Gå til innhold

Å ha ansvar for mannens runking.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Antar at dette er en drømmesituasjon for kvinner som føler på usikkerhet angående menns runking og at menn fantaserer om andre enn dem, men dette er for min del et litt oppgitt hjertesukk. Min mann var fra starten av vårt forhold klar på at han føler det er unaturlig å runke når man er i et forhold. Det er nedverdigende føler han når man har dame, og er en aktivitet for single, ikke for menn i forhold. Med årene har det imidlertid blitt slik at vi i perioder har vært fra hverandre 1-3 uker på grunn av reiser eller jobb, og da er dette noe plagsomt, for jeg fikser meg selv, mens han ikke klarer/vil ikke runke med mindre han har meg på videochat. Da venter han til jeg har anledning til det, og han er en tålmodig mann, så det er ikke noe mas, men jeg føler på dette må jeg innrømme. Som om jeg da blir stående ansvarlig for at han får en utløsning, istedenfor at han bare kan fikse det selv når han trenger det. 

Vi har diskutert dette i årevis, så jeg tror ikke det er mulig å få endret på dette, men i dag toppet dette seg litt for meg. Vi er i ulike verdensdeler, det er tidsforskjell, jeg har hatt ungene og folk rundt meg hver gang vi har fått snakket sammen de siste 14 dagene, han har ikke nevnt dette med runking, og jeg har tenkt (håpet på) at han sikkert/forhåpentligvis da har fikset det selv. Det har jo gått 14 dager. Men nei, det hadde han ikke gjort, og i dag var vi på videosamtale der jeg hadde kun 5 minutter før en avtale. "Det holder" sa han, men jeg har jo fikset meg selv ved behov og har ikke noe påknapp på å slå meg på og få det overstått på 5 minutter. Jeg stilte opp, og det holdt, men er jeg fæl partner som synes dette er irriterende, frustrerende og unødvendig? Jeg elsker å ha sex med ham, men runking og onanering synes jeg er en egenaktivitet og noe man fikser på egenhånd. Jeg er vant til dette på en måte, men jeg klarer ikke å like det. Jeg har ikke lyst til å ha ansvar for hans utløsning når vi ikke er sammen. Det burde være enkelt å fikse på egenhånd. Nå hadde jeg på en måte skjøvet det bort, men så fikk jeg dårlig samvittighet for at han ikke har hatt en utløsning på 14 dager fordi han bare har ventet tålmodig på en anledning der jeg var alene når vi pratet. 

Anonymkode: fb8ff...57c

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er garantert bare noe han sier. Idiotisk forventning som ikke bunner i noe i realiteten. Alle klarer å ordne seg selv. Hvis ikke hadde det blitt mer mas…

Anonymkode: 2d1d5...5e4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en merkelig fiksering av ham for min del.

du må jo kunne klare å kommunisere dette til ham og å sette grenser for deg selv når du ikke føler for å være der for han slik at han kan komme.

det kan være en litt utfordrende samtale siden det har gått så mange år, men det er bedre å ta den på et tidspunkt før eller siden. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det er garantert bare noe han sier. Idiotisk forventning som ikke bunner i noe i realiteten. Alle klarer å ordne seg selv. Hvis ikke hadde det blitt mer mas…

Anonymkode: 2d1d5...5e4

Det er ikke bare noe han sier. Dessverre. 

megda skrev (Akkurat nå):

det er en merkelig fiksering av ham for min del.

du må jo kunne klare å kommunisere dette til ham og å sette grenser for deg selv når du ikke føler for å være der for han slik at han kan komme.

det kan være en litt utfordrende samtale siden det har gått så mange år, men det er bedre å ta den på et tidspunkt før eller siden. 

 

Ja det er en slags mental sperre han har. Helt unormalt i mine øyne, og tror de fleste er enig med meg, men det hjelper ikke . Vi har hatt den samtalen mange ganger. Kranglet om dette også. Eneste er at jeg aldri har nektet å "hjelpe", og kanskje det jeg nå føler for etterhvert. Jeg ble stresset i dag, og så føler jeg at jeg blir slem om jeg sier nei. Han har jo den sperren han har. Klarer å runke kun om jeg liksom gjør det sammen med ham, for da er det ikke nedverdigende liksom, men noe han gjør sammen med meg. 

Jo det er en gang tidligere det ikke ble på rundt 14 dager, og da fikk han til slutt utløsning i søvne. Det synes han var greit, men etter vel en uke vil han helst at vi gjør det sammen, om det fremdeles er noe tid til vi treffes. Jeg har problemer med å forstå dette. Prøver hardt å akseptere, og samtidig håper jeg på at han bare finner ut at det går greit å gjøre det alene, selv om jeg egentlig bør gi opp det. Det har jo vært slik i mange år. Han er vanvittig sta. 

Anonymkode: fb8ff...57c

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja det er en slags mental sperre han har. Helt unormalt i mine øyne, og tror de fleste er enig med meg, men det hjelper ikke . Vi har hatt den samtalen mange ganger. Kranglet om dette også. Eneste er at jeg aldri har nektet å "hjelpe", og kanskje det jeg nå føler for etterhvert. Jeg ble stresset i dag, og så føler jeg at jeg blir slem om jeg sier nei.

Du skal i utgangspunktet ikke føle deg slem for å sette dine egne grenser for hva du synes er greit for deg. Ved å insistere på å kun oppnå seksuell utløsning i kontekst med deg, legger han et urealistisk ansvar på deg for hans egne mentale barrierer. Å guilttrippe deg, eller at du guilttripper deg selv fungerer overhodet ikke.

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har problemer med å forstå dette. Prøver hardt å akseptere, og samtidig håper jeg på at han bare finner ut at det går greit å gjøre det alene, selv om jeg egentlig bør gi opp det. Det har jo vært slik i mange år. Han er vanvittig sta. 

det er kun ham selv som kan forstå roten av den fikseringen, men kanskje parterapi eller at han tar noen timer med en psykolog kan hjelpe han å sortere ute denne rigide mental strukturen. 

Jeg hadde nektet på et tidlig tidspunkt i et forhold dersom noen holdt meg "gissel" fordi de har mentale problemer relatert til hvordan de opplever definisjonen av hva som skjer i et forhold og utenfor. 

Endret av megda
  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Antar at dette er en drømmesituasjon for kvinner som føler på usikkerhet angående menns runking og at menn fantaserer om andre enn dem, men dette er for min del et litt oppgitt hjertesukk. Min mann var fra starten av vårt forhold klar på at han føler det er unaturlig å runke når man er i et forhold. Det er nedverdigende føler han når man har dame, og er en aktivitet for single, ikke for menn i forhold. Med årene har det imidlertid blitt slik at vi i perioder har vært fra hverandre 1-3 uker på grunn av reiser eller jobb, og da er dette noe plagsomt, for jeg fikser meg selv, mens han ikke klarer/vil ikke runke med mindre han har meg på videochat. Da venter han til jeg har anledning til det, og han er en tålmodig mann, så det er ikke noe mas, men jeg føler på dette må jeg innrømme. Som om jeg da blir stående ansvarlig for at han får en utløsning, istedenfor at han bare kan fikse det selv når han trenger det. 

Vi har diskutert dette i årevis, så jeg tror ikke det er mulig å få endret på dette, men i dag toppet dette seg litt for meg. Vi er i ulike verdensdeler, det er tidsforskjell, jeg har hatt ungene og folk rundt meg hver gang vi har fått snakket sammen de siste 14 dagene, han har ikke nevnt dette med runking, og jeg har tenkt (håpet på) at han sikkert/forhåpentligvis da har fikset det selv. Det har jo gått 14 dager. Men nei, det hadde han ikke gjort, og i dag var vi på videosamtale der jeg hadde kun 5 minutter før en avtale. "Det holder" sa han, men jeg har jo fikset meg selv ved behov og har ikke noe påknapp på å slå meg på og få det overstått på 5 minutter. Jeg stilte opp, og det holdt, men er jeg fæl partner som synes dette er irriterende, frustrerende og unødvendig? Jeg elsker å ha sex med ham, men runking og onanering synes jeg er en egenaktivitet og noe man fikser på egenhånd. Jeg er vant til dette på en måte, men jeg klarer ikke å like det. Jeg har ikke lyst til å ha ansvar for hans utløsning når vi ikke er sammen. Det burde være enkelt å fikse på egenhånd. Nå hadde jeg på en måte skjøvet det bort, men så fikk jeg dårlig samvittighet for at han ikke har hatt en utløsning på 14 dager fordi han bare har ventet tålmodig på en anledning der jeg var alene når vi pratet. 

Anonymkode: fb8ff...57c

Personlig så er det for min egen nytelse å bli runket noe av det deiligste ei jente kan gjøre for meg. Men litt viktig å gj det av lyst og litt dyktighet da. Trenger ikke munnen der så veldig mye azz. Men erotisk og lidenskap er det som gir det den beste og viktige følelse da. Samme måte motsatt vei og synes jeg. 

Men spenningen er sååå viktig da. Så spise middag og stearinlys, deilig musikk og dans og kos. 

Litt tease som jenter er født med master grad på er jo bare nydelig. 

Jenter når dere finner følelsen og får lyst til å ta noe ut av nederste skuffen, må vel være bevisst? 

For jeg står bak og ser på tett sittende jeans og rumpa opp og hoftene blir litt bredere... Mercy! 🤪😅😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

megda skrev (7 minutter siden):

Du skal i utgangspunktet ikke føle deg slem for å sette dine egne grenser for hva du synes er greit for deg. Ved å insistere på å kun oppnå seksuell utløsning i kontekst med deg, legger han et urealistisk ansvar på deg for hans egne mentale barrierer. Å guilttrippe deg, eller at du guilttripper deg selv fungerer overhodet ikke.

det er kun ham selv som kan forstå roten av den fikseringen, men kanskje parterapi eller at han tar noen timer med en psykolog kan hjelpe han å sortere ute denne rigide mental strukturen. 

Jeg hadde nektet på et tidlig tidspunkt i et forhold dersom noen holdt meg "gissel" fordi de har mentale problemer relatert til hvordan de opplever definisjonen av hva som skjer i et forhold og utenfor. 

Takk for kloke ord! Jeg er enig, men har vel synes det er vanskelig å si nei siden han liksom ber om noe så lite og uskyldig, og heller ikke maser, men fakta er at jeg ikke er komfortabel med å liksom få ansvaret for dette. Det blir uansett feil for meg. Jeg føler på det selv om han ikke maser. At jeg har tatt det opp så mange ganger med ham er jo fordi jeg føler dette ukomfortabelt, men så har jeg resignert på en måte, selv om jeg nok alltid har følt på noe ala det du skriver. At jeg blir fanget i hans problem med dette. 

Han går allerede til psykolog angående en mer krevende fiksering/sperre, så jeg skal be ham ta opp dette også. Han er nok en person som har det med å låse seg i tanker om hvordan ting må være. Det vil si han er fleksibel på det meste, men han har noen tanker om enkelte ting som liksom er låst. 

Takk for innlegget ditt! Jeg har egentlig ikke innsett sammenheng med andre utfordringer, men han går jo altså til psykolog for noe annet som også er helt låst i ham. Det burde jeg sett i sammenheng.

Anonymkode: fb8ff...57c

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en mann er det å være med ei jente fysisk, samt den tiden vi har alene to helt forskjellige opplevelser åpenbart. Men de er utrolig viktige å ha glede av tror jeg. Både infiv men også for ett sunt forhold. Det at begge parter har tid og lyst til å være litt alene og hvor viktig det er å trives med seg selv og. Jeg har hatt ett lengere forhold selv. 

Sexen var fantastisk. Men det var viktig med korte pauser og me time for å savne hverandre litt. Jeg runket i dusjen og fantaserte om henne og det var bare kjempe deilig. 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MicoH01 skrev (3 minutter siden):

Personlig så er det for min egen nytelse å bli runket noe av det deiligste ei jente kan gjøre for meg. Men litt viktig å gj det av lyst og litt dyktighet da. Trenger ikke munnen der så veldig mye azz. Men erotisk og lidenskap er det som gir det den beste og viktige følelse da. Samme måte motsatt vei og synes jeg. 

Men spenningen er sååå viktig da. Så spise middag og stearinlys, deilig musikk og dans og kos. 

Litt tease som jenter er født med master grad på er jo bare nydelig. 

Jenter når dere finner følelsen og får lyst til å ta noe ut av nederste skuffen, må vel være bevisst? 

For jeg står bak og ser på tett sittende jeans og rumpa opp og hoftene blir litt bredere... Mercy! 🤪😅😇

Kan gjøre hva som helst for ham når vi er sammen. Skulle også veldig gjerne gjort hva som helst med ham nå. Bare kunne tatt på ham, gitt ham en klem, hatt sex. Savner ham veldig nå, men alt slikt er litt vanskeligere når halve jordkloden er mellom oss. 😅

Anonymkode: fb8ff...57c

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk for innlegget ditt! Jeg har egentlig ikke innsett sammenheng med andre utfordringer, men han går jo altså til psykolog for noe annet som også er helt låst i ham. Det burde jeg sett i sammenheng.

For å være kritisk mot deg, har du også bidratt til denne dynamikken ved å gi etter, selv om du har følt noe annet. Dette peker også på en underliggende dynamikk som overstyrer hva du egentlig vil gjøre.

Du er jo klar over dette selv, men det er viktig å ikke glemme at dere begge har skyld i at dette problemet har pågått så lenge. Jeg håper du klarer å ta denne utfordringen og stå i det som oppleves som ukomfortabelt. 

 

lykke til!

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan gjøre hva som helst for ham når vi er sammen. Skulle også veldig gjerne gjort hva som helst med ham nå. Bare kunne tatt på ham, gitt ham en klem, hatt sex. Savner ham veldig nå, men alt slikt er litt vanskeligere når halve jordkloden er mellom oss. 😅

Anonymkode: fb8ff...57c

Ja enig med deg i det å føle på nærhet er så viktig for oss. 

Men hvis han er fraværende lenge? Hvor lenge da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sin er også slik, men ikke av sperre, mer av respekt. Og vi er sammen hele tiden, så jeg vet det stemmer. Han sier rett og slett han ikke har behov for runking, og det kan jeg forsåvidt skjønne, selv om vi kun har sex en til tre ganger i uka. Noen ganger går det jo litt mer tid, men uansett.. 

Skjønner jo du føler deg ansvarlig.. Men føler du det samme angående sex sammen? Får du dårlig samvittighet når det er lenge siden, slik at du gir av medlidenhet der også? Burde jo ikke være forskjell? 

For min del elsker jeg denne delen av mannen og føler at han er så Lojal og gir meg så mye trygghet, så for meg er det ikke noe problem da.. Det er jo bare sånn de er.. 

Skal sies at jeg selv heller ikke gjør ting på egenhånd da.. 

Anonymkode: e8396...e2b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min sin er også slik, men ikke av sperre, mer av respekt. Og vi er sammen hele tiden, så jeg vet det stemmer. Han sier rett og slett han ikke har behov for runking, og det kan jeg forsåvidt skjønne, selv om vi kun har sex en til tre ganger i uka. Noen ganger går det jo litt mer tid, men uansett.. 

Skjønner jo du føler deg ansvarlig.. Men føler du det samme angående sex sammen? Får du dårlig samvittighet når det er lenge siden, slik at du gir av medlidenhet der også? Burde jo ikke være forskjell? 

For min del elsker jeg denne delen av mannen og føler at han er så Lojal og gir meg så mye trygghet, så for meg er det ikke noe problem da.. Det er jo bare sånn de er.. 

Skal sies at jeg selv heller ikke gjør ting på egenhånd da.. 

Anonymkode: e8396...e2b

At begge føler seg trygge på at og først og fremst seg selv er jo helt avgjørende. 

Kjærlighet og samtidig hvis det er ett problem så er det en årsak. 

Viktig å diagnostise og ta handlinger som trengs. Men i samarbeid og samtidig individuelt. 

Bekymringer har personlig løst lite og bare vært til skade og distraksjon i mitt liv da. 

Avstand kan være drepen i lengden da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Min sin er også slik, men ikke av sperre, mer av respekt. Og vi er sammen hele tiden, så jeg vet det stemmer. Han sier rett og slett han ikke har behov for runking, og det kan jeg forsåvidt skjønne, selv om vi kun har sex en til tre ganger i uka. Noen ganger går det jo litt mer tid, men uansett.. 

Skjønner jo du føler deg ansvarlig.. Men føler du det samme angående sex sammen? Får du dårlig samvittighet når det er lenge siden, slik at du gir av medlidenhet der også? Burde jo ikke være forskjell? 

For min del elsker jeg denne delen av mannen og føler at han er så Lojal og gir meg så mye trygghet, så for meg er det ikke noe problem da.. Det er jo bare sånn de er.. 

Skal sies at jeg selv heller ikke gjør ting på egenhånd da.. 

Anonymkode: e8396...e2ben 

En til tre ganger i uka høres ikke ut som noe dårlig forhold det da 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MicoH01 skrev (8 minutter siden):

En til tre ganger i uka høres ikke ut som noe dårlig forhold det da 

Overhode ikke noe dårlig forhold ❤️

Anonymkode: e8396...e2b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Min sin er også slik, men ikke av sperre, mer av respekt. Og vi er sammen hele tiden, så jeg vet det stemmer. Han sier rett og slett han ikke har behov for runking, og det kan jeg forsåvidt skjønne, selv om vi kun har sex en til tre ganger i uka. Noen ganger går det jo litt mer tid, men uansett.. 

Skjønner jo du føler deg ansvarlig.. Men føler du det samme angående sex sammen? Får du dårlig samvittighet når det er lenge siden, slik at du gir av medlidenhet der også? Burde jo ikke være forskjell? 

For min del elsker jeg denne delen av mannen og føler at han er så Lojal og gir meg så mye trygghet, så for meg er det ikke noe problem da.. Det er jo bare sånn de er.. 

Skal sies at jeg selv heller ikke gjør ting på egenhånd da.. 

Anonymkode: e8396...e2b

Begge to har vel like mye verdi. Og det burde være noe begge like mye ønsker da. 

Som mann vil jeg helst at kvinnen skal være lykkelig på alle måter. 

Ikke at jeg nødvendigvis kan det alltid eller tror det. Men det er noe jeg som en mann tror at er litt oppgaven til en mann. Kvinner er litt som prinsesser og små og skjøre. Trenger trygghet. Føle seg verdifulle. 

Kanskje det med behovene kan være vanskelig for en mann og noe kvinner burde forstå. Mannfolk er utrolig følsomme for kvinner og å strekke til. 

Noen er rett og slett ikke nok tak i og trenger ett spark bak og noen har kanskje sår fra tidligere som trenger å lege. Noen kvinner kan være ganske kravstore og. Ikke noe jeg tror her men opplever det spesielt i storbyer. "skal ha alt på stell" "høy mørk og kjekk" velstående og en som venninner godkjenner" bare nevner det for at vi kan møtes igjen forståelse da. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn at han ikke vil bli runket er såpass dumt? 

Noe som hun har veldig lyst til? 😗 

Folk er forskjellige og. Det kan være en positiv ting. Pluss at det er en tid for alt kanskje? 

Jeg er ikke så veldig fan av å ha ansiktet mitt der nede og tunga rett i og rundt vag..na. Ikke noe veldig dumt men heller ikke så veldig fristende. I hvertfall ikke til vanlig. 

Bedre å bruke fingrene riktig godt og personlig så er det å bruke den der mye bedre. Tenker på flere måter da. At den kan gli utenfor og brukes kreativt og. Bare la p.. hodet in osv. Vær kreativ! ❤️

Endret av MicoH01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mann og syns også at runking kan være en fin ting å gjøre sammen, men det er langt fra en ting som gjøres der begge har lyst til det du beskriver ovenfor. Det høres veldig sært ut, men jeg vet jo ikke hva som er vanlig der ute.

Jeg tror det er lurt at du kjører opp tydelige regler både for deg selv og ham. Du bør bare være med når du har lyst, det er ikke ditt ansvar at han får utløsning.

Pliktsex i alle former bærer fort galt av sted, så pliktsex (også fjernrunking) bør du slutte med med en gang.

Endret av Veivalg
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Min sin er også slik, men ikke av sperre, mer av respekt. Og vi er sammen hele tiden, så jeg vet det stemmer. Han sier rett og slett han ikke har behov for runking, og det kan jeg forsåvidt skjønne, selv om vi kun har sex en til tre ganger i uka. Noen ganger går det jo litt mer tid, men uansett.. 

Skjønner jo du føler deg ansvarlig.. Men føler du det samme angående sex sammen? Får du dårlig samvittighet når det er lenge siden, slik at du gir av medlidenhet der også? Burde jo ikke være forskjell? 

For min del elsker jeg denne delen av mannen og føler at han er så Lojal og gir meg så mye trygghet, så for meg er det ikke noe problem da.. Det er jo bare sånn de er.. 

Skal sies at jeg selv heller ikke gjør ting på egenhånd da.. 

Anonymkode: e8396...e2b

Nei, som jeg skrev i hi er ikke dette noe problem angående sex samme. Vi har omtrent likt behov der, og begge har,respekt for nei om den andre innimellom er sliten. Jeg elsker å ha sex med ham, og opplever ingen press og plikt angående det. 

Angående runkehjelp når han er borte har jeg alltid hatet sexchat, telefonsex og videosex. Jeg synes slikt er kjedelig og det gir meg ingenting, så å få en mann som er avhengig av slikt når vi er fra hverandre lenge var jeg ikke rette dame for. Jeg synes jeg har strukket meg langt opp gjennom årene, men misliker det bare stadig mer. Som @megda sier har jeg skyld i dette selv ved å ikke ha satt grenser, men heldigvis gjelder problemet kun denne typen "sex". Jeg har ikke problemer med å si nei til ting i rl angående sex. Dette ble litt åh så lite han spør om, trenger det, får nå hjelpe ham, men årsaken til at jeg har tatt det opp med ham så mange ganger at han bør klare å runke alene, og til og med kranglet om det, er at jeg ikke liker å gi denne "hjelpen". Jeg liker det ikke, og synes han burde kunne runke like enkelt og greit som andre. Se noe på tv, lukk øynene og fantasere, ikke blande inn meg når jeg ikke er der. 

Anonymkode: fb8ff...57c

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...