Fhuzzy Skrevet 14. oktober #1 Del Skrevet 14. oktober Okei! Så er vi tilbake i denne delen av forumet Føles litt som om jeg var her i går, samtidig som det også føles veldig fjernt. Vår lille solstråle blir 3 år i januar, nå er vi enige om at vi vil ha en til ❤️ Forrige svangerskap gikk fint og jeg fødte jenta vår 6 dager før termin. Selve fødselen var ganske traumatisk, så jeg jobber enda med å bearbeide den, men ønsket om et barn til er tydeligvis sterkere! Dersom forholdene ligger til rette for det denne gangen vil jeg gjerne føde hjemme. Sist var det setefødsel, så det blir spennende å se hva det blir neste gang. Vi er i midten av 30-årene, giftet oss i juni i år, hus, familiebil(er), en liten hund, trygge og gode jobber. Jeg har nylig sluttet på prevensjon (minipille) og har så smått begynt å kartlegge syklusen igjen. Forrige runde fikk jeg egentlig aldri en ordentlig positiv EL-test, så spent på om jeg får denne gangen. Tidligere har jeg hatt litt kort syklus på 24-25 dager, men nå er det lenge siden jeg har hatt mens... Fikk mensen 2. oktober og er dermed på CD 13 i dag og så langt ikke et eneste tegn til EL. Denne gangen bruker jeg SmileReader kjøpt via BabyPlan. Begynte å teste dagen etter mens var over, men absolutt ingen tegn til noe. Hver eneste dag: "3,5 LH is low today, try again tomorrow". Akkurat nå er det kun for kartlegging så det er ikke så farlig, dessuten kan det jo ta litt tid for kroppen å komme i gjenge igjen etter noen år med prevensjon. Regner med at vi "offisielt" starter med aktiv prøving i neste syklus 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juss-jenta Skrevet 14. oktober #2 Del Skrevet 14. oktober Så spennende med prøving på nr. 2! 🤩 Håper syklusen din stabiliserer seg fort nå, og at spiren setter seg like fort! Utrolig kjedelig å ha sitte igjen med en traumatisk fødselsopplevelse! Heldigvis kan neste fødsel bli en skikkelig fin opplevelse! Og det håper jeg den blir! 🥰 Blir spennende å følge prøvingen deres! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fhuzzy Skrevet 17. oktober Forfatter #3 Del Skrevet 17. oktober CD 16 og endelig kan det se ut som at det er noe på gang EL-messig ☺️ den er fortsatt ikke positiv, men jeg fikk en liten økning opp til 4 (fra 3,5) i går og i dag fikk jeg 7,5. Hatt flere dager med litt økt utflod og som ligner mer og mer på EL-slim for hver dag. Spent om testen blir skikkelig positiv i morgen! Spent på når neste mens kommer og kjenner jeg. Hvis den kommer som forventet så passer det egentlig ganske dårlig, men det får bare være. Hygienefaktorer. Skal på jobbtur på spahotell og da er det jo ikke så praktisk med mens, men det finnes jo alltids OB… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fhuzzy Skrevet 19. oktober Forfatter #4 Del Skrevet 19. oktober CD 18 og vi er tilbake til LH low 3,5… I går morges forsov jeg meg, tisset i koppen, men glemte å dyppe pinnen før jeg kastet det i do 😂🤪 Shit happens i morgendøsen! Gikk nok glipp av toppen, hvis det ble noen skikkelig topp. Kan hende jeg rett og slett ikke får de største toppene rundt EL. Det virket i alle fall sånn forrige runde. Jeg opplevde én eneste gang å få en positiv EL-test, det var så vidt jeg husker i PP1, spiren satt i PP3. Orker ikke gå gjennom gamle dagbøker nå, men tror det var sånn, eller så var det i PP2 at jeg fikk positiv test. Jeg husker i det minste at jeg aldri fikk positiv EL-test den syklusen som spiren satt. Hadde egentlig gitt opp hele PP før IKM fordi jeg tenkte at det ikke kom noe egg 😂 Tror strategi for neste syklus blir å legge inn aksjer minst annenhver dag etter mens, så skal jeg fortsette å teste for å se om den blir positiv, men kan nok ikke være for fokusert på de testene heller tydeligvis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fhuzzy Skrevet 2. november Forfatter #5 Del Skrevet 2. november CD 32 Så venter vi på mens… Det ble jo ikke egentlig noen aktiv prøving denne syklusen og de gangene vi hygget oss var nok ikke i nærheten av EL. Hvis jeg i det hele tatt har hatt EL. Jeg spottet så vidt forrige søndag, men det var liksom max tre brune dråper og ikke noe mer. Trodde egentlig mens skulle komme, men det ble aldri noe mer. Har tatt et par tester, men de er jo som forventet helt blenda. Får nok bare smøre meg med tålmodighet før syklusen stabiliserer seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fhuzzy Skrevet 7. november Forfatter #6 Del Skrevet 7. november CD 36 Venter fortsatt på mensen! Ble litt rastløs nå i kveld så jeg fyrte av en EL strimmel og en HCG strimmel på ganske god og konsentrert urin. Jeg vet jo liksom ikke hvor jeg står, tror aldri jeg har opplevd en så lang syklus før! HCG var som ventet blenda fortsatt, men EL testen ga plutselig 8,5! Skal teste igjen i morgen tidlig, men det spørs om ikke det blir litt ekstra kos i helgen 😬 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fhuzzy Skrevet 12. november Forfatter #7 Del Skrevet 12. november CD 42 Jeg venter og venter, uten egentlig å vite helt hva jeg venter på 😂 positiv EL test fredag og lørdag, negativ søndag. Lagt inn godt med aksjer i helgen, men det er jo himla lenge siden forrige mens… Usikker på hva jeg egentlig skal tro eller forvente. Hvis ikke mensen kommer før den tid, tenkte jeg å prøve en graviditetstest fra tidlig i neste uke. Jeg føler jo liksom at jeg burde hatt en mer normal syklus før jeg evt. skulle bli gravid, men jeg vil så gjerne så det føltes feil å la muligheten gå fra oss. Det vil jo også by på krøll ved beregning av termin utifra siste mens. Skulle det mot formodning gå veien denne syklusen tror jeg rett og slett jeg skal si at jeg sist hadde mens da jeg spottet litt brunt for noen uker siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fhuzzy Skrevet 14. november Forfatter #8 Del Skrevet 14. november CD 44 Er så utålmodig på at noe skal skje… Hadde vært så innmari greit om jeg kunne fått en oppdatering fra kroppen, så jeg fyrte nettopp av en graviditetstest under kveldsstellet. Den var selvfølgelig blenda. Ikke spesielt konsentrert urin ettersom det bare var 2,5 time siden sist jeg var på toalettet. Skulle egentlig vente til tidlig i neste uke, men jeg er så rastløs at det gikk tydeligvis ikke 😂 Jeg vet jo i min rasjonelle del av hjernen at en test ikke ville slått ut nå, men jeg har aldri i livet hatt en så lang syklus før. På en måte deilig å slippe mens, men når skal i gang med prøving er det så kjedelig når den ikke kommer og man kan komme ordentlig i gang… Har fått time hos gyn andre uka i desember for å ta celleprøve, så om jeg skulle ha blitt gravid nå, er det gode sjanser for at gyn kan hjelpe meg med å stadfeste termin bedre enn ut fra siste mens. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fhuzzy Skrevet 19. november Forfatter #9 Del Skrevet 19. november CD 49 Baah… Testet i går og i dag, ser ganske så blenda ut for meg og jeg har jo ærlig talt ikke så god magefølelse heller. Hadde vært så greit å bare få mensen så vi kan komme ordentlig i gang. Ekstra glad for at jeg har time hos gyn i desember. Hvis jeg ikke har fått mens innen den tid så kan vi i det minste sjekke om alt ser greit ut. Tanken har slått meg at kroppen kanskje har det litt vanskelig på grunn av ugunstig vekt akkurat nå. Får drøfte det med gyn, men jeg ligger så vidt under normalvekt. Var ikke så langt unna ved første svangerskap, men da lå jeg akkurat innenfor normalen, så synes det er rart om så små marginer skulle bety noe særlig… Begynner så smått å glede meg til jul! Hadde vært så koselig å gå høytiden i møte med en liten spire i magen 🌱 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fhuzzy Skrevet 20. november Forfatter #10 Del Skrevet 20. november (endret) CD 50 Altså, nå må jeg bare le! Tisset i koppen som vanlig, men tømte ikke ut i påvente av graviditetstesten. Da den hadde ligget tiden sin og var negativ tok jeg like godt en EL test og dyppet i samme urin - den var jo faen meg positiv! Eller tilnærmet positiv, fikk 9,2 av 10 og appen sier «Maximum chance of conception». Vi får jo bare fortsette å hygge oss, det er heldigvis en naturlig del av hverdagen, men altså? Wtf? Jeg har både i går og i dag en del stikninger nederst i magen på høyre side. De gjør faktisk ganske vondt, sånn typ 6 på skalaen fra 1-10. Jeg pleier ikke å merke noe til EL, dette minner mer om den gangen for ti år siden da jeg hadde en ganske stor og smertefull cyste på eggstokken. Den satt på andre siden og forsvant heldigvis av seg selv. Vanskelig å si hva kroppen holder på med… Endret 20. november av Fhuzzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fhuzzy Skrevet 22. november Forfatter #11 Del Skrevet 22. november CD 52… Er så lei alle blandede signaler nå! Fikk 7 av 10 på EL-testen i går, så den er jo negativ, men ligger på mid-level i føle SmileReader appen. I dag er den oppe på 8,5 igjen… På onsdag hadde jeg veldig tydelige stikninger som faktisk gjorde vondt på høyre side, i dag har det samme bare på venstre side… Rastløs, utålmodig, litt småirritert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yrno Skrevet 22. november #12 Del Skrevet 22. november Har du tatt noen fler graviditetstester? EL-tester kan slå ut om man er gravid, og jeg skimter en strek på nederste bildet du la ut av graviditetstestene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gakkepus Skrevet 22. november #13 Del Skrevet 22. november Her skal jeg titte innom 👋 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fhuzzy Skrevet 22. november Forfatter #14 Del Skrevet 22. november Yrno skrev (11 timer siden): Har du tatt noen fler graviditetstester? EL-tester kan slå ut om man er gravid, og jeg skimter en strek på nederste bildet du la ut av graviditetstestene Nei det har jeg ikke, men nå ble jeg veldig overrasket over at du kunne skimte noe på den ene testen! 😳 shit…. Jeg tror faktisk jeg skimter noe selv når jeg ser på bildet igjen nå… Skal prøve en før jeg legger meg i kveld, men det er dessverre ikke lenge siden jeg var på do. Det blir i hvertfall en i morgentidlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fhuzzy Skrevet 23. november Forfatter #15 Del Skrevet 23. november Ser ganske så blenda ut denne, men jeg var som sagt på toalettet for ganske kort tid siden, så jeg tar en ny i morgen! 🤞🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gakkepus Skrevet 23. november #16 Del Skrevet 23. november Fhuzzy skrev (9 timer siden): Ser ganske så blenda ut denne, men jeg var som sagt på toalettet for ganske kort tid siden, så jeg tar en ny i morgen! 🤞🏻 Usikker på hva jeg ser. Enig med bruker over at det kan se ut som en veldig svak strek som skinner igjennom. Spent på resultatet i dag 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yrno Skrevet 23. november #17 Del Skrevet 23. november Fhuzzy skrev (15 timer siden): Ser ganske så blenda ut denne, men jeg var som sagt på toalettet for ganske kort tid siden, så jeg tar en ny i morgen! 🤞🏻 Jeg syntes denne ser positiv ut jeg altså, blir spennende å se de neste dagene 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fhuzzy Skrevet 23. november Forfatter #18 Del Skrevet 23. november Fikk disse to i morges, ble egentlig litt skuffa kjenner jeg, men jeg prøver igjen i morgen 🤞🏻 Hvis det har vært en svak positiv så kan det jo ha vært kjemisk også… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fhuzzy Skrevet 25. november Forfatter #19 Del Skrevet 25. november CD 54 Ikke overraskende var både g-test og el-test negative i dag. Hvis jeg faktisk hadde el 21. november så er jeg jo bare på 4 DPO. Endelig ga appen beskjed om at «LH is low today» 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fhuzzy Skrevet 27. november Forfatter #20 Del Skrevet 27. november CD 1! 🥳 Rart å si det, men endelig kom mensen! Det ville jo vært alt for mye å be om at dette skulle klaffe på første runde med en så merkelig og avvikende syklus. Nå skal jeg bare pleie meg selv før jeg begynner el-testingen igjen. Tenker å starte testingen så fort tr er ordentlig over, jeg har jo vanligvis tidlig el og litt kortere syklus. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå