AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #1 Del Skrevet 13. oktober 2024 Hei! Jeg trenger litt hjelp med hva jeg skal kjøpe til julekalender. Jeg tenkt eå lage 3 pakke kalendere i år. Høy gravid søster, hun kommer til å være 8 mnd på vei i desember. Hun er veldig glad i hudpleie, så tenkte å kjøpe litt ansikts masker, flere forslag? Foreldre på 60 år som har alt, men elsker gaver selv om det bare er en pose med kaffe. Forslag til noen som har alt? Barn på 1 år, lagelivets første gave kalender, tips? ❤️ Jeg har ikke mye penger så blir ikke dyre gaver, men noe lite hverdag 😊 Anonymkode: 4641e...d12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #2 Del Skrevet 13. oktober 2024 Jeg tenker at du må gi forbruksvarer slik at det ikke ender opp som søppel. Til søster kan du jo kjøpe som du sa ansiktsmasker og annen hudpleie. F.eks håndkrem, fotkrem, leppepomade, skrubb, øyemaske etc. Mye av det kan jo kjøpes på normal og i reise størrelse så da blir det ikke så dyrt. Til foreldrene dine som har alt så hadde jeg bare laget en kalender hvor jeg hadde pakket inn lapper med gode ord og eventuelt tjenester av typen :vindusvask, klippe plen, male huset osv. Kanskje sammen med noen twist biter. 1 åringen skjønner ikke noe av det, så da hadde jeg enten kjøpt et ark med sånne "jule klistremerker" til å pynte vinduene med. Så kan ungen åpne et motiv hver dag og selv sette på vinduet og være med å sette sitt preg på pynten. Eller så hadde jeg funnet et puslespill med 24 brikker og gitt en brikke vær dag, på julaften så kan dere sitte sammen og pusle bildet. Anonymkode: b4d64...27b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #3 Del Skrevet 14. oktober 2024 Baby/småbarn: Vi arvet en kasse med Brio-tog da vi ble foreldre, og jeg pakket inn 24 deler fra dette som kalendergaver. Duplo, FisherPrice osv kan være tilsvarende ideer. Sjekk Finn. Søster: hårstrikker, lebepomade, såpe, håndkrem, te, neglelakk Foreldre: halvflaske vin / sjokolade (f.eks. fredager/lørdager), te, kaffe, stearinlys, syltetøy, refleks, Anonymkode: e9f3c...e66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #4 Del Skrevet 14. oktober 2024 Hvis det er så vanskelig at du ber om hjelp, hvorfor i all verden skal en ettåring ha gavekalender? Anonymkode: 25cc9...d4f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #5 Del Skrevet 14. oktober 2024 Til 1-åringen: tannbørste, tannkrem, sokker og annet småtteri hen trenger: evt. dele opp en pakke med duplo og gi litt hver dag. Samme med tusjer. Anonymkode: 7555e...f32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #6 Del Skrevet 14. oktober 2024 Ville droppet kalender til 1åringen. Vår på 3 får ikke han heller. Venter til han er 4. Anonymkode: 4cfb1...8e8 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #7 Del Skrevet 14. oktober 2024 Vi hadde kalender først i fjor da hun var 2 år, kjøpte (brukt) sangkort med julesanger, de fra singsang. Hadde spart på et av mine gamle duplosett som var delt utover flere dager. Hadde også noen opplevelser, slike ting vi ville gjort uansett som julemarked og Julegrantenning i byen. Flyttet rundt på ting om planene endret seg. Hun likte sangene, så de har vi tenkt å bruke i mange år. Blir mye de samme aktivitetene i år også, vil jo ha litt tradisjoner også. En venninne ga bare ungene en pepperkake hver morgen, det kan gjøres veldig enkelt Anonymkode: daf21...e05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #8 Del Skrevet 14. oktober 2024 Poenget var at vi sang en julesang om morgenen. Hun elsket det. Og far i huset måtte lære seg noen julesanger på nytt! Anonymkode: daf21...e05 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #9 Del Skrevet 14. oktober 2024 Gavekalender til 1-åring.. (og til voksen søster og foreldre i 60-åra…). Og folk klager over tidsklemma.. stolt av at jeg aldri har laget en gavekalender i hele mitt liv jeg! Ja, jeg gir gaver (fine og gjennomtenkte til og det), og kan være med på at barn i noen år skal få kalender, men små gaver hver dag i en måned til voksne folk er noe av det dummeste jeg vet. Anonymkode: 8a428...844 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #10 Del Skrevet 14. oktober 2024 Med tanke på din gravide søster er det ikke alt man kan bruke av hudpleie når man er gravid eller ammer, det er flere ingredienser man skal unngå. Det må du lese deg opp på og passe på at du ikke kjøper noe med de ingrediensene, eller nøye merker dem med at de ikke kan brukes før hun er ferdig med graviditet og amming. Hvis du ikke aner hva du skal kjøpe vil jeg foreslå at du heller kjøper 1 gave per søndag som adventskalender. Da får du gode hudpleieprodukter som en gravid kan bruke, og de godt voksne som "har alt" slipper å få huset fullt av ræl. De kan få noe ekstra godt å kose seg med hver søndag. 1-åringen trenger ikke kalender og vil kanskje ikke skjønne noe av det en gang? Ville som noen andre påpeker ha gått for noe som gir kontinuitet, altså det samme hver dag som likevel er stas. Å bare få en random gave hver dag kan være vanskelig å forstå, men om det hører sammen og blir komplett på dag 24 er det i hvert fall enklere å skjønne at det ikke skal fortsette hver eneste dag i uoverskuelig fremtid. Anonymkode: 537f7...235 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 14. oktober 2024 #11 Del Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Gavekalender til 1-åring.. (og til voksen søster og foreldre i 60-åra…). Og folk klager over tidsklemma.. stolt av at jeg aldri har laget en gavekalender i hele mitt liv jeg! Ja, jeg gir gaver (fine og gjennomtenkte til og det), og kan være med på at barn i noen år skal få kalender, men små gaver hver dag i en måned til voksne folk er noe av det dummeste jeg vet. Anonymkode: 8a428...844 Ja, hvem lager gavekalender til søster og foreldre?? Det er jo helt absurd. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #12 Del Skrevet 14. oktober 2024 Hvorfor skal du bidra til søppelberget for folk som overhodet ikke har bruk for kalender?? Anonymkode: 3958f...59f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #13 Del Skrevet 15. oktober 2024 (ble en feil,var ikke menningen å lage 2 like tråder, så svarer likt på begge🙈) Til dere som synes det er en dårlig ide, det går helt fint, dere kan slappe helt av. Jeg har ikke tenkt å lage noe til deg Og til hvorfor jeg skal lage kalendre til "voksne folk" , så gir det fullstendig menning i min familie.:) Dere andre, tusen takk for mange fine tips!! ❤️❤️ Jeg setter veldig pris på at jeg får hjelp med litt tenking og ideer. Så velger jeg de tingene som oasser beat for min familie 🥰 Og hvis noen lurer så har jeg Så langt skrevet: Søster: sheet mask (mange), fotpleie, morgen levering, leppemoade, telys, brus, alkohol fri vin (den hun liker best), sjokolade, flax lodd og litt små fint å ha ting til baby. Foreldre: kaffe, te, telys, skruer, vin, flax lodd, morgen levering, bilder, lighter, kanskje tennbrikketter. Barn: elsker virkelig ideen om å kjøpe en pakke med leker og dele opp, så der blir nok noe sånt! Kanskje med litt smoothie poser og slik i tillegg ☺️ Kom gjerne med flere ideer! ❤️ Anonymkode: 4641e...d12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #14 Del Skrevet 16. oktober 2024 Her er det vår 2 åring får i sin pakkekalender i år, kanskje det kan være til inspirasjon 😊 Nr 1 Trappetroll Nr 2 Bok med gjenbrukbare klistremerker Nr 3 Utskyting til småbiler Nr 4 Puslespill lek og lær, sett sammen bilder Nr 5 Prompepute Nr 6 Lekelommelykt Nr 7 2 stk lekebiler Nr 8 Playmofigurer Nr 9 Peppagrisfigurer Nr 10 Peppagris bok Nr 11 Peppagris puslespill Nr 12 Babblarna bok Nr 13 Babblarna Dadda bamse Nr 14 Stor lekelastebil Nr 15 3 stk små lekebiler Majorette Nr 16 Gående lekeand Nr 17 Peppagris båt Nr 18 Vannfløyte Nr 19 Stor sprettball Nr 20 Bil og fly kjøleskapsmagneter Nr 21 Munnspill Nr 22 Lekefly Nr 23 Svømmende badefrosk Nr 24 Mummi bamse Anonymkode: e96e0...132 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #15 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 14.10.2024 den 18.11): Hvorfor skal du bidra til søppelberget for folk som overhodet ikke har bruk for kalender?? Anonymkode: 3958f...59f Det tenker jeg også. Hvis man må få hjelp av andre til å finne på kalendergaver til folk som har alt de trenger og mer til så er det et enormt tegn på at man like gjerne kan droppe kalenderen. Hvis du absolutt MÅ gi noe, så gi 24 lapper med godord/komplimenter. Og en ettåring verken trenger eller forstår noe av en julekalender. Kalender til ettåring er for mammas skyld, ikke for barnets og i alle fall ikke for miljøet! Anonymkode: 4ef05...e90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 16. oktober 2024 #16 Del Skrevet 16. oktober 2024 (endret) Hvis jeg hadde småbarn igjen, ville jeg valgt slik kalender de hadde i barnehagen: De hadde et tomt "juletre" på veggen, med fester på grenene. All pynten til treet var i kalenderen. Så hver morgen fikk et barn en juletrepynt/kule som ble hengt på treet. Treet blir finere og finere og er ferdig til jul. Og barna elsket det. Velger man en sånn type løsning sparer man seg for enormt mye planlegging og utgifter i årene framover. Og det er like koselig siden de små da synes at det er dette som er slik det skal være i advent. Eventuelt klistremerker eller nonstop eller noe annet veldig lite. Å tøyle forventningene fra start av angrer jeg nemlig på at jeg ikke gjorde. Det er nemlig ikke så gøy når de etter hvert blir misfornøyd med innholdet i gavekalenderen og kommer i en slik alder at det blir vanskeligere å finne på noe de ikke blir skuffet over å få. Og jeg er egentlig begeistret for gavekalender, men har erfart at enklere løsninger kanskje er det beste. Endret 16. oktober 2024 av Elle Melle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #17 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Her er det vår 2 åring får i sin pakkekalender i år, kanskje det kan være til inspirasjon 😊 Nr 1 Trappetroll Nr 2 Bok med gjenbrukbare klistremerker Nr 3 Utskyting til småbiler Nr 4 Puslespill lek og lær, sett sammen bilder Nr 5 Prompepute Nr 6 Lekelommelykt Nr 7 2 stk lekebiler Nr 8 Playmofigurer Nr 9 Peppagrisfigurer Nr 10 Peppagris bok Nr 11 Peppagris puslespill Nr 12 Babblarna bok Nr 13 Babblarna Dadda bamse Nr 14 Stor lekelastebil Nr 15 3 stk små lekebiler Majorette Nr 16 Gående lekeand Nr 17 Peppagris båt Nr 18 Vannfløyte Nr 19 Stor sprettball Nr 20 Bil og fly kjøleskapsmagneter Nr 21 Munnspill Nr 22 Lekefly Nr 23 Svømmende badefrosk Nr 24 Mummi bamse Anonymkode: e96e0...132 Lurer mest på hva hen får til jul... Anonymkode: 40794...02b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #18 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Lurer mest på hva hen får til jul... Anonymkode: 40794...02b Til jul blir det lekekjøkken med forskjellig tilbehør, sånn siden du "lurte" 😉 Anonymkode: e96e0...132 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #19 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Lurer mest på hva hen får til jul... Anonymkode: 40794...02b Jeg er ikke den du siterte men min fikk gavekalender ifjor, hun fylte 2 år januar rett etter jul. Hun fikk ikke noe til jul av oss foreldre Gjør nok det samme i år at hun får gavekalender men maks 1 gave til jul. Hun får nok gaver av andre i familien det blir for mye gaver på 1 dag hvis vi også skal gi mange på julaften. Prøver likevel å ha en gavekalender som har en del små, billige eller praktiske ting da. Får feks sokker men med bilde av figurer hun liker, pysj, en genser, kjevle til pepperkakebakingen. Mye ting jeg ville kjøpt uannsett, kjøper jo leker hver måned til henne men da samler jeg oktober-desember-ting i kalenderen istedet 😄 Anonymkode: 10ef3...f00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #20 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Her er det vår 2 åring får i sin pakkekalender i år, kanskje det kan være til inspirasjon 😊 Nr 1 Trappetroll Nr 2 Bok med gjenbrukbare klistremerker Nr 3 Utskyting til småbiler Nr 4 Puslespill lek og lær, sett sammen bilder Nr 5 Prompepute Nr 6 Lekelommelykt Nr 7 2 stk lekebiler Nr 8 Playmofigurer Nr 9 Peppagrisfigurer Nr 10 Peppagris bok Nr 11 Peppagris puslespill Nr 12 Babblarna bok Nr 13 Babblarna Dadda bamse Nr 14 Stor lekelastebil Nr 15 3 stk små lekebiler Majorette Nr 16 Gående lekeand Nr 17 Peppagris båt Nr 18 Vannfløyte Nr 19 Stor sprettball Nr 20 Bil og fly kjøleskapsmagneter Nr 21 Munnspill Nr 22 Lekefly Nr 23 Svømmende badefrosk Nr 24 Mummi bamse Anonymkode: e96e0...132 Kan jeg spørre hvor du kjøpte disse? spesielt gjenbrukbare klistremerker lurer jeg på det hadde min elsket tror jeg 😊 Anonymkode: 10ef3...f00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå