-Missi- Skrevet 30. november 2024 #221 Del Skrevet 30. november 2024 Tenkte først, jeg blir jo glad for alt! Og mente det 🤭 Men leste tråden videre og da kom jeg på at ok syns ikke det var så koslig å få sånn geit, den gangen jeg fikk det🤭og gavekort, dynetrekk, duk, gardin sånne ting men jeg er veldig lite intressert i sånt. Takknemlig blir jeg uansett men glad må jeg nok være ærlig å si jeg ikke blir om jeg kjenner godt etter 🤭 Ellers hadde jeg blitt glad for det meste både sokker og gavesett fra rituals osv er jo ting jeg hadde brukt og trengt. Syns det blir feil å si "voksne har alt" der er ikke riktig noen kansje. Ønsket meg både dopapir, havregryn, te og kaffe til bursdag så er ikke så vanskelig gjøre glad 🤭 Men akkurat jul kanske ikke blitt like glad få en pakke dopapir med sløyfe på selv om det er en praktisk ting jeg trenger. Men ja jul og gaver det er litt vanskelig er alltid redd folk ikke skal bli glad nok og ja jeg ser nok og på ønskelister som at da må jeg kjøpe noe derfra. Samtidig ønsker jeg gi noe i kjærlighet også noe jeg har lyst til å gi. Muligens det er litt mitt kjærlighetsspråk🤔for føles veldig feil når jeg kun må gi av plikt. Det med ønskelister er litt både og kjøper jeg noe derfra vet jeg mottaker blir fornøyd samtidig føles det da som plikt og ikke som glede. Samtidig lurer jeg enormt på hva jeg skal gi xn min og hans x etter meg og deres barn i år 😂helt blank og da hadde jo ønskeliste hjulpet. Vi har pleid gi hverandre vin, lurer på det. Eller sånn =oslo julebok❤️til voksne altså ikke barnet. Noe feil vil man nok alltid gjøre med julegaver. Samtidig. Jeg sa jeg ikke ble glad for gardiner, det snemmer ikke. Ett år hadde jeg nevnt for mormor at det var litt ubehagelig en nabo så rett inn gjennom terasse døren. Da fikk jeg i posten det året en gardin hun hadde kjøpt på 70 tallet. Den var falmet og i masse forskjellige skrikete farger men passet perfekt til terasse døra mi, var tykk og man kunne ikke se gjennom 🎁🤭den gardinen (ja entall) eier jeg fortsatt og den gang der ganske mange år 🤭❤️ den gardinen representerer kjærlighet, omsorg og det å føle seg sett. Er det ikke det alt handler om da? ❤️ 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #222 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 26.11.2024 den 13.35): Alt av ull, det er verst. Ellers lakriskuler, spekemat og annen «eksklusive» varianter av olje, sjokolade, marmelade og dritt på glass. Det blir stort sett åpnet, smakt på og kastet etter en stund. Sitteunderlag, turttekopp og diverse dill har vi fulle skuffer av fra før, blir sjeldent eller aldri brukt. Er heller ikke glad i bøker andre har valgt for meg. Anonymkode: 686c1...473 Æsj så bortskjemt. Anonymkode: ed4a1...deb 5 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 2. desember 2024 #223 Del Skrevet 2. desember 2024 Ingenting ^^, Tenk å være så heldig at noen har tenkt på en 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #224 Del Skrevet 2. desember 2024 Dere som har en haug ting dere misliker så sterkt å få: passer dere på å gi ut ønskelister, da? Og i god tid? Ikke komme slengende med dem første desember, når det begynner å bli vanskelig å få bestilt ting på nett og få dem levert i tide? Jeg har også "måttet" ty til "kjedelige" ting som "siste boken til x bestselgende forfatter", til folk som ikke klarer å hoste opp ETT eneste lite ønske, og som i tillegg ikke har noen spesielle interesser eller preferanser eller noe som helst å gå etter. Anonymkode: 0a75c...4b9 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #225 Del Skrevet 2. desember 2024 Skapfyll og ræl. Er minimalistisk, og ønsker minst mulig ting. Ting fra kategorien «temu». Ønsker at tingene jeg bruker er laget under ordentlige forhold, av arbeidere som får betalt, med ordentlige materialer og med minst mulig klima- og miljøutslipp. Anonymkode: 22973...042 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #226 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dere som har en haug ting dere misliker så sterkt å få: passer dere på å gi ut ønskelister, da? Og i god tid? Ikke komme slengende med dem første desember, når det begynner å bli vanskelig å få bestilt ting på nett og få dem levert i tide? Jeg har også "måttet" ty til "kjedelige" ting som "siste boken til x bestselgende forfatter", til folk som ikke klarer å hoste opp ETT eneste lite ønske, og som i tillegg ikke har noen spesielle interesser eller preferanser eller noe som helst å gå etter. Anonymkode: 0a75c...4b9 Ja, de vet hva jeg ønsker meg og det er ting som kan kjøpes på matbutikker og bensinstasjoner over hele landet. Det er bare det at de som gir meg gaver mener jeg har for kjedelige ønsker, så de velger å «spice» opp ønskene. F.eks. om jeg ønsker meg en melkerull fra Freia, så får jeg en eske med dyr, uspiselig konfekt. Ønsker jeg meg te, gir de heller et krus. Ellers har jeg en mor som elsker salg! Da er det ikke hva hun kjøper, men % avslag som betyr noe. Som oftest liker hun ikke disse tingene selv heller, men tilbudet er for godt til å gå forbi… så da blir det julegaver da 😂 Anonymkode: db093...5be 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #227 Del Skrevet 3. desember 2024 Kosmetikk! Jeg hater alt som skal smøres, gnikkes, sprayes og klines på hud! Såpe, shampoo, deodorant æ, solkrem og eventuelt annet kjøper jeg selv, vil ikke ha det fra noen andre! Anonymkode: df2a7...2ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 5. desember 2024 #228 Del Skrevet 5. desember 2024 Sjokolade. Det blir så mye av det..! Siste årene har jeg ikke orket å kjøpe noe inn av det selv til jul, fordi jeg vet det ligger under treet. Men likevel blir det for mye. Folk kjøper altså så mye twist, julehjerter, konfekt og generelt poser med sjokoblandinger. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #229 Del Skrevet 5. desember 2024 Lodd. Ville heller hatt de 200 kr loddene kostet. Anonymkode: d2b95...02b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
luxifine Skrevet 5. desember 2024 #230 Del Skrevet 5. desember 2024 Jeg blir litt snurt når jeg får ting i gave som "ikke er til meg". Når det er tydelig at personen ikke kjenner MEG og har bare rasket sammen noe for å ha noe å gi. Prisen er ikke viktig for meg, men at vedkommende har sett meg og tenkt på meg når de har valgt gaven til meg. Du gir ikke en allergiker parfyme, eller en med cøliaki en gave som inneholder hvetemel.. slike "gaver" syntes jeg lite om 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #231 Del Skrevet 5. desember 2024 Julepynt 😅 Med mindre det er hjemmelaget, elsker å få hjemmelaget. Anonymkode: 45fb8...88a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #232 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 24.11.2024 den 10.39): Med så mange emojier og capslock fremstår du ganske utakknemlig. Du er voksen (antar jeg) og blir regelrett sint og sur når du ikke får akkurat det du har sagt at du ønsker deg? Ok. Anonymkode: ca52b...85d Det er vel lov å dra litt på og blåse ut damp på KG? Jeg er sikker på at vedkommende både smiler og takker pent når de mottar gavene. Hva de gjør som anonym på KG er ikke noe som nødvendigvis preger deres evne til å oppføre seg voksent ellers i livet. Anonymkode: 351b2...7db 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #233 Del Skrevet 5. desember 2024 Ull stilongsett I str xl uten byttelapp. Bruker str medium. Fra min mor. Anonymkode: 70619...1ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #234 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 2.12.2024 den 13.56): Dere som har en haug ting dere misliker så sterkt å få: passer dere på å gi ut ønskelister, da? Og i god tid? Ikke komme slengende med dem første desember, når det begynner å bli vanskelig å få bestilt ting på nett og få dem levert i tide? Jeg har også "måttet" ty til "kjedelige" ting som "siste boken til x bestselgende forfatter", til folk som ikke klarer å hoste opp ETT eneste lite ønske, og som i tillegg ikke har noen spesielle interesser eller preferanser eller noe som helst å gå etter. Anonymkode: 0a75c...4b9 Min mor pleide å spørre om hva jeg ønsket meg - og så kjøpte hun noe helt annet. Som en annen skrev her: man ønsker seg kanskje Melkerull fra Freia, men får noe fancy konfektgreier man ikke liker. Etterhvert fikk jeg barn, og min mor fortsatte med dette ikke-kjøpe-det-som-står-på-ønskelista-greiene sine. La oss si min datter ønsket seg helt spesifikt ei viss Barbie, men fikk heller en pakke med temuliknende plastdukker fra Europris (min mor er svært bemidlet, så det er ikke pengene det står på). Når ønskelistene blir så lite tatt hensyn til er det i mine øyne kun to ting å gjøre: enten ønske seg penger, eller stå over gavegreiene. Anonymkode: c2f01...3b0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #235 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 2.12.2024 den 13.56): Dere som har en haug ting dere misliker så sterkt å få: passer dere på å gi ut ønskelister, da? Og i god tid? Anonymkode: 0a75c...4b9 Nå har store deler av gjengen skaffet seg Ønsk-appen, så nå har vi tilgang til hverandres oppdaterte ønskelister. Fantastisk konsept! Man slipper å spørre om ønsker (og huske dem), og i tillegg kan man reservere ønsker på andres lister så de slipper å få fem vannkokere i julegave. Gratis er det pinadø også. Anonymkode: 351b2...7db 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eneri Skrevet 6. desember 2024 #236 Del Skrevet 6. desember 2024 Kjedeligste jeg får er spill (altså type brettspill). Det er jo ingen dårlig gave, bare jeg som syns det er kjedelig med spill Ser mange syns det er kjedelig å få gavekort, servietter, lys, sjokolade, vin. Jeg syns det er helt ok! Har oppdaget nye, gode viner. Hvis jeg ikke liker farge/fasong/lukt på lys, så bruker jeg det bare feks i ei lykt på trappa. Servietter brukes jo opp. Strever litt med å unngå å glemme bort gavekortene, men her er det skjerpings på gang+påminning på telefonen. Syns egentlig nå at det er greiere med gaver som brukes/spises/drikkes opp, men det er fordi jeg er 50 og har huset fullt og har samlet nok servise/sølvtøy/vinglass. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missLynch Skrevet 6. desember 2024 #237 Del Skrevet 6. desember 2024 Nips og pyntegjenstander. Helt meningsløst. Gi meg heller vin, sjokolade eller aller best: et gavekort på nødhjelp til Gaza etc. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brukerano Skrevet 6. desember 2024 #238 Del Skrevet 6. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 14.10.2024 den 17.54): De strikker jo fordi de liker å drive med det og de må bli kvitt det de produserer. Det er ikke fordi de har tenkt på deg. Anonymkode: a47d4...f2f Ikke helt enig her. Jeg elsker å strikke, og strikker helst til meg selv. Men noen ganger tar jeg pause fra det for å strikke til familie og venner. jeg velger garn, farge og mønster utifra personen som skal få. De får selvsagt riktig str. Og om jeg skulle få nok, er det mange organisasjoner jeg kan gi til føre jeg prakker på folk ting den ikke vil ha, eller som ikke er tenkt til dem. Frelsesarmeen tror jeg det er, som har sokkeinnsamling! Prøver å strikke noen sokker hvert år der også! 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #239 Del Skrevet 6. desember 2024 Julepynt. Anonymkode: c046c...4e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #240 Del Skrevet 6. desember 2024 Mange utakknemlige mennesker her. Jeg syns det er koslig med en julegave, kan godt være en pakke servietter og en sjokolade for min del. Tanken teller, og jeg forventer ikke at julen handler om hva man ønsker å kjøpe til meg- men setter pris på at jeg blir husket på i listen over hvem man vil gi en gave til. Anonymkode: c6ef6...97b 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå