Gå til innhold

Sukkersug hva har du spist i desperasjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Søndag, ingenting åpent i mils omkrets og jeg hadde så intenst lyst på noe søtt. Jeg spiste en gammel kjærlighet på finne fra en bod.på et feriested fra er par år siden, den var fortsatt helt grei god 🙈🙈 har også spist kakestrø, laget glasur og spist, og diverse søtt ved andre anledninger. 

Uff.. er det bare meg? 

Anonymkode: 30d7d...d32

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg elsket å lage sjokoladeglasur tidligere. Litt til og fra i perioder, men begynte i barndommen. Det var ikke i desperasjon, men fordi det var så godt 😋🤪 Det var også dårligere utvalg av melkefri sjokolade før kontra nå, så var en bedre måte å nyte sjokolade på. Var fryktelig mye kjip melkefri sjokolade før.. (Har melkeallergi.) 
Har ikke laget det på år nå, og har alltid et lite lager med godt, så trenger ikke å bli desperat. Har vel lagt Fun-is (ispinner med funlight), og hatt kesam med Fun-light til smak. Vet ikke om det er det mest desperate da 🤣🫣 En slektning av meg hadde nok hatt flere gode historier. Vedkommende spiste godteriet til barna i desperasjon ved flere anledninger 🤣🤣 Barna overlevende helt fint, de hadde ikke arvet det genet. Artige historier i familieselskaper 🤣

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oboy rett fra boksen, eller blandet med melk. Når jeg var liten pleide jeg å ta sjokade pålegg og kokkos å blande å spise, klarte ikke mye for det var veldig søtt, men ca et eggeglass. . 

Anonymkode: 8e47b...a68

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg har spist kakepynt i desperasjon, men stoppet relativt fort, for det smakte ikke så godt. Jeg lager gjerne kake i kopp ellers, bruker oftest denne oppskriften:

https://www.regal.no/oppskrifter/cake-in-a-cup-sjokolade/

Anonymkode: 0bd9c...b9f

Takk! Dette kunne jeg faktisk laga i stede for å ta kjærligheten ned fra veggen og spise den 🙈

Daisy-love skrev (1 minutt siden):

Jeg elsket å lage sjokoladeglasur tidligere. Litt til og fra i perioder, men begynte i barndommen. Det var ikke i desperasjon, men fordi det var så godt 😋🤪 Det var også dårligere utvalg av melkefri sjokolade før kontra nå, så var en bedre måte å nyte sjokolade på. Var fryktelig mye kjip melkefri sjokolade før.. (Har melkeallergi.) 
Har ikke laget det på år nå, og har alltid et lite lager med godt, så trenger ikke å bli desperat. Har vel lagt Fun-is (ispinner med funlight), og hatt kesam med Fun-light til smak. Vet ikke om det er det mest desperate da 🤣🫣 En slektning av meg hadde nok hatt flere gode historier. Vedkommende spiste godteriet til barna i desperasjon ved flere anledninger 🤣🤣 Barna overlevende helt fint, de hadde ikke arvet det genet. Artige historier i familieselskaper 🤣

Haha! Skulle likt å hørt fra slektningen din, kan ikke dømme, hadde jeg hatt unger med godteri hadde nok noe røket... har du oppskrift på den melkefrie glasuren forresten? Har noen i familien med melkeallergi :)

Anonymkode: 30d7d...d32

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Takk! Dette kunne jeg faktisk laga i stede for å ta kjærligheten ned fra veggen og spise den 🙈

Haha! Skulle likt å hørt fra slektningen din, kan ikke dømme, hadde jeg hatt unger med godteri hadde nok noe røket... har du oppskrift på den melkefrie glasuren forresten? Har noen i familien med melkeallergi :)

Anonymkode: 30d7d...d32

Lov å le, vi ler hele gjengen 🤪🤣 Men vi dømmer ikke da, noen er mer på søtt enn andre 🥰

Jeg tar bare hvilken som helst oppskrift, og når jeg drev på med dette så brukte jeg ikke oppskrift bare hev sammen. Brukte Melange blå/Soft Flora blå som barn/tenåring, nå hadde jeg brukt Eldorado Smøremyk. Brukte mye bakekakao som barn, men også brukt Coop mellommørk kokesjokolade, den og den mørkeste er melkefri. Kaffe er helt essensielt i synes jeg, og ellers vaniljesukker, og så melis til passe konsistens. Så lenge en tåler «kan inneholde spor av», så er ikke melkeallergi den verste allergien når det kommer til baking. En får godt resultat med melkefritt smør og her også sjokolade. Noe helt annet med f.eks gluten, så jeg er glad jeg tåler det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daisy-love skrev (2 timer siden):

Lov å le, vi ler hele gjengen 🤪🤣 Men vi dømmer ikke da, noen er mer på søtt enn andre 🥰

Jeg tar bare hvilken som helst oppskrift, og når jeg drev på med dette så brukte jeg ikke oppskrift bare hev sammen. Brukte Melange blå/Soft Flora blå som barn/tenåring, nå hadde jeg brukt Eldorado Smøremyk. Brukte mye bakekakao som barn, men også brukt Coop mellommørk kokesjokolade, den og den mørkeste er melkefri. Kaffe er helt essensielt i synes jeg, og ellers vaniljesukker, og så melis til passe konsistens. Så lenge en tåler «kan inneholde spor av», så er ikke melkeallergi den verste allergien når det kommer til baking. En får godt resultat med melkefritt smør og her også sjokolade. Noe helt annet med f.eks gluten, så jeg er glad jeg tåler det 😊

Takk for tips og råd, skal notere meg dette til når det blir baking igjen, fint å ha alternativer. Er så synd nå for den med melkeallergi at det er 20 kaker.på bordet og én allergivennelig, det er jo litt trist, ingen tenkte over det før nylig..

Anonymkode: 30d7d...d32

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for tips og råd, skal notere meg dette til når det blir baking igjen, fint å ha alternativer. Er så synd nå for den med melkeallergi at det er 20 kaker.på bordet og én allergivennelig, det er jo litt trist, ingen tenkte over det før nylig..

Anonymkode: 30d7d...d32

Ja det er kjipt å ikke ha kaker å velge blant, men én er ihvertfall bedre enn ingen 😋🥰 Men kjempeflott om flere tenker på det. Eldorado Smøremyk er kjempebillig, og faktisk god, og Coop sin kokesjokolade er jo også blant de billigere. Så økonomi som flere argumenterer med («er så dyrt med spesialprodukter») gjelder ikke på en del kaker. Melkefri kremost er derimot dyrere for å ta noe, men mange kaker er jo uten det, eller en trenger bare én til glasuren. Jeg bruker bare en boks med kremost fra Oatly (hørt den nye fra Philadelphia er god, men ikke prøvd selv enda) til glasur for gulrotkake, sammen med 50gram Smøremyk for en fastere krem, og da blir det ikke så kostbart. Det er til en middels stor langpannekake.
Kun tips herfra, men tenker allergikeren blir kjempeglad for flere kaker 🥰💚 Utrolig fint tenkt 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide å spise sukker, melis, nugatti, syltetøy og honning med skje i barn- og ungdommen.

Eller så lagde jeg kanelbollefyll, eggedosis eller smørkrem. 

Suketter hvis det var absolutt kriise 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gelepulver

melis blandet med vann

Appelsinbåter med kanel og sukker

 

Anonymkode: d462a...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syltetøy, melis glasur, pannekaker, grøt, sukkerbiter osv. Men har funnet ut å koke egg eller noe annet med mye proteiner er det beste mot søtsuget.

Anonymkode: 1df38...601

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spist nugatti med skje, hapå med skje, brunost, kakepynt, marsipanpølse

Anonymkode: 3a911...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var ikke heldig da jeg fant ut at det går an å lage karamell i mikroen. Det burde jeg ikke sett:)

Ellers er det raskt å steke et par pannekaker med noe sukker eller syltetøy til. 

Angående å spise nugatti med skje; kan aldri ha sånt. Da går det unna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor får dere så cravings på søtt at dere eter alt mulig? Jeg har alltid godteri og sjokolade i hus. Derfor får jeg veldig sjelden slik manisk trang til å kaste i meg sukker fra kjøkkenskapet. Jeg vet jeg kan ta en sjokoladebit om jeg vil, men som regel tar jeg den ikke. Jobb med egen selvkontroll slik at det går an å ha sjokolade i hus. Eller sjekk insulin-nivået i kroppen. Greit å ha søtsug, men klarer man ikke å styre det og må spise sukker rett fra skapet har man et problem. 

Anonymkode: e9d44...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi hadde alltid melk og kakaopulver i hus da jeg var ung tenåring. Lagde mye kakao i en periode.

Anonymkode: 8c2ae...df7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Hvorfor får dere så cravings på søtt at dere eter alt mulig? Jeg har alltid godteri og sjokolade i hus. Derfor får jeg veldig sjelden slik manisk trang til å kaste i meg sukker fra kjøkkenskapet. Jeg vet jeg kan ta en sjokoladebit om jeg vil, men som regel tar jeg den ikke. Jobb med egen selvkontroll slik at det går an å ha sjokolade i hus. Eller sjekk insulin-nivået i kroppen. Greit å ha søtsug, men klarer man ikke å styre det og må spise sukker rett fra skapet har man et problem. 

Anonymkode: e9d44...685

Klapp klapp for deg da 🙄🙄

Anonymkode: 8c2ae...df7

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melisglasur, sukker blandet med litt salt (blir nesten hockeypulver), syltetøy

Anonymkode: 159af...346

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...