Gå til innhold

Vil kvinner 45+ bli samboere eller bare kjærester?

AnonymBruker

Hva vil kvinner 45+ med datingen?   

118 stemmer

1. 1. Hva vil kvinner 45+ med datingen?

• ONS og enkel moro
      2
    • Særbo/ helgekjæreste
      74
    • Samboer (etter hvert)
      42

Anbefalte innlegg

Jeg er 44. Vil bli samboer, kjøpe fint hus sammen og gifte meg. Men ha særeie på huset og hytta mi med tanke på barnet mitt i fremtiden. Så kan han ha det samme for sitt. 

Anonymkode: 75e49...ce4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 14.10.2024 den 22.44):

Hadde det bare vært flere damer som deg, dere er gull verdt     🤩

Anonymkode: a5957...6a3

Det er en del av oss tror jeg, men jeg finner bare menn som vil ha "hele pakka" 😄 

Anonymkode: 3e87e...fcb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pingvinen skrev (På 13.10.2024 den 23.00):

Hva er greia med at noen tror at dersom man er særbo er man ff uten kjærlighet? Jeg har kjæreste. Vi er særbo og skal ikke bo sammen. Men vi er ikke ff. Vi er kjærester. Gjør masse sammen. Sex er bare en liten del av det. Og vi elsker hverandre. Men trives med å bo alene

Sånn har vi det og

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er særboer, og sånn skal det fortsette. Trives med å bo alene, elsker leiligheten min, og der er det jeg som bestemmer alt 😅 Har likevel et nært og godt forhold til særboer, vi treffes tre - fire ganger i uka og har et forpliktende og langvarig forhold som går langt utover «helgekjæreste». 

Anonymkode: e40af...925

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 14.10.2024 den 9.46):

Min (svært generaliserte) erfaring er at kvinner i den alderen er en av to:

Enten er de fornøyde med livet etter en skilsmisse, ungene er store og klarer seg selv, har grei økonomi osv: De er ikke interesserte i mer enn en kjæreste, sex, vennskap - de har det fint som singel.

Eller har de lite på stell, kanskje fortsatt hjemmeboende barn, dårlig økonomi, ensomme osv: De er ute etter samboerskap/partner som kan ta vare på dem og ungene deres.

Hilsen singel mann på 45 som aktivt dater for tiden 😉

Anonymkode: 3ffa0...6d4

Typisk. det virker som om kvinner i dag kun er opptatt på hva som er fordelaktig for seg selv. Og om det gagner meg selv så kan jeg kanskje tenke litt på deg, men bare hvis det er til fordel for meg selv....det er en veldig narsissistisk tankegang i dagens samf der en partner kun er til for å tilfredsstille behov uten at folk  tenker på hva de kan tilby tilbake..  kjærligheten er overfladisk pga kynisme og manglende evne til tilknytning og forsvinner raskt så fort noen går lei eller ikke har fordeler av en person lengre . Så det er Ikke så rart at de fleste blir single i dag.

Anonymkode: e0610...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg å bli samboer og vil også gifte meg.  De fleste jeg snakker med av menn vil det samme. Hvertfall samboerskap. 

Noe mindre enn det er ikke noe for meg, da er jeg heller alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Typisk. det virker som om kvinner i dag kun er opptatt på hva som er fordelaktig for seg selv. Og om det gagner meg selv så kan jeg kanskje tenke litt på deg, men bare hvis det er til fordel for meg selv....det er en veldig narsissistisk tankegang i dagens samf der en partner kun er til for å tilfredsstille behov uten at folk  tenker på hva de kan tilby tilbake..  kjærligheten er overfladisk pga kynisme og manglende evne til tilknytning og forsvinner raskt så fort noen går lei eller ikke har fordeler av en person lengre . Så det er Ikke så rart at de fleste blir single i dag.

Nei, det stemmer ikke. Damer er verken narsisistisske  eller spesielt egoistiske når de sier at de ikke vil gi mer enn de får tilbake når det gjelder forhold, og i alderen 45 + har mange damer vært gift eller samboende fra før, så da har de satt en standard for hva slags liv de ønsker for seg selv.

Jeg er samboende, men det hadde jeg aldri vært hvis jeg ikke var sikker på at mitt nåværende forhold var bedre enn mitt forrige, og hvis jeg ikke hadde visst at min kjære var villig til å tilpasse seg like mye som jeg gjør.

Anonymkode: d20b3...4c1

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evig singel for meg. Orker ikke all bagasjen som følger med godt voksne menn. 

(42 år, har 3 barn selv, så mer enn nok av bagasje jeg også.)

Anonymkode: 30738...13d

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Folk kan ikke hensynsløst bare velge noen. Det er bra de har begynt å prioritere partnere med egenskaper og som er harmoniske med sin personlighet, i den graden at flere hjem blir trygge hjem.

Om du vet det vil oppstå et problem av erfaring, er det dumt å ignorere det. Det er jo intellekt.

Anonymkode: e7ad3...b06

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo helt an på både mannen og situasjonen 😅 Om han kun er attraktiv å se på, så kanskje FF for å dekke behov en periode. Hvis han er en bra mann jeg er forelsket i og får en god relasjon til i tillegg, så kan kjæreste og særbo være aktuell. Jeg har høy terskel for å bli samboer med noen igjen. Da må vedkommende ha voksne ikke-hjemmeboende barn (samme med meg), og man må ha samme verdier på en helt annen måte enn om man er kjærester. En del kameler kan jeg svelge som kjæreste, men om man skal bo sammen, ha ansvar for felles hjem og økonomi til en viss grad, da må vedkommende ha alt på stell, ha like holdninger etc. Gifte meg kan jeg ikke se for meg at er så aktuelt, vil ikke blande sammen økonomi i den grad jeg har hjemmeboende barn i alle fall. Da må det være helt tydelig avtale om særeie og arv i alle fall 

Anonymkode: ad436...8e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Folk kan ikke hensynsløst bare velge noen. Det er bra de har begynt å prioritere partnere med egenskaper og som er harmoniske med sin personlighet, i den graden at flere hjem blir trygge hjem.

Om du vet det vil oppstå et problem av erfaring, er det dumt å ignorere det. Det er jo intellekt.

Men jeg har tenkt litt på det siden jeg skrev dette, jeg skjønner mange damer virker veldig strenge her inne. Men jeg skjønner hvorfor de er det også. 

Å det må jo være opp til hver enkelt. Høres ut som mange damer ikke egentlig har så lyst på en samboer pg at det kanskje er et behov som forsvinner litt når man har bygget ferdig reir og oppfostret barn. Sier ikke for alle, men det virker jo som at mange mister behovet for partnerskap forbi deltidskjæreste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men jeg har tenkt litt på det siden jeg skrev dette, jeg skjønner mange damer virker veldig strenge her inne. Men jeg skjønner hvorfor de er det også. 

Å det må jo være opp til hver enkelt. Høres ut som mange damer ikke egentlig har så lyst på en samboer pg at det kanskje er et behov som forsvinner litt når man har bygget ferdig reir og oppfostret barn. Sier ikke for alle, men det virker jo som at mange mister behovet for partnerskap forbi deltidskjæreste. 

Det er litt stressende å kanskje miste behovene sine, om en ikke rekker å leve før den tid. Samtidig er det jo også bra på sitt vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Særboer og helgekjæreste er ikke det samme... Jeg kan godt tenke med å være særboer, men ikke helgekjæreste. 

Anonymkode: 0bb37...808

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...