regnbuebarn Skrevet 16. oktober 2024 #61 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 13.10.2024 den 17.14): Jeg skulle så gjerne vært sånn...lurer på hvor mange ganger jeg tenker etter å ha ryddet feks kjøleskapet...at NO skal jeg gjør det på ALLE rom og bli ryddig en gang for alle. Har du noen tips? Også lurer jeg på : har du også full kontroll på julepynten? feks at du kun har EN boks med julepynt? føler alt rotet eier meg.... Anonymkode: d1cc6...812 Jeg leide container. Ryddet alle rom. Kastet alt som ikke er i bruk og som jeg ikke hadde bruk for. Alt som ikke hadde vært i bruk på 1år ble kastet (ikke verktøy, penere kjoler/bunad). det er ikke ryddig her hele døgnet, men nå tar det ikke lange tiden å rydde så huset er ryddig 1 gang i døgnet😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 16. oktober 2024 #62 Del Skrevet 16. oktober 2024 Ja. Eier lite og bor alene. Alt har fast plass. Rydder sjeldnet da jeg har for vane å pakke ut og legge ting på plass med en gang. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #63 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg kan si at selv om jeg selv har det ryddig og rent her,så er det da ingen selvfølge at det er like ryddig alltid. Har dere bodd sammen med ungdom ? De er ganske vimsete av seg . Men det er faktisk håp selv for rotete ungdommer,det ser jeg på rommet og internatrommet hennes nå. Anonymkode: 8b6c4...3f3 Jeg som er ekstremt ryddig er alene med to tenåringer, og det er alltid strøkent her. Rommene til ungene er ryddige og rene, fordi dem er oppvokst med det, De har sortert skittentøyet sitt fra de var små, de rer opp sengene sine, tørker støv og har det rent og ryddig på rommene. Bare tull at ungdommer må ha det kaos, det kommer mye an på hva foreldrene krever av dem. Det er bare å lære fra dem er små at de skal rydde etter seg og legge ting på plass etter bruk. Da ser de jo selv hvor enkelt det er, og et ryddig rent hjem er mye hyggeligere en rotete og støvete. Disse unge skal bo fr seg selv etterhvert, da er det greit de har en viss standard de er vant til Anonymkode: ca374...8ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #64 Del Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg som er ekstremt ryddig er alene med to tenåringer, og det er alltid strøkent her. Rommene til ungene er ryddige og rene, fordi dem er oppvokst med det, De har sortert skittentøyet sitt fra de var små, de rer opp sengene sine, tørker støv og har det rent og ryddig på rommene. Bare tull at ungdommer må ha det kaos, det kommer mye an på hva foreldrene krever av dem. Det er bare å lære fra dem er små at de skal rydde etter seg og legge ting på plass etter bruk. Da ser de jo selv hvor enkelt det er, og et ryddig rent hjem er mye hyggeligere en rotete og støvete. Disse unge skal bo fr seg selv etterhvert, da er det greit de har en viss standard de er vant til Anonymkode: ca374...8ee Her har hun vokst opp i et ryddig og rent hjem ikke tro noe annet ! Men selv om jeg selv har det ryddig og fint her,betyr det det da ikke alltid at ungdommen selv er like ryddig. Men i senere tid er sengen hennes oppredd og rommet ryddig. Anonymkode: 8b6c4...3f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #65 Del Skrevet 17. oktober 2024 jeg har en regel som jeg ikke klarer legge bort: ting settes tilbake på plass etter bruk. Og i det ligger også å få skittentøy i kurven, henge opp jakken osv osv. Og ja, je ghar kontroll på julepynten den står i kasser i boden på sin hylle, På den måten slipper jeg å rydde konstant. Mannen er kronisk med å legge fra seg ting overalt så han har en egen "ting og tang" kurv som jeg plukker med meg og legger oppi så hver gang han spør etter nøkler, briller, bankkort osv så svarer jeg "har du sjekka kurven din dit det på magisk vis går av seg selv da" det er en greie jeg kan leve med, at hans rot havner på ett sted jeg rydder det. Jeg gikk lenge og plukket etter han, men så fant jeg ut at det hjalp jo ikke så jeg sluttet. han lærte på den harde måten når han for eksempel sto uten rent tøy fordi alt lå i en haug ved siden av senga der han tråkket utav det, er det ikke i kurven blir det ikke vasket av meg. Setter han igjen kopper og glass får det stå til han tar det selv. Jeg er ikke hushjelpen hans. Når ungene klarer holde orden forventer jeg at en voksen mann klarer det også. Anonymkode: 01992...d38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå