Gå til innhold

Kjedeligste dere kan få til jul

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De strikker jo fordi de liker å drive med det og de må bli kvitt det de produserer. Det er ikke fordi de har tenkt på deg.

Anonymkode: a47d4...f2f

Jeg sa ikke noe annet. Jeg sa at jeg likte at de har brukt tid på å strikke. Samtidig tar du feil i mitt tilfelle. Når jeg får hjemmestrikkede ting, er det ting jeg har ønsket meg. Jeg velger ut mønster, farge og størrelse. Da strikker de jo til meg.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir stort sett glad for det jeg får, men kan styre min begeistring når jeg pakker opp krus. Jeg har fått så utrolig mange opp gjennom årene, så det holder nå. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lost little girl skrev (Akkurat nå):

Jeg blir stort sett glad for det jeg får, men kan styre min begeistring når jeg pakker opp krus. Jeg har fått så utrolig mange opp gjennom årene, så det holder nå. 

Ja, krus, det glemte jeg, enkelte mener visst at man aldri kan få for mange krus! Vi har fått enormt med krus opp gjennom årene, mesteparten går til loppemarked.

Anonymkode: afed8...f72

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hudkrem o.l. Jeg vil selv velge hva jeg putter på huden min og som passer den.

Anonymkode: efbb3...02a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss91 skrev (42 minutter siden):

Symaskin? Hjemmelaget ræl, og strikka klær. Jeg må ikke ha julegave..

Jeg fikk symaskin til bryllupsgave av faren min. Har sydd max 10 sømmer med den siden vi fikk den for 5år siden... dyre sømmer d! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir glad for alt men føler heller for å kommentere litt. Hvorfor praktiserer dere ikke ønskelister? Da får alle noe de liker. 

Og kjenner ikke de dere får gaver fra dere? ALtså om man gir alkohol til avholds og sjokolade til diabetiker da må jo folk være mindre intelligente. 

En annen ting jeg tenker på er at mange skjønner ikke at folk er forskjellige, det som er drømmen for noen å få det er marerittet for andre. For eks. spekepølser, det elsker jeg å få. For det er pålegg for mye penger som varer lenge. Likeens gavekort, det elsker jeg å få for da kan jeg kjøpe hva jeg vil! Og når jeg gir bort gavekort så er det ikke fordi jeg ikke gidder å tenke ut gave men fordi jeg unner mottager å kjøpe noe hen vil ha i sin stil. 

Så det finns mange grunner til å praktisere ønskeliste! 

Og telysestaker? Det fikk jeg da jeg var i tenåra, har aldri fått det i gave etter det. 

Anonymkode: 63e8c...76c

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (59 minutter siden):

Jeg hadde elsket å få hjemmestrikket produkter ❤️ Spesielt siden jeg ikke kan strikke selv og ikke kjenner så mange som kunne strikket på bestilling. 

Det er noe eget med det folk har lagt tid og ressurser i å lage til meg, som gjør at jeg setter ekstra pris på det ❤️

Aldri skjønt meg pl det der, jeg legger mye tid i gaver jeg ogdå selv om de er kjøpte 

Anonymkode: ebb4f...b2c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (32 minutter siden):

Spekepølser. Da forstår man at man har kommet i kategorien «eldre som har alt».

Nope virkelig ikke! Men Mamge setter pris på matgaver. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er det kjedeligste dere kan få i julegave? 

Anonymkode: 5f205...d06

Ting: Telys, nips, dilldall, kjøkkenutstyr etc.

Hvorfor gir folk vekk ting i gave? Hva er det meningen jeg skal gjøre med nye ting hvert eneste år? Har man levd 30 år så har man jo alt alle tingene man tenkelig kan ha behov for. Ja, man må erstatte noen av dem når de går i stykker. Men ting går jo ikke i stykker særlig ofte, og langt fra hvert eneste år.

Den perfekte gave er selvsagt en opplevelse. Opplevelser trenger man flere av i året, ting ikke. Jeg tror kanskje det er en generasjons-ting. Eldre folk elsker materialisme.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så du vil ikke ha en hjemmestrikket genser?

Anonymkode: fa552...1f4

Det er jo ok om det er en hjemmestrikket genser som faktisk passer. For jeg kan strikke meg en genser selv, jeg. Koster meg lite. Men mitt absolutte minimumskrav er at den sitter vesentlig bedre på enn en butikkjøpt genser. Hva er ellers poenget?

Anonymkode: 23ef1...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg blir glad for alt men føler heller for å kommentere litt. Hvorfor praktiserer dere ikke ønskelister? Da får alle noe de liker. 

Og kjenner ikke de dere får gaver fra dere? ALtså om man gir alkohol til avholds og sjokolade til diabetiker da må jo folk være mindre intelligente. 

En annen ting jeg tenker på er at mange skjønner ikke at folk er forskjellige, det som er drømmen for noen å få det er marerittet for andre. For eks. spekepølser, det elsker jeg å få. For det er pålegg for mye penger som varer lenge. Likeens gavekort, det elsker jeg å få for da kan jeg kjøpe hva jeg vil! Og når jeg gir bort gavekort så er det ikke fordi jeg ikke gidder å tenke ut gave men fordi jeg unner mottager å kjøpe noe hen vil ha i sin stil. 

Så det finns mange grunner til å praktisere ønskeliste! 

Og telysestaker? Det fikk jeg da jeg var i tenåra, har aldri fått det i gave etter det. 

Fordi jeg synes ønskelister er bestillingsliste og liker det ikkr

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dere vi har gitt penger til  en geit opplegget 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men er det ikke hyggeligere å gi gaver folk ønsker seg, ikke bare noe DU synes er passende å gi? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men er det ikke hyggeligere å gi gaver folk ønsker seg, ikke bare noe DU synes er passende å gi? 

Klarer å treffe uten ønskelister ,så nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jammen da har du ikke noen rett til å klage heller . Enkelt og greitt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det dere vi har gitt penger til  en geit opplegget 

Jeg har fått både geiter, gaver til SOS barnebyer o.l, og synes dette er en langt bedre gave enn noe ræl jeg ikke trenger/ikke liker og i tillegg ikke kan bytte.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Klarer å treffe uten ønskelister ,så nei

Er du sikker på det? Jeg later også som jeg liker gaven jeg pakker opp selv om den er helt feil. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen da har du ikke noen rett til å klage heller . Enkelt og greitt. 

Jeg klager ikke, voksne som klager er bare idiotisk 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på det? Jeg later også som jeg liker gaven jeg pakker opp selv om den er helt feil. 

Ja tenk det du , helt sikker faktisk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Aldri skjønt meg pl det der, jeg legger mye tid i gaver jeg ogdå selv om de er kjøpte 

Nei, man liker vel å få og gi forskjellige ting. Jeg blir som sagt glad for det jeg får. Enten det er en hjemmestrikka genser eller et gavekort. Jeg får uansett ikke mange gaver til jul (liten familie), så jeg finner nok bruk for det jeg får i gaver. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...