Gå til innhold

Hvor mye lever du på etter at alle regningene er betalt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har en del kjøregodtgjørelse på jobben, så det varierer litt med den, men et sted mellom 35-40.000 etter alle regninger 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter alle regninger er betalt har jeg igjen ca 6000 kr, 4000 av de overføres til matkonto (dekker mat, husholdningsartikler og alt til hunden) og resten skal da dekke sparing, lege, tannlege, klær, sosialt etc😂 så ikke mye å hoppe i taket av, men jeg klarer meg og det er det viktigste 👍

Anonymkode: 9fa51...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42.000 til 45.000 etter alt av regninger/lån er betalt. 

Så de fleste månedene går det ca 35.000 inn på sparing/fond, for lever relativt nøkternt i det daglige. 

Anonymkode: d67db...2db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor alene, har voksne barn hvor av yngste er student. Har bestemt meg for å betale ned boliglånet før jeg blir pensjonist, så det skal svi i noen år. Bor i borettslag, har ikke bil eller annen fast eiendom.

På en måned med regulær lønn får jeg utbetalt 40 000. 

40 000
-18 000 i boliglån
-   5000 i husleie
-   5000 til forsikring, strøm, telefon, streamingabonnement o.l.
= 12 000 til mat, moro og sparing

Har et styreverv som gir meg 4 000 i måneden, men utbetalingen er årlig og ender som sparing/ekstra nedbetaling på lån og ofte noe som jeg har lyst på, men ikke unner meg til vanlig. Ofte kommer det et honorar på 10-15 000 for ekstrajobb på forsommeren, så det samme med dem.

Anonymkode: f7097...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner mat som " regninger" eller hvertfall faste utgifter så har kanskje 5000 igjen etter månedshandel er gjort. Bruker veldig lite på bensin så jeg greier meg fint. Har diverse bufferkontoer hvis det er bursdager eller andre ting utenom det vanlige. 

Får inn 18000 i mnd og greier meg godt. Nedbetalt hus og bil. 

Anonymkode: 283ad...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har utbetalt 27.000, når lån og faste trekk rekninger er betalt har jeg igjen 10.000 av lønnen. Får barnetrygd og 2000 i bidrag, så de går til ting og utgifter til barna. 

Anonymkode: 2d306...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvor mye lever dere enslige på etter at alle regningene er betalt? Ikke barn eller kjæreste.

Pengene skal da gå til mat og bensin ol.

Anonymkode: eb05d...3c4

18.000

Anonymkode: 843d3...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ca 15000 (alenemor på aap)

Anonymkode: af790...2e2

Samme som meg. Bare at jeg er i full jobb og tre ungdommer i hus. Får barnetrygd for to pluss en ekstra. Ikke barnebidrag. 

Anonymkode: e3396...02e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå så trekkes boliglån fra bsu, så nå har jeg 9000 ekstra å rutte med. Etter regningene er betalt sitter jeg igjen med ca 22,000. Setter av minst 5000 i mnd til fond og sparing.

Anonymkode: a858b...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ca 15000 til å disponere fritt, men prøver å ligge på 5000 og spare resten.

Anonymkode: 74631...d89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 23000 kr igjen. 13000 går til sparing, 6000 kr til matkonto og 4000 til forbruk. Prøver bare å spare så mye mulig akkurat nå. Derfor det er lite til forbruk 

Anonymkode: dbef8...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...