Gå til innhold

Hvordan oppleves etterrier? Får alle det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Allerede født ett barn, styrtfødsel. Sovnet etterpå grunnet stort blodtap og var i veldig dårlig form. Hadde små murringer i magen første dagen, mindre vondt enn menssmerter. Det var igjen rester av morkake og tenkte «smertene» var pga dette. Men kan aldri huske å ha noen etterrier? 
 

Hvordan oppleves disse? Er de like vond som «nå dør jeg» riene på slutten? Er gravid igjen og fikk panikk når jeg leste om dette fenomenet. 

Anonymkode: b316b...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Allerede født ett barn, styrtfødsel. Sovnet etterpå grunnet stort blodtap og var i veldig dårlig form. Hadde små murringer i magen første dagen, mindre vondt enn menssmerter. Det var igjen rester av morkake og tenkte «smertene» var pga dette. Men kan aldri huske å ha noen etterrier? 
 

Hvordan oppleves disse? Er de like vond som «nå dør jeg» riene på slutten? Er gravid igjen og fikk panikk når jeg leste om dette fenomenet. 

Anonymkode: b316b...6c2

Nei det er ikke like vondt som riene på slutten.

Jeg vil sammenligne det med korte, sterke mensensmerter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare etterrier etter fødsel nr 3 og merket de kun under amming. Kjentes ut som litt sterke menssmerter for min del. Ga seg i løpet av dag to etter fødsel.

Anonymkode: a3790...09c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Allerede født ett barn, styrtfødsel. Sovnet etterpå grunnet stort blodtap og var i veldig dårlig form. Hadde små murringer i magen første dagen, mindre vondt enn menssmerter. Det var igjen rester av morkake og tenkte «smertene» var pga dette. Men kan aldri huske å ha noen etterrier? 
 

Hvordan oppleves disse? Er de like vond som «nå dør jeg» riene på slutten? Er gravid igjen og fikk panikk når jeg leste om dette fenomenet. 

Anonymkode: b316b...6c2

På siste nå (nummer tre) så var det helt grusomt. Både ved amming, gråt fra egen baby, gråt fra andre babyer, lyder som lignet baby så var det så vondt at jeg ikke klarte noe. De dagene jeg var på sykehuset gikk jeg på høy dose sterke smertestillende og slike "støt" i ryggen. Jeg måtte ha hjelp av jordmor til å legge bort baby for etterriene satte meg helt ut. 

Be om å få slik smertelindring i ryggen  ha med egne paracet og ibux så du ikke må vente på hjelp. Varme gjorde alt verre, forsøkte alt for å lindre plagene. Hadde det ikke slik med nummer to. 

Anonymkode: 5f68c...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg hadde bare etterrier etter fødsel nr 3 og merket de kun under amming. Kjentes ut som litt sterke menssmerter for min del. Ga seg i løpet av dag to etter fødsel.

Anonymkode: a3790...09c

Så heldig du var med nummer tre da. Mine etterier varte i 2 uker. 

Anonymkode: 5f68c...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har født flere barn, og hatt etter-rier med alle, men de var bare vonde med ett av dem. Heldigvis varte det bare et døgn eller to, og var verst under amming. 

Endret av Melus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har født 3 barn og fikk det etter tredje fødsel, men det var mer som murring før mensen. Ikke noe som jeg opplevde som verken vondt eller plagsomt.

Anonymkode: 20bc2...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrfødsel på nummer en her, og hadde helt jævlige etterrier når jeg ammet! Var helt uforberedt på dette. Føltes ut som en ny fødsel, nesten. 

Gang nummer to var jeg forberedt og ba om smertelindring umiddelbart etterpå, selv om jeg fødte helt uten smertelindring. Fikk Ibux/paracet (husker ikke helt), og det hadde ganske god effekt. Det gikk over før jeg «egentlig» kunne få en ny dose med smertestillende, men fikk likevel nye av sykehuset for jeg insisterte. Om jeg skal ha nummer tre skal jeg i tillegg ha med egne droger for å være sikker på at jeg får nok😄

Magen min har trekt seg veldig raskt tilbake etter fødsel, og jeg har tenkt det kan ha en sammenheng med de syke ettertidene mine. 

Anonymkode: 61c83...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vonde mensensmerter, men ok så lenge jeg tok smertestillende. Husk å ta før amming da det ofte er det som utløser det. Gikk over etter 2-3 dager. 

Anonymkode: eb9a5...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk veldig vonde etterrier etter mine tre. Fikk tramadol forte og tramadol, men var fremdeles vondt. Som veldig sterke menssmerter. Veldig vondt ved amming 

Anonymkode: 4a74c...f7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 barn (2 vaginale fødsler og 1 keisersnitt), ingen etterrier, iallefall ikke som jeg merket (de to som ble født vaginalt var uten smertestillende, men med keisersnittet kan jeg jo ha hatt etterrier og ikke merket dem fordi jeg tok en del smertestillende). 

 

Anonymkode: 487fe...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg fikk veldig vonde etterrier etter mine tre. Fikk tramadol forte og tramadol, men var fremdeles vondt. Som veldig sterke menssmerter. Veldig vondt ved amming 

Anonymkode: 4a74c...f7d

Samme smertestillende som jeg fikk. Helt grusomt vondt. Husker fremdeles at jeg forsøkte å amme og måtte stoppe litt og at jeg nesten gråt "ånei, nå begynner de igjen." 

Anonymkode: 5f68c...2df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt to keisersnitt, så har ikke fått med meg de siste riene og hvor vondt det er. Men hadde etter-rier etter ks nummer to. Det var så ille at jeg fikk svært sterke smertestillende. Varte et par dager, men verst første dag. Jeg syns det var vondere enn åpningsriene, og det føltes også som det var til ingen nytte, babyen var jo allerede født. 
 

Anonymkode: fd5d0...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterke menssmerter. Hadde de ikke annet enn under amming, men det var ganske jævelig. Hadde det vel hele første måneden med første barnet, ca hver gang jeg ammet. Med andre var det mindre, og ikke hver gang jeg ammet, men det kunne derimot komme ut av ingenting, og varte vel i... 4 måneder, tror jeg, før det ga seg helt. Det var nesten som om smertene satt som et minne i kroppen. Hadde lite etterrier med siste. 

Var overraskende at det ble MINDRE etterrier for hvert barn, for jeg trodde det skulle være omvendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er gravid med nummer 2, og det er etteriene jeg gruer meg mest til. Fødte uten smertelindring, men de riene etterpå var ganske heftig. Og ikke fikk jeg nok smertelindring heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merka lite til det. Men så var jeg så høy på livet at jeg merket ikke urinveisinfeksjon heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine føltes omtrent likt som litt kraftige menssmerter. Jeg har ganske sterke menssmerter til vanlig, og det kan vare i timesvis. Men etterriene var kanskje maks fem minutter, og føltes helt uproblematiske, spesielt i sammenligning til de ordentlige riene (hadde styrtfødsel, så alle riene var temmelig ville). 

Anonymkode: 9a3aa...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

2 barn født vaginalt - ingen etterrier 😊

Anonymkode: ea0e5...0e9

Samme her.

Anonymkode: 61e73...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...