Gå til innhold

Sex i et forhold

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med å få kjæresten med på sex. Jeg er nok mer kåt og utforsker mer men kjæresten er ikke på samme nivå.

I starten av forholdet når det var langdistanse hadde vi masse sex når vi møttes, og mye sex prat på chat når vi var fra hverandre. 

Nå som vi har bodd sammen noen år har vi kanskje sex 1 gang i måneden. 

Har prøvd med å kjøpe sexy undertøy og julekalender fra kondomeriet

Har dere tips til hva som kan gjøres? Alt taes imot med takk. 

Anonymkode: 2f6c0...e57

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prat om det, det er det eneste som vil fungere på sikt.

Ikke legg skylden på den ene eller andre, bruk "vi" og "oss" ikke "du"

Vage hint hjelper kun der og da.

Du vil muligens oppleve en økning rett etter en prat, men sørg for at dere prater ofte om det slik at det blir naturlig.

Så vil det nok løse seg etterhvert, kan ikke understreke hvor viktig god kommunikasjon er i et forhold, både på generelt grunnlag og når det kommer til sex.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg sliter med å få kjæresten med på sex. Jeg er nok mer kåt og utforsker mer men kjæresten er ikke på samme nivå.

I starten av forholdet når det var langdistanse hadde vi masse sex når vi møttes, og mye sex prat på chat når vi var fra hverandre. 

Hvordan ble sexy undertøy og kalenderen mottat da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som 99% av medlemmene her pleier å si. Dump henne. 😆

Gjør det helt klart at du har behov for mere sex. 
Så Slutter du å mase/spøre om sex. Kutt all forventning og press. Spill initiativet over på hennes banehalvdel 

Anonymkode: 347f5...59f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket kjønn er kjæresten din, ts?

Kan høres ut som dere har ulik sexlyst? Eller at vedkommende har gått lei? Har dere rutinepreget sex? Kanskje dere ikke er så gode og oppmerksomme kjærester lenger? Forelskelsen har nok gått over, har dere bygget et fundament som består av kjærlighet, begjær og tillit? Er dere fysisk og intim i hverdagen med flørt og kos og berøring?

Anonymkode: 32458...bcc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvilket kjønn er kjæresten din, ts?

Kan høres ut som dere har ulik sexlyst? Eller at vedkommende har gått lei? Har dere rutinepreget sex? Kanskje dere ikke er så gode og oppmerksomme kjærester lenger? Forelskelsen har nok gått over, har dere bygget et fundament som består av kjærlighet, begjær og tillit? Er dere fysisk og intim i hverdagen med flørt og kos og berøring?

Jeg leser det 100% som at det er mannen som ikke har lyst her. Vil svaret ditt være det samme i begge tilfeller? 

Anonymkode: 85abd...b7e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva tenner din kjære på?

Det kan være noe helt annet enn du tror. For oss er kjærlighetsspråk nøkkelen. Nesten alltid. Altså, å snakke partnerens kjærlighetsspråk aktivt (google it). Jeg må i alle fall kjenne meg nær ham før jeg kan være nær fysisk. Hva gjorde dere i starten av forholdet?

Hva er din kjære opptatt av?

Har hen tanker som står i veien? Orker ikke kavet med sex. Sliter med selvtilliten (også seksuell selvtillit). Har lite energi. Mye å gjøre på jobb. Alt sånt virker inn på sexlysten og trenger ikke ha noe med deg å gjøre. Det at du kjøper sexting, kan faktisk oppfattes som mas. 

Så, ja, her kan det være en ide med en god prat. Prøv å vinkle den «Hvordan har du det?» og «Hva kan jeg gjøre for at du skal føle deg elsket og verdifull?» heller enn «Hvorfor vil du ikke ha sex med meg?»

Og husk at det er mulig å søke hjelp. ❤️ 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du seksuelt attraktiv nok til at du kan forvente at kjæresten din tenner på deg på automatikk og har lyst på sex?

Anonymkode: 20187...6db

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Som 99% av medlemmene her pleier å si. Dump henne. 😆

Gjør det helt klart at du har behov for mere sex. 
Så Slutter du å mase/spøre om sex. Kutt all forventning og press. Spill initiativet over på hennes banehalvdel 

Anonymkode: 347f5...59f

Dette..!!

Jeg sitter her nå midt i 40 årene, og angrer som en hund på at jeg ikke var ærlig hverken overfor meg selv eller henne på at sex var viktig for meg. Jeg hadde nok fått et bedre liv om jeg forlot henne når vi var unge, for det har ført til mye frustrasjon opp igjennom som har tæret på oss begge. Og nå ryker nok hele familien snart dessverre... 

Jeg var (og er) veldig glad i henne og fikk meg ikke til å gå pga en "filleting" som sex. Men problemet er at sex er viktig for meg selv om det er uviktig for henne. Det kommer aldri til å bli viktig for henne og jeg kommer nok til å ha voldsom sexlyst i mange år til. 

Dette er selvsagt bare min egen feil, og dessverre går det utover andre som jeg er veldig glad i fordi jeg ikke turte å være ærlig om det den gangen. 

Anonymkode: 1bc1d...b68

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Er du seksuelt attraktiv nok til at du kan forvente at kjæresten din tenner på deg på automatikk og har lyst på sex?

Anonymkode: 20187...6db

Slutt!!

Anonymkode: 34475...4cb

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stillalive skrev (4 timer siden):

Prat om det, det er det eneste som vil fungere på sikt.

Ikke legg skylden på den ene eller andre, bruk "vi" og "oss" ikke "du"

Vage hint hjelper kun der og da.

Du vil muligens oppleve en økning rett etter en prat, men sørg for at dere prater ofte om det slik at det blir naturlig.

Så vil det nok løse seg etterhvert, kan ikke understreke hvor viktig god kommunikasjon er i et forhold, både på generelt grunnlag og når det kommer til sex.

Enig med det som står her og jeg vil gjerne ha mer. viktig å snakke sammen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

feliek54 skrev (29 minutter siden):

Enig med det som står her og jeg vil gjerne ha mer. viktig å snakke sammen 

Hvordan hjalp det deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette..!!

Jeg sitter her nå midt i 40 årene, og angrer som en hund på at jeg ikke var ærlig hverken overfor meg selv eller henne på at sex var viktig for meg. Jeg hadde nok fått et bedre liv om jeg forlot henne når vi var unge, for det har ført til mye frustrasjon opp igjennom som har tæret på oss begge. Og nå ryker nok hele familien snart dessverre... 

Jeg var (og er) veldig glad i henne og fikk meg ikke til å gå pga en "filleting" som sex. Men problemet er at sex er viktig for meg selv om det er uviktig for henne. Det kommer aldri til å bli viktig for henne og jeg kommer nok til å ha voldsom sexlyst i mange år til. 

Dette er selvsagt bare min egen feil, og dessverre går det utover andre som jeg er veldig glad i fordi jeg ikke turte å være ærlig om det den gangen. 

Jeg er i akkurat samme situasjon. Bortsett fra at jeg er midt i 50-årene.
Og har kommet til akkurat samme erkjennelse: "Og nå ryker nok hele familien snart dessverre... ".

Jeg legger merke til at du også (som jeg selv ville gjort) tar med et lite forbehold gjennom å inkludere et "nok". Er det et uttrykk for et aldri så lite håp? Sånn er det i hvert fall for meg.

Jeg skal hjem i dag og si akkurat det du skriver, nemlig at jeg kommer til å ha en normal (dog ikke voldsom) sexlyst i mange år til. Jeg kommer til å legge til at slik det ser ut for meg så kommer sex aldri til å være annet enn uviktig for henne.
Og så tenker jeg å spørre om hvordan hun stiller seg til disse påstandene.

Så får vi se hvor det bærer - jeg orker i hvert fall ikke gå rundt og kjenne på at mitt begjær er et problem. Den følelsen er i ferd med å gjøre meg klinisk deprimert.

Takk for at du deler. Jeg tror det går 13 på dusinet av slike historier. Det er likevel noe med å se at andre sliter med samme problem.

Anonymkode: f0ec4...80e

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dump og gå videre. Har aldri opplevd å bli avvist av kjæresten, og har heller ikke avvist, da tror jeg nok forholdet hadde blitt avsluttet ganske raskt.

Anonymkode: 58d22...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes hjelpemidler for manglende sexlyst også da, men kvinner må til privatlege for å få resept. 

En liten dose (1/10 av dosen for menn) er nok til å ha lyst på sex hver dag :) 

Ellers er det å flørte mye, kroppskontakt og kyss -uten sexpress som kan løsne opp i egen hormon-produksjon. 

Anonymkode: 6a599...b0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det finnes hjelpemidler for manglende sexlyst også da, men kvinner må til privatlege for å få resept. 

Ellers er det å flørte mye, kroppskontakt og kyss -uten sexpress som kan løsne opp i egen hormon-produksjon. 

Kun om det er god sex å hente. I de tilfeller jeg har mistet lyst på sex med menn jeg har vært sammen med hadde de utviklet egoisme som medførte at min lyst til å ha lyst på dem ikke engang var tilstede. Hvorfor ha lyst på mer sex som ikke er tilfredsstillende? Det er meningsløst å ha ikke tilfredsstillende sex, så dop til å bli mer kåt hadde ikke virket ovenfor mennene jeg hadde mistet lyst på på grunn av deres egoisme. Jeg hadde da bare blitt mer seksuelt frustrert. 

Anonymkode: f44dc...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

En gang i måneden er alt for lite kjære kvinne, fordi:  Sex = Kjærlighetsbekreftelse❤️
Ta tak i skjorta hans og rist han opp, og syng det ut! hvis ikke det hjelper, så hjelper ikke andre tips heller😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har prøvd å ta det opp hos min kjære og foreslå det. Det har utelukkende blitt tatt dårlig imot fordi jeg da Vistnok beskylder henne  for at det er noe galt med henne. ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg har prøvd å ta det opp hos min kjære og foreslå det. Det har utelukkende blitt tatt dårlig imot fordi jeg da Vistnok beskylder henne  for at det er noe galt med henne. ...

Og hun er ikke villig til å hjelpe deg med en god oljerunk heller? 

-Det er favoritten til min mann de gangene jeg enten fossblør eller er for sliten. Jeg har aldri sagt nei, tror jeg på 19 år.  Vet selv hvor utrolig sårende det er å bli avvist, og hva jeg selv gjorde da ex'en ikke gav meg nok oppmerksomhet. (Ja, utro) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg leser det 100% som at det er mannen som ikke har lyst her. Vil svaret ditt være det samme i begge tilfeller? 

Ja, det var kjønnsnøytralt. 

Jeg personlig er ikke interessert i eller tiltrukket av menn med lavt testosteronnivå. En mann med lav lyst har da lavere nivå av testosteron. Da vet man hva man får..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...