Gå til innhold

Han har fått for seg at han ikke vil ha barn - etter 2 år sammen!


AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Mulig jeg er en kynisk jævel, men jeg tror bare jeg hadde droppet prevensjon. Dømt til å bli et rimelig elendig forhold uansett. Tillitsbrudd fra han, og da et lite tillitsbrudd fra deg. Du får i det minste muligheten til å få barn, og jeg mener sex= barn. Er man voksen nok til sex, er man voksen nok til barn. Du kan jo bare kalle det et uhell slik mange kvinner tilsynelatende gjør når de ikke evner å bruke prevensjon korrekt

Anonymkode: bf89f...ae8

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 14.10.2024 den 14.14):

Pappa fikk meg som 20-åring, men døde da han var 50. Det er selvsagt mer sannsynlig å få beholde foreldrene sine når de ikke fikk barn sent, men det er ingen garantier i livet. 

Anonymkode: d5162...e13

Det blir på mange måter et meningsløst argument. Dersom din far hadde vært 40 da du ble født, ville du mistet han allerede da du var 10 år. Det er selvsagt langt verre enn å være 30. Man har ingen garantier i livet, men man må nesten bruke sannsynlighet når man ikke vet.

HI: jeg tror jeg bare ville avsluttet og gått videre i livet. Man kan selvsagt stille er ultimatum, men jeg ville aldri tvunget noen til å få barn. 

Anonymkode: f71db...36c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (2 timer siden):

For en tosk. Hvorfor være sammen med de i flere år dersom han ikke syns de var egnet som mor til hans barn? Håper han er barnløs og at han ikke fant den rette han ønsket barn med. Det hadde han ikke fortjent

Som mann har han mange år på å kunne få seg barn. De var vel greie nok å ha som kjærester og samboere, men ikke personen han ønsket å stifte familie med. 
Har medfølelse for eksene hans. Heldigvis ble det slutt, og de ventet ikke for å håpe at han skulle ombestemme seg. 
 

Derfor mener jeg TS bør gå. Det kan ligge veldig mange ting bak dette som samboeren ikke sier. Er ikke alt man ønsker/ trenger å vite heller. Uansett har de åpenbart helt ulike planer og ønsker  for fremtiden, og passer av den grunn ikke sammen lenger. 

Anonymkode: 333a8...6aa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.10.2024 den 11.05):

Vi har vært sammen i to år, men for en uke siden kom han til meg og sa at han ikke kan gi meg det jeg ønsker. Han mener han har blitt for gammel til å bli biologisk pappa! Jeg er 34 og han er 41. Siden første date har jeg vært tydelig på at jeg ønsker barn, giftemål og familie. Det er min største drøm. Han ønsket samme. Jeg er helt satt ut nå! Hvordan forholder jeg meg til dette? Hva gjør jeg nå?! Han ser ikke gammel ut i det hele tatt, jeg føler ikke at han er gammel og han ser sykt bra ut for sin alder. Jeg elsker han så mye. ❤️

Vi har pratet mye om dette i helgen, men han er helt prinsippfast på dette nå. Han blir nesten irritert om vi snakker for lenge om tematikken, og jeg ønsker ikke å presse på dette for da går han helt i lås. Han mener han seriøst har blitt for gammel og nekter å være pensjonist når barna går ut av videregående. Alle vennene hans fikk barn i 20-årene/begynnelsen av 30-årene, og om han får barn nå så får han ikke vært med vennene sine som før. Jeg sa at det får han og at jeg kan være hjemme med barna om han vil treffe venner. Men han mente at det ikke blir det samme da han må hjem å ta ansvar. Han er uansett veldig lite med venner og drikker sjeldent. Han går aldri på byen. Så skjønner ikke helt hva han er bekymret for.

Han elsker meg, MEN han føler han ikke kan bli biologisk pappa og har til og med informert moren sin om avgjørelsen nå og at hun ikke får barnebarn. 😳  Jeg merker også at han har trekker seg litt unna fordi han vet han har såret meg. Han sa at han aldri hadde trodd at han kom til å føle det på denne måten og er veldig lei seg for deg. Han ville ha barn for en måned siden, men kan man bare ombestemme seg slik ut av det blå?! 

Anonymkode: d9efc...aad

Du har blitt lurt. Du må gå fra han

Anonymkode: 5343e...70e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Som mann har han mange år på å kunne få seg barn. De var vel greie nok å ha som kjærester og samboere, men ikke personen han ønsket å stifte familie med. 
Har medfølelse for eksene hans. Heldigvis ble det slutt, og de ventet ikke for å håpe at han skulle ombestemme seg. 
 

Derfor mener jeg TS bør gå. Det kan ligge veldig mange ting bak dette som samboeren ikke sier. Er ikke alt man ønsker/ trenger å vite heller. Uansett har de åpenbart helt ulike planer og ønsker  for fremtiden, og passer av den grunn ikke sammen lenger. 

Anonymkode: 333a8...6aa

Nei om man ønsker barn en gang så velger man en man kunne tenke seg en framtid med og barn med. Man driver ikke å har seriøse forhold i påvente av den man egentlig vil ha. Da får man heller være singel og date casually til man finner den rette

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.10.2024 den 11.33):

Han er over 40. Å begynne med småbarn i den alderen synes jeg er dumt. 

Jeg har ikke barn og vil heller ikke ha, men er barn av gamle foreldre. De var vel 35 og 38. Jeg er eldst. De burde fått den yngste i den alderen

Anonymkode: 3dfc2...dbb

Min far fikk tre barn med ny kone etter fylte 40. Sistemann kom da han var 50.

Han var en bedre far for de tre siste enn for de første, og jeg er sikker på at barna holdt ham ung i både kropp og sinn mye lengre.

Han er en fantastisk far og bestefar, og det er jo synd at hans barnebarn etter de yngste barna antageligvis får ha han kortere i livet enn de ville om han hadde fått alle barna da han var yngre. Samtidig har man ingen garantier for hvor lenge man lever, og en som barn barn tidlig kan jo likevel gå bort i tidligere enn en som får barn når han er eldre. 

Min far er en seig jævel, så tipper vi har han lenge i livene før vi kun har han i hjertet og minnene ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo ikke bare bare for TS å forlate mannen. Jeg tror at hun må forsone seg med tanken om å leve et liv uten barn aller først, for det kan nå fort skje uansett hva hun velger å gjøre.

Jeg hadde uansett tatt en fertilitetssjekk for å ha en formening. Sannsynligvis viser den gode svar.

Jeg hadde droppet prevensjon og ikke sagt noe mens jeg hadde funnet ut veien videre. Det var jo slik i gamledager. Var vel ingen som spurte om samtykke av mannen. Han har kost seg i 2 år fordi du har tatt ansvar slik at han får det som han vil på bekostning av dine fremtidsdrømmer. Han kan ha ødelagt veldig for deg. Det er nesten utilgivelig. Jeg hadde vært rasende og nærmest tvunget han til å ta ansvar for å fikse problemet. Jeg hadde gjort han veldig klar over hva han har gjort.

Menn kan bli bitre og sure som fedre uansett om de planlegger eller ikke planlegger barn. Dere hadde da i det minste et solid forhold som er forutsetningen til å få til et godt familieliv. Å få barn med en du knapt rekker å bli kjent med, det er ikke nødvendigvis så mye bedre slik det fremstår i denne tråden. 


 

Anonymkode: bf89f...ae8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (3 minutter siden):

Nei om man ønsker barn en gang så velger man en man kunne tenke seg en framtid med og barn med. Man driver ikke å har seriøse forhold i påvente av den man egentlig vil ha. Da får man heller være singel og date casually til man finner den rette

Helt enig. Men tror ikke det er så uvanlig. Er heller ikke sikkert det var planlagt før spørsmålet kom opp. Aner ikke om han etter over tid fant ut at de var for forskjellige til å få barn sammen, eller om han hadde det i bakhodet hele veien. Men fikk ikke inntrykk av at han hadde tenkt over det før de selv tok det opp. 
 

Hvis man ikke har et spesifikt ønske om barn innen de neste årene, antar jeg man kanskje ikke tenker så mye over dette før tidspunktet føles mer aktuelt. Men det er kanskje her det krasjer imellom kvinner og menn, da vi har svært forskjellige biologiske klokker. 

Anonymkode: 333a8...6aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er p to år et par finner ut om man vil satse videre. Han har funnet ut at han ikke vil leve med deg resten av livet. Flytt fra hverandre i dag, og gå videre i livet. Ikke prøv å omvend han, forholdet med barn med han, hadde blitt helt jævlig uansett!

Anonymkode: a631b...7cf

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Faktisk dette som skjedde. Eksen ville ha barn og ville gifte seg. Så ville han ikke ha barn! Viste seg at så fort vi avsluttet, hadde han en annen dame på lur. Aner ikke om de fikk barn

Anonymkode: bf89f...ae8

Huff🙈 Ja her kan man se. Kan ligge mye bak at en mann skifter mening om noe så essensielt i et forhold. Alt i alt høres det uansett ut som en feig måte å komme seg ut av forholdet på. Men nå er heller ikke alle veldig bevisste egne følelse, ønsker og behov, eller evner å uttrykke dette på riktig måte. En del er konfliktsky, og noen ønsker både pose og i sekk. Noen er redde for å ende opp alene og ensomme, og overlapper forhold ifra en kjæreste til neste for å slippe å risikere dette. 

Nok av umodne mennesker her i verden, og folk flest er egoister og tenker mest på seg selv. Derfor bør man ta avgjørelser basert først og fremst på sine egne ønsker og behov. Trådstarter ønsker seg barn fremdeles. Derfor bør hun begynne å titte etter en ny kjæreste som ønsker det samme, i stedet for å oppføre seg som en dørmatte og bli værende uten konsekvenser. 

Anonymkode: 333a8...6aa

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gran00 skrev (10 timer siden):

Sa han spesifikt biologiske barn? Hva mente han med det? Tenker han å adoptere et barn på 10 sånn at han er i takt med kompisene, eller kan det bety at han har møtt en annen dame med barn? 

Kan jo være han kunne akseptert mekaniske barn.

Anonymkode: f3d8e...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nei, jeg har ikke snakket mer om tematikken med han da jeg ikke vil legge press på han. Tonen er god mellom oss nå, men jeg tenker jeg skal ta det opp om et par uker for å høre om han fortsatt mener dette eller om han er preget av noe annet. Det er så ulikt han å endre seg så raskt med tanke på at han normalt er prinsippfast. Kanskje han er i en krise jeg ikke vet om? Nå er ikke han den som prater mest om følelser heller. Å pakke sammen sakene mine å gå med en gang opplever jeg som litt vanskelig siden han har betydd veldig mye for meg disse årene og jeg elsker han. TS

Anonymkode: d9efc...aad

Du kommer ikke til å elske ham lenger når toget for barn har gått og du begynner å føle deg bitter. Tenk deg godt om.

Anonymkode: 4b19d...67d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.10.2024 den 12.04):

Når man er 39 år, så vet man.

Anonymkode: 33826...e06

Kanskje ts har ikke forteller hele sannheten om hvordan hennes væremåte i hverdagen er. Kanskje hun har voldsomme sinne problemer som han har fått nokk av og bruker dette som unnskyldning for han er for feig å fortelle hva han føler. Hvem vet om neste forhold går ikke mer enn 3 måneder for hun nye dama er gravid og han oppriktig gleder seg av å bli far ❤️

Vi har jo bare ts sin side av saken her 😅

Anonymkode: e34d9...d72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Kanskje ts har ikke forteller hele sannheten om hvordan hennes væremåte i hverdagen er. Kanskje hun har voldsomme sinne problemer som han har fått nokk av og bruker dette som unnskyldning for han er for feig å fortelle hva han føler. Hvem vet om neste forhold går ikke mer enn 3 måneder for hun nye dama er gravid og han oppriktig gleder seg av å bli far ❤️

Vi har jo bare ts sin side av saken her 😅

Anonymkode: e34d9...d72

Blir da voldsomme spekulasjoner dette

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (7 minutter siden):

Blir da voldsomme spekulasjoner dette

Ikke noe mer voldsomme spekulasjoner enn det dere andre her spekulerer her i denne tråden og i flere tråder der kun kommer frem ensidig offer historie skrivet av trådstarter som veldig ofte er blottet for selvinnsikt. 

Anonymkode: e34d9...d72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Kanskje ts har ikke forteller hele sannheten om hvordan hennes væremåte i hverdagen er. Kanskje hun har voldsomme sinne problemer som han har fått nokk av og bruker dette som unnskyldning for han er for feig å fortelle hva han føler. Hvem vet om neste forhold går ikke mer enn 3 måneder for hun nye dama er gravid og han oppriktig gleder seg av å bli far ❤️

Vi har jo bare ts sin side av saken her 😅

Anonymkode: e34d9...d72

Nei, det er ikke noe sinneproblemer i vårt forhold. :)  Men jeg skal snakke med han om tematikken igjen til helgen. TS

Anonymkode: d9efc...aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke noe mer voldsomme spekulasjoner enn det dere andre her spekulerer her i denne tråden og i flere tråder der kun kommer frem ensidig offer historie skrivet av trådstarter som veldig ofte er blottet for selvinnsikt. 

Anonymkode: e34d9...d72

Joda men nå syns jeg man skal forholde seg til hi ellers kan man dikte opp alle mulige scenarioer

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Helt enig. Men tror ikke det er så uvanlig. Er heller ikke sikkert det var planlagt før spørsmålet kom opp. Aner ikke om han etter over tid fant ut at de var for forskjellige til å få barn sammen, eller om han hadde det i bakhodet hele veien. Men fikk ikke inntrykk av at han hadde tenkt over det før de selv tok det opp. 
 

Hvis man ikke har et spesifikt ønske om barn innen de neste årene, antar jeg man kanskje ikke tenker så mye over dette før tidspunktet føles mer aktuelt. Men det er kanskje her det krasjer imellom kvinner og menn, da vi har svært forskjellige biologiske klokker. 

Anonymkode: 333a8...6aa

Joda men uansett sier ts at de var på samme side i datingfasen når de snakket om framtiden. Om han ikke hadde tenkt over det burde han sagt det

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (13 minutter siden):

Joda men uansett sier ts at de var på samme side i datingfasen når de snakket om framtiden. Om han ikke hadde tenkt over det burde han sagt det

Nå har han sagt tydelig ifra at han ikke ønsker barn. Da må hun forholde seg til det. Ikke late som ingen ting og håpe at det skyldes andre årsaker som gjør at han kan skifte mening igjen. 

Anonymkode: 333a8...6aa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...