AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #21 Del Skrevet 14. oktober 2024 Spiren skrev (17 timer siden): Jeg hjalp selv et familiemedlem i en lignende sak. Hun hadde flere forbrukslån med ulike, høye renter som hun flittig betalte i flere år. Det gikk akkurat rundt. Hun hadde også nedbetalt store deler av boliglånet. Jeg snakket med banken på hennes vegne (med henne til stede, ellers var banken vrang). Hun hadde vært lojal kunde og jeg fortalte om situasjonen og sa at dersom dette ikke var mulig, ville hun flytte hele kundeforholdet til den banken som ville hjelpe. Sluttresultatet var at hele boliglånsrenten ble senket, og hun fikk et rammelån på beløpet hun skyldte i forbrukslån så hun fikk betalt dette (fikk dermed bakt lånene i boliglånet). Fordelen: Hun sparte flere tusen i måneden. Ulempen vi ikke forutså: Hun måtte betale gebyr for å betale ut lånene i en omgang i de andre drittbankene (Norwegian og Santander var værst). Situasjonen din er ikke lignende i det hele tatt. Anonymkode: 72e6c...aac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #22 Del Skrevet 14. oktober 2024 newman01 skrev (6 timer siden): Ja, det er litt fælt at personer har valgfrihet og muligheter. Man må bare lære seg selvdisiplin og kontroll. Mange refinansieringsbanker er forresten ikke onde troll, de tilbyr faktisk en tjeneste som kan hjelpe veldig mange på veien mot orden i økonomien. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hun får sperre seg for kreditt da. Det er en mulighet. Har man ikke kontroll på livet sitt så er vel det en muliget. For øvrig må man ikke kjøpe alt mulig det er reklame for heller. Anonymkode: ccb92...905 Jeg sier ikke at folk ikke har ansvar for sine egne valg. Det er like fullt bedritent gjort å gjøre seg rik på å utnytte folk. Dette er samme type folk som kjøper rettighetene til insulin og skrur opp prisene tusen ganger. Det er den typen folk som skynder seg å kjøpe billetter til konserter de ikke skal gå på, bare for å selge dem igjen til dobbel pris. De har ikke et ærlig bein i kroppen. Anonymkode: d8ee5...6dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #23 Del Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg sier ikke at folk ikke har ansvar for sine egne valg. Det er like fullt bedritent gjort å gjøre seg rik på å utnytte folk. Dette er samme type folk som kjøper rettighetene til insulin og skrur opp prisene tusen ganger. Det er den typen folk som skynder seg å kjøpe billetter til konserter de ikke skal gå på, bare for å selge dem igjen til dobbel pris. De har ikke et ærlig bein i kroppen. Anonymkode: d8ee5...6dd Du utnytter ikke folk ved å tilby kreditt eller forbrukslån. De som tar opp dette kjøper seg akkurat det de har lyst på for penger de ikke har. Og de må selvfølgelig betale tilbake, som de både vet og signerer på når de tar opp lånet. Det e sykt hvor mye de har lyst på svada og ting og andre ting de ikke gidder å spare til, også er det så innmari synd på dem når de sitter der med den nye tvn de ikke vil betale for. Det har absolutt ingenting med livsviktige medisiner hvor folk ikke har noe annet valg enn å kjøpe å gjøre. Please, så dum er du ikke. Anonymkode: b18bd...b9a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #24 Del Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jeg sier ikke at folk ikke har ansvar for sine egne valg. Det er like fullt bedritent gjort å gjøre seg rik på å utnytte folk. Dette er samme type folk som kjøper rettighetene til insulin og skrur opp prisene tusen ganger. Det er den typen folk som skynder seg å kjøpe billetter til konserter de ikke skal gå på, bare for å selge dem igjen til dobbel pris. De har ikke et ærlig bein i kroppen. Anonymkode: d8ee5...6dd Hva fanken er det du babler om, for de aller fleste av oss er kreditt et fantastisk velferdsgode. Anonymkode: 72e6c...aac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #25 Del Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du utnytter ikke folk ved å tilby kreditt eller forbrukslån. De som tar opp dette kjøper seg akkurat det de har lyst på for penger de ikke har. Og de må selvfølgelig betale tilbake, som de både vet og signerer på når de tar opp lånet. Det e sykt hvor mye de har lyst på svada og ting og andre ting de ikke gidder å spare til, også er det så innmari synd på dem når de sitter der med den nye tvn de ikke vil betale for. Det har absolutt ingenting med livsviktige medisiner hvor folk ikke har noe annet valg enn å kjøpe å gjøre. Please, så dum er du ikke. Anonymkode: b18bd...b9a Jeg sier som sagt ikke at folk ikke har ansvar for egne valg. Jeg har ikke engang sagt at det er synd på dem som havner i denne fella. Men å gi lån til 24% rente slik som KlikkLån og Thor Finans handler ikke akkurat om tilby folk en god tjeneste. De vet utmerket godt at folk som tar opp slike lån er nettopp dem som definitivt ikke bør gjøre det. Så jo, disse folka er av samme slaget som kjøper rettighetene til insulin. Samme komplette grådighet og mangel på moral. Der en bank som gir f.eks boliglån ikke bare tjener penger selv, men faktisk også bidrar til noe positivt for kunden og samfunnet, er dette folk som KUN ser et lett offer de kan utnytte. "Drittbank" er det snilleste man kan si om slike. Anonymkode: d8ee5...6dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #26 Del Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva fanken er det du babler om, for de aller fleste av oss er kreditt et fantastisk velferdsgode. Anonymkode: 72e6c...aac Jeg har ikke sagt at kreditt ikke er bra. Anonymkode: d8ee5...6dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #27 Del Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg sier som sagt ikke at folk ikke har ansvar for egne valg. Jeg har ikke engang sagt at det er synd på dem som havner i denne fella. Men å gi lån til 24% rente slik som KlikkLån og Thor Finans handler ikke akkurat om tilby folk en god tjeneste. De vet utmerket godt at folk som tar opp slike lån er nettopp dem som definitivt ikke bør gjøre det. Så jo, disse folka er av samme slaget som kjøper rettighetene til insulin. Samme komplette grådighet og mangel på moral. Der en bank som gir f.eks boliglån ikke bare tjener penger selv, men faktisk også bidrar til noe positivt for kunden og samfunnet, er dette folk som KUN ser et lett offer de kan utnytte. "Drittbank" er det snilleste man kan si om slike. Anonymkode: d8ee5...6dd Du ser ikke forskjellen på å tilby noen helt frivillig kreditt for å kjøpe seg en helt latterlig forbruksting kontra det å skru opp prisen for de som trenger livsviktige medisiner....? Anonymkode: b18bd...b9a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #28 Del Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du ser ikke forskjellen på å tilby noen helt frivillig kreditt for å kjøpe seg en helt latterlig forbruksting kontra det å skru opp prisen for de som trenger livsviktige medisiner....? Anonymkode: b18bd...b9a Jeg ser likhetene mellom de to måtene å finne noen å utnytte økonomisk, uten å bidra med noe positivt. Anonymkode: d8ee5...6dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå