Gå til innhold

Hjelp til gavekalender! Høygravid, gamle foreldre og barn 1 år.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg trenger litt hjelp med hva jeg skal kjøpe til julekalender. Jeg tenkt eå lage 3 pakke kalendere i år. 

Høy gravid søster, hun kommer til å være 8 mnd på vei i desember. Hun er veldig glad i hudpleie, så tenkte å kjøpe litt ansikts masker, flere forslag? 

Foreldre på 60 år som har alt, men elsker gaver selv om det bare er en pose med kaffe. Forslag til noen som har alt? 

Barn på 1 år, lagelivets første gave kalender, tips? ❤️

Jeg har ikke mye penger så blir ikke dyre gaver, men noe lite hverdag 😊

Anonymkode: a5d42...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søster: håndkrem, deodorant. 

Foreldre: spe på med noen twist her og der? 

Barn: ingen tips egentlig, en ettåring vil nok ikke forstå så mye av en gave hver dag. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei! 

Jeg trenger litt hjelp med hva jeg skal kjøpe til julekalender. Jeg tenkt eå lage 3 pakke kalendere i år. 

Høy gravid søster, hun kommer til å være 8 mnd på vei i desember. Hun er veldig glad i hudpleie, så tenkte å kjøpe litt ansikts masker, flere forslag? 

Foreldre på 60 år som har alt, men elsker gaver selv om det bare er en pose med kaffe. Forslag til noen som har alt? 

Til min gutt som var 1 år i fjor kjøpte jeg en stor pakke med duplodyr, det var 21 i pakken så ble 3 dager med bare duploklosser. Han var helt i hundre hver morgen, veldig populært! 

I år er han akkurat fylt 2 og jeg har kjøpt inn noen store pakker med figurer fra peppa gris og poppeloppene, tror det også blir en morsom desember 😊

Har de på 60 kaffemaskin? I såfall kunne kapsler i ulike varianter vært noe? Te-poser? Sukkertøy? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søster: hårbørste, neglelakk, sånne puter til å ha under øynene, pinsett, pledd, duftlys/telys, drops...

Foreldre: spiselige ting de bruker i hverdagen, kaffe som du sa, sjokolade, kopp, telys, honning, te, krydder, familiebilder, røkelse...

1åring: bruksting hn har/får behov for: sokker, plaster (m figurer), lue, tannbørste, pledd, pekebok, blad, hårstrikk/-klemmer, refleks, klistremerker, lite kosedyr, en sprettball...

Anonymkode: b2304...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søster: Leppepomade, vanter, refleks, pynteskål, notablokk, penner.

1-åring: På coop/extra får du et lite nett med badedyr, veldig fine. På IKEA får du myk lekemat i pakker mange i pakken. De noe fruktstenger og små poser med "snacks" for barn i babymathylla som min likte. Hvis du er Ark-venn så kan du handle når de har sånn 40% på alt helg og kjøpe en liten boks med flere bøker feks som da kan deles opp, vet de har flere men noe sånt https://www.ark.no/produkt/boker/barneboker/barnas-bibliotek-1-9788283731736

Er 1-åringen ditt barn? Ville spurt foreldrene hvis ikke, for kan jo hende de vil lage selv :)

Anonymkode: 6f2d4...579

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode tips! Kom gjerne med flere! 😍

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Søster: Leppepomade, vanter, refleks, pynteskål, notablokk, penner.

1-åring: På coop/extra får du et lite nett med badedyr, veldig fine. På IKEA får du myk lekemat i pakker mange i pakken. De noe fruktstenger og små poser med "snacks" for barn i babymathylla som min likte. Hvis du er Ark-venn så kan du handle når de har sånn 40% på alt helg og kjøpe en liten boks med flere bøker feks som da kan deles opp, vet de har flere men noe sånt https://www.ark.no/produkt/boker/barneboker/barnas-bibliotek-1-9788283731736

Er 1-åringen ditt barn? Ville spurt foreldrene hvis ikke, for kan jo hende de vil lage selv :)

Anonymkode: 6f2d4...579

Ja, det er mitt barn ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei! 

Gamle foreldre, når de er 60. År! 

Her må du bare ta deg en runde i butikker og finne gaver, eller på nettet. 
Dette begynte vi med i juli, tre barn som skal ha hver sin kalender. Alt fra tannbørster til opplevelser blir stokket i ulike pakker. 

Anonymkode: 9c93c...57f

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre kalendre blir ikke billig uansett hva du gjør. 3 x 24 = 72 gaver.

Telys, sokker, refleks, hårstrikk, te, julepynt, servietter, opplevelse sammen med deg (f.eks bake pepperkaker), neglelakk, bruksting til barnet....

Er du helt sikker på at du vil gi til de voksne? Det ender vel med minimum 2 - 3.000, uten å kjøpe noe av god kvalitet, og så skal de vel få julegaver i tillegg? Ikke meningen å høres sur og grinete ut, altså 😃. Kanskje din mor og far hadde blitt fornøyd med en sånn ferdig sjokoladekakender eller te-kalender? Apotek 1 pleier å ha en med veldig god te 🙂

Anonymkode: 84ef6...79c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anononyma skrev (2 timer siden):

Til min gutt som var 1 år i fjor kjøpte jeg en stor pakke med duplodyr, det var 21 i pakken så ble 3 dager med bare duploklosser. Han var helt i hundre hver morgen, veldig populært! 

I år er han akkurat fylt 2 og jeg har kjøpt inn noen store pakker med figurer fra peppa gris og poppeloppene, tror det også blir en morsom desember 😊

Har de på 60 kaffemaskin? I såfall kunne kapsler i ulike varianter vært noe? Te-poser? Sukkertøy? 

Dagens 60 åringer hører ikke akkurat til kamferdrops generasjonen :fnise:

Anonymkode: b1194...142

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste julekalenderen jeg hadde likt er den med ulik lakris. 

Ville likt hudkremer, men ikke billige. Hadde ikke ønsket mer nips! 

Anonymkode: 63393...c17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis søsteren din er glad i hudpleie og er gravid vil hu  sikkert ikke ha noe billig hudpleie ræl fra normal sikkert. Blir en dyr kalender. Ville heller gitt litt relatert til barseltiden eller til baby.

Anonymkode: 1548b...cb6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kjøpe masse billig ræl? Ville droppet pakkekalender til samtlige. 

Anonymkode: 0ebc0...585

• Liker 5
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en kjempedårlig ide. Ja, alle tre kalendere.

Anonymkode: 95a44...09d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lager pakkekalender til søsteren min. 1. desember pleier jeg å gi sjokoladekalender. Hun er veldig glad i colaboks så det får hun flere dager. Ellers får hun refleks, tyggegummi, til og fra lapper til julegaver, pakkebånd, sjokolade hun liker, ansiktsmasker, tannbørste, juleservietter osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av og gi sjokoladekalendere 🙄

Anonymkode: 7a095...e4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å lage pakkekalendere 😃, jeg lagde også når gutten min var 1 år, selv om han ikke forsto så mye, så syntes han det var kjekt å åpne hver dag. Jeg pakket inn duplo i flere pakker, dyr, smoothie, badeleker, pysjamas, genser, lue, bamse, smokker, små bøker, nisseklær og nisselue. Husker ikke alt da 😊😉

Anonymkode: ae6e1...6c9

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hei! 

Gavekalender blir fort veldig dyrt. Vanskelig å finne noe folk faktisk har behov for til under 50 kr. Hvis du klarer å komme ned i 30 kr per dag, koster kalenderen likevel 750 kr, og det meste de får er ubrukelig tull….

Dessverre. Men du kan lage kalendere som inneholder mange aktiviteter, eller f eks printe ut bilder og skrive gode minner til, eller annet du kan spe på med. Tenker ellers at ettåringen ikke trenger noe, kan vente noen år.

Anonymkode: 04884...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Høres ut som en kjempedårlig ide. Ja, alle tre kalendere.

Anonymkode: 95a44...09d

Nope absolutt ikke

Anonymkode: 993d8...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gavekalender blir fort veldig dyrt. Vanskelig å finne noe folk faktisk har behov for til under 50 kr. Hvis du klarer å komme ned i 30 kr per dag, koster kalenderen likevel 750 kr, og det meste de får er ubrukelig tull….

Dessverre. Men du kan lage kalendere som inneholder mange aktiviteter, eller f eks printe ut bilder og skrive gode minner til, eller annet du kan spe på med. Tenker ellers at ettåringen ikke trenger noe, kan vente noen år.

Anonymkode: 04884...8f5

For noe tull, hverken ræl eller må koste over 50 kr for å være brukene 

Anonymkode: 993d8...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre: Nå er jo jeg yngre enn dine foreldre, og mine barn bor fremdeles hjemme. Jeg har en gang fått en kalender av datteren min der hun skrev 24 ting hun satte pris på ved meg. Og helt ærlig så satt jeg mer pris på det, enn 24 gaver som jeg kanskje ikke trenger, eller er så praktisk at det ikke er gøy å få. 
1. åring: Vent med kalender! Ungen har virkelig ingen forutsetning for å forstå hvorfor den får gaver, eller at det er gaver! Du risikerer at barnet går lei etter 3 dager, og jeg tenker at barnet iallefall vil gå fortere lei av gaveoppakking på julaften. Du kan evt gi noen av julegavene i julekalender, slik at det blir litt færre gaver på julaften. Tenker at om man gir kalender så er det kun for sin egen del, barnet har iallefall ikke så godt av å få gaver hver dag i 24 dager. 

Anonymkode: 62222...d1d

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...