Gå til innhold

Hvordan oppleves etterrier? Får alle det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hatt etterrier med alle 4 barna. Kjennes som mensmurringer for min del - men er nok individuelt hvor mye man kjenner/merker til dem. Helt naturlig at man kjenner at livmoren trekker seg sammen etter en fødsel/keisersnitt. 

Anonymkode: bf8ad...485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For min del kjentes det ut som ekstra sterke menssmerter. De kjentes ikke ut som rier i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om at etterrier blir verre for hver fødsel, og det har stemt for min del. Ikke plaget etter første, litt plaget med nr to, og enda vondere med nr 3. Fikk smertestillende som hjalp litt. 
Det føles vel som sterke menssmerter. 

Anonymkode: e7415...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt forferdelige smerter! Jeg skulle virkelig ønske noen hadde informert meg om mulighetene for dette på forhånd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk det som kjentes ut som ei lang jævlig rie når epiduralen gikk ut etter haste ks. Men fikk også beskjed om at jo lenger tid man har hatt rier jo mer jobber livmoren etterpå, og jo mer blødde den. Hadde rier i 50 timer og kom til 10cm før ks. Den rien etterpå var så vond. Fikk en ekstra smertestillende uten hjelp. Den varte i lang tid uten stopp, men etter det kjente jeg ingenting. Skal ha ks på nr 2 og gruer meg mest til etterrier. Hørt at å ligge på magen skal hjelpe å skape et trykk så livmoren trekker seg raskere sammen. Sikkert ubehagelig, spesielt etter ks da. 

Anonymkode: 40091...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merket ingenting etter første fødsel, men litt etter andre. Etter tredje var det ganske vondt og etter fjerde veldig vondt. 

Anonymkode: 98983...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble igangsatt 10 dager før termin med datter.  Endte opp i KS. Husker jeg våknet av smerter i underlivet, fikk et eller annet rett i IV og sovnet igjen. Ds jeg våknet 2 t senere var det borte. Ble fortalt det var etterier.  Jeg hadde aldri kjent rier, da jeg gikk epidural siden jeg  ble igangsatt,  og fikk påfyll av den under KS. Vet enda ikke hvorfor jeg ble overvåker av en pleier etterpå, men  noe skjedde under KS. Aldri fare for liv og helse. Ble forklart hendelsen etter noen dager, men gikk nok ikke med meg alt nybakt mor som jeg var. 

Anonymkode: b5663...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født ett barn vaginalt, opplevde aldri det.

Anonymkode: de6bb...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått et barn, og opplevde dem som ganske vonde. Fikk litt panikk av typen; "ånei ikke igjen!". Hadde ikke forventet at de skulle være så vonde.

Anonymkode: 0f212...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjoheiii skrev (På 14.10.2024 den 19.03):

Fikk det med nummer to, for min del kjentes de som riere jeg hadde med rundt to cm åpning

Samme her.

Anonymkode: b2c9d...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også styrtfødsel. Jeg var overrasket over hvor vonde etterriene var. Hos meg varte de i seks uker.

Anonymkode: 81e92...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket ingen etterrier etter nr 1, moderate smerter etter nr 2 og kraftige smerter etter nr 3. Måtte ha morfin for å døyve smertene siste gangen.. Hadde KS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke huske annet en at jeg gikk min første tur etter keisersnitt cirka en uke etter fødsel. Da fikk jeg skikkelig takvise riesmerter og det kom ut en klump med blod. Ellers må jeg hatt veldig milde etterrier for kan ikke huske noe liknende..

Anonymkode: b7f8d...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wait.. what, fikk dere smertestillende mot etterrier? 😭 jeg gråt meg gjennom både blødende brystvorter og etterrier når jeg koblet babyen på, men fikk ingenting annet enn "ja, sånn er det"………

Anonymkode: 8bc73...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjente ikke de med første, var som vonde menssmerter med andre og med tredje var de likestilt med rier😮‍💨

Anonymkode: 1deb7...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...