Gå til innhold

Samboer som ikke kan forholde seg til å avtale middagstid?


AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Jeg har en samboer (ingen barn) som jeg virkelig elsker og han er verdens beste, føler meg veldig heldig med han. Ikke noe å si på det. MEN.

Begge jobber 100%, med fleksitid. I min jobb (offentlig sektor) må jeg møte til avtaler og være på jobb presist til avtalt tid, og jeg MÅ forholde meg til kjernetiden 09-14:30. I hans jobb (statlig) er det litt mer «slækk» og hvis han er trøtt en morgen kan han finne på å ikke gidde å være på jobb før 09:30. Men da må han ta igjen dette senere og ofte blir han da sen samme dag, evt jobber lenge en annen dag. Da vet jeg jo aldri når jeg kan planlegge mtp middag, vi får ikke avtalt hvem som skal lage middag og jeg blir veldig dårlig av å ikke få spist på mange timer. Jeg kan ikke spise i mellomtiden heller, når jeg ikke vet om det blir middag 16:30 eller 18:30. Han sier at jeg kan bare forholde meg til når han drar på jobb for da kommer han hjem utfra det. Men det stemmer jo ofte ikke da han noen dager jobber kortere og andre dager lengre. Og dessuten, når jeg drar hjemmefra kl 08 og han ligger i senga til 08:45 vet jeg jo ikke når han er på jobb. Og han klarer ikke forholde seg til å sende meg en melding på formiddagen om når han er hjemme, for det vet han aldri. Jeg har prøvd å foreslå at vi da kan ha middag hver dag kl 18, sånn at jeg får spist i mellom lunsj og middag. Men det blir også for strikt for han sier han. Så har jeg sagt at siste alternativ er å spise hver for oss, det vil han heller ikke. Han har ingen løsninger selv. Han skylder på at det er vanskelig fordi jeg er hans første kjæreste og samboer, men jeg har ikke hatt noen ordentlig kjæreste og samboer før jeg heller så den skjønner jeg ikke. Og når jeg prøver å komme med mange løsningsforslag så blir det bare for vanskelig for han uansett. 

Hva i alle dager skal jeg gjøre da? Spise middag hver dag for meg selv og bare overlate til han hva han vil gjøre med situasjonen? 

 

Anonymkode: 497a2...e62

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lag din egen middag, og spis den når det passer deg. 

Om han ikke kan sende en melding, ikke kan avtale et fast tidspunkt, og ikke kan komme opp med en løsning selv i det hele tatt, så får han ha det så godt. 

Jeg hadde aldri godtatt å ha det sånn, så jeg hadde gitt en lang og god faen i hele middagen hans, og laget og spist min egen, når det passet meg. 

Om han ikke liker det, så får han godta å avtale en tid, eller gi beskjed i god tid. 

Anonymkode: 4923e...2d6

  • Liker 31
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lager middag til deg og han varmer opp restene.

Du skjemmer han bort sånn du holder på nå , det høres ut som du bor sammen med en tenåringsønn.

Han har da bodd sammen med andre tidligere...eller oppførte han seg sånn hjemme hos mammaen sin også? 

Anonymkode: 24db7...980

  • Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir veldig dårlig av å ikke spise på noen timer og samtidig kan du ikke spise? Hadde jeg vært han hadde jeg sagt at du får lage middag slik det passer sykdommen din og så joiner han når det passer. Er oppvokst med middag kl 20, og de som er suøten før fikser noe selv.

Anonymkode: 9e8f2...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du blir veldig dårlig av å ikke spise på noen timer og samtidig kan du ikke spise? Hadde jeg vært han hadde jeg sagt at du får lage middag slik det passer sykdommen din og så joiner han når det passer. Er oppvokst med middag kl 20, og de som er suøten før fikser noe selv.

Anonymkode: 9e8f2...fe3

Ingen sykdom, men blir helt ute om jeg ikke får spist mellom 11:30 og 18:30! - ts

Anonymkode: 497a2...e62

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meowmere skrev (Akkurat nå):

Hva med å spise middag hver dag kl 19 eller noe?

Han vil jo ikke det. - ts

Anonymkode: 497a2...e62

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han vil jo ikke det. - ts

Anonymkode: 497a2...e62

Ja, så det litt sent. 

Be han sende melding hver dag om når han kommer hjem fra jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meowmere skrev (Akkurat nå):

Ja, så det litt sent. 

Be han sende melding hver dag om når han kommer hjem fra jobb. 

Han vil jo ikke det heller. - ts

Anonymkode: 497a2...e62

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han vil jo ikke det. - ts

Anonymkode: 497a2...e62

Men så slutt å la han bestemme over ditt liv! Dette funker ikke for deg. Han får velge, enten spiser du selv og han spiser selv, eller så må dere avtale klokkeslett. Det er jo ingen andre alternativer. Men de dagene han da ikke vil avtale klokkeslett, så MÅ du kjøre eget løp og faktisk lage egen middag, og spise, ellers vil han trumfe gjennom å fortsette slik. 
 

Det er du som styrer dine handlinger. 

Anonymkode: 8faab...436

  • Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du lage middag når det passer deg og så spiser han når han kommer, de dagene han er sen. 

Anonymkode: 56b17...646

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

avtal at middag er klokken fem når du har ansvar for middagen og hvis han ikke er hjemme da får han varme restene og at han evt lage middag når han kommer hjem de andre dagene og så spiser du noe annet mens du venter. 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke helt dette her. 
Hva er problemet ? 
Vil du ha middag så lager du middag når du kommer hjem til tomt hus.
Enkelt og greit. Så lenge mannen jobber til ulik arbeidstid må du gå ut i fra at du lager mat til deg selv, og evt til han når han hvis han blir sen. 
Vet du hva? , vi andre som bor alene må faktisk lage middag hver dag . 
Ingen som kommet hjem til oss og lager den for oss . DET er faktisk dårlig gjort 🤭
 

Anonymkode: c73a6...194

  • Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ingen sykdom, men blir helt ute om jeg ikke får spist mellom 11:30 og 18:30! - ts

Anonymkode: 497a2...e62

Da er vel svaret at du får ta deg sammen, for ingen gidder sånt fintfølende piss fra voksne, eller evt dytte i deg Skyr eller noe som mange andre gjør.

Hadde jeg måttet rette meg etter en så sensiv partner hadde jeg blitt forbanna. Mest sannsynlig er det helt ok for han at du lager deg middag "når du blir ute" og så fikser han seg selv.

Anonymkode: 9e8f2...fe3

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke ha fast middagstid kl 19 eller spise hver for dere da? Vet ikke hvorfor du ikke kan spise mellommåltid , men dette høres ut som og lage problemer ut av ingenting. 

Anonymkode: c3714...976

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ingen sykdom, men blir helt ute om jeg ikke får spist mellom 11:30 og 18:30! - ts

Anonymkode: 497a2...e62

Men er du helt hjelpeløs? Spis noe når du kommer hjem da vel, så spiser dere felles middag som kveldsmat før dere legger dere.

Anonymkode: 62940...1ac

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men så slutt å la han bestemme over ditt liv! Dette funker ikke for deg. Han får velge, enten spiser du selv og han spiser selv, eller så må dere avtale klokkeslett. Det er jo ingen andre alternativer. Men de dagene han da ikke vil avtale klokkeslett, så MÅ du kjøre eget løp og faktisk lage egen middag, og spise, ellers vil han trumfe gjennom å fortsette slik. 
 

Det er du som styrer dine handlinger. 

Anonymkode: 8faab...436

Mest sannsynlig vil han ikke bestemme over TS sitt liv, det er hun som ønsker at han skal føye seg.

Anonymkode: 9e8f2...fe3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Lag din egen middag, og spis den når det passer deg. 

Om han ikke kan sende en melding, ikke kan avtale et fast tidspunkt, og ikke kan komme opp med en løsning selv i det hele tatt, så får han ha det så godt. 

Jeg hadde aldri godtatt å ha det sånn, så jeg hadde gitt en lang og god faen i hele middagen hans, og laget og spist min egen, når det passet meg. 

Om han ikke liker det, så får han godta å avtale en tid, eller gi beskjed i god tid. 

Anonymkode: 4923e...2d6

 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du lager middag til deg og han varmer opp restene.

Du skjemmer han bort sånn du holder på nå , det høres ut som du bor sammen med en tenåringsønn.

Han har da bodd sammen med andre tidligere...eller oppførte han seg sånn hjemme hos mammaen sin også? 

Anonymkode: 24db7...980

 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men så slutt å la han bestemme over ditt liv! Dette funker ikke for deg. Han får velge, enten spiser du selv og han spiser selv, eller så må dere avtale klokkeslett. Det er jo ingen andre alternativer. Men de dagene han da ikke vil avtale klokkeslett, så MÅ du kjøre eget løp og faktisk lage egen middag, og spise, ellers vil han trumfe gjennom å fortsette slik. 
 

Det er du som styrer dine handlinger. 

Anonymkode: 8faab...436


Tenker å gjøre dette ja. Altså lage middag til meg selv så får han gjøre som han vil, men ikke bestemme at jeg ikke skal få spist før det passer han. Men jeg lager ikke middag til han som han som han kan varme opp senere, for da blir det jo fort kun jeg som lager middag til begge hver dag. Han får lage sin egen. - ts 

Anonymkode: 497a2...e62

  • Liker 12
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ingen sykdom, men blir helt ute om jeg ikke får spist mellom 11:30 og 18:30! - ts

Anonymkode: 497a2...e62

Helt ute? Og og spise noe er uaktuelt? 

Anonymkode: c3714...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...