Gå til innhold

Dere som positive til AI tar skrivejobbber, hvorfor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Arbeidsløst samfunn? Så vi skal bare gå rundt å eksistere?

Anonymkode: 7cad1...502

Lage og oppdra barn er det viktigste som kan gjøres for fremtiden i Norge, er jo en ypperlig anledning til slikt.

Anonymkode: c25f5...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Veel, om KI og annet tar over, så trenger ikke folk få mer enn maks to barn. Alt over er overflødig. 

Anonymkode: 97bb3...8e1

Nesten dobbelt så mange barn som i dag altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fantastisk spennende tid vi er i. At kunstig intelligens på sikt vil erstatte både kreativt og fysisk arbeid er soleklart med den utviklingen som har skjedd bare de siste, par årene. Det går fryktelig fort der ute og kvaliteten dobler seg hver eneste dag. 

Hvorfor dette er noe å frykte er derimot ikke helt klart for meg. Man må se mulighetene dette gir, for kommer gjør det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva er kreativitet da? Er ikke det bare en blanding av inntrykk og opplevelser? Det tror jeg en ai etter hvert vil fikse helt utmerket.

Anonymkode: c0829...f01

Kopiere fra noen andres inntrykk og opplevelser.... AI kan kanskje sy sammen en "god"  tekst, av matriale som allerede finnes. Men det blir sjelløst

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skeptisk til denne utviklingen, av flere grunner. Kunst og diverse som AI har laget er for min del sjelløst, uansett hvor bra det er, og vil for min del aldri helt erstatte det som et bevisst, levende menneske med sin egen historie, erfaringer, tanker, følelser, blod, svette, feil og mangler har laget. Det er verdi i det som ikke er perfekt også, og uansett om AI ender opp med å lage objektivt sett "bedre" kunst, tekst osv., så kommer jeg alltid til å foretrekke det som er menneskeskapt, så jeg håper virkelig ikke at det forsvinner.

Anonymkode: ec59e...c01

Så du mener at du må ha visshet hvem/ som malte bildet før du kan si noe om det? 

Bildet under her vant en kunstkonkurranse for et par år siden. Dommerne visste ikke at kunsten var laget av en kunstig intelligens. Hadde du sett det?

image.png.6e9ed6c73843b5b3c6c5676b20af6b0e.png

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-hunter skrev (Akkurat nå):

Det er fantastisk spennende tid vi er i. At kunstig intelligens på sikt vil erstatte både kreativt og fysisk arbeid er soleklart med den utviklingen som har skjedd bare de siste, par årene. Det går fryktelig fort der ute og kvaliteten dobler seg hver eneste dag. 

Hvorfor dette er noe å frykte er derimot ikke helt klart for meg. Man må se mulighetene dette gir, for kommer gjør det uansett.

For.. hva gjør vi mennesker da.. bortsett fra å eksistere,med  tom underholdning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så du mener at du må ha visshet hvem/ som malte bildet før du kan si noe om det? 

Bildet under her vant en kunstkonkurranse for et par år siden. Dommerne visste ikke at kunsten var laget av en kunstig intelligens. Hadde du sett det?

image.png.6e9ed6c73843b5b3c6c5676b20af6b0e.png

Ja, det kan man absolutt se.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopiere fra noen andres inntrykk og opplevelser.... AI kan kanskje sy sammen en "god"  tekst, av matriale som allerede finnes. Men det blir sjelløst

Kanskje, men vil du kunne avsløre det?

Jeg håper det er slik at vi mennesker har noe som kunstig intelligens ikke kan kopiere, eller gjøre bedre, men jeg er redd vi i mange sammenhenger får se mye som vil overgå oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For.. hva gjør vi mennesker da.. bortsett fra å eksistere,med  tom underholdning

Gjør? Du tenker det er bedre vi kaster bort tiden vår på arbeid roboter kan gjøre i stedet for å utvikle oss videre? Eller mener du at vi har kommet i mål?

Vanskelig å begripe at du finner mening i å gjøre noe en maskin kan gjøre bedre.

I min verden er det det stikk motsatte av meningsfullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan man absolutt se.

Det kunne ikke dommerne i konkurransen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-hunter skrev (Akkurat nå):

Gjør? Du tenker det er bedre vi kaster bort tiden vår på arbeid roboter kan gjøre i stedet for å utvikle oss videre? Eller mener du at vi har kommet i mål?

Vanskelig å begripe at du finner mening i å gjøre noe en maskin kan gjøre bedre.

I min verden er det det stikk motsatte av meningsfullt.

Er ikke arbeid og kreativitet det som er å utvikle seg...? Uten det, er vi jo bare tomme skall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kunne ikke dommerne i konkurransen.

Nei...  men kan se hvor fullstendig sjeløst det er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Javel,  er ikke enig med deg der . Er jo det , at de tar fra noe som allerede eksisterer. Og plagierer det.

Akkurat på samme måte som vi mennesker gjør.  Vi er ikke så eksepsjonelle som vi liker å tro.  
William Shakespeare, Homer og Dante var alle formet av tekster og fortellinger de selv hadde blitt eksponert for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gregarious skrev (3 minutter siden):

Akkurat på samme måte som vi mennesker gjør.  Vi er ikke så eksepsjonelle som vi liker å tro.  
William Shakespeare, Homer og Dante var alle formet av tekster og fortellinger de selv hadde blitt eksponert for.

Ja... ikke det. Er hobbyskribent selv, intgen  ambisjoner med det. Og, en AI kan nok lagt en rent 'bedre"tekst enn meg. Men, det blir nok "tomt" siden den ikke klarer legge samme driv, feks bruke humor, på en måte et tenkende vesen kan . Men hva vet nå jeg, kanskje tom underholdning er hva folk vil ha? Vet ikke hvilken genrasjon dere stammer fra, men det virker mer som en  dørgende kjedelig fremtid, enn spennende 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ja... ikke det. Er hobbyskribent selv, intgen  ambisjoner med det. Og, en AI kan nok lagt en rent 'bedre"tekst enn meg. Men, det blir nok "tomt" siden den ikke klarer legge samme driv, feks bruke humor, på en måte et tenkende vesen kan . Men hva vet nå jeg, kanskje tom underholdning er hva folk vil ha? Vet ikke hvilken genrasjon dere stammer fra, men det virker mer som en  dørgende kjedelig fremtid, enn spennende 

Om kort tid vil heller menneskelig tekst fremstå "tom", når en AI kan konstruere tekster som er tilpasset å påvirke vår kjemiske  belønningssystem på mest mulig perfekt måte.
Å lese tekster produsert av maskiner med kognitiv kapasitet høyere en noe annet levende vesen virker ikke kjedelig for meg. 
Når er det nok flere skumle ting med AI, men ikke innenfor tekst generering.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Dette stemmer ikke helt, Ai henter inspirasjon, på lik linje som vi mennesker, bare AI gjør det 100 ganger fortere å bedre.

De kopiere ikke bare teksten.

Arbeidsløst samfunn? Så vi skal bare gå rundt å eksistere?

Hadde ikke det vært fantastisk? Dyrke dine egne hobbyer og intresser istedenfor å være fastklemt i en jobb 8 timer dagen-

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gregarious skrev (4 minutter siden):

Om kort tid vil heller menneskelig tekst fremstå "tom", når en AI kan konstruere tekster som er tilpasset å påvirke vår kjemiske  belønningssystem på mest mulig perfekt måte.
Å lese tekster produsert av maskiner med kognitiv kapasitet høyere en noe annet levende vesen virker ikke kjedelig for meg. 
Når er det nok flere skumle ting med AI, men ikke innenfor tekst generering.  

Ok, du er tydeligvis på en annen bane enn meg her. Tenkte mest på underholdning ,når det kom til tekster. Ikke det, humor og sjel  er kanskje tomt for noen . Men tror ikke maskiner klarer det på en bra måte. Kommer vel til å skrive mine ting amatørting, som jeg har fått høre at folk har blitt  underholdt av i alle fall , og håpe på at det ikke drukner vekk av dype AI tekster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hololo skrev (7 minutter siden):

Dette stemmer ikke helt, Ai henter inspirasjon, på lik linje som vi mennesker, bare AI gjør det 100 ganger fortere å bedre.

De kopiere ikke bare teksten.

Hadde ikke det vært fantastisk? Dyrke dine egne hobbyer og intresser istedenfor å være fastklemt i en jobb 8 timer dagen-

De imiterer,  og igjen, det blir tomt. Når jeg leser, liker jeg å kjenne på følelsene til den karakteren eller sette meg innni forfatterens tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hololo skrev (10 minutter siden):

Og nei, gått arbeidsløs, og da kjedet jegb meg og følte på tomhet. Selv om jeg fant glede av å skrive egne tekster , høre på musikk,  se filmer og lese bøker...skapt av mennesker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skremmende at dette blir så idyllisert!! Og om du ikke smilende og med stor entusiasme tar inot KI med åpne armer er du en utdatert gammel sjel. Viser du skepsis blir du møtt av mennesker du trudde du kjente smile lurt å si  « dette er kommet for å bli, du kan ikke gjøre noe for å stoppe det, hehe!!»

Jeg blir skremt av fraværet av skepsisen blandt mennesker! Jobber står i fare UTEN TVIL. 
KI sniker seg inn overalt - sakte og usynlig. 🤮

Anonymkode: 6d9ed...bdb

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...