Gå til innhold

Mann med 2 barnemødre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 13.10.2024 den 22.49):

Selv har jeg ingen barn (har ikke ønske om å bringe frem barn)

Anonymkode: 10cf7...eb5

Du vil ikke ha egne barn men synes det er greit å bli bonusmor for to barn med tilhørende to mødre og alt av drama det kommer til medføre? Da hadde jeg heller gått for egne barn og hatt kontroll på dramaet.

Anonymkode: dd305...448

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du vil ikke ha egne barn men synes det er greit å bli bonusmor for to barn med tilhørende to mødre og alt av drama det kommer til medføre? Da hadde jeg heller gått for egne barn og hatt kontroll på dramaet.

Anonymkode: dd305...448

Jeg tror egentlig du er dramaet. Kjenner få som har drama i forholdene sine, å i alle tilfellene er det snakk om utro folk eller dem som ikke tar vare på barna.

Anonymkode: 2116d...8c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ja, seriøst. Hvorfor skulle jeg lyve? Det er ikke en dealbreaker for meg at en mann har barn med flere kvinner. Been there doing that. 

Anonymkode: 0d59b...3f6

Forstår det bare ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.

Jeg har selv barn, og skulle det noen gang bli slutt med faren ville jeg nok sett etter en mann med barn fra ett tidligere forhold. Fordi jeg tror vi ville forstått hverandre best mtp. livsstil. Barn fra to forskjellige forhold for så å gå til ett tredje forhold er jeg litt mer skeptisk til.

Han kan for all del være en kjempefin mann. Og håndtere 2 barnemødre, barn og sin kjæreste på en god måte. Men det stiller veldig høye krav til han fordi dette er ikke enkelt.

Ville vært veldig oppmerksom og varsom før jeg gikk inn i ett seriøst forhold i den situasjonen ihvertfall. Og husk at dersom du skal være bonusmor snur det veldig opp ned på tilværelsen din. Du forblir bare delvis barnløs hvis du skjønner. De beste bonusforeldre blir fulltidsforeldre avhengig av alder på barna når man går inn i forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir barneføderske nr. 3, før han finner nr. 4. Gratulerer!

Anonymkode: ebf31...7d7

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge man ikke har lyst på barn selv så ser jeg ikke problemet,men jeg ville ikke blitt baby mamma nr 3 

Anonymkode: eb7c5...035

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så lenge man ikke har lyst på barn selv så ser jeg ikke problemet,men jeg ville ikke blitt baby mamma nr 3 

Anonymkode: eb7c5...035

Men stemor ville du blitt da? Du slipper ikke unna morsrollen som stemor 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes folk som får mange kull er egoistiske og lite ansvarsfulle. Tenker mest på seg selv, ikke på sitt første kull. 

Ts, hvorfor vil du ha en mann med flere kull når du selv kan velge og vrake? 

Anonymkode: 016f1...150

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.10.2024 den 16.15):

Han er en horebukk. Du er tredje i rekka 🤢

 

Anonymkode: 6906d...33f

virkelig? Du har kun hatt en partner hele livet? eller er man kun hore/horebukk om det ender i barn? 

AnonymBruker skrev (På 15.10.2024 den 8.19):

Man jo ikke få barn med alle man er sammen med. To barnemødre går hvis man selv ikke skal ha (flere) barn, hvem vil frivillig bli den tredje liksom, og tre er helt uaktuelt uansett. 

Anonymkode: 34226...98b

TS ønsker ikke barn så å bli nr tre er ikke en problemstilling.

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du vil ikke ha egne barn men synes det er greit å bli bonusmor for to barn med tilhørende to mødre og alt av drama det kommer til medføre? Da hadde jeg heller gått for egne barn og hatt kontroll på dramaet.

Anonymkode: dd305...448

Avklaringer betyr færre situasjoner hvor det oppstår drama. Det trenger ikke bli kaotisk bare fordi noen har erfart at det blir slik for dem! 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du blir barneføderske nr. 3, før han finner nr. 4. Gratulerer!

Anonymkode: ebf31...7d7

igjen, noen har tungt for å lese - TS ønsker ikke barn, så hun blir ikke nr 3.. 

Maleficenta skrev (2 timer siden):

Men stemor ville du blitt da? Du slipper ikke unna morsrollen som stemor 

TJa, det er mange som ikke har en morsrolle i et slikt forhold, de er kjæreste til eller samboeren til eller ektefellen til den som har barn og de har det helt fint uten å ha noe ansvar fordi rollene er avklart på forhånd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (10 minutter siden):

virkelig? Du har kun hatt en partner hele livet? eller er man kun hore/horebukk om det ender i barn? 

TS ønsker ikke barn så å bli nr tre er ikke en problemstilling.

Avklaringer betyr færre situasjoner hvor det oppstår drama. Det trenger ikke bli kaotisk bare fordi noen har erfart at det blir slik for dem! 

igjen, noen har tungt for å lese - TS ønsker ikke barn, så hun blir ikke nr 3.. 

TJa, det er mange som ikke har en morsrolle i et slikt forhold, de er kjæreste til eller samboeren til eller ektefellen til den som har barn og de har det helt fint uten å ha noe ansvar fordi rollene er avklart på forhånd. 

Ikke hørt om noen steforeldre som ikke har det. Jeg hadde iallefall ikke villet ha en partner som gav faen i barna mine. Er jo viktig at barn og steforeldre får en slags type forhold iallefall. Er barna små så kan de lett knytte seg til folk. De skjønner jo ikke hva de voksne har avklart og ikke

Endret av Maleficenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan finnes tusen årsaker til at noen har barn med flere personer. De beste mennesker kan havne i en slik situasjon. Dømmer aldri mennesker etter noe slikt. Han har hatt sex, kvinnene har beholdt.

Verre er det faktisk ikke. Liker du han og synes han er bra for deg, er det langt viktigere!

Anonymkode: d7a1d...7f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det avhenger av alder på barna. Hvis det involverer små barn hadde det vært uaktuelt med forhold med en person som har barn i seg selv. For høy risiko. En ting er potensielt brudd med kjæresten men et samlivsbrudd innebærer et brudd med steforeldre som barn vil oppleve vanskelig i tillegg. Må være vondt for steforeldre også.

Blir noe annet om barna er eldre ut over ungdomstrinn for eksempel. Da er de iallfall noe bedre rustet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ikke orket en mann med to forskjellige mødre til barna. Kaos! 

Anonymkode: 8e80d...feb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (6 timer siden):

Ikke hørt om noen steforeldre som ikke har det. Jeg hadde iallefall ikke villet ha en partner som gav faen i barna mine. Er jo viktig at barn og steforeldre får en slags type forhold iallefall. Er barna små så kan de lett knytte seg til folk. De skjønner jo ikke hva de voksne har avklart og ikke

Jeg har et vennepar der de ikke er stefar/stemor men partner, det fungerer helt fint for dem for barna har ett sett foreldre slik de ser det og evt partner er kjæreste. Det betyr ikke at de ikke er glad i ungene, men det betyr at de har avklart rollene som passer dem best. Det betyr heller ikke at partner ikke har voksenansvar, men de har ikke foreldreansvar. Det virker som om barna skjønner det veldig godt, på samme måte som de skjønner at hos besteforeldrene er det ett sett regler, hos barnehagen er det ett sett regler og i skolen er det ett sett regler med ulike voksenpersoner å forholde seg til. Man trenger ikke gjøre ting komplisert om man jobber for å gjøre dem enkle og forutsigbare for alle parter, både barn og voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (4 timer siden):

Jeg har et vennepar der de ikke er stefar/stemor men partner, det fungerer helt fint for dem for barna har ett sett foreldre slik de ser det og evt partner er kjæreste. Det betyr ikke at de ikke er glad i ungene, men det betyr at de har avklart rollene som passer dem best. Det betyr heller ikke at partner ikke har voksenansvar, men de har ikke foreldreansvar. Det virker som om barna skjønner det veldig godt, på samme måte som de skjønner at hos besteforeldrene er det ett sett regler, hos barnehagen er det ett sett regler og i skolen er det ett sett regler med ulike voksenpersoner å forholde seg til. Man trenger ikke gjøre ting komplisert om man jobber for å gjøre dem enkle og forutsigbare for alle parter, både barn og voksne.

Spørs hvordan det blir når de blir voksne om de ikke allerede er det?

Det er utrolig hva som kam påvirke oss i barndommen og hvem vi blir og hvordan vi har det som voksen. Jeg hadde distansert stefar, å det har gjort noe med min relasjon til farsfiguren. Er veldig selvstendig da, men lukket for å slippe noen inn.

Anonymkode: 2116d...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spørs hvordan det blir når de blir voksne om de ikke allerede er det?

Det er utrolig hva som kam påvirke oss i barndommen og hvem vi blir og hvordan vi har det som voksen. Jeg hadde distansert stefar, å det har gjort noe med min relasjon til farsfiguren. Er veldig selvstendig da, men lukket for å slippe noen inn.

Anonymkode: 2116d...8c3

man blir ikke distansert som voksen og partner til mor eller far selv om man ikke får stemplet steforelder. Synd du hadde en slik opplevelse, men det trenger ikke være slik - der ligger også råd om å gå opp konkrete ting og få avklaringer som jeg i utgangspunktet startet svarene mine med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uaktuelt for meg. En mann som allerede som 32-åring har klart det kunstykket å få to barn med to forskjellige kvinner, samtidig som han ikke er sammen med noen av dem, mangler noe vesentlig. Det praktiske kunne nok gått bra, men det personlighetsmessige ville vært no go.

Anonymkode: c8bf6...9fa

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (14 timer siden):

Jeg har et vennepar der de ikke er stefar/stemor men partner, det fungerer helt fint for dem for barna har ett sett foreldre slik de ser det og evt partner er kjæreste. Det betyr ikke at de ikke er glad i ungene, men det betyr at de har avklart rollene som passer dem best. Det betyr heller ikke at partner ikke har voksenansvar, men de har ikke foreldreansvar. Det virker som om barna skjønner det veldig godt, på samme måte som de skjønner at hos besteforeldrene er det ett sett regler, hos barnehagen er det ett sett regler og i skolen er det ett sett regler med ulike voksenpersoner å forholde seg til. Man trenger ikke gjøre ting komplisert om man jobber for å gjøre dem enkle og forutsigbare for alle parter, både barn og voksne.

Men uansett en person som ikke ønsker seg barn vil vel ikke ha voksen ansvar for partnerens barn heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (39 minutter siden):

Men uansett en person som ikke ønsker seg barn vil vel ikke ha voksen ansvar for partnerens barn heller?

det kan være forskjell på å ikke ønske seg egne barn og å ikke ønske barn i livet sitt. Mange jeg kjenner har valgt bort egne barn men er super som tante, onkle osv fordi det ikke er barn de ikke ønsker i livet sitt, det vil bare ikke ha egne barn.
Det trenger ikke være at ens egne tanker er de eneste riktige når man leser en problemstilling der noen ber om råd. Noen ganger kan man gå ut av sitt eget hode og se litt på alternativene, de kan være mange. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...