Gå til innhold

Trenger tolkningshjelp,potensiell venninne tar kontakt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hun har tatt kontakt fordi hun nå er langt nede, men hun vil nok fortsatt ha et uforpliktende vennskap. Du vil noe helt annet og dette vil ikke bli det du ønsker. Hvis du hadde klart å roe deg ned , så kan det kanskje på lang sikt kan utvikle seg.

Nå vil du feire nyttår med henne, men snart oppretter du en ny tråd om at du ikke får raskt og klart svar, akkurat som du gjorde angående 17. Mai. Du er for intens og derfor skyver du alle mennesker bort. Du har fått masse råd i andre tråder, men du tar ikke til deg noe og fortsetter bare i samme spor. Du bør lese de de to svarene fra @lillevill og prøv å ta til deg det som står der.

Anonymkode: 7d709...e66

Ok, nå skal du prøve å ta til deg hva jrg sier

Siden du liker sågodt at man skal ta til seg ting:)

Du tar helt feil😌

Jeg aner ikke hvem du snakker om,fordi dette ikke er samme person,samme situasjon-og du trenger å ha anstendighet til å ha en samtale med ydmykhet og ikke tråkke inn i min tråd,og be meg fokusere på dine tips og innspill,som ikke engang er reele for hva jeg ba om,eller for situasjonen 

Så, ta de antakelsene dine,som er helt på trynet,fordi de ikke gjelder-noe som er helt sykt å tro at du kan,over nettet(!) Og stikk!:)

Anonymkode: faad8...f36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok, nå skal du prøve å ta til deg hva jrg sier

Siden du liker sågodt at man skal ta til seg ting:)

Du tar helt feil😌

Jeg aner ikke hvem du snakker om,fordi dette ikke er samme person,samme situasjon-og du trenger å ha anstendighet til å ha en samtale med ydmykhet og ikke tråkke inn i min tråd,og be meg fokusere på dine tips og innspill,som ikke engang er reele for hva jeg ba om,eller for situasjonen 

Så, ta de antakelsene dine,som er helt på trynet,fordi de ikke gjelder-noe som er helt sykt å tro at du kan,over nettet(!) Og stikk!:)

Også:

Kommentarer og samtaler jeg har med andre her på nettet,er ikke din sak😌👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (27 minutter siden):

Kan jeg spørre hvor gamle dere er?

Vi er i alle i voksen alder,over 28 år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Vi er i alle i voksen alder,over 28 år..

Oi... jeg trodde dere var 18-19, siden du snakker om "gutter" hele veien. Dere omgås vel ikke tenåringer og dater tenåringer? Det er gutter. Alle over 20 er menn. Dersom de kjærestene og datene dere har er over denne alderen, kan du gå over til å kalle dem typer, menn, karer, fyrer... men ikke gutter.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor du opprettet tråden fordi du er ikke interesert i noen av svarene du får og blir bare ufin tilbake.

Anonymkode: 59933...a70

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg forstår ikke hvorfor du opprettet tråden fordi du er ikke interesert i noen av svarene du får og blir bare ufin tilbake.

Anonymkode: 59933...a70

Altså herregud....

Newsflash m, ikke alle tips og råd,er GODE tips og råd

Ser du vel😹

Men jeg antar du er en av de som tenker <wuhu, nytt tema å kverulere rundt🤪>

For maaang eher inne har det syndromet, det ser du vel😌

Er nok det du egentlig ville frem til;) siste gang jeg gidder svare,nå får du ikke mer kommentarer fra meg på det. Ingen amdre heller:)

Tusen takk,alle dere andre!<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres ut som dere har forskjellige ønsker når det gjelder vennskap. Du ønsker å møtes, og tenker allerede på hyttetur til nyttår. Hun svarer ikke en gang på forslag om å møtes en dag/kveld, og virker lite interessert i annet enn uforpliktende meldinger i det som for henne er en tung situasjon. Du kan ikke regne med at hun vil endre seg, i alle fall ikke på kort sikt (ett år eller to), så da blir det opp til deg.

Kan du trives med den lille kontakten hun ønsker? I så fall er det jo fint å fortsette.

Men hvis du vet at du vil bli frustrert over ikke å møtes, er det kanskje like greit å avslutte nå. For det har hun vist ganske tydelig at hun ikke er interessert i, og det er lite sannsynlig at det endrer seg brått, eller at hun plutselig ønsker å bli med på hyttetur til nyttår. 

Anonymkode: cbbcc...487

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra handlingene dine virker du desperat etter vennskap. Som jeg forstår det innledet dere egentlig aldri et vennskap, men var og er kun bekjente. For dere traff nesten ikke hverandre i sommer etter at dere ble kjent. Du spurte til stadig om å møtes, mens hun avslo dette. Likevel fortsatte du å spørre. 

Det er jo nettopp her det skurrer veldig. At du ikke skjønner at du ikke skal fortsette å kontakte en person som ikke viser interesse tilbake. Det normale er, etter at man har tatt initiativ overfor et nytt bekjentskap, og personen avslår initiativet, så venter man og ser om den andre tar initiativ tilbake. Dersom den andre ikke tar initiativ tilbake, opphører kontakten. 

Dette er noe å tenke på for deg. Lær å tenke før du handler. 

Anonymkode: 7b0be...597

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er nettopp der jeg er litt usikker.  

Men igjen, kan være hum angret på oppførsel,og jeg synes det blir ufølsom å spørre henne on motivet for å ta kontakt nå, i en slik fase som hun er i...

Men jeg deler av hva jeg vet om kjærlighetssorg,og det er jo ganske nytt,for jeg svaner jo denne gutten selv også.

Verste scenario er, hvis hun forsvinner,etter st kjærloghetssorgen hsr lagt seg om noen uker,og hun potensielt snur seg til denne gjengen hennes,psm i utg punktet er veldig delt..

For jeg lurer. .hvorfor går hun ikke egtl til venninnene hennes med sorgen? Hvorfor meg? 

hun ville hameg til å gjøre henne en tjeneste med å sende denne gutten hennes en melding,ettersom hyn skyldte han penger. 

Jeg satte krav om at jeg introduserte meg selv,skrev at jeg kjente henne,fordi det er vanlig formalitet og god folkeskikk,når du melder en fremmed. Og at jrg etter det,ville skrive at xxx vil at du skal sjekke etter beskjed,står noe viktig.

Men hun ville ikke jeg skulle introdusere meg elv for han,fordi hun ikke ville at han skulle få inntrykk av at hun snakket med <alle> om bruddet.

Men ejg sitter og tenker 2 ting 1)åpenbart vet han jo det uansett,siden det er jeg som sender  og/eller (verste scenario) 2) hun tenker droppe leg,jeg er en fase,og derfor ikke trengs å navngir for senere. .

Aner ikke..

Klart jeg ikke går og grunner på dette,men vet dette er såpass vanlig å være gjennom,at jeg lurer på hva andre har erfart og gjort i slike situasjoner:)

Utfra det du beskriver kan det tyde på at hun ikke vil miste ansikt over sine andre venner, eller de er alle luta lei av å høre på hennes problemer. 

Det at hun vil at du skal gi beskjed fra henne og hun ikke vil at han skal vite hvem du er tyder på at han er sluttet med å svare henne, evt har blokkert henne. 

Slik jeg ser det er hun der for å utnytte deg til å oppnå kontakt med han igjen.

Jeg tror det er lurest at du bare kutter av denne kontakten og heretter holder deg langt unna både han og henne. Det blir bare mer og mer drama og plutselig er du den som får all kjeft og skyld. La de to ordne opp i egne liv, og fokuser heller på at du skal trives i ditt eget. 

Anonymkode: 4727e...c28

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det virker som dere begge opptrer litt ugreit.

Hun vet at du er ivrig på en venninne å dra ut og treffe folk med - men har nok ingen sterke ambisjoner om å innfri. Hun bruker deg for å ha noen å klage til.

Du vet nok innerst inne at hun ikke er så gira på å henge med deg, men du pøser likevel på med omsorg og sympati i et forsøk på å sette henne i gjeld til deg.

Anonymkode: 8f89b...778

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Som jeg skrev,så sendte hun er snap tilmmeg hvor hun gråt,og forklarte det jrg skrev over.

Utover det,så er jo nettopp dette med kontakt hele grunnen til hvorfor jeg opprettet tråden. 

Hun kom til meg med kjærlighetssorgen sin, og jeg støtter henne,med spørsmål nå,om hvordan det går, om hun har spist noe og ellers bare lar henne vite,at dersom hun har behov for et møte,for å få tankene over på andre ting,kan hun  bare melde-vi kan godt møtes pg foreslår litt diverse..

Dette er ikke noe jeg egentlig har behov for,og mange her, kansje ikke du-men mange andre-poengterer ting jeg aldri har lyst til åyematisere,og kritiserer,kun for å kritisere-slik at det blir drama i tråden-og man har noe å gjøre.

Hva jeg ønsker,er å høre hva andres erfsringer er,med en slik oppførsel,fordi jeg ikke ønsker å bli brukt.

Somsagt tidligere, vi har et avsluttet ganske kort vennskapsforhold bak oss,denne sommeren-hvos du leser tråden,ser du begrunnelsene bak hvorfor. Dreier seg kort fortalt om nedprioriteringer.

Ettersom hun kommer til meg nå, er jeg usikker på om hun kansje bare vil snu,tilbake til <sitt gamle jeg>?kansje,for alt det jeg vet?

Mulig jeg gjorde noe riktig i sommer,ettersom hun, potensielt,kanske angret seg-og ville ha kontakt nå.

Men jeg er skeptisk,og vet at hun har hatt og kansje fremdeles har, følelsen av at både og/enten eller, venninnene hennes ikke stiller opp for henne(disse er de samme som i sommer,er jo ikke lett å skifte venninner).. ..

Og hvis noen har noen gode innspill,til bra formuleringer,tips og råd i slike situasjoner,som klargjør litt bedre -eller bare en historie som likner,hvor man kan sparre litt om hva som er lurt å gjøre

Jeg stiller jo klart opp,og er villig til å sette strek over i sommer,men kan være dette egentlig ikke er hennes motiv... ..

Jeg vil oppfordre deg på å være ekte. Du skriver at du egentlig ikke har behov for å treffe henne, men duller og daller og bomber henne med kjærlighet, samtidig som at du er mistenksom og egentlig lurer på hva hun vil og stoler ikke på henne for fem flate øre. Du mener faktisk at hun utnytter deg. Så hvorfor bombe henne med omsorg når du egentlig ikke har behov for å treffe henne en gang? 

Dette er merkelig for meg. 

Vær ekte med henne. Antageligvis tror hun nå at du bryr deg. Det virker jo sånn. Mens egentlig vil du ikke møtes. Det er jo ikke rart du mistenker henne for å være falsk, når du opererer med å være uekte, uten å tenke over det en gamg. For det er ingenting som er ekte med måten du opererer på nå. Du lurer jo henne til å tro at du faktisk er bekymret for at hun har spist og om det går bra med henne. 

Ser du ikke selv det her? 

Endret av lillevill
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Syns det virker som dere begge opptrer litt ugreit.

Hun vet at du er ivrig på en venninne å dra ut og treffe folk med - men har nok ingen sterke ambisjoner om å innfri. Hun bruker deg for å ha noen å klage til.

Du vet nok innerst inne at hun ikke er så gira på å henge med deg, men du pøser likevel på med omsorg og sympati i et forsøk på å sette henne i gjeld til deg.

Anonymkode: 8f89b...778

Ja dette er to damer som bruker hverandre.. 🤷🤯

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (11 timer siden):

Oi... jeg trodde dere var 18-19, siden du snakker om "gutter" hele veien. Dere omgås vel ikke tenåringer og dater tenåringer? Det er gutter. Alle over 20 er menn. Dersom de kjærestene og datene dere har er over denne alderen, kan du gå over til å kalle dem typer, menn, karer, fyrer... men ikke gutter.

Hun er i slutten av 30 åra 🙄

Anonymkode: ab1ba...6f0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...