Gå til innhold

Trodde aldri jeg skulle si at det er egoistisk å lage mat til familien

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Hadde dama sagt dette til meg så hadde hun blitt singel. Her står han å prøver å lage et måltid av kjærlighet, også blir du sur? Han fortjener åpenbart bedre 

Anonymkode: 21c17...34f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 13.10.2024 den 11.24):

Men det er faktisk noe av den mest irriterende gesten jeg vet om når det drar seg ut i tid og personen som lager mat bruker det som en unnskyldning for å koble seg fra familien eller ikke har antenner nok til å se hvor krevende det er for den som har småbarn å fotfølge.

Min mann har stått på kjøkkenet i 2 timer for å lage en nydelig høstrett, og disse nydelige rettene larger han stadig oftere. Eller det er faktisk mer irriterende når det å steke pølser tar en time. 

Eller når jeg er på besøk hos andre småbarnsforeldre og jeg ender opp med å passe dems barn i tillegg fordi det er sååå mye å gjøre på det forbaska kjøkkenet, 

Forstår ikke folk hvor irriterende det er? 

Luksusproblem, kanskje.

Anonymkode: 635c1...515

Tipper at maten din mann lager har veldig mange flere næringsstoffer enn stekte pølser. Mat er mer enn hurtiglaget vomfyll. Pølser bør ikke være en del av vanlig kosthold, hverken for barn eller voksne. Ok å spise av og til, men å sammenligne ordentlig mat med stekte pølser blir bare helt vilt. 

Anonymkode: 0eb23...108

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (4 timer siden):

Du må ha en førsteklassing som elsker skolen....

Det er sikkert nyhetens verdi. Han har jo ikke gått på skole og hatt lekser så lenge enda, og jeg ser ikke for meg at det varer, men det er lov å håpe. 

Uansett, det demonstrerer kanskje poenget til TS. Vi opplever ulike oppgaver og aktiviteter ulikt. Noe er lystbetont, annet ikke, og den matlagingen virker jo lystbetont for mannen. Så da koser han seg i flere timer, mens hun trenger hjelp til å få gjort andre ting, eller til å gjøre noe hun selv slapper av med. 

Så jeg tror jeg kan si meg enig med TS i at det er noe egoistisk i det. Så fremt mannen virkelig syns det er så stas da, og er oppmerksom på at det er andre ting som skal gjøres som hverken han eller kona har lyst til, og som hun ender opp med. 

Anonymkode: dfe96...0d9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde dama sagt dette til meg så hadde hun blitt singel. Her står han å prøver å lage et måltid av kjærlighet, også blir du sur? Han fortjener åpenbart bedre 

Anonymkode: 21c17...34f

Men er det av kjærlighet eller fordi han vil stå i fred fra ungene med podcast og lage god mat som han selv vil spise? 😅

Anonymkode: ed5ae...d77

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Tipper at maten din mann lager har veldig mange flere næringsstoffer enn stekte pølser. Mat er mer enn hurtiglaget vomfyll. Pølser bør ikke være en del av vanlig kosthold, hverken for barn eller voksne. Ok å spise av og til, men å sammenligne ordentlig mat med stekte pølser blir bare helt vilt. 

Anonymkode: 0eb23...108

Poenget her var vel at mannen bruker 1 time på kjøkkenet selv når han bare skal steke pølser. At han somler for å få litt fri. 

Anonymkode: ed5ae...d77

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.10.2024 den 11.24):

Men det er faktisk noe av den mest irriterende gesten jeg vet om når det drar seg ut i tid og personen som lager mat bruker det som en unnskyldning for å koble seg fra familien eller ikke har antenner nok til å se hvor krevende det er for den som har småbarn å fotfølge.

Min mann har stått på kjøkkenet i 2 timer for å lage en nydelig høstrett, og disse nydelige rettene larger han stadig oftere. Eller det er faktisk mer irriterende når det å steke pølser tar en time. 

Eller når jeg er på besøk hos andre småbarnsforeldre og jeg ender opp med å passe dems barn i tillegg fordi det er sååå mye å gjøre på det forbaska kjøkkenet, 

Forstår ikke folk hvor irriterende det er? 

Luksusproblem, kanskje.

Anonymkode: 635c1...515

Hva med at du selv lager maten og gjør det samme mot han? Da får du en unnskyldning du også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...