsynligvis pga plikten ("jeg må jo gi et eller annet"). Dette materialistiske overforbruket er det heldigvis flere og flere som mister sansen for. Selv har jeg kuttet julegaver mellom meg og foreldre/søsken/svigerforeldre/svigersøsken, og får/gir kun gave fra/til mann og barn. Jeg er den i storfamilien som får absolutt færrest gaver, men til gjengjeld får jeg nøyaktig det jeg ønsker meg. Slipper å få forbausende mange random julegaver som uansett hadde havnet på gjenbruken. Det er helt greit for meg å vite at butikkene nesten ikke tjener ei krone på meg i førjulstiden. Og om noen jeg har kjær vil gi meg en gave likevel, så håper jeg det er en god klem, et lyttende øre eller en hjemmelaget middag. Slike gaver har dessverre blitt mer sjeldne de siste årene. Anonymkode: c2f01...3b0 Du tenker ikke at barnløse tanter og onkler kan synes det faktisk er litt sårt å sitte og se på at dine barn får mange gaver,mens de selv får ingen eller kun noen få ? De har tross alt brukt penger på gaver til dine barn og bør få noe igjen. Anonymkode: 74fa3...0ba 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svartfugl Skrevet 8. desember #255 Del Skrevet 8. desember Håndkrem - for det bruker jeg ikke. Kan faktisk sette pris på sokker, dusjsåpe og slikt, for det blir jo brukt! Så kriteriet mitt er at det blir brukt. Det er bedre å gi til et veldedig fomål enn å bidra til mer søppel ved å gi folk noe de ikke trenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember #256 Del Skrevet 8. desember Alkohol, drikker ikke fordi jeg samsover med barn. Kremer og såper med parfyme. Stearinlys, fordi jeg har katter og barn har jeg kuttet ut alt sånn. Og baylies sjokolade, får det hvert år av mamma, den får alltid min søster etter jul. Anonymkode: bbefe...307 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember #257 Del Skrevet 8. desember Svartfugl skrev (3 minutter siden): Håndkrem - for det bruker jeg ikke. Kan faktisk sette pris på sokker, dusjsåpe og slikt, for det blir jo brukt! Så kriteriet mitt er at det blir brukt. Det er bedre å gi til et veldedig fomål enn å bidra til mer søppel ved å gi folk noe de ikke trenger. Du må ha en fin hud. Jeg blir sandpapir på hendene noen ganger 😅 Har gått greit til nå, men når kulda virkelig setter inn, sprekker huden. Anonymkode: b918d...e67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember #258 Del Skrevet 8. desember Julepynt er den verste gaven. Ikke spesielt interessert i julepynt på julaften, potensielt ett år til jeg skal bruke det. Et år fikk jeg adventskalender … greit å finne den igjen året etter, en te kalender, men for jula jeg fikk den - komplett uinteressant som gave. Heller en konfekteske/ sjokolade da. Anonymkode: 3f900...1aa 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember #259 Del Skrevet 8. desember Bok som jeg ikke har interesse av å lese. Har fått et par slike av onkel opp gjennom årene - en eller annen obskur afrikansk forfatter, eller en norsk raring. Jeg leser gjerne to-tre romaner i året, men da må det være noe jeg har lys å lese og/eller er litt lettlest. Samme onklel har også gitt bøker som har gledet meg, som f.eks. Ingvar Ambjørnsen, men sånne sære greier gidder jeg ikke lese og det blir en ganske verdiløs gave, dessverre. Ofte har han lest boka selv først, så jeg får ikke byttet den heller. Anonymkode: 2d88c...74a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svartfugl Skrevet 8. desember #260 Del Skrevet 8. desember AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du må ha en fin hud. Jeg blir sandpapir på hendene noen ganger 😅 Har gått greit til nå, men når kulda virkelig setter inn, sprekker huden. Anonymkode: b918d...e67 Jeg har ikke det, har atopisk eksem. Derfor må jeg bruke canoderm som jeg får på blåresept. 😄 men jeg burde vært flinkere til å smøre meg. Men hater å bli "klissete". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå