AnonymBruker Skrevet 17. oktober #141 Del Skrevet 17. oktober Hotwife skrev (5 timer siden): Ler litt for meg selv her i den søvnløse natten (jækla fullmåne). Har lest gjennom de 3 trådene her om julegaver. "Kjedeligste dere kan få", "julegave til den som har alt" og "hva har dere kjøpt". De samme tipsene går igjen, men i helt annen betydning. Ikke alltid like lett dette med julegaver. Det som går igjen er jo; gaver som viser at du ikke kjenner mottaker. Jeg venter at mine nærmeste at en god vin, gjerne lagringsvin, blir verdsatt. Mens de nærmeste til enkelte andre i tråden bør vite at de ikke drikker alkohol. Anonymkode: b0107...ced 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #142 Del Skrevet 17. oktober Hotwife skrev (7 timer siden): Ler litt for meg selv her i den søvnløse natten (jækla fullmåne). Har lest gjennom de 3 trådene her om julegaver. "Kjedeligste dere kan få", "julegave til den som har alt" og "hva har dere kjøpt". De samme tipsene går igjen, men i helt annen betydning. Ikke alltid like lett dette med julegaver. Det det egentlig viser er vel bare at man bør kjenne mottaker bittelitt. Mange ting som er gjengangere i "verste/kjedeligste julegave" er ting jeg faktisk hadde satt pris på. Det er kanskje også greit å huske på at mange skriver for å provosere. At fem på KG synes duftlys, ullsokker og sjokolade er drittjulegaver betyr faktisk ikke.... en dritt. Anonymkode: cc73e...822 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 17. oktober #143 Del Skrevet 17. oktober De fleste av de nevnte gavene synes jeg er koselig å få Det kjedeligste gaver er kanskje plastikk skåler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #144 Del Skrevet 17. oktober Her i landet takker vi for det vi får med ett smil om munn. Husk at det ikke er mer enn et par tre generasjoner siden det var nød i landet og folk sulta. Vi må huske hvor vi kommer fra og være takknemmelige for det vi får.... Anonymkode: 40ee0...f33 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 17. oktober #145 Del Skrevet 17. oktober Vin og nøtter ( ) Ellers er det strengt tatt ingenting jeg ikke liker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #146 Del Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (På 16.10.2024 den 7.56): Gavekort (og pengegaver, generelt). Med mindre det er en fattig tenåring. Det ligger ingen omtanke bak å bare gi penger. Anonymkode: b0107...ced Jo, absolutt! Hadde jeg vært giveren så hadde jeg villet at du skulle kjøpe noe DU ønsker deg i DIN stil. I stedet for at jeg skal kjøpe noe du syns er kjedelig og kjipt. Så jo, fra meg er gavekort og penger noe det ligger en tanke bak. Anonymkode: 63e8c...76c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #147 Del Skrevet 18 timer siden Smykker og lignende, for det går jeg aldri med. Likevel har jeg et lager med sånt som jeg har fått i gave, de ligger ubrukt oppi et smykkeskrin. Har også fått masse øredobber, og jeg har ikke hull i ørene engang. Jeg liker det meste annet, får aldri nok av sånne praktiske ting. Såper, lys, sokker, strikka genser, kopper, spiselig osv.. er alle ting som blir tatt i bruk her 😄 Anonymkode: 2e9f5...f61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryd30 Skrevet 17 timer siden #148 Del Skrevet 17 timer siden Sjokolade og vin. Tåler ikke sjokolade og liker ikke vin 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #149 Del Skrevet 13 timer siden Når jeg leser her hvor utakknemlige folk er, har jeg mistet lysten på å gi gaver. Ingenting er godt nok. Tror jeg heller gir penger til geiter i Afrika nå Anonymkode: fa552...1f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 7 timer siden #150 Del Skrevet 7 timer siden Spiselige gaver med unntak av lys sjokolade, nougat, trøfler etc. Tennbare lys (bruker kun LED) og servietter og sånne ting Nips og ræl (Kjører monokrom hotellstil, hater pynt og dill) "Vi har gitt en gave til organisasjon XXX i ditt navn"..... Da kan du faktisk bare la være å gi gave og heller donere i eget navn. Sannsynligvis så er det en organisasjon jeg ikke ville støttet i det daglige uansett. Derimot elsker jeg hjemmestrikket, hjemmelagede krydderblandinger og f.ex hjemmelagede gavekort på middag og lignende. Niesen min ga meg gavekort i fjor på at hun skulle lage middag og slo det sammen med en skoleoppgave, særdeles vellykket (Og hun fikk god karakter og). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #151 Del Skrevet 2 timer siden Driver folk fremdeles med julegaver? I min krets har vi sluttet med dette for lenge siden... alle er enige om at det siste nordmenn trenger mer av, er TING og TANG som bare blir kastet. Alle har jo alt de trenger allerede. Anonymkode: 14e1e...376 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #152 Del Skrevet 2 timer siden Mardina skrev (På 14.10.2024 den 16.30): Ingenting. Jeg blir glad og takknemlig for alt jeg får faktisk. Enten jeg har ønsket meg det eller ikke. Det er sånn jeg er oppdratt. Det er tanken bak som teller, ikke hva gaven er. Samme. Kunne aldri falle meg inn å grine på nesa av en gave. Anonymkode: 643c3...f03 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #153 Del Skrevet 2 timer siden Elsker vridde lys og servietter og sokker og hjemmestrikkede ting! Elsker sengesett også så lenge det er et mønster jeg liker. Digger rare "outland" ting som magisk spåkule eller en ku som blir tatt av ufo. Elsker ikke å få pynt til hjemmet som jeg ikke har uttalt at jeg vil ha. Har så sær smak at det er sjelden noen treffer om de bare skal finne på noe selv🫣 Anonymkode: 2b4ba...fc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #154 Del Skrevet 1 time siden Laraa skrev (På 14.10.2024 den 17.58): Absolutt alt fra Kähler/Hammershøi. Det er etter min mening ganske grufullt å se på og lite vase for pengene Jeg synes også at vasene er totalt uinteressante, men de har da mer enn vaser i sortimentet. Synes du virkelig alt av servise o.l. er grufullt? AnonymBruker skrev (På 14.10.2024 den 20.14): Alt med katter på. Vi har katter, og liker dem godt, men jeg ønsker ikke å fylle hjemmet med katteputer, katteservietter, kattefigurer, kattetøfler, kattebilde, katter til å henge på kanten av blomsterpotter, kattekjøleskapsmagneter, kattekopper eller kattemasker. ja, alt på listen med mer er reelle eksempler. Anonymkode: 55b94...2ab Jaaaa. Tydeligvis betyr det å ha katt og like katter at man elsker alt mulig kattenips og ting med kattebilder på... DelvisPresley skrev (På 14.10.2024 den 21.07): For å være helt ærlig; jeg er takknemlig for alt jeg får og har ikke tenkt kjedelig om noen gaver på nærmere 20 år. Å være skuffet over julegaver er virkelig et I-landsproblem. Hvis voksne mennesker blir skuffet over julegaver er det rett og slett flaut. Ja det er et I-landsproblem å være skuffet over julegaver, men det er også menneskelig å ha følelser. Så lenge man ikke sutrer høylytt eller viser giveren at gaven ikke falt i smak, så er det helt ok å føle seg litt skuffa inni seg. Spesielt om man har lagt seg i selen for å finne noe skikkelig fint og passende til den man fikk gaven av. Men men, det går vel uansett over før nyttår. mereo skrev (På 15.10.2024 den 14.42): Ting jeg ikke har bruk for og ting som ikke er min smak. For min del så er det servietter, hva nå enn kattenips svigermor fant dette året (jeg har katt, men jeg trenger ikke porselenskatter eller duker med katt på!!) og rødvin. Ja, hva er det med folk som tror at kattefolk er interessert i alt som er formet som katter eller har katter på seg??? Jeg er glad i mannen min også, men jeg vil jo ikke ha mannenips eller ting og tang med bilder av ulike menn på av den grunn! Jeg prøver å være takknemlig og blir stort sett glad for det meste (selv når jeg blir litt småskuffet, prøver jeg å sette pris på at folk faktisk gir meg en gave), men det er enkelte ting som er ekstra vanskelig å kjenne glede over. Det kjedeligste er gaver som viser at giveren overhodet ikke kjenner meg. Tanken bak kan godt være fin, f.eks. fordi de ville likt å få gaven selv og dermed antar at jeg også blir glad for den, men når man får samme drikkeflasken flere ganger, såper og kremer med helt feil lukt, nips, alkohol (når man ikke drikker) eller klesplagg i feil størrelse og passform, så synes jeg det er lov å kjenne på litt skuffelse. Man takker selvsagt pent og gjør det beste ut av det, men man skulle jo gjerne ønsket at de ikke hadde lagt penger og innsats i å kjøpe noe man verken har bruk for eller ønsker seg. Ellers er det jo litt gøy å se hvor forskjellige vi er. Veldig mye av det som nevnes her i tråden er gaver som jeg hadde blitt kjempeglad for! Til og med gavekort blir jeg glad for, så lenge det ikke er på en butikk jeg aldri handler i. Anonymkode: 351b2...7db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå