Gakkepus Skrevet 30. januar #61 Skrevet 30. januar Fhuzzy skrev (5 minutter siden): 9 DPO Hmm… Synes liksom det er noe som kan skimtes veeeeeldig svakt her. Antagelig har jeg strekøyne 😅 Sov litt urolig i natt og drømte selvfølgelig at jeg var gravid 😂 jaja, blir ekstra spennende i morgen tidlig! Å herreguuud! Jeg ser en strek! Du har ikke strekøyne! Nå blir det mange utropstegn, men så gøy!!! Og merkelig nok, hadde jeg det litt på følelsen. 😁
Fhuzzy Skrevet 30. januar Forfatter #62 Skrevet 30. januar Gakkepus skrev (53 minutter siden): Å herreguuud! Jeg ser en strek! Du har ikke strekøyne! Nå blir det mange utropstegn, men så gøy!!! Og merkelig nok, hadde jeg det litt på følelsen. 😁 Whaaat?!?! Nå tror jeg kanskje jeg må teste igjen til kvelden om jeg klarer å holde meg noen timer før jeg skal legge meg Ulidelig spennende dette her altså!
Gakkepus Skrevet 30. januar #63 Skrevet 30. januar Fhuzzy skrev (7 timer siden): Whaaat?!?! Nå tror jeg kanskje jeg må teste igjen til kvelden om jeg klarer å holde meg noen timer før jeg skal legge meg Ulidelig spennende dette her altså! Virkelig! Spent! 🤩
Fhuzzy Skrevet 2. februar Forfatter #64 Skrevet 2. februar (endret) Det blei med skuffelsen denne syklusen også dessverre. Det må rett og slett ha vært en skyggestrek jeg så. Alle tester siden har vært kliss negative og på fredag kom mensen. Så da ble det whopping 22 dager lang syklus 🙄 Jeg hadde dessverre rukket å håpe alt for tidlig, så jeg ble naturlig nok ganske skuffet. Mest er jeg likevel skuffet over kroppen min som ikke klarer å få til en sunn syklus. Den er strengt tatt innenfor normalen, akkurat(!), men med el på dag 13 så blir jo lutealfasen for kort…. Jeg har begynt med både B6 og bidronninggele, i tillegg til at jeg smører med wild yam etter el, men jeg må nok holde på litt lenger for at det skal ha noen effekt. Nå er jeg bare sur og gretten og det har jeg i grunn vært hele helgen. Vil egentlig bare ligge i senga… For å toppe det hele fikk jeg også et enormt krater av et munnsår sammen med mensen, gjør skikkelig vondt og ser helt forferdelig ut. Endret 3. februar av Fhuzzy
Gakkepus Skrevet 4. februar #65 Skrevet 4. februar Nei, så utrolig kjedelig… hvis det var en strek (ikke skyggestrek) så kan det jo være at det streifet borti, men festet seg ikke (hvis det kan brukes til noe trøst). Krysser fingrene for at det klaffer snart. 🤞
Fhuzzy Skrevet 6. februar Forfatter #66 Skrevet 6. februar CD 7 Jeg måtte bare nullstille meg litt etter forrige skuffelse, men nå har det verste humøret lagt seg heldigvis. Det hadde sikkert sammenheng med alle hormonene som følger med mensen også, men jeg har i alle fall fått smake på skuffelsen av å håpe for mye alt for tidlig 😒 Det kan ha vært en streifer som du sier @Gakkepus, men veldig vanskelig å si. Håper kanskje egentlig at det var det for det er jo en slags bekreftelse på at jeg slipper egg som kan befruktes. Jeg har tempet til samme tid hver dag, men foreløpig er tempen all over the place, opp og ned som sagtagger. Tok en el-test nå i kveld og fikk 9/10! Så det kan nok tenkes at et egg er på vei snart! Hadde vært supert om jeg kunne få skikkelig tidlig el siden jeg tydeligvis har enda kortere sykluser nå enn før første svangerskap. Blir en spennende helg nå! 🤞🏻🥚
Fhuzzy Skrevet 9. februar Forfatter #67 Skrevet 9. februar CD 10 Jammen ikke lett å bli klok på noe som helst hva gjelder kroppen akkurat nå. El-testene har svingt mellom 9 og 7,5 siden torsdag. SmileReader tolker alt som er 9 og oppover som positive, men jeg synes helt ærlig at de ikke har vært ordentlig positive enda. Og når det svinger sånn så får jeg «You got a surge! Maximum chance of conception» og «as LH surge has passed you are ovulating today» om hverandre 🙄🤪 Bare for å legge til enda mer forvirring så er jo tempen helt på bærtur, men det skyldes sikkert at jeg syk. Var hjemme med en syk liten tass på onsdag og torsdag, så da blei jo selvfølgelig jeg også syk 🤧 ganske sikker på at jeg har bihulebetennelse i tillegg til en skikkelig stygg hoste så kroppen føles som udugelig pudding… Hvis ikke jeg er noe bedre i morgen blir det en tur til legen. Sånn går no dagan… Blir ikke veldig mye sengehygge når jeg er så dårlig heller, men jeg gjør så godt jeg kan! 🥵
Fhuzzy Skrevet 12. februar Forfatter #68 Skrevet 12. februar CD 13 Jeg gir opp el-tester når jeg har brukt opp de jeg har hjemme nå. Dette blir bare tull. I dag er det fjerde(!) gangen i denne syklusen at jeg får beskjeden "As LH surge has passed you are ovulating today". Den går opp til 9 den ene dagen før den bikker ned til 7-8 dagen etter, om igjen og om igjen... Dessuten er jeg ikke enig med appen i at testene er positive bestandig heller. Synes faktisk det er lettere å se på strimmelen selv enn å stole på det appen til SmileReader forteller. Jeg scanner de samme testene med Premom som er enig med meg i at testene enda ikke har vært positive denne syklusen. Kanskje jeg skal vurdere babyplan sine el-tester senere, men akkurat nå er jeg bare skikkelig frustrert på SmileReader. Ikke strimlene, men appen... #Frustrert Uansett, tror det kan være greit med en pause fra denne testingen. Jeg merker at den ikke gjør meg noe godt for tiden. Jeg kan gjerne fortsette med tempingen, tror jeg, men nå er jeg lei el-tester. Kan være like greit å bare legge inn aksjer annenhver dag etter mensen. Så langt vi får det til da.
Fhuzzy Skrevet 17. februar Forfatter #69 Skrevet 17. februar CD 18 Har ikke klart å finne EL hverken med tester eller temp så langt denne syklusen. Fem ganger har jeg fått beskjed om "As LH surge has passed, you are ovulating today", men jeg er ganske sikker på at jeg ikke har sluppet fem egg... Problemet er jo når appen tolker el-tester som positive, men så er de egentlig ikke positive utfra hva jeg kan se med bare øyne på strimmelen. Tempen henger heller ikke på greip, men der er det ikke noe i veien med hverken app eller termometer, der er det min kroppstemperatur som har vært helt ute av lage. Mest sannsynlig på grunn av mye sykdom. Var hos legen på fredag og endte opp med antibiotika mot både bronkitt og bihulebetennelse. At jeg ikke har hatt en eneste sykedag fra jobb er jo helt sjukt egentlig. Hadde CRP på nesten 200 på fredag, men jeg følte meg i overraskende god form likevel. Kanskje kroppen hadde hatt godt av en pause, men jeg er allerede mye bedre etter at jeg startet med medisiner. Så da er jeg her på cd 18 og aner ikke om jeg er i DPO-land eller ikke 😅 Egentlig kjennes det helt greit ut, har ingen tanker om g-tester og stresser ikke med noe som helst. Forventer egentlig bare at mensen kommer om ikke så alt for lenge. Med mine korte sykluser så kan det være allerede på fredag. Hvis jeg passerer cd 25 uten mens så kan jeg vurdere en g-test. Vi har gjort så godt vi kunne med å legge inn aksjer, men det har ikke blitt fullt annenhver dag mens vi har vært på det sykeste. Av alle disse grunnene har jeg lite håp for denne syklusen og forbereder meg egentlig bare mentalt på en ny.
Fhuzzy Skrevet 24. februar Forfatter #70 Skrevet 24. februar CD25 Jammen en seier å ha kommet så langt i en syklus! Har ikke funnet noe el denne syklusen, hverken med temp eller tester. Kanskje har jeg sluppet et egg, kanskje ikke… Har begynt med g-tester om morningen, men de er blenda så langt. Uansett er jeg glad for å få en tilsynelatende mer normal lengde på syklusen 🥳 en får ta de seierene man får. Kan ikke egentlig si at jeg har noen særlige symptomer på at mensen er rett rundt hjørnet heller. Jeg følte meg litt nedfor og tenkte jeg kanskje var litt PMS i slutten av forrige uke, men det har liksom gått over. Forbereder meg uansett mentalt på at mensen kommer snart. Står overfor et slags dilemma nå. Jeg vil gjerne bli gravid, helst skulle jeg vært godt på vei nå, men om vi legger alle kluter til neste syklus og det klaffer, så blir det desembertermin. Det er fryktelig upraktisk med tanke på bhgopptak og skolestart seinere… Jeg vil ikke egentlig pause prøvingen, men jeg tipper at det ender med det. Dette er pp5, om den ikke sitter i løpet av april har jeg rukket å bikke 35 og da blir det en tur til legen for å søke hjelp i så fall. Frem til nå har det jo vært en gjenganger med kort lutealfase, så kanskje det eneste jeg eventuelt trenger er litt progesteronstøtte. Uansett hva vi bestemmer oss for neste syklus så skal jeg fortsette kartleggingen med både temp og tester. 1
Octopus Skrevet 2. august #71 Skrevet 2. august Fhuzzy skrev (På 24.2.2025 den 22.59): CD25 Jammen en seier å ha kommet så langt i en syklus! Har ikke funnet noe el denne syklusen, hverken med temp eller tester. Kanskje har jeg sluppet et egg, kanskje ikke… Har begynt med g-tester om morningen, men de er blenda så langt. Uansett er jeg glad for å få en tilsynelatende mer normal lengde på syklusen 🥳 en får ta de seierene man får. Kan ikke egentlig si at jeg har noen særlige symptomer på at mensen er rett rundt hjørnet heller. Jeg følte meg litt nedfor og tenkte jeg kanskje var litt PMS i slutten av forrige uke, men det har liksom gått over. Forbereder meg uansett mentalt på at mensen kommer snart. Står overfor et slags dilemma nå. Jeg vil gjerne bli gravid, helst skulle jeg vært godt på vei nå, men om vi legger alle kluter til neste syklus og det klaffer, så blir det desembertermin. Det er fryktelig upraktisk med tanke på bhgopptak og skolestart seinere… Jeg vil ikke egentlig pause prøvingen, men jeg tipper at det ender med det. Dette er pp5, om den ikke sitter i løpet av april har jeg rukket å bikke 35 og da blir det en tur til legen for å søke hjelp i så fall. Frem til nå har det jo vært en gjenganger med kort lutealfase, så kanskje det eneste jeg eventuelt trenger er litt progesteronstøtte. Uansett hva vi bestemmer oss for neste syklus så skal jeg fortsette kartleggingen med både temp og tester. Hvordan går det med deg nå og prøvingen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå