AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #101 Del Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Tja, jeg er ikke så sikker på at du har rett, ref.:https://www.aftenbladet.no/aktuelt/i/dnBKWj/samtykkeloven-enkelt-forklart-hva-er-det-naar-kommer-det-og-hvilken-effekt-kan-det-ha sakset fra kilden: «Hos begge våre skandinaviske naboer er en viktig del av ordlyden i lovgivningen at det ikke skal være nødvendig å si «nei», og at passivitet ikke skal kunne tolkes som samtykke.» Anonymkode: 0729b...b66 Men slutt å dra dette så ut av proporsjoner da. Her er det vel ingen maktubalanse som medførte at _kjæresten_ til ts plutselig var paralysert av skrekk og ikke turte si nei. Tvert imot har han sagt nei ved andre tilfeller (og det har ts også). Å kalle dette et overgrep er å undergrave alle oss andre som har opplevd faktiske overgrep og/eller voldtekt. Anonymkode: 85f85...356 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #102 Del Skrevet 14. oktober 2024 Kanskje kjæresten til ts er sliten og støl fordi han har fått seg ny sidekjæreste? Etter å ha blitt vartet opp på alle måter denne kvelden, gar gan egentlig litt dårlig samvittighet(mest overforny kjæreste), og lar dette gå utover henne han var sammen med først...det tror jeg er en mulig teori. Anonymkode: d5ba8...ce9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Even Tuell Skrevet 14. oktober 2024 #103 Del Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Tja, jeg er ikke så sikker på at du har rett, ref.:https://www.aftenbladet.no/aktuelt/i/dnBKWj/samtykkeloven-enkelt-forklart-hva-er-det-naar-kommer-det-og-hvilken-effekt-kan-det-ha sakset fra kilden: «Hos begge våre skandinaviske naboer er en viktig del av ordlyden i lovgivningen at det ikke skal være nødvendig å si «nei», og at passivitet ikke skal kunne tolkes som samtykke.» Anonymkode: 0729b...b66 Det er forskjell på passivitet og passivitet. 1) Passiv, som å ligge som et lik = ikke samtykke. 2) Passiv. som å ligge der og bli pult og virke ganske godt fornøyd med situasjonen = samtykke Det er stor forskjell på 1 og 2, men vi bruker samme ordet om begge. Forskjellen på hvordan man tolker 1 og 2 vil også bli påvirket av relasjonen mellom personene. Er det to ukjente eller er det et etablert par som kjenner hverandre en del. Det virker nokså lite trolig at de ville kommet seg igjennom en bedre kveldmat, massasje, en blowjob, et langt samleie og til slutt en blowjob med utløsning, uten at TS ville oppfattet at noe var galt ... så galt som fyren dagen etterpå gav uttrykk for. I et etablert forhold kjenner man hverandre såpass godt at man merker at noe er off og det ville i det minste kvelt stemningen. Istedenfor lar han seg oppvarte av TS hele kvelden, hun gir og gir, uten å få noe tilbake ... og likevel er det ingenting i den langvarige situasjonen som TS klarer å plukke opp på. Det virker merkelig. I en annen situasjon, for eksempel mellom to litt ukjente / to som ikke er i et forhold ville passiviteten bli tolket som noe annet. Den gamle dårlige klassikeren lung kvinne på fest med en ung fyr som drar henne med opp på soverommet for sex. I en slik situasjon ville passivitet fra hennes side vært noe helt annet. Da kunne ikke passivitet kunne tolkes som et samtykke. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #104 Del Skrevet 14. oktober 2024 Even Tuell skrev (14 minutter siden): Det er forskjell på passivitet og passivitet. 1) Passiv, som å ligge som et lik = ikke samtykke. 2) Passiv. som å ligge der og bli pult og virke ganske godt fornøyd med situasjonen = samtykke Det er stor forskjell på 1 og 2, men vi bruker samme ordet om begge. Forskjellen på hvordan man tolker 1 og 2 vil også bli påvirket av relasjonen mellom personene. Er det to ukjente eller er det et etablert par som kjenner hverandre en del. Det virker nokså lite trolig at de ville kommet seg igjennom en bedre kveldmat, massasje, en blowjob, et langt samleie og til slutt en blowjob med utløsning, uten at TS ville oppfattet at noe var galt ... så galt som fyren dagen etterpå gav uttrykk for. I et etablert forhold kjenner man hverandre såpass godt at man merker at noe er off og det ville i det minste kvelt stemningen. Istedenfor lar han seg oppvarte av TS hele kvelden, hun gir og gir, uten å få noe tilbake ... og likevel er det ingenting i den langvarige situasjonen som TS klarer å plukke opp på. Det virker merkelig. I en annen situasjon, for eksempel mellom to litt ukjente / to som ikke er i et forhold ville passiviteten bli tolket som noe annet. Den gamle dårlige klassikeren lung kvinne på fest med en ung fyr som drar henne med opp på soverommet for sex. I en slik situasjon ville passivitet fra hennes side vært noe helt annet. Da kunne ikke passivitet kunne tolkes som et samtykke. Er dette din legmanns-tolkning eller er det en juridisk betenkning? Uansett skal nok første dom etter den kommende loven til høyesterett. Anonymkode: 0729b...b66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #105 Del Skrevet 14. oktober 2024 Høres helt merkelig ut. Du oppfører deg som en drømmedame. Han som en drittsekk… Det ligger garantert noe bak at han ikke satt pris på deg… Anonymkode: 57866...71a 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søkende mann Skrevet 15. oktober 2024 #106 Del Skrevet 15. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 13.10.2024 den 20.54): Jeg har ikke sett kjæresten på en mnd. Vi har barn fra tidligere begge to, og pga flere arrangementer i helger denne høsten, så har det blitt slik. Han ytret at han hadde lyst på sushi, men orket ikke at vi skulle stå å lage det selv, han er litt sliten etter lange hverdager hvor han har brukt mye tid på hobbyen sin. Ja også var han støl etter en treningsøkt. Så jeg kjøpte inn sushi for 700 kr, en god flaske vin som han liker veldig godt, men som ikke er min favoritt. Etter middag gav jeg han en massasje for å løse opp musklene i armer og bryst. Så gikk vi og la oss. Da fortsatte jeg med å varte han opp, hvor jeg kysset og befølte hele han, gikk ned på han før jeg satt meg oppå. Jeg kjenner han veldig godt og at han liker å ikke komme, men å holde igjen lengst mulig. Så jeg styrte farten og intensiteten etter han, og dermed kunne jeg ri han i en god halvtime og vel så det, før jeg avsluttet med en blowjob. Han fikk lov å bare ligge og nyte det hele. Morgenen etter, da jeg spurte om han likte kvelden i går, så sa han nei. Han ville ikke ha sex, og at han egentlig var ganske sur på meg for å ha tvunget han til det, med å bare "ta meg til rette". Jeg bare " HÆ?! Du kunne da sagt nei om du ikke ønsket sex?" Men han forklarte det med at en mann ikke kan si nei til sex når en kvinne står naken forran han, og derfor var det min feil fordi jeg presset meg på. Og for å ha det sagt, så presset jeg ikke på, men gav tydelig signaler og tok initiativ til at jeg ønsket å gi han en god kveld med full oppvartning etter en hel måned i sølibat! Altså, Damn if you do and damn if you dont! Vel, nå føler jeg meg så avvist og jeg får bare lyst til å slå opp. En mnd uten sex og han har ikke lyst på, noe jeg oppfatter som enhver manns drøm. Eller er det bare oppskrytt hele greiene med at menn så gjerne ønsker at kvinner tar initiativ? Hva tenker du som mann? Anonymkode: bb1bc...903 Om han ikke setter pris på en slik behandling hadde jeg gått videre. Hadde jeg fått en slik behandling hadde jeg gjengitt den så snart som mulig. Jeg heier på deg ❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #107 Del Skrevet 15. oktober 2024 Irak skrev (23 timer siden): Om han ikke evner eller klarer å kommunisere dette før sexen, så er det noe som skurrer syns jeg da.... Er det? Kjent problemstilling for kvinner det, å ikke klare si nei til sex når det er over. Voldtekt tror jeg de kaller det Anonymkode: f832a...ac2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 15. oktober 2024 #108 Del Skrevet 15. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det? Kjent problemstilling for kvinner det, å ikke klare si nei til sex når det er over. Voldtekt tror jeg de kaller det Anonymkode: f832a...ac2 Jeg kan bare skrive for meg selv...Hva andre kvinner gjør, kan ikke jeg forholde meg til... Han hadde ihvertfall veldig mange muligheter til å si nei her... Så ja da syns jeg det er noe som ikke stemmer, eller skurrer... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannhetsøkende Skrevet 15. oktober 2024 #109 Del Skrevet 15. oktober 2024 Macro skrev (På 13.10.2024 den 22.43): Et forhold er mer enn tjenester. Dere må snakke sammen. Ikke trade mat og sex. Det du beslriver er veldig overfladisk. Macro skrev (På 14.10.2024 den 13.48): Mulig det er overkill å kalle det overgrep, men han er ihvertfall sammen med ei som skjønner svært lite. Dumme kvinner kan man pule når som helst, men man vil ikke være i et forhold med de. Et forhold krever mer en sushi og cowgirl. Altså, seriøst. Høres ut som du har forakt her. I normale forhold så er det helg normalt med god mat og sengehygge etterpå. Det betyr ikke at man ikke kan ha seriøse samtaler for det. Omg! For en merkelig tanke du har her. Det siste du skrev her var rett og slett stygt. AnonymBruker skrev (På 14.10.2024 den 14.59): Jeg har strengt tatt ikke kalt deg dum. Mitt poeng gjennom hele tråden har vært at dere ikke kommuniserer. Kjenner dere hverandre i det hele tatt? Sex er vel og bra det, men å ha sex med noen du ikke egentlig vil ha sex med er helt jævlig. Mulig jeg har ordlagt meg klossete, men du høres ut som et fantastisk ONS. Som dame ser du jo ikke han i det hele tatt og det virker ikke som han er så god på kommunikasjon heller. Man kan pule alt man vil men man må jo finne ut hvor hunden ligger begravet. Anonymkode: 7a3ce...25b Gå litt inn i deg selv. Han tok i mot alt. Mat , drikke og sex. Her er det mannen som har feilet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #110 Del Skrevet 15. oktober 2024 Når en mann ikke løfter en finger for deg, ikke engang etter en måneds fravær…Ikke viser begeistring, begjær, ikke gidder å kjøpe mat, bare sitter der/ligger der som et slakt… da er forholdet OVER. Du prøver aaaaaltfor hardt, TS. Han respekterer deg ikke, og ved å opptre som en slags geisha/personlig tjener, så bare forsterker du den følelsen. Ta et veldig langt skritt tilbake og se om han kommer på banen. Anonymkode: 5f697...16e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Even Tuell Skrevet 15. oktober 2024 #111 Del Skrevet 15. oktober 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Er dette din legmanns-tolkning eller er det en juridisk betenkning? Uansett skal nok første dom etter den kommende loven til høyesterett. Anonymkode: 0729b...b66 Like legmannstolkning som din vil jeg tippe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #112 Del Skrevet 18. oktober 2024 Hvordan går det, Ts? Anonymkode: 029d2...840 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #113 Del Skrevet 18. oktober 2024 Til trådstarter.. Du er en drømmedame, punktum. Han verdsetter deg ikke, og kommer aldri til gjøre det. Det er stygt sagt og gjort, og burde ikke få se deg igjen. Finn deg en mann av ditt kaliber, som gir det samme tilbake… La dusten gå til noen andre… Anonymkode: 09523...d68 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå