Gå til innhold

Kollegaer som livnærer seg på sladder

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen andre som har kollegaer som er ekstremt opphengt i sladder om andre?

På min arbeidsplass har det for min del nå nådd et punkt der jeg ikke lenger er interessert i å dele noe som helst privat med kollegaene mine. Alt som blir delt, deles videre og dersom det er interessant for ledelsen, tar enkelte det også videre med dem for å prøve å skvise meg ut. 

Pjatt om hva man skal til helgen osv er greit nok, men de får ikke lenger komme på innsiden av mitt privatliv eller vite noe som helst om hva som skjer på hjemmefronten. Har også laget nye some der mine kollegaer ikke legges til (sletting av kollegaer er tydeligvis uakseptabelt). 

Noen andre som har vært/er i lignende situasjon, hvordan har dere løst dette? 

Anonymkode: 7b1e3...c8d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har en sånn og jeg holder helt avstand. Jeg vet at noen har forsøkt å ta det opp, men det hjelper ikke. Jeg tror vedkommende ikke på noe vis forstår hvor ødeleggende det er i miljøet. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri delt noe med noen. Har aldri trengt å vise meg frem som mange av dere andre. 

Anonymkode: c66c9...83d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Aldri delt noe med noen. Har aldri trengt å vise meg frem som mange av dere andre. 

Trenger ikke vise meg frem men er av natur sosial og omgjengelig. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrota skrev (3 minutter siden):

Vi har en sånn og jeg holder helt avstand. Jeg vet at noen har forsøkt å ta det opp, men det hjelper ikke. Jeg tror vedkommende ikke på noe vis forstår hvor ødeleggende det er i miljøet. 

Jeg har inntrykk av at de tror det er gøy for alle. Men det eneste som slår meg er at de mangler en eller annen sosial antenne som empati eller lignende. Eller så har de tillært empati men egentlig ikke på bunn osv. Ikke godt å si. Men ja det er skikkelig ødeleggende og jo mindre arbeidsmiljø, desto mer ødeleggende. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler ikke personlige ting med kollegaer. Det er ikke venner 

Anonymkode: d78e1...72f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det jeg også har innsett nå. Noen VAR venner, egentlig ganske nære også. No more. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det også slik. Arbeidsplass med stort sett kvinner. 

Jeg tenker sunn fornuft. Jeg forstår at noen kan henge seg opp i om jeg legger ut ørten treninger hvis jeg er sykemeldt. Vet de ikke har rett til å mene slik, og ingen vet grunnen, men jeg tenker: må man legge ut disse bildene daglig? Jeg kan forstå det er provoserende når de står igjen, gjerne underbemannet og må trå mer til. 

Men om noen blander seg opp i hva man gjør i helgen, og tror noen ikke er egnet til å ta vare på barna sine fordi det er blitt fortalt at de delte en flaske vin etter barna var lagt, ja da er det for å lage rykter. De har nok lite å styre med i det daglige, lever sikkert kjedelige liv siden de har så mye tid til å tenke på alt som ikke har med de å gjøre. Man må også huske det er "lettere" å tenke over andres feil og mangler, og ikke ville grave i egne problemer. Kanskje en slags overlevelsesstrategi. 

Jeg er venner med kolleger på Facebook og Instagram. Men jeg legger sjeldent ut bilder og kommentarer. Deler generelt lite der. Deler mer på snap, og da snapper jeg jo nære om hendelser jeg vil dele. Har ikke kolleger på snap. Trenger ikke dele fritid og hverdagsliv med de. Deltar heller ikke på jobb fester osv. Har ingen interesse av p drikke meg full med kolleger som ser sitt snitt til å overvåke alle som hauker, bare for å finne noe de kan ta de på. 

Det er om å gjøre og ikke dele noe som kan misforstås, ikke dele fra privatlivet. Ta gjerne lunsj alene hvis det er mulig, og du ikke har behov for sosial kontakt med andre da (er introvert og digger pauser alene, ellers blir jeg "gal", jobber også med mennesker så kan bli mye). Også må du stå for det du sier. Ikke si noe du ikke kan stå for selv. Altså ikke prat om andre osv.

Anonymkode: 1683f...738

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle som har grenser for hva de deler med andre, dessverre. Er nok greit å holde de mest personlige tingene man ikke vil at alle skal vite om for seg selv. Uansett arbeidsplass. 

Anonymkode: 1845e...195

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle virkelig ønske at noen ikke delte alt……ikke fordi vi andre sladrer om det (det trenger vi ikke) men en blir drittlei av å høre Sissel gnåle om ferieturer og barna sine hver eneste dag🤯 Alle sladrer vel litt om alle, så alle er vel skyldige😋 men noen vrir på sannheten for å krydre litt ekstra, og det er de som blir farlige å snakke med😬

Anonymkode: d0030...bc9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det kommer nok litt an på arbeidsplassen. Flere av mine kolleger har blitt venner. Jeg har imidlertid blitt nøye på å ikke dele privat annet enn på fritiden. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Det er noen kolleger som virker å sitte veldig godt i det tross relativt lav lønn. Antakelig andre årsaker enn at de presser folk for penger etter å ha involvert seg dypt i sladder og avlytting. Men kan være.

Anonymkode: 461f4...b28

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrota skrev (12 minutter siden):

Det kommer nok litt an på arbeidsplassen. Flere av mine kolleger har blitt venner. Jeg har imidlertid blitt nøye på å ikke dele privat annet enn på fritiden. 

Ting jeg har delt på fritiden har blitt delt med ledelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan livnærer h*n seg på dette?

Anonymkode: be554...9cd

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hvordan livnærer h*n seg på dette?

Anonymkode: be554...9cd

Veldig opphengt i sladder om alt og alle. Og det ødelegger arbeidsmiljøet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hm. Det er noen kolleger som virker å sitte veldig godt i det tross relativt lav lønn. Antakelig andre årsaker enn at de presser folk for penger etter å ha involvert seg dypt i sladder og avlytting. Men kan være.

Anonymkode: 461f4...b28

😂😂 paranoid much?

Anonymkode: 5d8d8...cc5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha, jobbet på et kontor med bare kvinner, og selvom de skrøt at det var ikke noe sladder og et fint miljø så tok det ikke lang tid før man merket at det var løgn 😂Værste var vel at det var sjefen som ofte startet ting også, men ble sur når jeg konfronterte henne. Fikk ikke vakter igjen etter det 💀

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er liksom ikke snakk om å vise seg frem alltid. Men å dele litt, har med å være litt sosial. Ikke det, du trenger ikke

Anonymkode: a610c...0c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vise seg fram? Du sitter helt stum hele dagen både hjemme og på jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...