AnonymBruker Skrevet 13. oktober #1 Del Skrevet 13. oktober Den ene krisen avløser den andre, og ofte er det flere gående på samme tid. Moren min er deprimert, til tider suicidal. Den ene datteren min har ptsd etter langvarig, alvorlig mobbing og trøbler psykisk og med ufrivillig skolefravær (vgs). Den ene sønnen min har autisme og adhd, har flyttet hjem igjen etter å ha møtt fullstendig veggen. Han har nettopp vært tvangsinnlagt pga fare for eget liv, blir nå kun fulgt opp av dps poliklinisk 1 gang hver 14. dag. Mannen min er syk. Oppi dette har jeg en krevende jobb, pedagogisk leder i barnehagen. Også her brenner det, med sykemeldte spesialpedagoger og assistenter som gjør at jeg får enda mer å føle opp enn normalt. Jeg har også to andre barn som ikke har noen utfordringer, men som også må følges opp med lekser, fritidsaktiviteter og rett og slett bli sett oppi kaoset her. I tillegg har overgangsalderen truffet meg midt i tyne ned alke de utfordringer og plager det medfører. Jeg går på hormoner og det demper symptomene noe, men fjerner dem ikke. Jeg tar meg selv i ønske at jeg kunne fått en eller annen diagnose som gjør at jeg må sykemelde og legges inn en lengre periode sånn at noen andre kan overta for meg. Det er bare det at det ikke er noen andre ... Hva gjør jeg nå? Anonymkode: 4ba5e...a51 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #2 Del Skrevet 13. oktober Fiks det som er mest akutt først. Hvis sønnen din er suicidal, plikter kommunen/ sykehuset å følge han opp. Regner med at han er voksen? DPS kan ikke forlange at han bor hjem hos dere. Det finnes helt sikkert et botilbud for mennesker med psykiske lidelser i kommunen. Datteren din må også få hjelp gjennom det offentlige. Kanskje må hun ha et annet tilbud enn vgs. en stund. Dette plikter oppfølgingstjenesten å hjelpe dere med. Hvis mannen din er syk, kan kommunen stille med hjemmesykepleie, slik at du slipper å fike alt. Dere kan også få hjemmehjelp, slik at du slipper å gjøre masse husarbeid oppi alt dette. Når det gjelder din egen situasjon på jobb, må du ta tak i det med nærmeste leder. Meld avvik og få på plass vikarer, slik at arbeidsdagen blir overkommelig. Leste her om dagen at ungdommer jobbet som lekevenner etter skoletid, slik at man ikke trengte å være så mange voksne ute på ettermiddagene. Kanskje det kunne avlaste barnehagen din? Anonymkode: 13a6f...ba7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå