AnonymBruker Skrevet 14. oktober #1 Del Skrevet 14. oktober En tenåring, jente og enebarn med OCD terroriserer på hjemmebane hos noen jeg kjenner. Ingen av foreldrene får være i entréen når tenåringen gjør seg klar til skolen. Alt av hva som finnes av klær og sko fra foreldrene som befinner seg der kastes bare i et hjørne. Nyvasket tøy blir kastet på gulvet. Det kreves av tenåringen at mor ved tilfeller vasker ned hele rommet til jenta samt daglig vasking av sengetøy, og mor aksepterer. Foreldrene enes ikke om hvordan gripe dette an. Det er mye jeg som kunnskapsløs på feltet likevel synes å se som overdrivelse og forsøk på makt. Hun har ingen respekt for foreldrenes retningslinjer, kommer sjelden hjem til avtalt tid osv. Er dette kun OCD symptomer i et nøtteskall og som man bare må avfinne seg med eller er det noe mer? Anonymkode: 70b6c...14e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #2 Del Skrevet 14. oktober Jeg har også vokst opp med ocd, men fikk ikke oppføre meg dårlig av den grunn. Anonymkode: c9ca4...b1f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #3 Del Skrevet 14. oktober Har hun faktisk diagnosen OCD eller er det du/hun som sier det? Jeg antar du er stemor og maktesløs i situasjonen. Ved utagering uten voksenhåndtering så er det helsevesent som gjelder, ikke KG. Anonymkode: 28c55...952 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #4 Del Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har også vokst opp med ocd, men fikk ikke oppføre meg dårlig av den grunn. Anonymkode: c9ca4...b1f Jeg er bror av moren. Hun er helt utslitt, og sier det er like før hun klikker. Datteren har fått diagnosen for lenge siden. De har fått oppfølging og råd. Jenta vil ikke ha noe behandling nå hvor det står på som verst. Hun mener selv hun ikke har noe problem. Anonymkode: 70b6c...14e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #5 Del Skrevet 14. oktober Tvangsinnleggelse ? Anonymkode: 5f099...6c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #6 Del Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tvangsinnleggelse ? Anonymkode: 5f099...6c6 Jeg ville lest meg litt opp på psykiatri før du kommer med en sånn kommentar. Anonymkode: daa0c...3fc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 14. oktober #7 Del Skrevet 14. oktober Noen typer antidepressiva hjelper mot OCD. Hør med fastlegen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 14. oktober #8 Del Skrevet 14. oktober Foreldrene kan vel oppsøke rådgivning, selv om barne ikke ønsker behandling. Jeg ville ikke tatt i mot råd fra "eksperter" på KG, men heller kontaktet helsevesnet. Foreldrene kan be fastlegen om å henvise de rett sted. Barneveærnet er også et alternativ om belastningen (forståelig nok) blir for stor for foreldrene. Der kan de får råd og støte, samt avlastning som avlastningsbplig eller besøkshjem. Søsteren din gjør helt sikkert så godt hun kan, men av og til ser vi oss blinde på de som er nærmest og da er det lurt å få in noen med et annet perspektiv! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #9 Del Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tvangsinnleggelse ? Anonymkode: 5f099...6c6 Tror du det bare er å legge inn noen på tvang? 🙈 Anonymkode: ba012...1ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #10 Del Skrevet 14. oktober Jeg tror ikke du skjønner ordet «fandenivoldsk». Hva mener du å spørre om? Anonymkode: 4baf7...220 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #11 Del Skrevet 14. oktober Pippi Lotta skrev (1 time siden): Foreldrene kan vel oppsøke rådgivning, selv om barne ikke ønsker behandling. Jeg ville ikke tatt i mot råd fra "eksperter" på KG, men heller kontaktet helsevesnet. Foreldrene kan be fastlegen om å henvise de rett sted. Barneveærnet er også et alternativ om belastningen (forståelig nok) blir for stor for foreldrene. Der kan de får råd og støte, samt avlastning som avlastningsbplig eller besøkshjem. Søsteren din gjør helt sikkert så godt hun kan, men av og til ser vi oss blinde på de som er nærmest og da er det lurt å få in noen med et annet perspektiv! Eksperter har vært på banen ved flere anledninger. Men foreldrene er ganske redd for at barnevernet skal involveres. Det er derfor mulig at vesens informasjon har blitt holdt tilbake.. Akkurat her tviler jeg nok litt på søsteren min, hva og hvor mye det har blitt informert om. Anonymkode: 70b6c...14e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå