Gå til innhold

Jeans som inte blir ødelagd!!!

Gjest winterchild

Anbefalte innlegg

Gjest winterchild

Har använt massor med jeans som har gått sönder på bara några månader, spelar ingen roll om det är dyra märken som 7 for all mankind, Calvin Klein eller billiga märken som Gina, American Eagle eller bikbok.. blir fan galen. Vilka jeans kan man ha i flera år utan att det blir hål? Får alltid hål precis under rumpan av någon konstig anledning? Någon som har något tips på bra jeans? Bryr mig inte om vad de kostar 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Unormal slitasje av tøy kan ha sammenheng med ADHD. Min tenåring med ADHD sliter fortsatt ut klærne sine, spesielt bukser før de rekker å bli for små.

Samtidig er kvaliteten på jeans langt lavere nå enn tidligere. Jeans med tilsatt elastan er også svakere enn 100% bomull. Elastiske fibre brytes ned mye raskere.

Anonymkode: ce7da...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle, hvis man sliter normalt på klærne. Jeg har ennå ikke slitt ut et par jeans. Har flre som er brukt jevnlig i 10-15 år.

Anonymkode: e5c82...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville sjekket hvor jeg sitter og om det er noen kanter som gir unormal slitasje, eller sett på om de egentlig er for trange.  For det er ikke vanlig å få hull på noen måneder. 

Jeg kjøper billige jeans, bruker vaskemaskin og tørketrommel, bruker de ute i fysisk arbeid og har i tillegg adhd( ikke at jeg viste det hadde betydning🙄) men har skjeldent opplevd å slite hull i dem. 

Anonymkode: 8a2eb...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år og kilo siden så slet jeg hull på de fleste bukser på innsiden av lårene, og kunne slite hull på knærne da jeg hadde sommerjobb i jordbæråkeren.  Jeg har ikke greid å slite hull i noen bukser, uansett stoff, utenom dette.  Sitter du ofte urolig på murkanter eller noe? Da kan sikkert et sitteunderlag hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Ville sjekket hvor jeg sitter og om det er noen kanter som gir unormal slitasje, eller sett på om de egentlig er for trange.  For det er ikke vanlig å få hull på noen måneder. 

Jeg kjøper billige jeans, bruker vaskemaskin og tørketrommel, bruker de ute i fysisk arbeid og har i tillegg adhd( ikke at jeg viste det hadde betydning🙄) men har skjeldent opplevd å slite hull i dem. 

Anonymkode: 8a2eb...358

ADHD er kjent for å kunne gi unormal slitasje på klær men det gjelder selvsagt ikke alle. Har selv vokst fra meg dette og ikke vært noe ektrem tilfelle som barn, men tenåringen sliter i stykker tøyet sitt i rekord fart. Aner ikke hvordan og hadde trodd dette var noe som forsvant når mann hadde vokst fra leken, men neida. Det er stadig hull på de merkeligste plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest winterchild
Perine skrev (4 timer siden):

For noen år og kilo siden så slet jeg hull på de fleste bukser på innsiden av lårene, og kunne slite hull på knærne da jeg hadde sommerjobb i jordbæråkeren.  Jeg har ikke greid å slite hull i noen bukser, uansett stoff, utenom dette.  Sitter du ofte urolig på murkanter eller noe? Da kan sikkert et sitteunderlag hjelpe.

Nej jag skulle inte säga att jag gör det, men vem vet kanske man sitter på något rart vis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest winterchild
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

ADHD er kjent for å kunne gi unormal slitasje på klær men det gjelder selvsagt ikke alle. Har selv vokst fra meg dette og ikke vært noe ektrem tilfelle som barn, men tenåringen sliter i stykker tøyet sitt i rekord fart. Aner ikke hvordan og hadde trodd dette var noe som forsvant når mann hadde vokst fra leken, men neida. Det er stadig hull på de merkeligste plasser.

Väldigt intressant. Tycker inte jag hade det problemet i tonåren, utan att det har uppkommit i 30 års ålder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest winterchild
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er veldig fornøyd med Perfect jeans. 

Anonymkode: da51f...ef9

Tack för tips skall sjekke:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest winterchild
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Unormal slitasje av tøy kan ha sammenheng med ADHD. Min tenåring med ADHD sliter fortsatt ut klærne sine, spesielt bukser før de rekker å bli for små.

Samtidig er kvaliteten på jeans langt lavere nå enn tidligere. Jeans med tilsatt elastan er også svakere enn 100% bomull. Elastiske fibre brytes ned mye raskere.

Verkligen intressant vem vet om det kan ha något med det att göra? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...