Gå til innhold

Hva slags vinter ønsker du deg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Enten +5 og tørt eller -5 og en halvmeter snø. Andre varianter kan jeg spare meg for.

Anonymkode: 537f4...52a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trenger ikke snø før 22.desember, da vil jeg ha et hvitt snølag på bakken og på busker og trær. Snøen kan gjerne ligge kun til 1.januar, for så å forsvinne. Jeg kjører mye bil, og jeg vil gjerne slippe glatt holkeføre, da dette er noe av det verste jeg vet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjerne opplett/ skyet, mellom +5-+20, men tåler litt regn og vind. Bor på kysten i vest. Den snøen som kommer blir ikke liggende,eller blir til is og slaps. Så vil gjerne slippe snø!

Anonymkode: aa354...19d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stabil kulde, såpass kaldt at det er klart og sol. Men først må det komme så mye snø at det er mulig å gå på ski. 

Anonymkode: 72407...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mild og 20 cm snø bare for at det skal bli litt lysere ønsker jeg meg i vinter. En vinter uten is og glatt føre. Ikke kaldere enn -5. Vil heller ha regn (som ikke fryser på bakken) enn snø. 
Jeg gruer meg mer til denne vinteren enn jeg kan huske at jeg har gruet meg før og jeg vet ikke helt hvorfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et par minus og masse snø. Helt hvitt i lufta. Store snøflak som sakte daler mot bakken. Vinteren er vakker.

Anonymkode: e2a54...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakenskrekk skrev (På 14.10.2024 den 0.20):

Mild og 20 cm snø bare for at det skal bli litt lysere ønsker jeg meg i vinter. En vinter uten is og glatt føre. Ikke kaldere enn -5. Vil heller ha regn (som ikke fryser på bakken) enn snø. 
Jeg gruer meg mer til denne vinteren enn jeg kan huske at jeg har gruet meg før og jeg vet ikke helt hvorfor. 

Helt urealistiske ønsker! Du kan ikke få mildvær , snø og IKKE glatte veier! Da må man kan snø og stabilt kaldt vær , snøføre er som bar asfalt: stabilt og greit å kjøre på. 

Anonymkode: 02fc5...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kort, mild og tørr som overhodet mulig. Aller helst vil jeg ikke ha vinter i det hele tatt.

Anonymkode: 41d58...211

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne jeg langt fritt hadde jeg valt 20-25 varmegrader og sol hele vinteren. Semi realistisk ønsker jeg mild og tørr. Skal det være mye nedbør ønsker jeg kald - snø er bedre enn regn og sludd. Det aller verste er kjølig og våt. Iskald og barfrost er også litt krise, når det er 25 minus er det fint med et isolerende snølag.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25-30 grader hver dag hele året, takk.

Drømmevinteren min finner man ikke i Norge.

Anonymkode: 000c5...b08

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint snøføre og rundt fem minusgrader er perfekt. Alt annet enn slaps og hålke.

Anonymkode: 4dc6c...107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mellom 2 og 7 minusgrader. Snø som kommer i dryss med jevne mellomrom, litt og litt om gangen. Perioder med mye sol, og andre perioder med vind og snø hvor det er koselig å være innendørs. Men aldri så mye snø på én gang at det blir noen betydelig måkejobb, eller vanskelig å få bilen ut av gårdsplassen og ut på veien og rekke jobb på morgenen. 

Sånn kan det godt være fra midten av november og frem til mars. Akkurat nå ønsker jeg meg solfylte dager. Og heller litt forst og snø enn regn, hovedsaklig fordi barnehagebarna og hunden blir så utrolig fulle av sand og gjørme. Men ikke sånne enorme snøfall som det var en del av i fjor da helst, da får jeg heller ta regn. 

Anonymkode: 00d67...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mildest mulig - null snø og is og minst mulig vind og regn. 

Anonymkode: 4f391...5a5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 cm hvit snø, 2-4 minusgrader og sol fra 18 desember til 18 februar. 

Så vår! 

Anonymkode: 4c695...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mild uten regn, men tåler litt regn. 5-10 grader er perfekt! Alt annet enn snø og slaps med glatte fortau og veier! Hater også minusgrader. 

På hytta på fjellet, kan det være snø, for jeg vil jo gå på ski, men helst ikke kaldere enn minus 6-7 grader. 

Anonymkode: da0dc...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...