Gå til innhold

Angst før dating

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 
matchet med en fra Tinder i helgen. Har snappet mye. Jeg selv syns jeg er ganske engasjert og snapper. Men av og til svarer jeg ikke med lange meldinger fordi jeg syns det blir litt mye. Jeg svarer jo hyggelig osv men igår i løpet av en samtale så sa han at jeg var off. Og det var rett etter at jeg insjet på når vi skulle møtes. Da ble jeg litt oppgitt for jeg følte jeg ga så mye så får jeg tilbake «nå er du litt off igjen»

og det var 3 gang han sa jeg var off enda jeg prøvde å si jeg ikke var det men av og til svarte jeg bare kort men betydde ikke noe. Er bare at jeg gjør andre ting også. 

jeg var i ett brudd for 1,5 år siden som jeg har jobbet med og det bruddet var veldig vanskelig. 
etter snap samtalen igår hvor jeg ble kalt off, så sa han unnskyld. Så mente han jeg pushet det mer og at viben vår ikke tålte det. Jeg hadde ikke pushet noe. ?!

jeg sitter igjen med en veldig urolig magefølelse. Det trigget en dårlig følelse. Og ble usikker på om jeg ønsker å møte han da det svinger så sykt ut ifra om jeg svarer kort eller langt. 
tenker at om vi møtes og jeg er «på» så får jeg slag i ansiktet om han kaller meg uengasjert igjen da jeg faktisk ikke er det  men blir litt for mye i start fasen før man kjenner hverandre godt å ha sånne diskusjoner  

hva hadde dere tenkt om det? 

Anonymkode: c70e9...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du sitter med en dårlig følelse allerede FØR dere har møttes, tenker jeg at du bør følge magefølelsen og droppe det.

Ingen som skal sitte og "stille krav" mens dere er i chattefasen. Det er jo bare helt balle.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

imagineme skrev (7 minutter siden):

Hvis du sitter med en dårlig følelse allerede FØR dere har møttes, tenker jeg at du bør følge magefølelsen og droppe det.

Ingen som skal sitte og "stille krav" mens dere er i chattefasen. Det er jo bare helt balle.

Ja. Jeg føler en veldig dårlig følelse siden det ble nevnt x 3 at jeg er off. Og jeg skjønte ikke hvor han fikk det fra midt i en samtale hvor jeg faktisk gir svar. hva er off? At jeg svarte i en setning og ikke roman? 
så sa jeg bare at jeg syns det var dårlig. Også begynte han å snakke om sex. Og det ble så kontrast. 
jeg har ikke tenkt å ha sex første gang jeg møter han så nå er jeg redd han blir sur pga det også. Altså jeg aner ikke. 

jeg sovnet igår mens han drev å snappet. Jeg skrev at jeg var trøtt og måtte sove. - han fortsatte.
 Han hadde slettet det han selv hadde skrevet igår natt nå idag tidlig så jeg vet ikke hva han skrev. Det også gir meg litt dårlige følelse. Var sikkert ikke noe men alle disse tingene er litt merkelig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han høres litt needy og pushy ut, men han kan også være uerfaren? Jeg ville vært obs på om er en lovebomber, og litt styrende. 

Det er iallefall greit og konfrontere han med at du har en litt annen stil en han på snap, selv om jeg mener han burde forstå det. Jeg har chattet med ganske mange både på snap og tinder, og vet at det er ganske mange ulike stiler å chatte på. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellmannover190 skrev (1 minutt siden):

Han høres litt needy og pushy ut, men han kan også være uerfaren? Jeg ville vært obs på om er en lovebomber, og litt styrende. 

Det er iallefall greit og konfrontere han med at du har en litt annen stil en han på snap, selv om jeg mener han burde forstå det. Jeg har chattet med ganske mange både på snap og tinder, og vet at det er ganske mange ulike stiler å chatte på. 

Ja jeg prøvde å spørre han siden han kom med det off greiene mens vi snakker om å møtes. 
jeg ble litt sånn satt ut der jeg skriver om å møtes. Han syns jeg er off og tilbakeholden og viben er dårlig. jeg prøvde å forklare og spørre hva men ga ingen mening da jeg syns jeg ikke var det pga jeg satt jo å skrev om hvilke dager det passet. Så det kom litt ut av intet det han sa. 
Ja han kommer med masse komplimenter som jeg syns blir for mye. Det er ok å være grei å si fine ting men kan bli for mye. 
sa det samme veldig mange ganger. 

jeg er veldig usikker på å møte han. Orker ikke noe drama i start fasen. Det er så unødvendig. 

Jeg tenkte å foreslå å gå en tur i helgen men tror han ser for seg noe annet. Og jeg er ikke helt klar for noe annet enda. Må ha mer tid. Men føler han kommer til å bli sur og kalle meg off igjen😵‍💫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i slutten av 30 årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja han kommer med masse komplimenter som jeg syns blir for mye. Det er ok å være grei å si fine ting men kan bli for mye. 

jeg er veldig usikker på å møte han. Orker ikke noe drama i start fasen. Det er så unødvendig. 

Jeg tenkte å foreslå å gå en tur i helgen men tror han ser for seg noe annet. Og jeg er ikke helt klar for noe annet enda. Må ha mer tid. Men føler han kommer til å bli sur og kalle meg off igjen😵‍💫

Jeg er ikke ekspert på å date menn, men vil påstå at lovebombing er et veldig rødt flagg. Veldig fort gjort at han er usikker, blir sjalu og kontrollerende, og at du får en litt hot and cold behandling, som du begynner nå å få.  

Det er vanskelig å se det hele bildet, men jeg vil nok si at dette fort er en usikker, sjalu mann. Men han kan også være en som ikke har datet veldig, men vær veldig varsom.

Du kan sende meg en PM om du lurer på noe spesifikk med noen meldinger. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Ja jeg prøvde å spørre han siden han kom med det off greiene mens vi snakker om å møtes. 
jeg ble litt sånn satt ut der jeg skriver om å møtes. Han syns jeg er off og tilbakeholden og viben er dårlig. jeg prøvde å forklare og spørre hva men ga ingen mening da jeg syns jeg ikke var det pga jeg satt jo å skrev om hvilke dager det passet. Så det kom litt ut av intet det han sa. 

Jeg leste det du skriver her og her må jeg si at her er det bare å lete videre. Du burde ikke være redd for at en skal bli sur, en som du ikke har møtt en gang. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (14 minutter siden):

Jeg leste det du skriver her og her må jeg si at her er det bare å lete videre. Du burde ikke være redd for at en skal bli sur, en som du ikke har møtt en gang. 

Jeg har aldri opplevd at noen sier jeg er off i det jeg avtaler en date og generelt snappet hele kvelden. 
jeg liker å være chill, men syns det er intenst å snappe i timesvis. Er hyggelig med en snap samtale men kan ikke skrive laaange meldinger i timer. Jeg er ikke tilbakeholden bare pga det. 

syns han dømte meg før han engang kjenner meg, alt ble veldig rart. 
så spurte han «hva kan jeg gjøre for å gjøre det bra igjen»

da hadde jeg allerede i forkant sagt at han skulle slutte å si jeg ødelegger viben uten grunnlag og at det går sikkert bra. (La meg få puste litt)

så svarte jeg på spørsmålet at det går sikkert bra. Bare ta det rolig. 
Det var da han svarte «skal du bruke dette mot meg hele kvelden så er kanskje ikke viben vår ekte og du tålte ingenting, og at jeg pushet det for langt»

jeg sa «jeg er ferdig. Jeg svarte jo bare på det du spurte om. Ikke pushet det mer.»

men etter dette følte jeg HAN drepte viben😂jeg mistet interessen selvom jeg syns det var synd men magefølelsen min ble max urolig. Føltes ikke bra

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som er «off» 

Er han 19? Høres ut som en tenåring

Anonymkode: 1cb69...4b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm jeg kjenner at jeg hadde blitt skeptisk til en fyr som sier jeg er off etter å ha chattet med han i 5 minutter, han hadde ikke vært for meg og jeg hadde droppa å møte han.

Anonymkode: b73b9...6bf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm jeg kjenner at jeg hadde blitt skeptisk til en fyr som sier jeg er off etter å ha chattet med han i 5 minutter, han hadde ikke vært for meg og jeg hadde droppa å møte han.

Anonymkode: b73b9...6bf

Ja det er det jeg også sitter igjen med. Tror jeg kommer til å oppleve andre ting om jeg møter han og vil ikke ha sånt unødvendig drama for småting som ikke engang er tilstede men han finner på. 
sikkert noe galt med tilstedeværelsen min om vi møtes😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei. 
matchet med en fra Tinder i helgen. Har snappet mye. Jeg selv syns jeg er ganske engasjert og snapper. Men av og til svarer jeg ikke med lange meldinger fordi jeg syns det blir litt mye. Jeg svarer jo hyggelig osv men igår i løpet av en samtale så sa han at jeg var off. Og det var rett etter at jeg insjet på når vi skulle møtes. Da ble jeg litt oppgitt for jeg følte jeg ga så mye så får jeg tilbake «nå er du litt off igjen»

og det var 3 gang han sa jeg var off enda jeg prøvde å si jeg ikke var det men av og til svarte jeg bare kort men betydde ikke noe. Er bare at jeg gjør andre ting også. 

jeg var i ett brudd for 1,5 år siden som jeg har jobbet med og det bruddet var veldig vanskelig. 
etter snap samtalen igår hvor jeg ble kalt off, så sa han unnskyld. Så mente han jeg pushet det mer og at viben vår ikke tålte det. Jeg hadde ikke pushet noe. ?!

jeg sitter igjen med en veldig urolig magefølelse. Det trigget en dårlig følelse. Og ble usikker på om jeg ønsker å møte han da det svinger så sykt ut ifra om jeg svarer kort eller langt. 
tenker at om vi møtes og jeg er «på» så får jeg slag i ansiktet om han kaller meg uengasjert igjen da jeg faktisk ikke er det  men blir litt for mye i start fasen før man kjenner hverandre godt å ha sånne diskusjoner  

hva hadde dere tenkt om det? 

Jeg har sagt noe lignende til en fyr. Da for å gjøre han oppmerksom på at jeg begynte å miste interessen da jeg opplevde kommunikasjonen dalende. Slik at dersom det ikke var tilfelle kunne man kommunisere rundt det. 

men fra det du skriver videre i tråden virker det mer som det stammer fra usikkerhet/ behov for bekreftelse. 

Anonymkode: 8462d...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sagt noe lignende til en fyr. Da for å gjøre han oppmerksom på at jeg begynte å miste interessen da jeg opplevde kommunikasjonen dalende. Slik at dersom det ikke var tilfelle kunne man kommunisere rundt det. 

men fra det du skriver videre i tråden virker det mer som det stammer fra usikkerhet/ behov for bekreftelse. 

Hvordan kan han miste interessen fra han spør om å møtes til jeg svarer hvilke dager haha. Det ga ingen mening å si jeg er off på bakgrunn av dalende interesse når han var så på. 

jeg forstår ikke hva han vil med sånn greie. Jeg var veldig på å møte han men etter den siste off greia så ble det litt avsmak for da tenker jeg på åssen ting er i det større bilde. 
orker ikke møte ny person som skal gi meg uro som jeg hadde i mitt siste forhold. Vil bare ha det chill 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jo han så klart vi skal møtes denne uken. Men jeg har blitt usikker. Men om jeg møter han så tenker jeg kanskje bare en tur. Har ikke lyst å møtes hjemme eller ute for en drink nå. Men har ikke spes lyst å møtes. Kan jo så klart si det til han. Men tror han blir sur. Hvordan si jeg trenger mer tid uten at han blir fornærmet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvordan kan han miste interessen fra han spør om å møtes til jeg svarer hvilke dager haha. Det ga ingen mening å si jeg er off på bakgrunn av dalende interesse når han var så på. 

jeg forstår ikke hva han vil med sånn greie. Jeg var veldig på å møte han men etter den siste off greia så ble det litt avsmak for da tenker jeg på åssen ting er i det større bilde. 
orker ikke møte ny person som skal gi meg uro som jeg hadde i mitt siste forhold. Vil bare ha det chill 

Siden du siterer meg på første avsnitt så ville mitt svar være, om det ville være verdt det for meg å treffes mer nå, når jeg ikke lengre var så interessert. 

Du har gitt innblikk i hvordan det opplevdes for deg og hvordan det kunne tolkes fra andre siden, takk. 

I din situasjon hadde jeg droppet å treffe han, vi skal lytte til magefølelsen, og du kjenner på mye motstand med rette. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har aldri opplevd at noen sier jeg er off i det jeg avtaler en date og generelt snappet hele kvelden. 
jeg liker å være chill, men syns det er intenst å snappe i timesvis. Er hyggelig med en snap samtale men kan ikke skrive laaange meldinger i timer. Jeg er ikke tilbakeholden bare pga det. 

syns han dømte meg før han engang kjenner meg, alt ble veldig rart. 
så spurte han «hva kan jeg gjøre for å gjøre det bra igjen»

da hadde jeg allerede i forkant sagt at han skulle slutte å si jeg ødelegger viben uten grunnlag og at det går sikkert bra. (La meg få puste litt)

så svarte jeg på spørsmålet at det går sikkert bra. Bare ta det rolig. 
Det var da han svarte «skal du bruke dette mot meg hele kvelden så er kanskje ikke viben vår ekte og du tålte ingenting, og at jeg pushet det for langt»

jeg sa «jeg er ferdig. Jeg svarte jo bare på det du spurte om. Ikke pushet det mer.»

men etter dette følte jeg HAN drepte viben😂jeg mistet interessen selvom jeg syns det var synd men magefølelsen min ble max urolig. Føltes ikke bra

Føl magefølelsen.

Man skal oppføre seg fint i starten fordi man ønsker å lage et godt førsteinntrykk. Så kommer de dårlige sidene frem, litt og litt.

Han her fremstår som veldig ufin og nedlatende med en gang. Å si at du er «off» fordi du svarer kort en liten gang virker som, for meg, som en manipulerende adferd for å få en reaksjon ut av deg. Jeg tenker også at han mangler en del sosiale antenner som vil være bekymringsfullt for en relasjon videre :) 

At han blir så defensiv og begynner med «skal du bruke dette mot meg» hadde fått meg til å løpe i en annen retning! Blokker. Løp. Se deg ikke tilbake. Fordi når jeg leser hva som du sier så har han begynt, også blir han sur fordi at du syns det er dårlig å si. Han evner ikke å se sin rolle i det og legger alt ansvaret over på deg. 

Veldig godt å høre at du har mistet interessen 🫂 du fortjener så mye bedre enn dette! Ta vare på deg selv og finn en god mann 💗 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Nå tror jo han så klart vi skal møtes denne uken. Men jeg har blitt usikker. Men om jeg møter han så tenker jeg kanskje bare en tur. Har ikke lyst å møtes hjemme eller ute for en drink nå. Men har ikke spes lyst å møtes. Kan jo så klart si det til han. Men tror han blir sur. Hvordan si jeg trenger mer tid uten at han blir fornærmet 

Det virker som du er litt tidlig i din tinderkarriere?
Og det er ikke ditt ansvar om han blir sur om du avviser han, det vil bare forsterke at du bør søke til andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne typen er så full av motsetninger og forvirring at det er bare å styre unna. 
Masekopp og intens så det holder. 
Eneste som nytter er å være veldig direkte tilbake . 
Gi han beskjed om at du kjenner deg ikke igjen i hans beskrivelser om deg  , og dette totalt føles helt feil . 
Ønsk han lykke til videre, og IKKE gå i fellen i å svare han noe mere om han bombarderer deg med frekke svar. 
NB! 
At han slettet flere meldinger i løpet av natten er bare et resultat av han ble fornærmet og ville straffe deg . 
Denne mannen er ikke helt god mentalt 

Anonymkode: a66cf...a0a

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellmannover190 skrev (1 minutt siden):

Det virker som du er litt tidlig i din tinderkarriere?
Og det er ikke ditt ansvar om han blir sur om du avviser han, det vil bare forsterke at du bør søke til andre!

👏 👏 De som jeg har avvist som har blitt sinte, har jeg bare følt som en bekreftelse på at jeg gjorde riktig valg. Eller de som fyrer opp med «nå gikk du glipp av noe bra.. en god fyr som ville bli kjent med deg og ville satt pris på deg» og jeg himler med øynene fordi at jeg har akkurat sagt at jeg ikke ønsker noe kontakt med dem - om jeg mente det var bra for meg så hadde jeg jo holdt kontakten 🙈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...