Gå til innhold

Tok du oppfordringen på psykisk helsedag…

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tok du oppfordringen på psykisk helsedag som var, oppfordringen var å ringe noen i 8 min. Ringte du noen på bakgrunn av denne oppfordringen. Jeg undres om denne oppfordringen virket.

Jeg ringte dessverre ingen.

Anonymkode: 7b681...7ed

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke jeg heller. Glemte det. Men tenker at det spiller ingen rolle når man tar den telefonen, men bare at man tar den. 

Anonymkode: 20a84...9b8

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, gjorde ikke det. Det var heller ingen som ringte til meg. Har inntrykk av at dette er nok en «fin ting» som en kan dele på sosiale media og vise andre at du tenker på andre - og så gjør du det egentlig ikke🫠 fasadepussing🫣

Anonymkode: 82fb1...499

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen å ringe selv om min far lever, han har valgt sin andre familie. Og ingen ringte meg.

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg gjorde ikke det. Fokuserer heller på å være der jevnt over gjennom året. Men folk ringte meg, folk som egentlig ikke bryr seg eller har tid ellers, som jeg ikke snakkermed annet enn på gata, to stykker ringte meg fordi "du er den som sliter mest" 😅

Anonymkode: 301fa...d11

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NoUsername skrev (1 minutt siden):

Jeg har ingen å ringe selv om min far lever, han har valgt sin andre familie. Og ingen ringte meg.

Selv om det føles ensomt er du ikke alene. Samme situasjon her. Sender deg en klem. :herfordeg:

Anonymkode: cfae4...1fa

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk det ikke med meg så jeg ringte ingen. Derfor tar jeg det ikke så tungt at ingen ringte meg selv om jeg går i terapi og sliter veldig for tiden. 

Anonymkode: 382b0...662

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Er det ikke lett å fornærme noen hvis man ringer og snakker 8 min på den dagen?

Anonymkode: 00eda...5e6

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar sånne samtaler hver dag, enten venner, familie eller kolleger. 

Det er viktig å vise omsorg for alle rundt seg. Man får så mye tilbake❤️

Anonymkode: e1b0d...5f2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nei, gjorde ikke det. Det var heller ingen som ringte til meg. Har inntrykk av at dette er nok en «fin ting» som en kan dele på sosiale media og vise andre at du tenker på andre - og så gjør du det egentlig ikke🫠 fasadepussing🫣

Anonymkode: 82fb1...499

Det er derfor man bare skal gjøre det.

Mange tror de ikke kan ringe, man er ikke nære nok. Få ringer, men alle tar telefonen når kjente ringer.

Ingenting skjer av seg selv, vi utsetter, kan ikke godt ringe en annen dag. Alle har 8 min til overs hver dag, bruk de til å ringe noen. Istedenfor å sende melding. Bare gjør det!

Anonymkode: 7041c...e06

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var oppfordringen at man skulle ringe den dagen, da? Jeg tok det heller som at man skal være litt mer "på", slå av en prat med folk, ringe innimellom. Ikke at vi skulle ringe rundt til folk i 8 min den dagen. 

Anonymkode: e0bce...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, og ingen ringte meg heller, noe jeg er veldig glad for. For mange er ensomhet et problem, men for andre av oss er det stress, mas og tidspress som er verre, og jeg stønner innvendig hver gang det er enda flere som kontakter meg og krever tilbakemelding på ymse vis. Nekter å tro at jeg er alene om å ha det sånn.

Anonymkode: 0e5d6...b29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppfordringen var å ringe noen man var glad i, men jeg ringer ikke venner - jeg møter dem. Hadde vært rart hvis jeg hadde sagt "Nei, Marianne og Kari - denne uka skal vi ikke møtes, kun ringes fordi det står en annonse om det på facebook" 😅

Anonymkode: c16e9...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er mange som ikke er glad i å snakke i telefon... det er kun mine helt nærmeste jeg klarer å snakke med, mor og søster. Hvis andre ringer er det mer en belastning 😕 Vi er mange med psykiske vansker har også vansker med telefon. Men bortsett fra det er tanken om å gi andre av sin tid veldig god 🩷 

Anonymkode: 027c9...911

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar kontakt med folk året rundt, så jeg gjorde ingenting ekstra den dagen. Det var ingen som ringte til meg den dagen. 

Sånne slagord som "Gi 8 minutter" er kun et spill for galleriet. Kun for at det skal se bra ut på Facebook og i Fredriksstad Blad. De aller færreste følger slagordet i virkeligheten. Derfor blir slagordet kun tomme ord. 

Anonymkode: 078d7...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Tok du oppfordringen på psykisk helsedag som var, oppfordringen var å ringe noen i 8 min. Ringte du noen på bakgrunn av denne oppfordringen. Jeg undres om denne oppfordringen virket.

Jeg ringte dessverre ingen.

Anonymkode: 7b681...7ed

Faderen der minte du meg på noe

Anonymkode: 82542...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...