AnonymBruker Skrevet 13. oktober #21 Del Skrevet 13. oktober Pakkekalender til 60 åringer Puslespill delt i flere deler i ziplockposer. Sjokolade Drops Lakris Te Kaffe Kjeks Yatzy Pyntefigur Julekule Telys holder Telys Lue Skjerf Hansker Refleks Håndsåpe Håndkrem Lipsyl For eksempel 😊 Anonymkode: ae6e1...6c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #22 Del Skrevet 13. oktober 1-åring, kjøp dyr eller duplo og del opp foreldre: flaxlodd til 10 kr, dyrere gaver i helgene feks Søster: diverse masker til hende, ansikt, munn, kremer, håndkrem , gode hårprodukter , føaxlodd Anonymkode: 993d8...c1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #23 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For noe tull, hverken ræl eller må koste over 50 kr for å være brukene Anonymkode: 993d8...c1c Ok, hva tenker du man skal kjøpe som er billig OG nyttig? Eneste jeg kan komme på jeg kan trenge av det som er listet opp over her er påfyll av reflekser…. Jeg kunne kanskje fått en sjokolade noen dager, men en rull Smil koster jo borti 30 kr den også. Ellers har jeg jo det jeg trenger eller kjøper det jeg liker av (billige) merker. Anonymkode: 04884...8f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #24 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Pakkekalender til 60 åringer Her kommer kommentar fra en i målgruppa (som naturligvis ikke kan snakke på vegne av alle, men som har billige vaner og handler kremer på Meny f eks…) Puslespill delt i flere deler i ziplockposer Godt forslag hvis man liker det. Sjokolade Ja, men bare de jeg liker og ikke hver dag Drops nei Lakris nei Te joda, men ikke «adventste» eller «julete» eller noe annet ekkelt Kaffe Gjelder samme som for te Kjeks Tja, liker ikke så mange typer, og har vel ikke så godt av drt Yatzy Tror de fleste på den alderen har terninger i hus og penn/papir… Pyntefigur Absolutt nei 😂 Det er sånt man strever med å minimere Julekule Har for mye pynt, også julepynt, og skal noe legges til blir det noe helt spesielt Telys holder Gjelder samme som for annen pynt! Vi over femti snakker stort sett ikke om ting vi skal KJØPE, men om hvordan vi endelig har fått frakta ting til gjenbruksbutikken/loppis/solgt på Finn… Telys Ja, med metallholder så den ikke er brannfarlig Lue /Skjerf / Hansker Kan ta disse under ett. Man har stort sett for mye av dette også, samt at det kan være vanskelig å treffe smak med mindre mottaker ønsker seg noe spesielt. Men gode ting av denne typen koster jo en del, bedre som julegave. Refleks Ja! Det er forbruksvare Håndsåpe /Håndkrem / Lipsyl Her bruker folk egne foretrukne merker, tenker jeg. Du mener kanskje leppepomade generelt, ikke bare Lypsyl? Man må nesten vite hva mottaker bruker. Og god håndkrem koster jo en del. For eksempel 😊 Anonymkode: ae6e1...6c9 Anonymkode: 04884...8f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 13. oktober #25 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hei! Jeg trenger litt hjelp med hva jeg skal kjøpe til julekalender. Jeg tenkt eå lage 3 pakke kalendere i år. Høy gravid søster, hun kommer til å være 8 mnd på vei i desember. Hun er veldig glad i hudpleie, så tenkte å kjøpe litt ansikts masker, flere forslag? Foreldre på 60 år som har alt, men elsker gaver selv om det bare er en pose med kaffe. Forslag til noen som har alt? Barn på 1 år, lagelivets første gave kalender, tips? ❤️ Jeg har ikke mye penger så blir ikke dyre gaver, men noe lite hverdag 😊 Anonymkode: a5d42...999 Tre pakkekalendere. Hva er egentlig vitsen med 24 pakker? Jeg lager pakkekalender til nær familie selv, men holder meg til adventssøndagene, og ikke hele desember. Barnet på 1 år skjønner ikke så mye av det. Men som flere andre nevner: Kjøp noe du kan dele opp i flere dager, f.eks. duplo. I og med at din søster er høygravid, så kan du jo kjøpe noe hun trenger når babyen kommer hjem. Smekker, tåteflasker og bleier. Andre tips til din søster og dine foreldre: Flax-kalender Vanter Refleks Te Stearinlys Gløgg Barberskum/høvel/mascara Brodder Noe enkelt som de kanskje har "slitt ut", det være seg et kjøkkenredskap/litermål med tydelig tekst på Morsomme sokker/julesokker Om de har elektriske tannbørster kan du kjøpe en ny forsyning med børstehoder Kinobilletter Sjokolade med morsom tekst (Troika har f.eks. ta meg/spis meg/nyt meg, og melkehjertene har også morsomme tekster) Hvis du googler "pakkekalender til voksne" finner du mange tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #26 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Anonymkode: 04884...8f5 Var bare noen forslag, jeg regner med at hun kjenner sine egne foreldre og vet hva de liker, ikke liker, hvilke merker de bruker 😉😊. Alle jeg skreiv, vet jeg at mine foreldre hadde blitt veldig glade for. De har skikkelig forbruk av Yatzy bøker, de er glade i sjokolade, lakris og drops, te, kaffe og hjemmelaget kjeks. Anonymkode: ae6e1...6c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #27 Del Skrevet 13. oktober Jeg er kvinne, 58. Kommer på svært lite jeg ville ha ønsket meg i en slik kalender. Har jo alt sånt småtteri. Spiser ikke noe med sukker. Telysholdere har jeg alt for mange av, og prøver å kvitte meg med. Votter, hansker, luer og skjerf har jeg mye av, og til en litt dyrere pris/bedre kvalitet enn jeg tipper at jeg ville ha fått i en lavbudsjett pakkekalender. Elsker kremer og hudpleie, men de koster jo gjerne opp mot 200, så er vel heller ikke aktuelt. Det eneste jeg kommer på at hadde passet for meg, er teposer, opplevelser, og flaxlodd 🙂. Absolutt ikke noe til å fylle skapene med ala 24 ting til 20 kr. Men TS, du kjenner vel foreldrene dine, og vet hva de liker? Og det samme med søsteren din? Er vanskelig å finne 24 ting av en viss kvalitet til en voksen kvinne også. De fleste av oss voksne har fulle skuffer og skap. Syns egentlig pakkekalendre passer best for barn. Min mann får kalender med lakris el.l fra meg. Jeg får f.eks kalender med hudpleie fra Korres, Rituals el.l fra ham. Da er vi begge veldig fornøyde. Min kalender er forresten bursdagsgave, da jeg har bursdag i slutten av november. Anonymkode: 84ef6...79c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #28 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Ok, hva tenker du man skal kjøpe som er billig OG nyttig? Eneste jeg kan komme på jeg kan trenge av det som er listet opp over her er påfyll av reflekser…. Jeg kunne kanskje fått en sjokolade noen dager, men en rull Smil koster jo borti 30 kr den også. Ellers har jeg jo det jeg trenger eller kjøper det jeg liker av (billige) merker. Anonymkode: 04884...8f5 Tenker du at okke alle er som deg?? Anonymkode: 993d8...c1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 13. oktober #29 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hei! Jeg trenger litt hjelp med hva jeg skal kjøpe til julekalender. Jeg tenkt eå lage 3 pakke kalendere i år. Høy gravid søster, hun kommer til å være 8 mnd på vei i desember. Hun er veldig glad i hudpleie, så tenkte å kjøpe litt ansikts masker, flere forslag? Foreldre på 60 år som har alt, men elsker gaver selv om det bare er en pose med kaffe. Forslag til noen som har alt? Barn på 1 år, lagelivets første gave kalender, tips? ❤️ Jeg har ikke mye penger så blir ikke dyre gaver, men noe lite hverdag 😊 Anonymkode: a5d42...999 Trenger ettåringen kalender? Her begynte ikke vi med det før eldstemann var tre år. Før det skjønner de ikke bæret og bryr seg derfor heller ikke. Og kiden fikk julegaver men mest nytteting og ting han ville få bruk for når han var litt eldre. 60 åringene tenker jeg kaffe, te, noen gode strømper, sjokolade og sånt knask Til hun gravide ville jeg og gitt baby ting i tillegg til hudpleie, pluss sjokolade og knask der og 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #30 Del Skrevet 13. oktober Til de voksne: Hva med å gi minigaver i 6 av 7 dager. Typ en tvist/liten sjokolade/tepose kombinert med en hyggelig hilsen? Kopier opp noen hyggelige julehistorier, fremkall noen bilder, et kort med et dikt på eller noen komplimenter? En søndag kan du invitere dem alle på middag hos deg, de andre søndagene kan den gravide få kroppspleie/ansiktspleie. Foreldrene dine kan få noe forbruksvarer som kaffe, en flaske vin, et glass syltetøy. Ikke gjør det for materialistisk og dyrt, men hyggelig. Til barnet er duplo som andre nevnte, en god idé. Anonymkode: ed8ce...e87 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #31 Del Skrevet 14. oktober Hvorfor finnes det to identiske tråder? Anonymkode: ed8ce...e87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #32 Del Skrevet 14. oktober Husker ikke hvor gamle mine var, om de var 1 eller to når vi startet med kalendergave. Men de første årene fikk de en mariekjeks pakket inn hver dag. Og hver dag var det like stor overraskelse og glede. Kostet meg mindre enn 50 kr for to hele gavekalendere. Til de gamle: lag et puslespill av et familiebilde (fra fotobutikk på nett). Gi de en puslebit hver dag til de har et helt bilde. Søsteren din: småting fra normal. Det er tanken og ikke størrelsen som teller Anonymkode: 12217...e36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #33 Del Skrevet 15. oktober (ble en feil,var ikke menningen å lage 2 like tråder, så svarer likt på begge🙈) Til dere som synes det er en dårlig ide, det går helt fint, dere kan slappe helt av. Jeg har ikke tenkt å lage noe til deg Og til hvorfor jeg skal lage kalendre til "voksne folk" , så gir det fullstendig menning i min familie.:) Dere andre, tusen takk for mange fine tips!! ❤️❤️ Jeg setter veldig pris på at jeg får hjelp med litt tenking og ideer. Så velger jeg de tingene som oasser beat for min familie 🥰 Og hvis noen lurer så har jeg Så langt skrevet: Søster: sheet mask (mange), fotpleie, morgen levering, leppemoade, telys, brus, alkohol fri vin (den hun liker best), sjokolade, flax lodd og litt små fint å ha ting til baby. Foreldre: kaffe, te, telys, skruer, vin, flax lodd, morgen levering, bilder, lighter, kanskje tennbrikketter. Barn: elsker virkelig ideen om å kjøpe en pakke med leker og dele opp, så der blir nok noe sånt! Kanskje med litt smoothie poser og slik i tillegg ☺️ Kom gjerne med flere ideer! ❤️ Anonymkode: a5d42...999 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #34 Del Skrevet 15. oktober 1-åring: kjøp et stort duplosett, f.eks bondegård, by, dyrepark etc., eller brio togbane. Del opp settet og pakk inn i 24 gaver. Da har barnet et komplett lekesett til slutt. Anonymkode: ba82a...b3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 15. oktober #35 Del Skrevet 15. oktober (endret) Advents-puslespill til de voksne, så kan de pusle en liten del hver dag: Puslespill adventskalender | Partyking Til 1 åringen finner du også tips her: 24 Perfekte Kalendergaver til Barn på 1 år – Smarte Tips for en Magisk Jul! - Gode Gavetips Endret 15. oktober av Millimani Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå