Gå til innhold

Gjøre nummer to på jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger råd og lurer samtidig på om det er mange som gjør nummer to på jobb? Evt hvorfor/hvorfor ikke?

Jeg har slitt med irritabel tarm i årevis. Tidligere slet jeg mye med forstoppelse, diaré og luft. Brukte mye energi på å holde meg til jeg kom hjem til "trygge omgivelser" og eget toalett, noe som bare gjorde plagene verre.

Ved hjelp av kosthold har det blitt bedre og stabilisert seg. Jeg må på do kl. 8:30 hver morgen. Da er det vanskelig å holde seg. Noen dager må jeg gå 1-2 ganger til i løpet av arbeidsdagen. Jeg har heldigvis hatt en jobb med tilgang til et toalett som få bruker og som er plassert for seg selv langt unna der vi jobber.

Nå flytter min avdeling midlertidig til nye lokaler og vi har kun 1 toalett tilgjengelig. Toalettet ligger klin inntil kontorlandskapet der mine kolleger sitter. Det vil si at både lyd og (ofte skjemmende) lukt vil kunne merkes av kollegaene mine. 

Noen som har gode tips for å løse dette? Hadde vært fint om jeg klarte å endre kroppens rytme til å måtte på do når jeg er hjemme fra jobb.

Anonymkode: a90d9...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakk med arbeidsgiver. Du kan ha rett til tilpasninger. 

Stå opp tidligere slik at du går på toalettet før du drar på jobb. 

Bruk av avføringsmidler kan gi deg muligheten til å regulere toalettbesøk til en viss grad, men bør brukes med forsiktighet på grunn av avhengighet. 

Anonymkode: f8f3e...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Snakk med arbeidsgiver. Du kan ha rett til tilpasninger. 

Stå opp tidligere slik at du går på toalettet før du drar på jobb. 

Bruk av avføringsmidler kan gi deg muligheten til å regulere toalettbesøk til en viss grad, men bør brukes med forsiktighet på grunn av avhengighet. 

Anonymkode: f8f3e...7a7

Avføringsmiddel på en allerede irritabel tarm som man har brukt årevis på å stabilisere, og når man allerede går på do 1-3 ganger om dagen?? Det er ett direkte skadelig råd, som mest sannsynlig vil forverre helsesituasjon til TS betraktelig...

Anonymkode: c904c...1c8

  • Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mulighet til å gå på do et annet sted enn i det lokalet, hvis du snakker med arbeidsgiver? Jeg har også IBS, så hvis jeg må på do så må jeg på do uansett. Jeg har en litt heftig IBS-periode nå pga graviditet og må gjøre nummer to mellom 4 og 10 ganger om dagen dessverre. Vanligvis er det kanskje 2 ganger daglig. Så jeg må på do i alle fall med en gang jeg står opp, og så ca kl 08 når jeg kommer på jobb og så gjerne et par ganger til ila arbeidsdagen. 

Anonymkode: 4a046...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du informerer kollegaene om utfrordringen du har. Si at det er flaut, og at dette er vanskelig for deg. 
Så kan du prøve å endre mønster etter hvert. 
 

Jeg har også IBS, og sliter med at toalettet ligger midt i kontorlokalet! Det høres og luktes, ikke bare etter meg, men alle. Jeg måtte bare informere om problemene mine til slutt, jeg holdt meg til jeg kaldsvettet og ble sint :( verst er det når kollegaer står i gangen og skravler, og jeg MÅ på do…. 

Anonymkode: 71cb0...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Trenger råd og lurer samtidig på om det er mange som gjør nummer to på jobb? Evt hvorfor/hvorfor ikke?

Jeg har slitt med irritabel tarm i årevis. Tidligere slet jeg mye med forstoppelse, diaré og luft. Brukte mye energi på å holde meg til jeg kom hjem til "trygge omgivelser" og eget toalett, noe som bare gjorde plagene verre.

Ved hjelp av kosthold har det blitt bedre og stabilisert seg. Jeg må på do kl. 8:30 hver morgen. Da er det vanskelig å holde seg. Noen dager må jeg gå 1-2 ganger til i løpet av arbeidsdagen. Jeg har heldigvis hatt en jobb med tilgang til et toalett som få bruker og som er plassert for seg selv langt unna der vi jobber.

Nå flytter min avdeling midlertidig til nye lokaler og vi har kun 1 toalett tilgjengelig. Toalettet ligger klin inntil kontorlandskapet der mine kolleger sitter. Det vil si at både lyd og (ofte skjemmende) lukt vil kunne merkes av kollegaene mine. 

Noen som har gode tips for å løse dette? Hadde vært fint om jeg klarte å endre kroppens rytme til å måtte på do når jeg er hjemme fra jobb.

Anonymkode: a90d9...a60

Papir i do, papir som di holder til rompa for de verste lydene. 

Anonymkode: fbf87...f12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber på et stort omsorgssenter og bruker en do unna folk når jeg må nr.2. Tisser på de andre doene som er tett på kontorer/folk. Ellers hadde jeg holdt meg hele dagen, men det er ikke bra det heller. Sliter med treg tarm, så når den funker, så vil jeg ha det ut. 

Anonymkode: c8e9d...043

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, toalettet er til for nr 2. Vil tro de færreste bryr seg egentlig hvem som bruker toalettet når.

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å holde seg når man egentlig må på do er direkte skadelig for tarmen din. Du må bare ta deg sammen rett og slett, og gå på do når kroppen sier i fra. Det er i grunn ikke noe å gruble over, for alle bæsjer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

William_S skrev (11 minutter siden):

Herregud, toalettet er til for nr 2. Vil tro de færreste bryr seg egentlig hvem som bruker toalettet når.

Ikke for å tråkke noen på tærne, men jo. Verste jeg vet er når jeg går inn på en do og kjenner at noen har gjort nr.2 der. Har faktisk snakket med kollegaer om dette og de fleste av oss (kvinner) gjør absolutt ikke nr.2 på jobb. 

Anonymkode: 63693...0bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også en ustabil mage som gjør at jeg ofte må løpe på do.. å da er det om å gjøre å komme til doen oppe i garderoben. Men det hender stadig at det blir for langt, og da må jeg bruke nærmeste dass som er i en travel gang rett utenfor ett kontor hvor der alltid er mye folk.. dritflaut, men må bare bite tenna sammen og tenke at det er helt naturlig og alle bæsjer. 

Anonymkode: 022d1...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke for å tråkke noen på tærne, men jo. Verste jeg vet er når jeg går inn på en do og kjenner at noen har gjort nr.2 der. Har faktisk snakket med kollegaer om dette og de fleste av oss (kvinner) gjør absolutt ikke nr.2 på jobb. 

Anonymkode: 63693...0bf

Da håper jeg dere liker hemorider, for de vil komme om dere fortsetter å holde dere når dere egentlig må på do 🙃

Anonymkode: 0d348...970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går på do der jeg er når jeg må. Hva andre mener om det, bryr jeg meg ikke om. 

Anonymkode: d7d0d...e20

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.10.2024 den 13.26):

Snakk med arbeidsgiver. Du kan ha rett til tilpasninger. 

Stå opp tidligere slik at du går på toalettet før du drar på jobb. 

Bruk av avføringsmidler kan gi deg muligheten til å regulere toalettbesøk til en viss grad, men bør brukes med forsiktighet på grunn av avhengighet. 

Anonymkode: f8f3e...7a7

Kan man egentlig be om ekstra tilpasninger fordi man synes det er flaut? TS har jo do tilgjengelig og det virker som at de ikke har noen begrensninger for å bruke det. 

Anonymkode: 02cd1...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør nummer 2 en gang på 3 dager nå når jeg ligger i kaloriunderskudd og den kommer gjerne i det jeg står opp om morgenen. Hvis jeg spiser mer normalt så må jeg gå kanskje en gang om dagen. Jeg skjemmes ikke for å gjøre nummer 2 på jobb. Legger papir i bunn for å minke på lyd og spyler underveis hvis det lukter mye. 
 

Det verste er kollegaer som ikke vasker doen etter seg. Måtte på en tidligere jobb sette opp skilt om det. Herregud. Og hun som ikke gjorde det var i sent 50 åra. Æsj 

Anonymkode: 416de...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 14.10.2024 den 20.27):

Ikke for å tråkke noen på tærne, men jo. Verste jeg vet er når jeg går inn på en do og kjenner at noen har gjort nr.2 der. Har faktisk snakket med kollegaer om dette og de fleste av oss (kvinner) gjør absolutt ikke nr.2 på jobb. 

Anonymkode: 63693...0bf

Altså seriøst, hvor gammel er du?

Ikke rart at ingen av damene på jobben din gjør nr. 2 på jobb når dere driver skvaldrer om at det er det verste du/dere vet å komme på toalett etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.10.2024 den 22.47):

Du informerer kollegaene om utfrordringen du har. Si at det er flaut, og at dette er vanskelig for deg. 

Anonymkode: 71cb0...7df

Nei, man skal virkelig ikke måtte "stå frem" med at man bruker toalettet til det det er ment for.

Anonymkode: d0b98...ad5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.10.2024 den 20.27):

Ikke for å tråkke noen på tærne, men jo. Verste jeg vet er når jeg går inn på en do og kjenner at noen har gjort nr.2 der. Har faktisk snakket med kollegaer om dette og de fleste av oss (kvinner) gjør absolutt ikke nr.2 på jobb. 

Anonymkode: 63693...0bf

Har ei på min arbeidsplass også som ikke liker at folk gjør nr 2 på jobb, hun pleier å klage på det. Jeg gjør nr 2 hvis jeg må, kan ikke holde meg til jeg kommer hjem. Hun reagerte også da en ung kollega kastet opp inne på doen, for det var da uhørt å komme på jobb syk. Det viste seg at kollegaen var gravid..

Anonymkode: 1b09d...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.10.2024 den 20.27):

Ikke for å tråkke noen på tærne, men jo. Verste jeg vet er når jeg går inn på en do og kjenner at noen har gjort nr.2 der. Har faktisk snakket med kollegaer om dette og de fleste av oss (kvinner) gjør absolutt ikke nr.2 på jobb. 

Anonymkode: 63693...0bf

Nå får jeg sikkert høre at damer ikke bruker sånne ord som dette, så jeg kan umulig være en dame.

Selv driter jeg når jeg må, ikke når det passer andre. Alle i vennekretsen min skjønner at bæsj lukter, men at man faktisk må få det ut når det vil ut. 

Damer promper også, selv om vi prøver å være diskre. 

Hilsen kvinne på 58 år. 

Anonymkode: 905e9...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...